Weebs Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #3381 Del Skrevet 6. februar 2019 3 timer siden, Acerola skrev: TrippTrapp er dyrt, men er det noe jeg ikke ville vært for uten så er det newborn-setet! Det fikk vi så mye bruk for! 😃 Så nå når nr. to kommer så investerer vi i en til, storesøster bruker fortsatt sin. Og tripptrapp får man helt sikkert solgt igjen for en grei pris etterpå 😃 Jeg vet mange bruker de stolene i flere år, og da er det vel helt greit at den koster flesk M må også ha en ny stol, den hun har nå har vi nemlig lånt av noen som har en ny baby på vei Men vi beholder den lengst mulig, så kan vi kanskje kjøpe en brukt Tripp Trapp uten at hun trenger noe av tilbehøret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #3382 Del Skrevet 6. februar 2019 Mannen er i et møte og jeg måtte derfor legge M alene. Hun sovnet på null komma niks i senga. Det er skikkelig koselig å legge henne uten amming nå. Jeg føler at hun er glad i meg, og ikke bare i puppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #3383 Del Skrevet 7. februar 2019 M er hjemme fra barnehagen i dag også. Mannen er hjemme i dag også Men i dag er hun visst i mye bedre form, så det blir sannsynligvis barnehage i morgen. Fastlegen ringte i går. Blodprøvene mine viste at jernnivået mitt er innenfor normalen, men han syntes det var litt lavt. Så fra uke 18 skulle jeg ta jerntilskudd, 60 mg daglig! I dag fikk jeg time til ultralyd - 20. mars! Gleder meg veeeeldig. Men denne gangen må jeg huske å være litt mer chill. Forrige gang glemte jeg helt å være bekymret, jeg var kun gira på å se om vi skulle ha jente eller gutt. Kom ikke på at vi kunne få dårlige nyheter. Så da jordmor sa at M hadde klumpfot brøt jeg jo helt sammen! Heldigvis viste dette seg å ikke stemme, men det var noen tøffe uker før vi fikk sjekk nummer to i Bergen. Men ja. Litt under seks uker til OUL. Shit, det hørtes lenge ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #3384 Del Skrevet 8. februar 2019 Jeg ligger litt etter på klesvasken, så i dag har jeg på meg en tettsittende genser. Ikke optimalt med en mage som ikke er flat, men heller ikke er "hun var jammen meg gravid". Så jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal holde magen inne eller presse den ekstra ut Bytter litt på det Denne uken måtte jeg bytte ut "uniform" på jobb. Jeg fikk søren ikke knappen igjen på buksa. Ikke i nærheten engang! Gikk opp en størrelse, men det var ikke nok. Måtte opp to! Ellers går det i bilstol og hvilken bil vi skal ha. Hadde egentlig bestemt oss for S-Max. I dag googlet jeg litt og leste på et forum at siden de har oppbevaringsluker i gulvet kan man ikke ha isofix-stoler med beinstøtte. Og det er jo omtrent alle. Jeg ringte en forhandler, og det hadde han aldri hørt om. De hadde solgt en haug med biler til folk som brukte isofix, så det gikk helt sikkert bra Hallo Vanligvis går jo ting bra, poenget er at ved en eventuell kollisjon så er ikke luken solid nok til å tåle trøkket fra støtten. Så jeg leste på Ford sine sider. Der stod det at så lenge skumfyllet inni luken var festet så gikk det bra. Hvis fyllet manglet kunne man kjøpe nytt hos forhandler, eller fjerne luken og forlenge støtten slik at den tok helt i bunn. Jeg ringte forhandleren igjen og informerte om min nye kunnskap Han synes sikkert jeg var helt luni, men nå er han klar over det hvis andre lurer på det samme Bilstoljungelen er helt grusom. Jeg blir svimmel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 8. februar 2019 #3385 Del Skrevet 8. februar 2019 Bilstoljungelen er helt forferdelig! Husk å måle helning, det blir nok avgjørende her siden vi har dårlig erfarinh med for bratt bilstol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 8. februar 2019 #3386 Del Skrevet 8. februar 2019 Å velge bilstol er et mareritt Vi vurderer ny til M, selv om dårlig beinplass egentlig ikke skal være et problem. Han synes det, allerede Han har Cybex Sirona(?) nå. E er 102 cm og bruker sin BeSafe iZi Combi ettellerannet og har masse beinplass bakovervendt enda, så det spørs om han overtar den når hun må ha ny. Men den er kjip når man skal stramme selene, og det er plagsomt! Det har kommet en haug nye bilstoler for baby nå ser jeg. Er nok best å dra og se i butikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #3387 Del Skrevet 9. februar 2019 På 8.2.2019 den 14.58, LilleMy1989 skrev: Bilstoljungelen er helt forferdelig! Husk å måle helning, det blir nok avgjørende her siden vi har dårlig erfarinh med for bratt bilstol... Stemmer. Jeg visste ikke om dette da vi hadde babystol sist. Har sjekket med hun har nå Da må vi nesten kjappe oss med bilkjøp i tillegg Dette blir travelt! På 8.2.2019 den 15.54, Leviora skrev: Å velge bilstol er et mareritt Vi vurderer ny til M, selv om dårlig beinplass egentlig ikke skal være et problem. Han synes det, allerede Han har Cybex Sirona(?) nå. E er 102 cm og bruker sin BeSafe iZi Combi ettellerannet og har masse beinplass bakovervendt enda, så det spørs om han overtar den når hun må ha ny. Men den er kjip når man skal stramme selene, og det er plagsomt! Det har kommet en haug nye bilstoler for baby nå ser jeg. Er nok best å dra og se i butikk Jeg tror faktisk det blir sjekking i butikk denne gangen! Forrige gang kjøpte vi da vi fikk beskjed om klumpfot og det eneste kriteriet var at stolen måtte være bred nok til skinnene hun egentlig skulle gått med. Men nå vil jeg teste i virkeligheten. Irriterende seler er jo noe dritt! M har også Cybex Sirona nå. De selene synes jeg er gode å stramme skikkelig -------- Jeg har allerede gått opp en haug i vekt En god del har lagt seg på rumpa. Den har vært et trist syn ganske lenge nå. Flat som en pannekake. Men nå er den juicy og hopper og spretter i alle retninger. Mannen synes det er kjempemorsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #3388 Del Skrevet 14. februar 2019 Lenge siden sist - til å være meg Husker ikke hva jeg har skrevet tidligere, gidder ikke å lese Men jeg har vært hos jordmor. Det var som nevnt i en heeelt annen by (10 minutts kjøretur ) og jeg var negativt innstilt siden jeg likte så godt hun forrige jeg hadde. Men da jeg kom til den andre helsestasjonen var den skikkelig lekker! Nyoppusset og fresh. Det skal ikke mer til for å glede meg Jordmoren var hyggelig og hun lo av helsekortet jeg hadde fått av legen. Der var det så fylt inn mange feil at hun ordnet et nytt til meg. Pluss gav meg en fin lilla mappe til å ha den i Han hadde for eksempel krysset av at jeg hadde født tre barn, og at M hadde epilepsi. Ålreit Helvetesuka er i gang, men den er mindre helvete enn vanlig siden vaskedama var her på mandag Så i dag har jeg hatt tid til å se på biler og bake pizzaboller. Vi vurderer å bytte ut begge bilene vår, og heller ha en elbil og en sjuseter. I dag prøvde jeg en Nissan Leaf. Med mine lange bein må alle biler prøvesittes før kjøp. Det er mange som er uaktuelle fordi jeg sparker opp i rattet. Eller fordi jeg må ha setet så langt bak at jeg ikke ser en dritt ut ruta Kunne jeg ikke stoppet på 1,70? Drittkropp. I morgen er det Peugeot 5008 som skal testes! Den må være god å kjøre, pluss ha god plass på tredje seterad! Krysser fingrene, for den synes jeg er lekker Nevrologen skuffer som vanlig, og har ikke ringt og gitt meg ny dose medisiner. Må ordne opp selv. Selvmedisinering. Det er kult... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #3389 Del Skrevet 18. februar 2019 Uka er over. Den er verre for mannen enn for meg. Håper jeg kan gå den gamle planen min litt kjappere etter neste permisjon. Da er de tunge dagene mer spredt utover. Alle er ikke trødd inn på samme uka I dag skal vi låne med oss hjem en Peugeot 5008. Selv om den er ganske lekker å se på så tror jeg vi ender opp med en Ford S-Max. Den er mest praktisk Nå er jeg i den "morsomme" fasen av graviditeten som er litt skummel. Null symptomer og for tidlig til å kjenne spark. Og selv om det mest sannsynlig står bra til så kommer veldig skumle tanker snikende. Hva om de finner noe feil på ultralyden om en måned? Hva om alt ser bra ut, men så er det egentlig ikke det? Åh, bekymringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 18. februar 2019 #3390 Del Skrevet 18. februar 2019 Snikleser sniker seg inn her... Har dere vurdert Nissan Qashqai +2? Eller kanskje den blir litt liten? Og vær obs på at på noen 7-setere er det ikke lov å ha hengerfeste, bl.a noen Kia-modeller. Vi hadde egentlig bestemt oss for en Kia med 6 seter pga seteløsningen, men uten hengerfeste var den ikke aktuell for oss likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 18. februar 2019 #3391 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg ble overrasket over hvor tidlig jeg kjente bevegelse med M! Vet du hvor morkaken er plassert? Er den plassert bak trenger det nemlig ikke være lenge igjen før du kjenner noe De sier jo at man ofte føler spark tidligere med andremann, men så tidlig som uke 12-13 var jeg ikke forberedt på. Er selvsagt veldig individuelt, men håper det ikke er lenge til du får kjenne det kiler i magen Folk skryter veldig av Ford S-max, så det er sikkert ikke et dumt valg Dagen vi solgte Peugeot'n var en av de lykkeligste dagene i livene våre Alle vi kjente frarådet oss da vi skulle kjøpe den. Utrolig gode biler, den var fantastisk å kjøre, men de er kjent for å ha et høyt antall mandagsbiler og mye tull og feil med elektronikken. Aldri mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #3392 Del Skrevet 18. februar 2019 3 timer siden, cleangal skrev: Snikleser sniker seg inn her... Har dere vurdert Nissan Qashqai +2? Eller kanskje den blir litt liten? Og vær obs på at på noen 7-setere er det ikke lov å ha hengerfeste, bl.a noen Kia-modeller. Vi hadde egentlig bestemt oss for en Kia med 6 seter pga seteløsningen, men uten hengerfeste var den ikke aktuell for oss likevel. Heisann! Jeg leste i en test at det var liten plass i baksetene på Quashqai, og at det var knotete å komme seg til de bakerste setene. Og det er liksom et av "mustene" når vi ser etter bil nå Samme her, hengerfeste er viktig! Men takk for tips! 43 minutter siden, Leviora skrev: Jeg ble overrasket over hvor tidlig jeg kjente bevegelse med M! Vet du hvor morkaken er plassert? Er den plassert bak trenger det nemlig ikke være lenge igjen før du kjenner noe De sier jo at man ofte føler spark tidligere med andremann, men så tidlig som uke 12-13 var jeg ikke forberedt på. Er selvsagt veldig individuelt, men håper det ikke er lenge til du får kjenne det kiler i magen Folk skryter veldig av Ford S-max, så det er sikkert ikke et dumt valg Dagen vi solgte Peugeot'n var en av de lykkeligste dagene i livene våre Alle vi kjente frarådet oss da vi skulle kjøpe den. Utrolig gode biler, den var fantastisk å kjøre, men de er kjent for å ha et høyt antall mandagsbiler og mye tull og feil med elektronikken. Aldri mer! Morkaken ligger foran denne gangen, så jeg forventer ikke å kjenne noe i nærmeste fremtid Jeg har et par kollegaer med S-Max og jeg fikk teste en i helga. Veldig imponerende plass bak, så jeg skjønner at folk er fornøyd! Jeg sendte film og bilder til mannen og han ble egentlig overbevist han også Jeg trodde det var mer i "gamle dager" Peugeot var dårlige, men er det sånn enda altså? Søren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 18. februar 2019 #3393 Del Skrevet 18. februar 2019 Har et par kollegar med Peugeot og begge er letter oppgitt over at det blinker og styrer i varsellamper hele tiden De har ganske så nye biler også. Noen som har S-max også, de tror jeg aldri vil kvitte seg med herligheten Vi fikk plass til seks damer og bagasje i en S-max også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 18. februar 2019 #3394 Del Skrevet 18. februar 2019 33 minutter siden, Lovebird skrev: Har et par kollegar med Peugeot og begge er letter oppgitt over at det blinker og styrer i varsellamper hele tiden De har ganske så nye biler også. Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 18. februar 2019 #3395 Del Skrevet 18. februar 2019 Vi har hatt Peugeot i 3 år uten et eneste problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #3396 Del Skrevet 18. februar 2019 2 timer siden, Albbas skrev: Vi har hatt Peugeot i 3 år uten et eneste problem... Bare vent! Neida, høhøhø Pappa kjører også en Peugeot og han har heller ikke hatt noe trøbbel. Men S-Maxen, ass. Den var nice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. februar 2019 Forfatter #3397 Del Skrevet 19. februar 2019 M er syk. Hun måtte bli hentet i barnehagen tidlig i går. Da var det bare litt hoste og tung pust, og jeg tenkte at de overdrev litt. Men på kvelden ble hun ganske elendig, så natta har vært ganske ræv. Hun puster tungt og kjapt. Det gjør hun hver gang hun er syk, og hver gang googler jeg lungebetennelse og teller antall pust per minutt. Når hun sover ligger hun akkurat på grensa, men når hun er våken er hun over. Så jeg vet ikke. I dag har hun spist bokstavkjeks da! Det var på tide at hun spiste noe - det luktet aceton av pusten hennes. Akkurat nå har jeg en S-Max i garasjen og min egen bil er levert inn til takst. Håper jeg for millioner for den. Håper på 300. Plis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #3398 Del Skrevet 20. februar 2019 I natt begynte M å spy i tillegg. Stakkars jente. Det skjedde totalt fire ganger, og etter at vi stod opp har det gått greit. Hun er i bedre form og i bedre humør. Hun vil helst leke ute, men jeg holder henne inne til i morgen. Så får vi se. Kanskje barnehagen på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. februar 2019 #3399 Del Skrevet 20. februar 2019 Stakkars! God bedring til M! Hvordan er din form da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 20. februar 2019 #3400 Del Skrevet 20. februar 2019 Uff, stakkars M Får håpe hun "bare" er kvalm av slim og luftveisinfeksjon, og ikke omgangssyke. Masse god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå