Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
CecilieX skrev (2 timer siden):

Jeg synes hun er i ferd med å bli et dårlig forbilde igjen. 

En ting er fokuset på (operert) kropp og utseende, men verdiene hun fronter ellers er jo bare trist. 

Først av alt denne manglende ansvarstakingen i forhold til å bidra til dugnaden under pandemien. Fra å være opptatt av det, til å nå være åpen om at hun ikke vil følge reiseanbefalinger. 

Deretter blir jeg trist over fokuset på materielle verdier. Flashingen av julegavene, og poser med merkene har jo dominert stories. 

Plusser du på dette nye forholdet så blir det bare trist. Det er som å være vitne til en Disneyfilm, der det bare er det ytre som er i fokus, og feministen i meg gremmes over kjønnsrolle-stereotypene. For meg fremstår det som en romanse designet for å se bra ut på SoMe. Er det dette som er goals for unge jenter? 

Isabel har jo hatt fokus på seg selv som en som har bygget seg opp fra intet helt av seg selv, men nå har hun redusert seg selv til å ha en pinlig fokus på giftemål og baby. Hun har alltid fremstilt seg som hardtarbeidende og med fokus på karriere, men nå ligger bloggen brakk igjen på tross av løfter om at hun nå skulle levere jevnt. 

Hun har en stor følgerskare av unge jenter, og jeg kjenner at jeg blir lei meg over at folk sitter og misunner henne for et liv som utelukkende handler om det ytre. 

Helt enig. Kan skjønne at noen kan ønske seg en jobb som betaler godt for minimal jobbing, men forstår ikke at noen kan ønske seg resten. Men så er vel følgerne så unge at de lar seg blende av alt det overfladiske 😊

• Liker 6
Skrevet

Hva heter kjæresten på instagram? Er han norsk eller bor han der nede (sorry, har ikke fulgt så godt med her).

• Liker 3
Skrevet
Rægs skrev (1 minutt siden):

Hva heter kjæresten på instagram? Er han norsk eller bor han der nede (sorry, har ikke fulgt så godt med her).

Fant det ut nå. Hun har åpnet profilen sin igjen 🥳

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er folk så opphengt hva hun (og kjæresten) bruker pengene SINE på?

Skjønner at dere reagerer på selve turen med tanken på corona, men å bry seg om hun kjøper seg en dior ring nummer to blir for dumt.

• Liker 17
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er folk så opphengt hva hun (og kjæresten) bruker pengene SINE på?

Skjønner at dere reagerer på selve turen med tanken på corona, men å bry seg om hun kjøper seg en dior ring nummer to blir for dumt.

Rull inn du da!

• Liker 3
Skrevet
LoveMoschino skrev (2 minutter siden):

Rull inn du da!

Faktisk enig med @Kenelz Kan ikke folk få bruke pengene sine på det de ønsker?

• Liker 7
Skrevet
Just now, LoveMoschino said:

Rull inn du da!

Rull inn hva? Synes selv det var lite smart å reise til utlandet midt i en pandemi, men om hun bestemmer seg for å bruke penger på merkeklær er vel rart å henge seg oppi? 

• Liker 9
Skrevet

Dama har brukt over 250 000kr på shopping! Penger som er tjent inn foran speilet! Det er helt virkelighets fjernt. Dagens fjortiser tror det er slik verden skal være. 

• Liker 25
Skrevet

Hun tar smittevern på «alvor».

Hun går rundt på kjøpesenter med munnbindet under nesen. Er selvfølgelig ikke hun som har lagt det ut men kjæresten på sin story. 

Han har åpnet profilen igjen. 

• Liker 14
Skrevet
Bærblå skrev (11 minutter siden):

Hun går rundt på kjøpesenter med munnbindet under nesen. Er selvfølgelig ikke hun som har lagt det ut men kjæresten på sin story. 

Screenshot_20210110-174951_Instagram.jpg

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bærblå skrev (14 minutter siden):

Hun har misforstått fullstendig. Munnbind betyr ikke at du kun skal ha det over munnen

Maske.jpg

Endret av Honey Dew
  • Liker 11
Skrevet
20 minutter siden, LoveMoschino said:

Dama har brukt over 250 000kr på shopping! Penger som er tjent inn foran speilet! Det er helt virkelighets fjernt. Dagens fjortiser tror det er slik verden skal være. 

Og? Hun har vel god råd og har sikkert jobbet hardt for de pengene uansett hvor «virkelighets fjernt» det er for deg. 

Virker som du er (sykelig) opptatt av Isabel og hva hun bruker pengene sine på. Litt spesielt at du ikke liker Isabel og hva jobben hennes går ut på, men allikevel skal følge hun og oppdatere oss at hun har kjøpt seg 2 (!!) dior ringer og alt annet. 

Som sagt: Skjønner at folk irriterer seg over at hun bryter «korona reglene» (eks. feilbruk av maske, null distanse, fester med andre folk, etc) men å hate hva hun bruker pengene sine på blir for dumt når det ikke går utover noen andre enn seg selv. 

• Liker 11
Skrevet
LoveMoschino skrev (48 minutter siden):

Rull inn du da!

Unødvendig frekt svar. Kan du ikke heller forklare hva du mener om problemstillingen som blir debattert i stedet for å ty til personangrep?

• Liker 6
Skrevet
LoveMoschino skrev (1 time siden):

Har hun sagt at hun har shoppet for 250 000?😰

Skrevet
Kenelz skrev (4 timer siden):

Og? Hun har vel god råd og har sikkert jobbet hardt for de pengene uansett hvor «virkelighets fjernt» det er for deg. 

Virker som du er (sykelig) opptatt av Isabel og hva hun bruker pengene sine på. Litt spesielt at du ikke liker Isabel og hva jobben hennes går ut på, men allikevel skal følge hun og oppdatere oss at hun har kjøpt seg 2 (!!) dior ringer og alt annet. 

Som sagt: Skjønner at folk irriterer seg over at hun bryter «korona reglene» (eks. feilbruk av maske, null distanse, fester med andre folk, etc) men å hate hva hun bruker pengene sine på blir for dumt når det ikke går utover noen andre enn seg selv. 

Jeg lurer oppriktig på hva hun jobber hardt med?

Jeg har aldri fulgt henne på noen plattform, men er hun ikke en typisk rosablogger som tar antrekkbilder for Nelly osv? Det er en jobb, ja, men hardt kan det vel ikke være?

Jeg må si at det strider mot alt jeg står for når en ung kvinne kan putte kroppen så full av plast at hun hverken kan snakke skikkelig eller ligge på magen, ta noen bilder foran speilet og tjene millioner. Det sender så utrolig feil signaler til våre unge jenter som skal velge sin yrkesvei. 

• Liker 16
Skrevet
Just now, Halle-Palle said:

Jeg lurer oppriktig på hva hun jobber hardt med?

Jeg har aldri fulgt henne på noen plattform, men er hun ikke en typisk rosablogger som tar antrekkbilder for Nelly osv? Det er en jobb, ja, men hardt kan det vel ikke være?

Jeg må si at det strider mot alt jeg står for når en ung kvinne kan putte kroppen så full av plast at hun hverken kan snakke skikkelig eller ligge på magen, ta noen bilder foran speilet og tjene millioner. Det sender så utrolig feil signaler til våre unge jenter som skal velge sin yrkesvei. 

Det sies å holde seg relevant i sosiale medier er vanskelig, og dessuten må man legge vanvittig mye tid (planlegging, etc) på dette. Virker som alle dagene er bare jobb uansett hvor mye man sitter på stranden og skal kose seg - fordi det kunne jeg nå selv ha gjort? Tatt lettkledde bilder med en martini i hånden og lagt det ut på instagram, men får ikke noe mer oppmerksomhet av den grunn. 

Helt ærlig så hadde jeg ikke orket å sett «perfekt» ut hver dag, funnet nye ideer til plattformen, tatt bilder, engasjert følgerne, kommet med nye strategier for å nå flere publikum, håndtert hatmeldinger og negative kommentarer,  fått forventninger av andre mennesker - OSV. 

Mennesker er ikke laget for den type oppmerksomhet og det er ikke noe rart mange kjent folk sliter med psyken sin.

• Liker 5
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Det sies å holde seg relevant i sosiale medier er vanskelig, og dessuten må man legge vanvittig mye tid (planlegging, etc) på dette. Virker som alle dagene er bare jobb uansett hvor mye man sitter på stranden og skal kose seg - fordi det kunne jeg nå selv ha gjort? Tatt lettkledde bilder med en martini i hånden og lagt det ut på instagram, men får ikke noe mer oppmerksomhet av den grunn. 

Helt ærlig så hadde jeg ikke orket å sett «perfekt» ut hver dag, funnet nye ideer til plattformen, tatt bilder, engasjert følgerne, kommet med nye strategier for å nå flere publikum, håndtert hatmeldinger og negative kommentarer,  fått forventninger av andre mennesker - OSV. 

Mennesker er ikke laget for den type oppmerksomhet og det er ikke noe rart mange kjent folk sliter med psyken sin.

Det er nok sant at de aldri føler at de har helt fri, men hard jobb er det uansett ikke. 

• Liker 5
Skrevet
Just now, Halle-Palle said:

Det er nok sant at de aldri føler at de har helt fri, men hard jobb er det uansett ikke. 

Vel, jeg mener det er en hard og vanskelig jobb.

Mye lettere å ha en 9-5 jobb med konkrete oppgaver som går på rutiner. 

Mange som prøver å bli kjent på sosiale medier og mislykkes totalt. Det er ikke lett å skaffe seg lojale følgere eller gode sponsorer. 

• Liker 4
Skrevet

Kan umulig være bra å være så inn i seg selv og egen verden at man i voksen alder ikke en gang vet hva en isbre er.. 

• Liker 13
Skrevet

Tenk å trekke seg fra 71 grader nord etter 1 etappe, hvor hun ikke engang fullførte, uten å engang si hadet til resten av deltakerne. Snakk om egoisme og forkastelig oppførsel.

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...