Weebs Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #321 Del Skrevet 15. januar 2017 2 timer siden, Marimba skrev: Morsinstinktet slår vel inn Det var ikke måte på 2 timer siden, Carouselle skrev: Hahaha.. lekker de bare når du ser Petter Uteligger eller generelt? Mine lekker nesten ikke, har ikke behov for melkeoppsamlere for å si det sånn Men når jeg tenker etter virker det litt slitsomt å lekke som en sil, men er vel et tegn på at melken er der om ikke annet! Jeg måtte klemme og sjekke hver gang jeg skulle mate lillebror de første månedene.. Var redd for å gi han lurepupp De lekker aldri til vanlig heldigvis. Eller pupp nummer to lekker når jeg ammer på motsatt side. Så når jeg glemmer ut å ha i innlegg så får M en flott melkeflekk på buksa si Men da jeg så på Petter Uteligger kjente jeg den prikkingen og hadde lekket gjennom genseren! Hadde selvsagt glemt innlegg Det hender jeg klemmer på kveldene når hun klikker litt, men jeg har heldigvis aldri gitt lurepupp. Hun er bare litt klikkos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #322 Del Skrevet 16. januar 2017 Mandag! Morgener (eller formiddager ) er koselig her i hus. Selv om været ikke alltid (svært sjelden) er på topp så er det i hvert fall lyst! Og alt er enklere å få gjort i dagslys. I dag har mamma vært innom, så då har jeg fått brettet klær. Selv om det fader ikke viser igjen, det er så inni hampen mye klesvask med en familie på fem!! Jeg dauer. Mannen er flink til å sette på maskiner og henge til tørk. Og der stopper det. Jeg har sagt at mye kan faktisk gå i tørketrommelen "Ååja.." Jeg har gitt han ansvaret for å legge på plass klærne til ungene. For å komme frem på rommene deres trenger du en machete og vernesko. No thanks. Nå sitter jeg i sofaen med en sovende M i armene, en sovende katt på fanget og en stor balje med sokker og truser som skal sorteres Nå skal jeg prøve å legge henne fra meg så jeg kan ta meg en skei Nugatti. I need it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 16. januar 2017 #323 Del Skrevet 16. januar 2017 Neverending story Den har jeg ikke sett på mange år! Tror det ble for mye for meg sist, takler ikke den scenen hvor hesten forsvinner i kvikksanden Jeg er glad vi har klesvask for to + en småttis enda. To unger i barneskolealder må bruke vanvittig mye klær! Det blir helt sikkert morsomt å vaske klærne til tenåringsgutten også Sure gymklær, gammel tenåringssvette og andre... kroppsvæsker. Gleder meg Det er flere som setter pris på litt mer dagslys! I dag fikk vi se sola, til og med Det gjør noe med humøret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #324 Del Skrevet 16. januar 2017 28 minutter siden, Leviora skrev: Neverending story Den har jeg ikke sett på mange år! Tror det ble for mye for meg sist, takler ikke den scenen hvor hesten forsvinner i kvikksanden Jeg er glad vi har klesvask for to + en småttis enda. To unger i barneskolealder må bruke vanvittig mye klær! Det blir helt sikkert morsomt å vaske klærne til tenåringsgutten også Sure gymklær, gammel tenåringssvette og andre... kroppsvæsker. Gleder meg Det er flere som setter pris på litt mer dagslys! I dag fikk vi se sola, til og med Det gjør noe med humøret! Den hesten glemmer jeg aldri! Tror ikke jeg vil se den filmen igjen egentlig Mye klesvask, ja! Det er sjelden mulighet for å bruke samme klærne to dager på rad, liksom Og jeg har allerede begynt å grue meg til to tenåringer i hus altså! Fy fasiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 16. januar 2017 #325 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) 6 timer siden, Weebs skrev: Jeg og mini-m bytta klær flere ganger om dagen begge to i starten - sprutgulping og høytrykksbæsjing var en strålende kombo Endret 16. januar 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 17. januar 2017 Forfatter #326 Del Skrevet 17. januar 2017 12 timer siden, miore skrev: Jeg og mini-m bytta klær flere ganger om dagen begge to i starten - sprutgulping og høytrykksbæsjing var en strålende kombo Det er mye gulp her også. Jeg har som sagt bare én normal bukse som passer etter