Carouselle Skrevet 26. desember 2016 #181 Del Skrevet 26. desember 2016 Omgangssyken er noe herk! Jeg håper du føler deg bedre og at du slipper å kaste opp! Det er det absolutt verste Jeg trodde ikke omgangssyke faktisk var noe reelt før vi fikk det selv. Problemet er vel at folk flest ikke er flinke nok med hygiene og håndvask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. desember 2016 #182 Del Skrevet 26. desember 2016 Omgangssyken er noe herk. Her blir mannen så gale at jeg ikke kan informere han om det går i barnehagen en gang. Da ligger han flatt i en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 26. desember 2016 #183 Del Skrevet 26. desember 2016 2 timer siden, Pentu skrev: Omgangssyken er noe herk. Her blir mannen så gale at jeg ikke kan informere han om det går i barnehagen en gang. Da ligger han flatt i en uke Sånn er jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #184 Del Skrevet 27. desember 2016 18 timer siden, maja87 skrev: Ja, omgangssyke rundt juletid er pussig fenomen.. Her har min lille hatt diare i over et døgn. Ringte legevakten i morges, de beroliget meg med et det ikke var kritisk enda på en stund 😃 Men tilbyr mye flaske og pupp, redd for dehydrering 🙊 God bedring Weebs 😊 Off, stakkar liten! Håper flaske og pupp gjør susen. Pleier det Takk! Tror kanskje jeg er ferdig nå... 20 timer siden, Carouselle skrev: Omgangssyken er noe herk! Jeg håper du føler deg bedre og at du slipper å kaste opp! Det er det absolutt verste Jeg trodde ikke omgangssyke faktisk var noe reelt før vi fikk det selv. Problemet er vel at folk flest ikke er flinke nok med hygiene og håndvask Det ble jammen meg full blown spying hele dagen! Jeg har ikke hatt omgangssyken siden barneskolen, hadde helt glemt ut hvor forferdelig det er! Nei, fysj. Det der orker jeg ikke igjen. 19 timer siden, Pentu skrev: Omgangssyken er noe herk. Her blir mannen så gale at jeg ikke kan informere han om det går i barnehagen en gang. Da ligger han flatt i en uke Sånn er han med alt annet, men akkurat omgangssyken tror han at er immun mot. Heldigvis! ----- God morgen! Ja, som sagt ble jeg søren meg syk i går. Himla drit, jeg hadde gledet meg til selskap med min familie og kalkun til middag. I stedet ble jeg og M hjemme mens mannen og ungene gikk uten meg. Tipper jeg ble smittet av svigermor på julaften I dag føler jeg meg mye bedre. Alt jeg klarte å spise i går var én Ritz-kjeks. Ikke bra! Håper M holder seg frisk. Jeg ammet henne i hele går. Det var slitsomt, men det skal visstnok gi henne antistoffer og bla bla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. desember 2016 #185 Del Skrevet 27. desember 2016 Krysser fingrene for at M holder seg frisk, og har spist massevis av fine antistoffer! Bra du er bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 27. desember 2016 #186 Del Skrevet 27. desember 2016 Hvordan klarer man i det hele tatt å amme eller ta vare på en baby når man spyr? Det har jeg fundert på Det er min store skrekk, å få omgangssyken med lillebror. Både fordi jeg føler meg helt hjelpesløs når jeg er syk og fordi jeg ville vært livredd for å smitte han! Håper M klarer seg Har også hørt det med antistoffer, men skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Immune blir de jo ikke.. Men det er jo evig snakk om antistoffene som er så fantastiske Samtidig blir de jo skikkelig eksponert for virus og bakterier når man har så tett kroppskontakt som ved amming da, så skulle jo nesten tro vinningen gikk opp i spinningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #187 Del Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, miore skrev: Krysser fingrene for at M holder seg frisk, og har spist massevis av fine antistoffer! Bra du er bedre i dag Heldigvis er det sjelden at så små babyer blir syke. Jeg er selvsagt litt nervøs likevel. Bytter bleie på henne ofte for å sjekke status 51 minutter siden, Carouselle skrev: Hvordan klarer man i det hele tatt å amme eller ta vare på en baby når man spyr? Det har jeg fundert på Det er min store skrekk, å få omgangssyken med lillebror. Både fordi jeg føler meg helt hjelpesløs når jeg er syk og fordi jeg ville vært livredd for å smitte han! Håper M klarer seg Har også hørt det med antistoffer, men skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Immune blir de jo ikke.. Men det er jo evig snakk om antistoffene som er så fantastiske Samtidig blir de jo skikkelig eksponert for virus og bakterier når man har så tett kroppskontakt som ved amming da, så skulle jo nesten tro vinningen gikk opp i spinningen! Det var slitsomt! Fytti. Heldigvis har vi et lite bad, den ene gangen ble det nesten multitasking - bleiebytte og spyings Trengte bare snu meg for å treffe doen, så det ordnet seg. Jeg hadde kanskje strøket med hvis jeg måtte vasket gulvet. Alt var en kamp i går! Ikke vet jeg hvordan de antistoffene fungerer, men jeg krysser fingrene for at de er skikkelig magiske! ------ Nå er mannen også blitt syk. Han er totalt i sjokk For å unngå å smitte enda flere så dropper vi en fest i morgen kveld. Ikke fest-fest, men venner som samles hver romjul og spiser masse god mat. Jeg kjenner at den maten hadde gjort godt. Jeg veide nesten null kilo i morges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 27. desember 2016 #188 Del Skrevet 27. desember 2016 Jepp man smitter i minst 48 timer etter siste gang man kastet opp/hadde diaré - så dere gjør nok lurt i å holde avstand selv om dere føler dere friske. Hvis alle hadde gjort som dere så verden vært et bedre sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #189 Del Skrevet 28. desember 2016 12 timer siden, Carouselle skrev: Jepp man smitter i minst 48 timer etter siste gang man kastet opp/hadde diaré - så dere gjør nok lurt i å holde avstand selv om dere føler dere friske. Hvis alle hadde gjort som dere så verden vært et bedre sted! Vi diskuterte i går om det var frekt å be dem sette mat til oss på trappa Vi fant ut at, ja, det var litt på kanten Sørens smitte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #190 Del Skrevet 28. desember 2016 Hello! Her er vi i topp form, men mannen holder seg hjemme fra jobb i dag likevel. Unner ikke flere det greiene der. Fysj! Magen min bråker noe forferdelig i dag. Den er vel fremdeles i sjokk Det ser ut som M har klart seg bra til tross for syke foreldre. Hun var litt grinete da vi la oss i går. Siklet og fikk ikke til liggende amming. Men så lenge jeg satt meg opp og holdt henne så gikk det bra. Hun er blitt mer avhengig av kroppen min for å sovne om natta. Helst puppen i munnen! Passer bra at hun nå er i en periode der smokken er grusom igjen I dag er det så og si vindstille her, det må nytes! Jeg må handle inn til pakkeleken som vi skal ha på nyttårsaften så da tenkte jeg å trille på shopping Satser på jeg at jeg ikke kaster omgangssyken på noen langs veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #191 Del Skrevet 29. desember 2016 Som sagt, tror jeg, så har M fått utslett i ansiktet. Små kviser og flassete hud. Fikk beskjed av helsesøster å ikke gjøre noe med det, men i dag sprakk det litt opp på kinnet så hun begynte å blø. Fader da! Har så lyst å smøre henne med noe... I dag la jeg henne ned og det virket faktisk som om hun godtok å sove litt alene. Jeg stresset rundt i huset. Brettet klær, ryddet på kjøkkenet, sorterte skittentøy. Da jeg var i kjelleren hørte jeg våknelydene hennes. Da jeg kom opp satt storebror og holdt henne i hånda. "Jeg sa "shhh", så sovnet hun igjen!" Storebrødre er gode å ha. Selv om de av og til bråker så mye at de er grunnen til at hun våkner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 29. desember 2016 #192 Del Skrevet 29. desember 2016 Storebrødre Hmmm hentet du ut babypakkene? Isåfall så ligger det noen små kremer i den ene. Den minste av dem (og den er virkelig mini) er SKIKKELIG god på tørr/sår hud. Jeg kjøpte stor tube av den og bruker den i fjeset til O for han er så tørr rundt nesen... Den er hvit og blå og heter noe med "lipikar" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 29. desember 2016 #193 Del Skrevet 29. desember 2016 Altså, hvis hun sprekker i kinnet så hadde ikke jeg brydd meg om helsesøster. Jeg hadde smurt henne. De vet ikke alt, selv om de vet mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #194 Del Skrevet 29. desember 2016 52 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Storebrødre Hmmm hentet du ut babypakkene? Isåfall så ligger det noen små kremer i den ene. Den minste av dem (og den er virkelig mini) er SKIKKELIG god på tørr/sår hud. Jeg kjøpte stor tube av den og bruker den i fjeset til O for han er så tørr rundt nesen... Den er hvit og blå og heter noe med "lipikar" Ja, hentet selvfølgelig alle Jeg skal lete på badet etter en skikkelig mini krem 40 minutter siden, Pentu skrev: Altså, hvis hun sprekker i kinnet så hadde ikke jeg brydd meg om helsesøster. Jeg hadde smurt henne. De vet ikke alt, selv om de vet mye. Ja, æsj. Tror jeg må smøre henne akkurat på kinnet der huden er ekstra tørr. Stakkars Flassusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 29. desember 2016 #195 Del Skrevet 29. desember 2016 Altså. Her flasset storesøster i så store mengder at man skulle tro hun var en reptil. Men det gikk over. Vi fikk beskjed om at det var naturlig i og med at hun hadde lagt i så lite fostervann. Vi hadde babyolje i badevannet og smurte henne i blant med babyolje. Men det gikk egentlig over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #196 Del Skrevet 29. desember 2016 14 minutter siden, Pentu skrev: Altså. Her flasset storesøster i så store mengder at man skulle tro hun var en reptil. Men det gikk over. Vi fikk beskjed om at det var naturlig i og med at hun hadde lagt i så lite fostervann. Vi hadde babyolje i badevannet og smurte henne i blant med babyolje. Men det gikk egentlig over av seg selv. I starten flasset hun helt ekstremt av på bein og mage. Jeg hadde kjempelyst å dra av store hudflak, men jeg klarte å la vær Men da var det bare flass liksom. Nå er hun rød og ru i tillegg. Jeg fant vidunderkremen til LilleMy, så jeg håper hun slipper å sprekke opp mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. desember 2016 #197 Del Skrevet 29. desember 2016 Husker at E også hadde slikt utslett og ru hud når hun var liten. Holdt meg lenge med å bare la det gå sin gang og at det snart gikk over. Men når det ikke gjorde det på to måneder smurte jeg henne to ganger og så var hun helt fin! Vidundersalven @LilleMy1989tipser om er samme som vi bruker til E når hun er plaget med tørr hus i forbindelse med eksem. Favoritten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 29. desember 2016 #198 Del Skrevet 29. desember 2016 6 timer siden, Pentu skrev: Altså, hvis hun sprekker i kinnet så hadde ikke jeg brydd meg om helsesøster. Jeg hadde smurt henne. De vet ikke alt, selv om de vet mye. Enig! Det er forskjell på litt utslett og eksem så hun sprekker i kinnet. Min mini var (er) også veldig plaget av eksem fra ca 2-månedersalderen, og vi fikk samme beskjed som deg av helsesøster. Men da en lege så på det da hun var blitt hele seks måneder gammel, fikk jeg ganske mye kjeft fordi vi ikke hadde gjort noe annet enn å ha olje i badevannet, og resept på sterk kortisonsalve med strengt smøreregime. Gjett om jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde hørt på den dumme helsesøstera... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. desember 2016 #199 Del Skrevet 29. desember 2016 Da har jeg oppdatert meg her! Det høres jammen fryktelig koselig ut med lille M og søte storebrødre og det meste, unntatt omgangssyken. Så bra og merkelig at babyer ikke pleier å bli smittet. Jeg er fremdeles der at jeg syns små babyer er skumle, og er stolt hver gang jeg har holdt nevøen min eller en venninnes baby uten at de begynte å hyle. Så jeg er ganske imponert også, over at det går så bra og at dere bare finner ut av ting! Er det forresten fortsatt lov å spørre om hva M egentlig heter, sånn på PM? Er visst nysgjerring av meg, og har ufrivillig bestemt meg for hva jeg syns det er logisk at hun heter mens jeg har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. desember 2016 #200 Del Skrevet 29. desember 2016 Jeg er jo kronisk skeptisk til de fleste helsesøstre så jeg slenger meg på de andre her og er enig i at du burde smøre litt likevel. Det blir neppe verre av det i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå