Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart å legge ut en sånn tegning som sønnen har tegnet.  De aller fleste ser jo at det ser ut som noe helt annet, og mora ler jo av det selv... Jeg reagerer på at folk legger ut noe slikt til latter på en så stor gruppe. Særlig når det er ganske voksent motiv tegnet av et barn.  Derfor nevnte jeg det her.  

Anonymkode: b447b...3fc

Herregud den tegningen kunne jeg lagt ut på facebook også om barnet mitt tegnet den. 

Den er da bare morsom. Så prippen går det ikke an å bli.

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud den tegningen kunne jeg lagt ut på facebook også om barnet mitt tegnet den. 

Den er da bare morsom. Så prippen går det ikke an å bli.

Anonymkode: e3bee...f23

Spørs om ungen din syns det er like jævla morsomt når han finner bildet på imgur o.l med tilhørende kommentarer som 13 åring du.. 

Anonymkode: 563a4...b6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud den tegningen kunne jeg lagt ut på facebook også om barnet mitt tegnet den. 

Den er da bare morsom. Så prippen går det ikke an å bli.

Anonymkode: e3bee...f23

Nei. Det er ikke bare morsomt.  Det er også bekymringsverdig.  Men jeg skjønner at vi har ulikt erfaringsgrunnlag så jeg skal la det ligge.... 

Anonymkode: b447b...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke bare morsomt.  Det er også bekymringsverdig.  Men jeg skjønner at vi har ulikt erfaringsgrunnlag så jeg skal la det ligge.... 

Anonymkode: b447b...3fc

Hvorfor er det bekymringsverdig? 

Selvfølgelig kan forelderen ta en prat med ungen sin og høre om hun/han vet selv hva som er tegnet. Og om ungen har sett "en slik". 

Eller så kan det være så harmløst som at 6åringen har sett noen større unger tegne en penis og har hermet. 

At 13 0ringen finner igjen en tegning han har tegnet kan jeg ikke forestille meg skulle være problematisk? 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å legge ut bilder av ungen sin om man vil eller skrive gullkorn som kommer fra barnemunn heller da? Tenk om de ser det selv liksom..... 

Mange gode poeng i denne tråden, men mye blir bare for å rakke ned 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart å legge ut en sånn tegning som sønnen har tegnet.  De aller fleste ser jo at det ser ut som noe helt annet, og mora ler jo av det selv... Jeg reagerer på at folk legger ut noe slikt til latter på en så stor gruppe. Særlig når det er ganske voksent motiv tegnet av et barn.  Derfor nevnte jeg det her.  

Anonymkode: b447b...3fc

Det eneste jeg reagerte på med tegningen, var at jeg synes den er utrolig søt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om ungen din syns det er like jævla morsomt når han finner bildet på imgur o.l med tilhørende kommentarer som 13 åring du.. 

Anonymkode: 563a4...b6f

Nå må folk slutte å overbeskytte barna hele tiden. Gutten er stolt av at han tegnet et dyr. La det bli med det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klink skrev:

Er det ikke lov å legge ut bilder av ungen sin om man vil eller skrive gullkorn som kommer fra barnemunn heller da? Tenk om de ser det selv liksom..... 

Mange gode poeng i denne tråden, men mye blir bare for å rakke ned 

Det avhenger jo av hva det er. Jeg ser at det er flere som poster bilder av barna sine i bare trusa, og det med rundt 70 000 fremmede mennesker. Jeg synes ikke det er greit, og jeg tenker at folk i 2017 bør være opplyste nok til at de ikke gjør det. Slike bilder kan fort komme på avveie. 

Anonymkode: 1623a...66b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Klink skrev:

Er det ikke lov å legge ut bilder av ungen sin om man vil eller skrive gullkorn som kommer fra barnemunn heller da? Tenk om de ser det selv liksom..... 

Mange gode poeng i denne tråden, men mye blir bare for å rakke ned 

Jo, det er "lov". Dessverre. 

Men jeg tror helt ærlig at endel av disse barna som har blitt eksponert på internett av foreldrene sine, kommer til å få noen sjokk når de blir litt eldre. Du eier ikke barnet ditt, derfor skal du heller ikke bestemme hva som blir liggende til evig tid ute på nettet om barn som ikke er gamle nok til å velge selv. 

Tror ikke du ville synes det var kult om en fremtidig arbeidsgiver googlet deg, og kom over masse mer eller mindre "morsomme" og avslørende ting som dine foreldre hadde spredd over hele internett. 

