Gå til innhold

mammasom16


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare så det er klart, så får man ikke støtte av NAV før man er 18 år. Summen jenta får er ikke akkurat noe å skryte av, da burde dere heller finne ut hvor mye en som sitter i fengsel koster samfunnet og skattepengene deres, ikke ei jente som uheldigvis ble gravid og ikke hadde hjerte til å få fjernet det. Finn på noen bedre argumenter. Og dere som klager på at dere ikke bryr dere om andres liv, hva de spiser til middag, om i dette tilfellet at ei 16 åring har blitt gravid og valgt å skrive blogg om det- dere bryr dere jo nok til å klage om det?;) Kjenner jeg blir irritert når folk som totalt mangler kunnskap om det de skriver om, og som over det hele mener at man "tjener dritbra" på å være gravid så ung og nærmest mener jenta ble gravid for å slippe skolen og for å få støtte økonomisk?

For å runde av det hele med en like barnslig kommentar som alle deres; klapp kjeften igjen når dere ikke vet en dritt:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun virker veldig umoden ja, og blir nok ikke noe toppblogger vil jeg gjette. Men jeg må bare si at ja selvsagt er hun litt umoden, hun er bare 16år. Man blir ikke automatisk mer moden bare man blir gravid. Men man vokser inn i rollen som foreldre og de fleste blir moden fortere pga ansvaret og alt som følger med. Jeg ble selv gravid som 14åring og ble mamma som 15åring, og jeg vokste hvertfall rimelig fort opp (noe jeg forventerog tror de fleste unge mødre gjør) For det er jammen ikke lett å få barn i den alderen der, hvertfall ikke med alle fordommene mot unge mødre.håper hun nyter tiden som gravid og som mamma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det verste er vel at de lyver om at de blir gravide med vilje. Det er gjennomskuelig og latterlig. De er nok for dumme til å ha satt seg inn i feilmarginene, især når det kommer til p-piller. Tas de regelmessig og man ikke har omgangssyke er det utrolig sikker prevensjon.

Dessuten er det få oppegående 16-åringer som ikke tar abort om de faktisk ikke ville bli gravide. Det er for mange håp og drømmer som knuses og med en noenlunde fornufitg oppdragelse velger ikke en jente på den alderen å bli mor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er vel at de lyver om at de blir gravide med vilje. Det er gjennomskuelig og latterlig. De er nok for dumme til å ha satt seg inn i feilmarginene, især når det kommer til p-piller. Tas de regelmessig og man ikke har omgangssyke er det utrolig sikker prevensjon.

Dessuten er det få oppegående 16-åringer som ikke tar abort om de faktisk ikke ville bli gravide. Det er for mange håp og drømmer som knuses og med en noenlunde fornufitg oppdragelse velger ikke en jente på den alderen å bli mor.

Vel, sosiologisk sett så er det de jentene som har mest å tape på en tenåringsgraviditet som fullfører svangerskapet og blir ung mor, dvs de som kommer fra sosioøkonomisk lave kår selv og ikke har lagt noe utdanningsløp for livet sitt og mener de ikke taper noe på det, ressursterke jenter som har lagt planer for livet sitt tar abort når uhell skjer.

Endret av Gjest
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sosiologisk sett så er det de jentene som har mest å tape på en tenåringsgraviditet som fullfører svangerskapet og blir ung mor, dvs de som kommer fra sosioøkonomisk lave kår selv og ikke har lagt noe utdanningsløp for livet sitt og mener de ikke taper noe på det, ressursterke jenter som har lagt planer for livet sitt tar abort når uhell skjer.

Nettopp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld alle sammen. Etter å blitt skrevet om her en stund og ikke hatt muligheten til å forsvare meg, akter jeg å besvare de fordomsfulle utsagnene deres for å så slette brukeren min. Håper dere lærer at dere ikke tjener noe på å være fordomsfulle og ekle mot ei jente på 16.

Hadde jeg selv kunne valgt å bli gravid eller ikke, så er det åpenbart at jeg helst ville ventet til jeg var ferdig med utdanningen min og til jeg var mer etablert i livet. Selvsagt. Jeg ble gravid på conludag minipiller som ble tatt til nøyaktig samme tidspunkt hver dag (hadde på alarm på mobiltelefonen min) og det ble brukt kondom. Om det er mulig? Absolutt. Hør med legen deres, for dere har jo uansett bestemt dere for at jeg ikke snakker sant, så da hjelper det vel lite å si noe.

Jeg kommer fra en meget resurssterk familie, foreldrene mine eier sine egne firmaer begge to, har lang utdanning og er svært oppegående voksne mennesker. Jeg kommer fra et trygt miljø, og har hatt en flott oppvekst med trygge vekstvilkår og massevis av venner. Jeg gjør det veldig bra på skolen, og gikk ut av ungdomsskolen med nærmere 5 i snitt.

Jeg er uendelig glad jeg har foreldre som har sagt at dette er mitt valg, og at de ikke ønsker å tvinge meg til verken det ene eller det andre. Men jeg kjenner at jeg lurer på hva dere ville gjort om døtrene deres ble gravide i ung alder. Hadde dere virkelig tvunget dem til abort? Da kan jeg ikke si annet enn at jeg synes synd på dem om det uheldigvis skulle skje. Fordi det kan faktisk skje dem også, selv med prevensjon.

Jeg har mest fått fine tilbakemeldinger på bloggen. Jeg vil gjerne vite hvor dere mener jeg fremstiller meg selv som spesielt umoden eller lite reflektert i innleggene mine, for det er nemlig akkurat de to tingene jeg har fått mest positiv oppmerksomhet for.

Jeg hadde ikke hjerte til å fjerne fosteret, fordi jeg ikke mente at det ufødte barnet mitt skulle lide for at jeg hadde vært den ene av en million. Rart dere ikke klarer å akseptere at noen har et annerledes livssyn enn hva dere har, skulle tro eldre mennesker var litt mer reflekterte enn hva noen av dere viser til her. Men takk for at dere har lært meg noe utrolig viktig, for jeg er virkelig glad jeg aldri kommer til å bli så fordomsfull som enkelte av dere er.

"Vel, sosiologisk sett så er det de jentene som har mest å tape på en tenåringsgraviditet som fullfører svangerskapet og blir ung mor, dvs de som kommer fra sosioøkonomisk lave kår selv og ikke har lagt noe utdanningsløp for livet sitt og mener de ikke taper noe på det, ressursterke jenter som har lagt planer for livet sitt tar abort når uhell skjer. "

Mener du oppriktig at alle fornuftige jenter tar abort hvis uhell skulle skje? Hvis abort strider i mot alle dine tanker og følelser, er det da fornuftig å tvinge seg selv gjennom det? Er man fornuftig om man går igjennom noe man selv absolutt ikke har lyst til på grunn av at man er bekymret for hva andre måtte tenke om hva du velger? Fatter ikke hvordan du kan trekke konklusjoner på den måten der, men det er tydelig at vi har forskjellige meninger rundt temaet. Jeg håper jeg alltid beholder evnen min til å dømme mennesker for hva de er, og hva de står for, ikke på grunnlag av at de uheldigvis har havnet i en uheldig situasjon.

Forresten, etter 16 dager med blogging var jeg på 18 plass på topplisten. I dag er jeg på 39. Vil takke for reklame her inne, for det har tydeligvis hjulpet meg ganske mye! Håper dere har en fin kveld videre alle sammen, uansett hva den blir brukt til :-)

Med vennlig hilsen, "umoden" og "lite reflektert" gravid 16 åring.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen, "umoden" og "lite reflektert" gravid 16 åring.

Modne og reflekterte 16-åringer velger abort hvis de blir uplanlagte gravide. Min mening, beklager om den støter deg.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen. Etter å blitt skrevet om her en stund og ikke hatt muligheten til å forsvare meg, akter jeg å besvare de fordomsfulle utsagnene deres for å så slette brukeren min. Håper dere lærer at dere ikke tjener noe på å være fordomsfulle og ekle mot ei jente på 16.

Hadde jeg selv kunne valgt å bli gravid eller ikke, så er det åpenbart at jeg helst ville ventet til jeg var ferdig med utdanningen min og til jeg var mer etablert i livet. Selvsagt. Jeg ble gravid på conludag minipiller som ble tatt til nøyaktig samme tidspunkt hver dag (hadde på alarm på mobiltelefonen min) og det ble brukt kondom. Om det er mulig? Absolutt. Hør med legen deres, for dere har jo uansett bestemt dere for at jeg ikke snakker sant, så da hjelper det vel lite å si noe.

