Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

På 20.8.2017 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Hehe. 

"Kjøpte meg ny bh i Sverige i går hva synes dere?" *bilde av vedkommende i BH'en*

Anonymkode: 1623a...66b

Sånt er så kleint. Har sett utallige bilder av damer i bare bhen (eller trusa..) på den "ebay for jenter/kvinner"-gruppa eller hva den heter. Jeg er ganske sikker på at de ikke ville lagt ut sånne bilder til alle vennene sine på fb, så hvorfor legge det ut i en gruppe med flere titusener av damer? Ofte ser jeg de skriver "laaangt utenfor min komfortsone, men vi er jo bare jenter her".. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Britt Banditt skrev:

Sånt er så kleint. Har sett utallige bilder av damer i bare bhen (eller trusa..) på den "ebay for jenter/kvinner"-gruppa eller hva den heter. Jeg er ganske sikker på at de ikke ville lagt ut sånne bilder til alle vennene sine på fb, så hvorfor legge det ut i en gruppe med flere titusener av damer? Ofte ser jeg de skriver "laaangt utenfor min komfortsone, men vi er jo bare jenter her".. 

Jeg har så lyst å legge til "og hele resten av internett..." når de skriver slik. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som mener at man bør få minst 25.000 kroner på å være ufør, Hun mener også at NAV bør gjøre det lettere for folk å få ufør.:P

Edit: Kom over et annet innlegg: "Jeg lurer på en ting, og det er garantert på kanten av hva man kan spørre noen som helst om, kremt... Jeg kan liksom ikke spørre legen min om det1f644.png🙄 Bare slett om det er fullstendig upasssende...som det strengt tatt er! Vel, her kommer det, kremt...assa...mange barberer seg nedentil, inkl meg. Men så er det dette med hår bakover i rompa da...høvelen kommer liksom ikke helt til.. Fjerner dere det, og i tilfelle hvordan?"

Lurer på om hun hadde turt å spørre om dette i gata med masse folk som hun ikke kjenner. Når jeg ser på profilbildet hennes, ser det ut som ei dame i 50-årene.

Endret av kenpet
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kenpet skrev:

Ei som mener at man bør få minst 25.000 kroner på å være ufør, Hun mener også at NAV bør gjøre det lettere for folk å få ufør.:P

Edit: Kom over et annet innlegg: "Jeg lurer på en ting, og det er garantert på kanten av hva man kan spørre noen som helst om, kremt... Jeg kan liksom ikke spørre legen min om det1f644.png🙄 Bare slett om det er fullstendig upasssende...som det strengt tatt er! Vel, her kommer det, kremt...assa...mange barberer seg nedentil, inkl meg. Men så er det dette med hår bakover i rompa da...høvelen kommer liksom ikke helt til.. Fjerner dere det, og i tilfelle hvordan?"

Lurer på om hun hadde turt å spørre om dette i gata med masse folk som hun ikke kjenner. Når jeg ser på profilbildet hennes, ser det ut som ei dame i 50-årene.

 :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å se på livesendingene. Jeg har ikke en pute tilgjengelig. :laugh:

Anonymkode: 1623a...66b

En helt ny type putetv, se puta live er tilgjengelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skjønner jo at de fleste der inne er uføre, når man slår et slag for at man skalha like mye utbetalt som en som jobber fulltid, fordi man jo dkatter og bidrar i samfunnet. 

Kjære kvinner i Hønehjørnet: å skatte av penger du får av staten er ikke, og kan aldri sidestilles med å skatte av penger man har jobbet for. 

Anonymkode: 563a4...b6f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner jo at de fleste der inne er uføre, når man slår et slag for at man skalha like mye utbetalt som en som jobber fulltid, fordi man jo dkatter og bidrar i samfunnet. 

Kjære kvinner i Hønehjørnet: å skatte av penger du får av staten er ikke, og kan aldri sidestilles med å skatte av penger man har jobbet for. 

Anonymkode: 563a4...b6f

Joda, det har staten avgjort.

Anonymkode: 8e8b9...c27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det har staten avgjort.

Anonymkode: 8e8b9...c27

På hvilken måte mener du at å skatte av trygd utbetalt av staten, uten egeninnsats, sidestilles og er like samfunnsnyttig som skatt betalt av en arbeider?

Det er dette jeg skal frem til, som de ikke der ut til å forstå på HH. 

Som jeg skriver: det kan ikke sidestilles da kun en av de to kan ses på som bærekraftig og samfunnsnyttig, rett og skett fordi de ikke hadde fått noe utbetalt i det hele tatt hadde det ikke vært for arbeidende og velferdsstaten. 

Men jeg sier detimot ikke at uføre ikke skal få penger, for det må de. 