 

Anonymkode: 0319d...a69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er "lov". Dessverre. 

Men jeg tror helt ærlig at endel av disse barna som har blitt eksponert på internett av foreldrene sine, kommer til å få noen sjokk når de blir litt eldre. Du eier ikke barnet ditt, derfor skal du heller ikke bestemme hva som blir liggende til evig tid ute på nettet om barn som ikke er gamle nok til å velge selv. 

Tror ikke du ville synes det var kult om en fremtidig arbeidsgiver googlet deg, og kom over masse mer eller mindre "morsomme" og avslørende ting som dine foreldre hadde spredd over hele internett. 

 

Anonymkode: 

 

Men det handlet jo ikke om noe annet enn en tegning? Et bilde av meg som barn hadde også arbeidsgiver tålt. 

Bilde av meg med kuk i munnen naken derimot hadde jeg ikke likt! Eller på dritingsfylla med spy i håret. 

Et søtt bilde av meg som barn eller en tegning jeg har tegnet. Deet tåler en arbeidsgiver. 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: e3bee...f23

På gruppa som diskuteres i denne tråden, er det lagt ut bilder som langt overskrider "søte bilder"

Anonymkode: 0319d...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På gruppa som diskuteres i denne tråden, er det lagt ut bilder som langt overskrider "søte bilder"

Anonymkode: 0319d...a69

Ja og det er ikke greit. Og jeg personlig legger sjeldent ut noe på facebook og hvertfall ikke i en gruppe med så mange. 

Men bildet som var tegnet og bilder av søte barn med klær er da ok. 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho det er lørdag. Damene på live har sminket seg. 

Jeg.. 

Nei, mamma sa at jeg skal holde munn om jeg ikke har noe pent å si. 

Anonymkode: 0598f...165

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoho det er lørdag. Damene på live har sminket seg. 

Jeg.. 

Nei, mamma sa at jeg skal holde munn om jeg ikke har noe pent å si. 

Anonymkode: 0598f...165

Og jeg som gikk inn hit for å se om noen kommenterte på nåværende live-sending... Hahaha xD 

Anonymkode: 60b8c...008

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det hangman på gang. Folk skriver hundre bokstaver før de har fått sett hvor den første bokstaven blir satt inn :ler: Hva er poenget da? :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoho det er lørdag. Damene på live har sminket seg. 

Jeg.. 

Nei, mamma sa at jeg skal holde munn om jeg ikke har noe pent å si. 

Anonymkode: 0598f...165

Ja jeg så det, tenkte nok det samme som deg.. Så noen hadde kommentert "så fine øyenbryn :) "  
Skal ikke si noe på den :plystre:

Anonymkode: 1a671...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger jo av hva det er. Jeg ser at det er flere som poster bilder av barna sine i bare trusa, og det med rundt 70 000 fremmede mennesker. Jeg synes ikke det er greit, og jeg tenker at folk i 2017 bør være opplyste nok til at de ikke gjør det. Slike bilder kan fort komme på avveie. 

Anonymkode: 1623a...66b

Joda, men når du prøver å si det så kommer hele regla om "dette er en lukket gruppe", "dette er en privat gruppe hvor INGENTING kommer på avveie"

Er svært få som er såpass opplyste om at en gruppe med over x-antall medlemmer regnes som offentlig. Se bare på innleggene som omhandler hvilken stilling du liker best i senga etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de livesendingene blir bare pute-tv for min del, men jeg la merke til en som fortalte om hvor ensom hun var og hvordan det hadde hjulpet henne å snakke med de andre der. Og da tenkte jeg at det var litt fint i grunn, i det triste. Ingen fortjener å være ensomme og det er tøft gjort å stå frem. Jeg var bare ikke helt klar over at live-sendinger på Hønehjørnet kunne hjelpe noen. Så, min første positive opplevelse av Hønehjørnet! :) 

Anonymkode: 2dde6...891

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, GulSitron skrev:

Joda, men når du prøver å si det så kommer hele regla om "dette er en lukket gruppe", "dette er en privat gruppe hvor INGENTING kommer på avveie"

Er svært få som er såpass opplyste om at en gruppe med over x-antall medlemmer regnes som offentlig. Se bare på innleggene som omhandler hvilken stilling du liker best i senga etc.

Ja, det er så hjernedødt at man ikke engang kan forestille seg at noen mennesker er slik. "Taushetsplikt". Jeg må le. 

Anonymkode: 1623a...66b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...