Jeg kommer fra en meget resurssterk familie, foreldrene mine eier sine egne firmaer begge to, har lang utdanning og er svært oppegående voksne mennesker. Jeg kommer fra et trygt miljø, og har hatt en flott oppvekst med trygge vekstvilkår og massevis av venner. Jeg gjør det veldig bra på skolen, og gikk ut av ungdomsskolen med nærmere 5 i snitt.

Jeg er uendelig glad jeg har foreldre som har sagt at dette er mitt valg, og at de ikke ønsker å tvinge meg til verken det ene eller det andre. Men jeg kjenner at jeg lurer på hva dere ville gjort om døtrene deres ble gravide i ung alder. Hadde dere virkelig tvunget dem til abort? Da kan jeg ikke si annet enn at jeg synes synd på dem om det uheldigvis skulle skje. Fordi det kan faktisk skje dem også, selv med prevensjon.

Jeg har mest fått fine tilbakemeldinger på bloggen. Jeg vil gjerne vite hvor dere mener jeg fremstiller meg selv som spesielt umoden eller lite reflektert i innleggene mine, for det er nemlig akkurat de to tingene jeg har fått mest positiv oppmerksomhet for.

Jeg hadde ikke hjerte til å fjerne fosteret, fordi jeg ikke mente at det ufødte barnet mitt skulle lide for at jeg hadde vært den ene av en million. Rart dere ikke klarer å akseptere at noen har et annerledes livssyn enn hva dere har, skulle tro eldre mennesker var litt mer reflekterte enn hva noen av dere viser til her. Men takk for at dere har lært meg noe utrolig viktig, for jeg er virkelig glad jeg aldri kommer til å bli så fordomsfull som enkelte av dere er.

"Vel, sosiologisk sett så er det de jentene som har mest å tape på en tenåringsgraviditet som fullfører svangerskapet og blir ung mor, dvs de som kommer fra sosioøkonomisk lave kår selv og ikke har lagt noe utdanningsløp for livet sitt og mener de ikke taper noe på det, ressursterke jenter som har lagt planer for livet sitt tar abort når uhell skjer. "

Mener du oppriktig at alle fornuftige jenter tar abort hvis uhell skulle skje? Hvis abort strider i mot alle dine tanker og følelser, er det da fornuftig å tvinge seg selv gjennom det? Er man fornuftig om man går igjennom noe man selv absolutt ikke har lyst til på grunn av at man er bekymret for hva andre måtte tenke om hva du velger? Fatter ikke hvordan du kan trekke konklusjoner på den måten der, men det er tydelig at vi har forskjellige meninger rundt temaet. Jeg håper jeg alltid beholder evnen min til å dømme mennesker for hva de er, og hva de står for, ikke på grunnlag av at de uheldigvis har havnet i en uheldig situasjon.

Forresten, etter 16 dager med blogging var jeg på 18 plass på topplisten. I dag er jeg på 39. Vil takke for reklame her inne, for det har tydeligvis hjulpet meg ganske mye! Håper dere har en fin kveld videre alle sammen, uansett hva den blir brukt til :-)

Med vennlig hilsen, "umoden" og "lite reflektert" gravid 16 åring.

Hvilke firmaer driver foreldrene dine da? Hvilke lange utdanninger er det de har? Ser du ikke selv at skryt om hvor hen bloggen din er på topplisten ikke akkurat viser at du er moden??

Endret av Gjest
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke firmaer driver foreldrene dine da? Hvilke lange utdanninger er det de har?

Om du er så nysgjerrig kan du vel gå inn på www.proff.no og søke opp Jessicas etternavn på roller der? Hun skriver jo blogg under fullt navn, så det er da ikke så veldig vanskelig å finne verken foreldre eller firmaene de driver der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så nysgjerrig kan du vel gå inn på www.proff.no og søke opp Jessicas etternavn på roller der? Hun skriver jo blogg under fullt navn, så det er da ikke så veldig vanskelig å finne verken foreldre eller firmaene de driver der.

Det kan jeg naturligvis, men er det ikke like greit at Jessica forteller oss det da siden hun er den som kommer med påstandene/opplysningene om hvor mye hennes foreldre eier av firmaer og ellers har av lange utdanninger?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg naturligvis, men er det ikke like greit at Jessica forteller oss det da siden hun er den som kommer med påstandene/opplysningene om hvor mye hennes foreldre eier av firmaer?

Neivel.

For meg er det totalt uinteressant å få vite nøyaktige navn på hvor foreldrene til en ung mammablogger jobber, regner med Jessica nevnte det (i en bisetning i et ellers langt innlegg) for å poengtere at hun kommer fra et hjem med ressurssterke, arbeidende foreldre.

Det er derfor jeg foreslår at du kan finne denne informasjonen selv, også nøyaktig hvor og hvordan du kan finne den - men jeg skjønner du ikke gidder likevel når du ikke kan ta en 16-åring i løgn og lureri.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neivel.

For meg er det totalt uinteressant å få vite nøyaktige navn på hvor foreldrene til en ung mammablogger jobber, regner med Jessica nevnte det (i en bisetning i et ellers langt innlegg) for å poengtere at hun kommer fra et hjem med ressurssterke, arbeidende foreldre.

Det er derfor jeg foreslår at du kan finne denne informasjonen selv, også nøyaktig hvor og hvordan du kan finne den - men jeg skjønner du ikke gidder likevel når du ikke kan ta en 16-åring i løgn og lureri.

Det gjorde hun ikke nei, men jeg driter nå i det sånn sett, siden jeg bare synes synd på Jessica og foreldrene hennes uansett hva de jobber med.

Endret av Gjest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde hun ikke nei, men jeg driter nå i det sånn sett, siden jeg bare synes synd på Jessica og foreldrene hennes uansett hva de jobber med.

Hvorfor er det så synd på dem? Å få barn som 16 er noe jeg aldri kunnet ha tenkt meg, og noe jeg håper min datter aldri vil gjøre. Men im jenta virkelig har lyst på ungen, og foreldrene velger å støtte henne både økonomisk og moralsk, så ligger vel alt til rette for at dette går bare bra. Og det er aldri "synd" på noen som får et ønsket og elsket barn inn i livet, så lenge de har ressursene til å ta vare på det?

Det setter nok utdanningen enda på vent et par år, men jeg vet i alle fall om nok foreldre uten høyere utdanning som har lykkelige og harmoniske barn.

Dette er som sagt ikke noe jeg villet ha valgt, men hvem er vi til å dømme andres valg så lenge de ikke skader andre? Og slik jeg har skjønt det ut fra denne tråden skader dette ingen utenom eventuelt den unge moren, men jeg regner med hun er klar over dette selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verden er syk. Hvorfor klikker folk seg inn på blogg.no og starter blogg så snart de blir gravide? Hvorfor bretter de ut hver minste detalj fra livet sitt og hvordan "uhellet" skjedde? Hvorfor gidder de å sette seg i den situasjonen at de føler de må forsvare seg til fremmede folk på KG?! Det er bare vanvittig merkelig. Eier ikke folk så mye som EN liten sperre for hva de vil "hele verden" skal vite?

Nå til dags er det jo slik at man vet så godt som hver minste detalj fra moren/foreldrenes liv til omtrent halvparten av barna på avdelingen i bhg (satt litt på spissen). "Å, hei, der er Petra med sønnen Geir på 2, hun ble gravid til tross for både piller og kondom. Etter å ha fundert i det vide og det brede på hva hun skulle gjøre endte hun med å beholde".

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er skremmende er når jeg leser i kommentarfeltet til slike unge mammabloggere og leser andre tenåringer på 14-15 år som skriver; "Åhhhh, du er så heeeeldig!! Jeg planlegger også å bli gravid, har så lyst på en beeeeeibi"!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Noe jeg synes er rart er at alle unge mødre sier de brukte prevensjon, men ble gravid likevel.

Joda det kan så klart skje, men tror nok flere bruker det som unnskyldning. "Ops jeg ble gravid selv om jeg gikk på pillen og klarer ikke å ta abort"

Jeg tror mange planlegger å bli gravide. Synes det er veldig merkelig at flere påstår at det liksom var et uhell.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...