Anonymkode: 563a4...b6f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke folk å skrive bokmål eller? :sprettoy: Ei jeg kjenner inne på gruppa som skriver på den breieste dialekta :rolleyes: Får helt fnatt :fnise:

Anonymkode: 1a671...5ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner jo at de fleste der inne er uføre, når man slår et slag for at man skalha like mye utbetalt som en som jobber fulltid, fordi man jo dkatter og bidrar i samfunnet. 

Kjære kvinner i Hønehjørnet: å skatte av penger du får av staten er ikke, og kan aldri sidestilles med å skatte av penger man har jobbet for. 

Anonymkode: 563a4...b6f

Mannen min jobber som assistent i skole, og får faglønn. Utbetalt litt under 20 000 kr per måned. Bare rett og rimelig at en som er ufør skal få 5000 mer å rutte med i måneden. *ironiflagg*

Anonymkode: cfab1...447

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner jo at de fleste der inne er uføre, når man slår et slag for at man skalha like mye utbetalt som en som jobber fulltid, fordi man jo dkatter og bidrar i samfunnet. 

Kjære kvinner i Hønehjørnet: å skatte av penger du får av staten er ikke, og kan aldri sidestilles med å skatte av penger man har jobbet for. 

Anonymkode: 563a4...b6f

Er ikke denne diskusjonen i Kvinneforum? 

Anonymkode: 556c5...7c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har lagt ut

"Hallois1f603.png😃
E å mainne mett tænkt vi sku byinn å sjå på Game of thrones,ke vi får sett dein serin hæn?"

En er hyggelig og svarer HBO, mens en annen, svarer

"Dersom du e mett og skal til byen å se Game of thrones så ....nei jeg vet ikke. Håper det ordner seg"

Om det var fordi hun virkelig ikke forstod dialektskrivingen eller ikke vites ikke, men må si jeg likte svaret :D

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2017 den 12.58, kenpet skrev:

Ei som mener at man bør få minst 25.000 kroner på å være ufør, Hun mener også at NAV bør gjøre det lettere for folk å få ufør.:P

Edit: Kom over et annet innlegg: "Jeg lurer på en ting, og det er garantert på kanten av hva man kan spørre noen som helst om, kremt... Jeg kan liksom ikke spørre legen min om det1f644.png🙄 Bare slett om det er fullstendig upasssende...som det strengt tatt er! Vel, her kommer det, kremt...assa...mange barberer seg nedentil, inkl meg. Men så er det dette med hår bakover i rompa da...høvelen kommer liksom ikke helt til.. Fjerner dere det, og i tilfelle hvordan?"

Lurer på om hun hadde turt å spørre om dette i gata med masse folk som hun ikke kjenner. Når jeg ser på profilbildet hennes, ser det ut som ei dame i 50-årene.

Det ser ut til at hun mener før skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 15.48, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte mener du at å skatte av trygd utbetalt av staten, uten egeninnsats, sidestilles og er like samfunnsnyttig som skatt betalt av en arbeider?

Det er dette jeg skal frem til, som de ikke der ut til å forstå på HH. 

Som jeg skriver: det kan ikke sidestilles da kun en av de to kan ses på som bærekraftig og samfunnsnyttig, rett og skett fordi de ikke hadde fått noe utbetalt i det hele tatt hadde det ikke vært for arbeidende og velferdsstaten. 

Men jeg sier detimot ikke at uføre ikke skal få penger, for det må de. 

Anonymkode: 563a4...b6f

En i den tråden som mente at man skulle kutte i foreldrepermisjonen for å få råd til å øke inntekten til uføre... 7 mnd var visst mer enn nok permisjon. 

Anonymkode: 68a73...a37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, penny_ skrev:

Det ser ut til at hun mener før skatt.

Det tragiske er jo at det er enstemming for at det ikke skal lønne seg å jobbe. Det er jo urettferdig. Og det er jo bare å finne en bedre betalt jobb om man har for lite.. 🙄

Anonymkode: 556c5...7c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En i den tråden som mente at man skulle kutte i foreldrepermisjonen for å få råd til å øke inntekten til uføre... 7 mnd var visst mer enn nok permisjon. 

Anonymkode: 68a73...a37

Klart det. De uføre er jo hjemme med lønn likevel. Hun hadde garantert ikke likt det om hun var vordende mor.

Anonymkode: 556c5...7c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Det ser ut til at hun mener før skatt.

Jeg har ca 24 000 før skatt på trygden min

Anonymkode: b2c0c...770

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 24 000 før skatt på trygden min

Anonymkode: b2c0c...770

Da har du ikke minsteytelsen, i hvert fall. Du rakk å være i jobb før du ble ufør. Good for you. :) 

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde på Hønehjørnetsnappen nå? 😲 Ble hun som hadde den "kasta ut"? 

Anonymkode: a0912...240

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...