Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Jeg blir trist av den barnerom-tråden som herjer nå. 

Flotte rom, bevares.

Men et rom i to farger - hvitt og dus lyserosa - til en 1,5 åring? Alt er i de to fargene. Til og med ballene i ballbingen er kun i hvitt og blekt rosa. 

Og mange andre linker like fargeløse rom i svarene. Dette er rom som er nydelig flotte for voksne. Og kjedelige som en tannleges venterom for barn som tiltrekkes kontraster og sterke farger. 

Helt ok med nøytrale vegger og møbler, men alt av leker også? Og tekstiler? Og veggpynt? Og gulvteppe?

Jeg synes det ser så utrolig stusselig ut. 

Endret av Zoey
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Zoey skrev:

Jeg blir trist av den barnerom-tråden som herjer nå. 

Flotte rom, bevares.

Men et rom i to farger - hvitt og dus lyserosa - til en 1,5 åring? Alt er i de to fargene. Til og med ballene i ballbingen er kun i hvitt og blekt rosa. 

Og mange andre linker like fargeløse rom i svarene. Dette er rom som er nydelig flotte for voksne. Og kjedelige som en tannleges venterom for barn som tiltrekkes kontraster og sterke farger. 

Helt ok med nøytrale vegger og møbler, men alt av leker også? Og tekstiler? Og veggpynt? Og gulvteppe?

Jeg synes det ser så utrolig stusselig ut. 

Haha, ungene mine hadde Byggmakker Bob-gardiner, Spiderman-sengetøy og sånt gulvteppe med veier til å kjøre lekebiler på. De har sikkert fått varige mén.

Anonymkode: c9738...89d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ungene mine hadde Byggmakker Bob-gardiner, Spiderman-sengetøy og sånt gulvteppe med veier til å kjøre lekebiler på. De har sikkert fått varige mén.

Anonymkode: c9738...89d

Da ordnet du til rommene for BARNA, ikke for likes. Holdt på å si "good for you", men det er jo strengt tatt good for them. :) 

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spleis tråden fortsetter, dog med noe mer hyppig frekvens av faktiske gode formål. Men fortatt mye bryllup, vil ha bil, trenger lappen... 

Her er en tåredryppende beskrivelse fra en spleis som er linket siste par dager:

Sitat

Hei alle sammen. Det skal sies at dette sitter ganske så langt inne! 

MEN!! Vi får bare prøve... Uten noen sure miner eller frekke kommentarer, for vi er faktisk VELDIG hyggelige folk! 

Vær som andre som du vil at andre skal være mot deg, tenker jeg... Jeg har ALLTID så lenge jeg har levd hjulpet andre, så godt jeg kan med ALLE mulige midler, både jeg og kjæresten ELSKER å hjelpe andre. En annen ting er at jeg ALDRI spør andre om hjelp til noen ting. Jeg jobber i helsevesenet å ELSKER å bidra til at andre skal få ha en best mulig hverdag og livsglede. Uansett hva! Å nå har det seg sånn at jeg har funnet det menneske jeg bare VET at jeg vil dele livet mitt med. Sjelevenn, hjertevenn og verdens aller beste kjæreste. MEN dedet som er, er at vi bor på hver vår side av landet omtrent. Så vi driver å må pendle over fjellet, har stått i kolonne og snøstorm å det som værre er over både Haukelifjell og Hardangervidda å det som er. For å kunne være med hverandre, alt for kjærligheten...?? JA. Definitivt. Så nå har det seg sånn at vi endelig har funnet oss ett hus der vi kan bo sammen, alle sammen. For vi er nemlig blitt en familie på 6 stk, 2 voksne og 4 barn. Så det å finne ett hus sammen med plass til ALLE og ikke minst beliggenhet siden vi MÅ bo på ett bestemt sted siden 3 av barna allerede går på skole her, å det er uaktuelt å flytte vekk fra nettverket dems. Såklart! Pluss at det er VIKTIG at dem har gangavstand til pappaen sin så de kan gå til og fra så dem vil. Mye spiller inn. Så nå har vi fått dette huset da. Pluss leiligheten jeg bor i nå, pluss leiligheten til kjæresten. Så det vil si at dette er VELDIG store beløp for oss alene. For barna trenger jo også selvfølgelig sitt først av alt. SÅ nå må vi betale 30 000 kr på dette huset innen 1 April. Pluss 11 000 på en leilighet OG 7000 på en annen. Det sier seg selv at dette er hinsides mye å få til, vi har INGEN å spørre av familie osv. Da ingen av dem har mulighet til å hjelpe. Å på topoen av det hele så er bilen til kjæresten ødelagt, da oljen begynte å brenne, turboen røk osv mens de var ute å kjørte så det endte med at brannvesenet måtte komme langs veien. Å min bil synger også på siste verset, den skal EU godkjennes innen denne mnd er omme. Haha, så ett problem kommer sjeldent alene. For den er det aller meste galt på! SÅ om noen føler for å hjelpe ril med NOE, så blir vi VELDIG glad. Det her bare helt sykt at jeg gjør dette, men ei venninne av meg sa at jeg også kunne be om hjelp iblant så lenge jeg ALLTID vil bidra til å hjelpe ALLE andre til en hver tid. Så takk for tiden din og at du leste alt dette. Ønsker deg og dine en nydelig dag videre. Hilsen fra oss, store som små, 2 beinte og 4 beinte :-) 

Jeg kommer aldri til å lure på hva som gjør at folk havner i trange situasjoner, for jeg har selv vært der. 

Men kommer alltid til å lure på om de tror folk flest har empati med slike situasjoner. Det er jo selvforskyldt. Og man sitter med enorme verdier og vil ha litt til, fordi det hadde vært veldig praktisk å bare få det rett opp i hendene, takk. Det er kortversjonen. Ingen er i krise for å sulte i hjel.

Endret av Zoey
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå sitter de med tre plasser? Hva med å finne noen til å ta over de to andre asap?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Zoey skrev:

Og spleis tråden fortsetter, dog med noe mer hyppig frekvens av faktiske gode formål. Men fortatt mye bryllup, vil ha bil, trenger lappen... 

Her er en tåredryppende beskrivelse fra en spleis som er linket siste par dager:

Jeg kommer aldri til å lure på hva som gjør at folk havner i trange situasjoner, for jeg har selv vært der. 

Men kommer alltid til å lure på om de tror folk flest har empati med slike situasjoner. Det er jo selvforskyldt. Og man sitter med enorme verdier og vil ha litt til, fordi det hadde vært veldig praktisk å bare få det rett opp i hendene, takk. Det er kortversjonen. Ingen er i krise for å sulte i hjel.

Kolonne og snøstorm og det som verre er. Hva mener hun egentlig med verre, hvor ille kan det bli? Så mye DRAMA! 

(Husk å skrike ut ett og annet ord så leseren ikke sovner.)

Anonymkode: c9738...89d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Fluffe skrev:

Så nå sitter de med tre plasser? Hva med å finne noen til å ta over de to andre asap?

Hvor er empatien din? Hallo, hun jobber i helsevesenet liker å hjelpe ALLE. 

At de har ett hus, to leiligheter, to biler hvorav en trenger EU-kontroll snart og en trenger verksted betyr at de trenger all vår omtanke og støtte og.. 

Nei. Jeg klarer ikke late som en gang :P Skjønner det er slitsomt i oppsigelsestid osv, men det visste de når de valgte å gå for huset. EU-kontroll er neppe sjokk og at biler trenger verksted på verdt mulig tidspunkt er heller neppe noe å starte nasjonal innsamling for. 

Men, de er verre alle de bryllupsplanleggerene. Gå på spleis.no og søk på bryllup som nøkkelord om dere kjeder dere. Der er mange optimister her i landet :)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zoey skrev:

Hvor er empatien din? Hallo, hun jobber i helsevesenet liker å hjelpe ALLE. 

At de har ett hus, to leiligheter, to biler hvorav en trenger EU-kontroll snart og en trenger verksted betyr at de trenger all vår omtanke og støtte og.. 

Nei. Jeg klarer ikke late som en gang :P Skjønner det er slitsomt i oppsigelsestid osv, men det visste de når de valgte å gå for huset. EU-kontroll er neppe sjokk og at biler trenger verksted på verdt mulig tidspunkt er heller neppe noe å starte nasjonal innsamling for. 

Men, de er verre alle de bryllupsplanleggerene. Gå på spleis.no og søk på bryllup som nøkkelord om dere kjeder dere. Der er mange optimister her i landet :)

Jeg er ett kaldt kaldt menneske.:fryser:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fluffe skrev:

Så nå sitter de med tre plasser? Hva med å finne noen til å ta over de to andre asap?

At det var? Har eg gått glipp av noko no? :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amantheia skrev:

At det var? Har eg gått glipp av noko no? :O

"Så nå har vi fått dette huset da. Pluss leiligheten jeg bor i nå, pluss leiligheten til kjæresten. Så det vil si at dette er VELDIG store beløp for oss alene. For barna trenger jo også selvfølgelig sitt først av alt. SÅ nå må vi betale 30 000 kr på dette huset innen 1 April. Pluss 11 000 på en leilighet OG 7000 på en annen."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zoey skrev:

Hei alle sammen. Det skal sies at dette sitter ganske så langt inne! 

 

21 minutter siden, Fluffe skrev:

"Så nå har vi fått dette huset da. Pluss leiligheten jeg bor i nå, pluss leiligheten til kjæresten. Så det vil si at dette er VELDIG store beløp for oss alene. For barna trenger jo også selvfølgelig sitt først av alt. SÅ nå må vi betale 30 000 kr på dette huset innen 1 April. Pluss 11 000 på en leilighet OG 7000 på en annen."

Føler kanskje ikkje det satt langt inne...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende hvor mange ganger ett menneske skal dele spleisen om penger til drømmebryllupet. Først var det at "økonomien har blitt ødelagt siden vi måtte kjøpe komfyr, kjøleskap og vaskemaskin" som var årsaken, og så røyk hele sparekontoen pga helsa. Ikke vondt ment akkurat der - ting skjer, men kanskje man burde droppe bryllupet enn så lenge om det er en stor utgiftspost da - eller spørre familien om spleiselag at det heller kan være gaven. Har ikke giftet meg selv, så kan ikke så mye om kostnadene, men vil jo tro det er fullt mulig å få til med både hjelp fra venner/familie og på et levbart budsjett :vetikke:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reagert lenge på hvordan "sjefshøna" holder på. Nytter jo ikke å skrive noe heller for da blir man kastet ut 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk facebook bilde og teksten under til "sjefshøna" Eier hun ikke skam? Og da tigger hun om penger til slankeoperasjon?

Anonymkode: 586cf...558

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk facebook bilde og teksten under til "sjefshøna" Eier hun ikke skam? Og da tigger hun om penger til slankeoperasjon?

Anonymkode: 586cf...558

Ligger det på gruppa, eller på hennes fb-side?

Legg ut bilde/imgur?

Anonymkode: 0fca5...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

hennes priv side

Anonymkode: 586cf...558

Er du venn med henne? Jeg ser den ikke. :/

Anonymkode: 8c1d5...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal la være å sitere det lange spleisinnlegget, men da kan da virkelig ikke være sant?? Begynte å tvile da hun slo til med at bilen skulle på EU-kontroll i tillegg, Blir som en parodi.... Hun mangler bare at de skal gifte seg i tillegg og trenger hjelp til det og. 

Anonymkode: 22aee...f94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Diskusjon under frokosten, som mannen tydeligvis ikke er ferdig å diskutere selv vi er komt langt på dag 1f602.png😂 Er denne fargen BLÅ eller GRØNN? 1f648.png🙈 Vi vet fargen heter turkis 1f60e.png😎

Som du sier, så er det turkis. Jeg syns det ofte legges ut meget intellektuelle diskusjoner mellom hønene og mennene deres.

Endret av penny_
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fysisk uvel av den spleis-tråden, mange av dem eier ikke skam. 

Veldig trist, for ideen med spleiser for sykdommer som kun han behandles i utlandet, drømmedag for et kreftssykt barn og lignende er gode, men ikke pokker om jeg donerer til ''drømme bryllupet'' som MÅ være på en bestemt dato, for neste gang den datoen er på en lørdag er i 2029!!!!!

Anonymkode: 68a73...a37

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...