Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at hun bruker ghostwriter her. Det er en historie som jeg virkelig tror at kan være godt for mange å lese, men da burde den bli skrevet på en god måte. Hun lever av å skrive, men ikke av å skrive bøker. Det er synd hvis en slik historie blir ødelagt av "liksom" og "haha" gjemt i teksten (satt litt på spissen).

Vil fremdeles si at hun fortsatt er forfatter da det er hennes historie. Ghostwriteren skriver bare om historien av hensyn til leseren slik at budskapet blir fremlagt riktig. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til å lese boken! Synd bøker er så dyrt, koster jo nesten ca en halv arbeidsdag... tror den er bra! Hun har jo fortalt litt, og det er hjerteskjærende! Den jenta har vokst mye på meg det siste året, hun overrasker stadig! Mye negativt å si om henne, men utifra det vi vet om livet hennes uten å ha lest boken, så er hun flink! Hun tok utvilsomt helt av etter pengene begynte å rulle inn, men syns hun har roet seg og blitt ei likanes jente nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 22.13, mjauritz skrev:

Skjønner godt at hun bruker ghostwriter her. Det er en historie som jeg virkelig tror at kan være godt for mange å lese, men da burde den bli skrevet på en god måte. Hun lever av å skrive, men ikke av å skrive bøker. Det er synd hvis en slik historie blir ødelagt av "liksom" og "haha" gjemt i teksten (satt litt på spissen).

Vil fremdeles si at hun fortsatt er forfatter da det er hennes historie. Ghostwriteren skriver bare om historien av hensyn til leseren slik at budskapet blir fremlagt riktig. 

Enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest boken enda, men jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken at denne kom "beleilig" i forhold til at det ble mye kritikk av hennes person. Jeg tror det kan være en motivasjon fra hennes side at det vil bli vanskeligere å kritisere henne dersom man har lest om den grusomme barndommen hennes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Superblomst said:

Wow, har dere lest meldingene om isabel som ABhackeren har skrevet? Isabel blir omtalt som "negersvart,stakkars". 

Du må nesten komme med kilder, om du skal skrive slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Citha said:

Du må nesten komme med kilder, om du skal skrive slikt.

Da er innlegget mitt oppdatert! Jodel koker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 22.13, mjauritz skrev:

Skjønner godt at hun bruker ghostwriter her. Det er en historie som jeg virkelig tror at kan være godt for mange å lese, men da burde den bli skrevet på en god måte. Hun lever av å skrive, men ikke av å skrive bøker. Det er synd hvis en slik historie blir ødelagt av "liksom" og "haha" gjemt i teksten (satt litt på spissen).

Vil fremdeles si at hun fortsatt er forfatter da det er hennes historie. Ghostwriteren skriver bare om historien av hensyn til leseren slik at budskapet blir fremlagt riktig. 

Det å ha en interessant historie og det å klare å formidle eller skape en interessant historie er to vidt forskjellige ting. Det blir som om vi skulle kalt Aron Ralston, fjellklateren filmen 127 hours handler om, for filmskaper fordi det er hans historie. Det å oppleve noe krever ikke noen form for talent eller arbeid, men det krever et visst talent og masse arbeid å kunne skrive noe som fanger leserens interesse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sterk historie. Syns det var en bra bok. Føler absolutt det er Isabel sine egne ord. Reagerte helt i begynnelsen på litt engelske ord innimellom ( som på bloggen), men det ble lite av det etterhvert el så la jeg bare ikke merke til det. Jeg ble veldig grepet, og leste boka ut på en kveld. Syns Isabel viser en veldig fin innsikt i hvorfor/hvordan hun er blitt den jenta hun er idag. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superblomst skrev:

Wow, har dere lest meldingene om isabel som ABhackeren har skrevet? Isabel blir omtalt ekstremt stygt. 

https://imgur.com/a/ga74zWM

Hun der Mia Landsem... Får dårligere og dårligere inntrykk av henne. Startet bra med "gode gjerninger" som hacker, men nå forsvarer hun AB og lirer av seg stygge kommentarer om Isabel.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Hun der Mia Landsem... Får dårligere og dårligere inntrykk av henne. Startet bra med "gode gjerninger" som hacker, men nå forsvarer hun AB og lirer av seg stygge kommentarer om Isabel.

Stygge og stygge. Det der er direkte rasistiske.  Vill si at det er *litt* verre enn bare "stygge komentarer" 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mii skrev:

Stygge og stygge. Det der er direkte rasistiske.  Vill si at det er *litt* verre enn bare "stygge komentarer" 

Ja, enig, stygge rasistiske kommentarer. Hvor er egentlig sakligheten blant folk? Hvorfor må de ty til kommentarer om utseende når de skal si noe om folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker

Er det ok å be om refusjon av pengene for boken til Isabel? Jeg forhåndsbestilte boka, og har enda ikke fått den tilsendt.. 

den er ute i butikk allerede, står om innholdet overalt i sosiale medier, på podcast og på bloggen. 

Er det ikke mening at de som FORHÅNDSbestiller skal ha den først? Useriøst.. gidder ikke betale for noe jeg kunne kjøpt i butikken for over en uke siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 10.07, decker skrev:

Korleis kan du vita det? Eg er sikker på at ho antakeleg har skrive ned alt sjølv, så bearbeidar hovedforfattaren slik at det vert lesevennleg. 

Hun har ikke skrevet noe selv, men fortalt historien sin til noen som har skrevet boken. Som antatt og helt greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Justlooking skrev:

Hun har ikke skrevet noe selv, men fortalt historien sin til noen som har skrevet boken. Som antatt og helt greit.

Ja, det er det. Trur faktisk det er ei av dei få bloggarbøkene eg kan tenka meg å lesa.

Endret av decker
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Zenhouse said:

Veldig sterk historie. Syns det var en bra bok. Føler absolutt det er Isabel sine egne ord. Reagerte helt i begynnelsen på litt engelske ord innimellom ( som på bloggen), men det ble lite av det etterhvert el så la jeg bare ikke merke til det. Jeg ble veldig grepet, og leste boka ut på en kveld. Syns Isabel viser en veldig fin innsikt i hvorfor/hvordan hun er blitt den jenta hun er idag. 

Skriver hun noe om hvorfor hun ikke har kontakt med forsterfamilien i dag? Det er jeg litt nysgjerrig på, ettersom hun snakker så varmt om årene hun bodde der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Privatbruker skrev:

Er det ok å be om refusjon av pengene for boken til Isabel? Jeg forhåndsbestilte boka, og har enda ikke fått den tilsendt.. 

den er ute i butikk allerede, står om innholdet overalt i sosiale medier, på podcast og på bloggen. 

Er det ikke mening at de som FORHÅNDSbestiller skal ha den først? Useriøst.. gidder ikke betale for noe jeg kunne kjøpt i butikken for over en uke siden. 

Så enig. Jeg sendte mail og ba om refusjon så jeg kunne kjøpe boken i butikk.
Jeg har også fremlagt tydelig dokumentasjon på at de har dritt seg ut. I tillegg ble bøkene angivelig sendt ut mandag, og jeg har ikke fått min enda. Tidligere har de kommet i løpet av 1-3 dager når jeg har bestilt fra Egmont.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ssophie skrev:

Skriver hun noe om hvorfor hun ikke har kontakt med forsterfamilien i dag? Det er jeg litt nysgjerrig på, ettersom hun snakker så varmt om årene hun bodde der. 

Ja det gjør hun. Skriver fortsatt veldig varmt om dem og hvor mye de betydde. Det var vel en følelse av å ikke være like mye verdt som de «ekte» barna etterhvert og da spiseforstyrrelsen slo til for fullt taklet ikke de det ( fra Isabel sitt ståsted) på en bra måte. Etterhvert spurte Isabel om å få flytte tilbake, da sa de nei. Det føltes vel som en endelig bekreftelse på at hun aldri virkelig var «ekte». Fostermoren har sendt bursdagsmelding hvert år, i år var første gang Isabel svarte. Så kanskje det finnes en vei tilbake gjennom dette? Ingen tvil om at Isabel hadde det godt der, men som mange andre med mye i bagasjen, så har den bagasjen en tendens til å komme ut for å ville bearbeides på et el annet tidspunkt 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...