fødselen (gravidbukse, selvsagt ), så den sparer jeg til jeg skal ut dørene. Kun joggebukse hjemme! Så da jeg skulle ut i går kikket jeg egentlig ikke på buksa i det hele tatt, bare drog den på og var innom bokhandler og Kiwi. Kom hjem og så at jeg hadde to store gulpeflekker på hvert lår. Svart bukse i tillegg, så de var ikke akkurat usynlige ------ Nå ligger jeg i senga og vurderer å snike meg opp uten å vekke M. Av og til får jeg noen minutter på morgenen hvis jeg timer det rett. I går fikk jeg 30 sekund Vi er slitne etter en litt travlere natt enn vanlig. Hun har skikkelig lakenskrekk for tiden. Før var det pupp i munn så var hun fornøyd. Nå er det ikke godt nok i det hele tatt. Byssing og bæring til hun finner ut at "okei, pupp hadde kanskje vært greit likevel" og begynner å smatte på armen sin eller det som er i nærheten. I natt var det magevondt i tillegg. Jeg får så vondt av henne. Føler meg ganske hjelpesløs. Når det endelig begynner å gi seg så vil hun heldigvis ha meg som trøst I går kveld kom mamma innom med en skummadrass fra Jysk. Jeg fortalte om den tragiske madrassen som vi fikk med vugga Så da tok hun tydeligvis saken i egne hender og skaffet noe skikkelig Hvis jeg får anledning kan jeg prøve å klippe den til senere. En annen plan vi har i dag er å male hendene og føttene hennes og ta avtrykk i Babyjournalen. Det blir spennende. Angrer på at vi ikke gjorde det tidligere, nå er hun blitt så stor! Nå har hun på seg en pysjamas som er 62/68 Hun som nesten druknet i 50. Lille babyen min Nei, nå er det Prosjekt Snike Seg Opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 17. januar 2017 #327 Del Skrevet 17. januar 2017 Trollet var vel rundt 4 måneder når jeg endelig kom på at det kunne være en god ide å ta avtrykk av hender og føtter. Da hadde han fått så godt vilje og styring over nevnte lemmer at det var IKKE barebare! Hjelpes meg det ble så mye søl og mange, mange, mange halvveis avtrykk før vi fikk noen som jeg var ca fornøyd med. Og hva gjør jeg så? Jo jeg slenger de alle inn i album som jeg gir vekk i julegave til besteforeldrene og sitter igjen men INGEN selv! Den hjernen noen ganger altså! Har tenkt på det siden at jeg burde få ordnet nye avtrykk.. Nå er det gått over ett år og jeg har store planer om å lage i trolldeig. En dag.... .. Helst før han konfirmeres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 17. januar 2017 #328 Del Skrevet 17. januar 2017 Vi kjøpte sånn gipssett med ramme på Europris. Kjøpte også ekstra gips. Så lagde jeg trolldeig som jeg kjevlet noen cm tykk. Vi trykte hendene og føttene til O ned i trolldeigen. Den ene hånda knyttet, den andre åpen osv. Så stekte vi trolldeigen i 30min-1 time før vi fylte avtrykkene med gips. Nå har vi nydelige hender og føtter i 3d, innrammet. Det ble kjempebra! Mye bedre enn å bruke den massen som følger med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 17. januar 2017 #329 Del Skrevet 17. januar 2017 3 timer siden, LilleMy1989 skrev: Vi kjøpte sånn gipssett med ramme på Europris. Kjøpte også ekstra gips. Så lagde jeg trolldeig som jeg kjevlet noen cm tykk. Vi trykte hendene og føttene til O ned i trolldeigen. Den ene hånda knyttet, den andre åpen osv. Så stekte vi trolldeigen i 30min-1 time før vi fylte avtrykkene med gips. Nå har vi nydelige hender og føtter i 3d, innrammet. Det ble kjempebra! Mye bedre enn å bruke den massen som følger med Det hørtes jo bare helt genialt ut! Hvor var du for 1,5 år siden!!?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 17. januar 2017 #330 Del Skrevet 17. januar 2017 Det der har vi gjort med ungene i barnehagen. Kjekt med håndavtrykk når de er større og. Men vi gjør det helst på småbarnsavdelingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 17. januar 2017 #331 Del Skrevet 17. januar 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Det hørtes jo bare helt genialt ut! Hvor var du for 1,5 år siden!!?? De er awesome! Helt fantastisk å se detaljer som linjer i hendene og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #332 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) På 17.1.2017 den 17.53, Beccy87 skrev: Trollet var vel rundt 4 måneder når jeg endelig kom på at det kunne være en god ide å ta avtrykk av hender og føtter. Da hadde han fått så godt vilje og styring over nevnte lemmer at det var IKKE barebare! Hjelpes meg det ble så mye søl og mange, mange, mange halvveis avtrykk før vi fikk noen som jeg var ca fornøyd med. Og hva gjør jeg så? Jo jeg slenger de alle inn i album som jeg gir vekk i julegave til besteforeldrene og sitter igjen men INGEN selv! Den hjernen noen ganger altså! Har tenkt på det siden at jeg burde få ordnet nye avtrykk.. Nå er det gått over ett år og jeg har store planer om å lage i trolldeig. En dag.... .. Helst før han konfirmeres! Føtter var ganske piece of cake, men hendene var verre Hun er ganske sterk i klypa. Jeg sliter med å klippe neglene hennes liksom Så det var egentlig ikke mulig å se at det var en hånd engang. Prøver på nytt senere. Før konfirmasjonen 23 timer siden, LilleMy1989 skrev: Vi kjøpte sånn gipssett med ramme på Europris. Kjøpte også ekstra gips. Så lagde jeg trolldeig som jeg kjevlet noen cm tykk. Vi trykte hendene og føttene til O ned i trolldeigen. Den ene hånda knyttet, den andre åpen osv. Så stekte vi trolldeigen i 30min-1 time før vi fylte avtrykkene med gips. Nå har vi nydelige hender og føtter i 3d, innrammet. Det ble kjempebra! Mye bedre enn å bruke den massen som følger med Herre min hatt, det var smart! Lurer på om jeg må ta en tur der 19 timer siden, Pentu skrev: Det der har vi gjort med ungene i barnehagen. Kjekt med håndavtrykk når de er større og. Men vi gjør det helst på småbarnsavdelingen Gøy for ungene å se senere også da. "Har jeg vært så liten?" ------ I dag er hamsteren (M) vår to måneder! Jeg dauer. Hun feirer med å være verdens søteste Hun er så fin at jeg smelter helt. Selv om hun er midt i et utviklingstrinn nå og vi kan si "check" til alle punktene i det trinnet Hun vokser så fort at jeg klarer nesten ikke å henge med i svingene. På én måte synes jeg hun er kliss lik som da hun ble lagt på brystet mitt for første gang. Hun lå på magen og kikket opp med et forskrekket uttrykk. "Hvor i alle dager er jeg nå?" Jeg elsker å ha henne på magen fremdeles for når hun kikker opp på meg så tenker jeg tilbake på det øyeblikket. Herregud, så fantastisk det var. Og første gang vi tok på henne bodyen vi hadde kjøpt selv. En av de få vi hadde i størrelse 50. Kjøpt i Bergen, etter at vi hadde vært på Haukeland og fått beskjed om at hun IKKE hadde klumpfot likevel! Hun var såå liten, og hadde såå stort hode Og alltid det sykt sjokkerte ansiktet da jeg holdt henne opp. I den fine bodyen med stjerner på. Jeg kan seriøst begynne å grine hvis jeg tenker for mye på det altså Håper jeg aldri glemmer ut hvor fint det var med en splitter ny baby. Nå skreiv jeg mye mer enn hva jeg hadde tenkt. Jeg husker ikke hvor jeg ville da jeg startet Lett å bli revet med I går begynte ny sesong av Fødeavdelingen. Jeg visste ikke om jeg ville se det, men jeg satt det på opptak just in case. Jeg er jo ferdig med fødsel. Og ingen fødsel blir bedre/verre enn min. Men i dag så jeg det likevel. Og det var helt greit. Jeg grein ikke å styrte på, men jeg kjente at jeg ble ganske stolt av mannen min. Han var god å ha altså. Han multitasket som en helt. Jeg er dårlig til å forstå dansk til vanlig, så to danske jordmødre da jeg hadde det vondere enn jeg har hatt i hele mitt liv - det var ikke en bra kombinasjon Så da var han tolk Han hadde også ansvar for lystgassen, og lystgass folkens, det er tingen! Jeg vet ikke om det hjalp så himla effektivt mot smertene, men det hjalp veldig på pusteteknikk. Og den masken var en fin plass å brøle inn i. Lyden ble dempet! Fantastisk. Og da jeg bare "embraced" situasjonen, mistet kontrollen, lot armene fly i alle retninger og klarte å klore mannen i ansiktet så trøstet han meg med at "det går fint, jeg er jo en gammel håndballspiller" I tillegg løp han frem og tilbake for å fukte pannekluten min, og sist men ikke minst, da jeg nektet å ha føttene i de teite støttene så holdt han beinet mitt rett til værs og fikk med seg absolutt alt som foregikk der nede. Jeg spurte etterpå om han hadde fått traumer. "Neida. Men det var en del blod... " Han er søt, ass Verdens lengste innlegg! M har klart å spise både frokost og brunsj mens jeg har skrevet Det er verre med mora. Jeg må ha frokost! Endret 18. januar 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #333 Del Skrevet 18. januar 2017 Skylder på ammetåka. I morgen er hamsteren to måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. januar 2017 #334 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg skylder og på ammetåken, for det eneste jeg satt igjen med var "når fikk de seg hamster?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 18. januar 2017 #335 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg også! Får skylde på gravidhjernen. Jeg begynte å stusse litt når du dro inn utviklingstrinn, og tenkte at det var jammen en seriøs hamstereier! Grattis med 2 mnd i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 18. januar 2017 #336 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg ble også litt paff da jeg leste at dere hadde hamster Tok noen få sekunder før jeg skjønte at det var et kallenavn Jeg hadde også en flink mann med meg på føden. Gull verd! Men det var han som knakk sammen av epiduralen, ikke jeg. Stakkaren har nåleskrekk og så for seg et lite stikk i armen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #337 Del Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, Pentu skrev: Jeg skylder og på ammetåken, for det eneste jeg satt igjen med var "når fikk de seg hamster?" 1 time siden, Nautika skrev: Jeg også! Får skylde på gravidhjernen. Jeg begynte å stusse litt når du dro inn utviklingstrinn, og tenkte at det var jammen en seriøs hamstereier! Grattis med 2 mnd i morgen! Jeg dauer Jeg glemmer ut at dere ikke vet hvordan M ser ut, og ikke vet at hun har så store bollekinn at hun ser ut som en hamster Det ser ut som hun lagrer mat til flere år fremover inni der altså De utviklingstrinnene til hamstere, altså. Det er seriøse greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #338 Del Skrevet 18. januar 2017 24 minutter siden, Leviora skrev: Jeg ble også litt paff da jeg leste at dere hadde hamster Tok noen få sekunder før jeg skjønte at det var et kallenavn Jeg hadde også en flink mann med meg på føden. Gull verd! Men det var han som knakk sammen av epiduralen, ikke jeg. Stakkaren har nåleskrekk og så for seg et lite stikk i armen Dårlig gjennomtenkt intro fra min side Han var nok ikke helt forberedt på at det sko bli så mye greier han hadde ansvar for. "Forrige gang holdt jeg bare i hånda, liksom." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 18. januar 2017 #339 Del Skrevet 18. januar 2017 Hihi jeg trodde også det var snakk om en hamster ja å lurt på når dok fikk hamster. Måtte lese setninga fleire ganger før e skjønt det 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #340 Del Skrevet 19. januar 2017 16 timer siden, Meley skrev: Hihi jeg trodde også det var snakk om en hamster ja å lurt på når dok fikk hamster. Måtte lese setninga fleire ganger før e skjønt det 😊😊 Note to self: ikke bruk interne kallenavn på KG ------ I dag har mamma vært innom en tur så jeg har fått gjort litt i huset. Bare kjekke ting - brette klær og vaske bad M må bæres for å sovne for tiden så det er jo topp Burde fått mange skritt på Fitbiten, men den teller jo ikke skritt når jeg holder henne! Fy fader altså Jeg er seriøst bortskjemt når det kommer til moren min. Vi har et kjempegodt forhold og hun er aldri i veien når hun stikker innom. M smiler masse med en gang hun kommer. Så de koser seg mens jeg benytter sjansen til å fly rundt i huset og ordne ting Det er noen korte høneblunder hun kjører om dagene. Får ikke gjort en dritt. Jeg er redd for å gå tur med vogna. Tenk om hun får en total klikk Pupp er heller ikke øverst på ønskelisten, så hun er et lite mysterium. Det er to minutter med spising før hun kaster seg vekk og gråter. Satser på at alt er pga. dette utviklingstrinnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå