Atziri Skrevet 22. oktober 2018 #2881 Del Skrevet 22. oktober 2018 Enig, ventingen er pyton! Skulle ønske vi bare fikk vite med en gang. Skjønner ikke de som bestemmer seg for «skjer det så skjer det», også bare tenker de ikke mer på det. Sprøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2882 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, Atziri skrev: Enig, ventingen er pyton! Skulle ønske vi bare fikk vite med en gang. Skjønner ikke de som bestemmer seg for «skjer det så skjer det», også bare tenker de ikke mer på det. Sprøtt Ja, et lite "pling" akkurat når egget ble befruktet hadde jeg ikke takket nei til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 22. oktober 2018 #2883 Del Skrevet 22. oktober 2018 Er det lov å spørre om din erfaring rundt MA? Jeg fikk det påvist på ultralyd i forrige uke og skal på sykehuset i dag. Det er så vanskelig å ikke vite hva jeg har i vente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2884 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) 51 minutter siden, Hønselouisa skrev: Er det lov å spørre om din erfaring rundt MA? Jeg fikk det påvist på ultralyd i forrige uke og skal på sykehuset i dag. Det er så vanskelig å ikke vite hva jeg har i vente... Ånei! Så utrolig trist å høre. Jeg hadde ikke en super opplevelse med MA, håper du får det lettere. Jeg fikk påvist det hos gynekolog, og jeg fikk stikkpiller som skulle utløse en abort. Jeg fikk også med meg smertestillende og beroligende. Det skjedde ikke så veldig mye. Litt blod i et par dager bare. Jeg tenkte at dette kan umulig ha funket, så jeg ringte og fikk ny ultralyd. Ingenting hadde skjedd, så han foreslo å åpne livmorhalsen med et rør før jeg fikk ny dose med stikkpiller. Det var naturligvis vondt, men det hadde effekt. Jeg legger detaljene skjult, tilfelle du ikke er interessert i å vite alt. Spoiler Det var en del blod, pluss andre ting. Jeg var i uke 8, men jeg er usikker på når det hadde stoppet opp. Det er jo ikke langt på vei i det hele tatt, likevel kom det ut ting som lignet på tomater. Ikke særlig gøy. Det var et par dager med en del blod. Hadde håndkle i senga, og måtte opp å bytte bind om natta. Etter noen dager var det "over" følte jeg, men blødningen stoppet ikke. Gynekologen så på ultralyd og sa alt var kommet ut. Jeg fortsette å blø i et par uker og tok kontakt med gynekolog igjen. Det var vanlig, sa han. Men etter fem uker begynte jeg å bli redd for at jeg ikke hadde mer blod igjen , så jeg ble sendt til en annen gynekolog av fastlege. Detaljer: Spoiler Innvendig ultralyd atter en gang, og denne gynekologen så at her lå det rester og irriterte livmor, derfor sluttet det aldri å blø. For å bli kvitt det raskt kunne han "suge det ut" med et rør. Igjen, ganske vondt. Men det stoppet å blø med en gang, så det var veldig greit. Så endte det greit til slutt. En altfor lang historie. Jeg tror flesteparten slipper alt det ekstra styret. Håper det går raskere med deg. MA var skikkelig tungt å gå gjennom. Hadde aldri forestilt meg at det var så vanskelig, når det liksom er så "vanlig". Lykke til, om det er noe man sier til sånt Endret 22. oktober 2018 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 22. oktober 2018 #2885 Del Skrevet 22. oktober 2018 Huff, jeg har lest flere sånne historier. Problemet er vel at de som ikke får problemer, heller ikke forteller om det. Jeg håper liksom i det lengste på at jeg skal slippe utskraping eller andre inngrep. Takk for at delte😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2886 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) 24 minutter siden, Hønselouisa skrev: Huff, jeg har lest flere sånne historier. Problemet er vel at de som ikke får problemer, heller ikke forteller om det. Jeg håper liksom i det lengste på at jeg skal slippe utskraping eller andre inngrep. Takk for at delte😊 Ingen problem! Det er nok helt sant. De færreste starter en forumtråd fordi de hadde en tipp topp abort. Det var lenge å vente de ukene, jeg ville jo sette i gang med ny prøving snarest mulig. Så mitt tips er i hvert fall å ta en sjekk hvis du er usikker Endret 22. oktober 2018 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 22. oktober 2018 #2887 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, Weebs skrev: Ingen problem! Det er nok helt sant. De færreste starter en forumtråd fordi de hadde en tipp topp abort. Det var lenge å vente de ukene, jeg ville jo sette i gang med ny prøving snarest mulig. Så mitt tips er i hvert fall å ta en sjekk hvis du er usikker Jeg kjenner jeg har fått litt skrekken for å prøve på nytt. Jeg skal i hvert fall la kroppen kjøre en syklus først. Hodet mitt er nå overbevist om at dette er starten på et eviglangt mareritt med abort etter abort😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 22. oktober 2018 #2888 Del Skrevet 22. oktober 2018 18 hours ago, Weebs said: Nå fikk jeg akutt angst her. Hvis man blir gravid rett etter pilleslutt er det større sjanse for å få tvillinger! Tvillinger. En kollega av meg var i akkurat samme situasjon, mannen hadde to barn fra før, et barn sammen, og de ble enige om fjerdemann. Og jepp, det ble tvillinger Og grattis som prøver igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2889 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) 4 timer siden, Hønselouisa skrev: Jeg kjenner jeg har fått litt skrekken for å prøve på nytt. Jeg skal i hvert fall la kroppen kjøre en syklus først. Hodet mitt er nå overbevist om at dette er starten på et eviglangt mareritt med abort etter abort😖 Det kan fort gå veldig bra dette! Men å vente en syklus er en god start 3 timer siden, _marielle_ skrev: En kollega av meg var i akkurat samme situasjon, mannen hadde to barn fra før, et barn sammen, og de ble enige om fjerdemann. Og jepp, det ble tvillinger Og grattis som prøver igjen! Å gudhjelpes Takk! Endret 22. oktober 2018 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2890 Del Skrevet 22. oktober 2018 I dag var det første gang M ikke ville ha pupp etter barnehagen. Hun var så sjokkert over at brødrene satt i stua og så film at hun satt seg ned hun også. At det var Hulken, det gjorde visst ingenting. De pleier å sitte i kjelleren når vi kommer hjem, så dette var altså en ny situasjon Etter at hun og pappa hadde fartet litt rundt i dag, blant annet sett på en håndballtrening og besøkt besteforeldre, da kunne hun ikke få pupp raskt nok. Men da hadde det gått 12 timer siden forrige gang, og det er bra Jeg er ikke kommet helt over tvillingangsten, men jeg klarer liksom ikke å pause prøvingen heller Så det blir vel litt liggings i dag. Jeg ser ikke sånn superfruktbar ut, det går sikkert greit. Sjansen kan umulig være SÅ stor Lurer på hva vi skal ha til middag i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 22. oktober 2018 #2891 Del Skrevet 22. oktober 2018 Mamma og pappa hadde tre jenter. Også fikk de plutselig to til 12 år senere, meg og tvillingen. Det var nok ikke helt etter planen nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #2892 Del Skrevet 22. oktober 2018 49 minutter siden, Marimba skrev: Mamma og pappa hadde tre jenter. Også fikk de plutselig to til 12 år senere, meg og tvillingen. Det var nok ikke helt etter planen nei Oi, er dere så mange? Det var jeg ikke klar over. Vil nesten kalle det flaks jeg, så slapp du å være en ensom etterpåklatt, som meg Jeg har ikke turt å fortelle det til mannen. Han var så letta da det kun var én baby i magen på ultralyd forrige gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 23. oktober 2018 #2893 Del Skrevet 23. oktober 2018 Har du tvillinger i familien? Det er heldigvis ikke arvelig fra fars side. Jeg kjenner ei som har dobbel eggløsning omtrent hver gang. Hun mistet ene tvillingen i magen første gang og fikk tvillinger neste gang. De planlegger ikke flere barn, nok med tre 😅 Jeg skjønner du blir stressa hvis det er sjanse for tvillinger. Jeg var kjempestressa for det da vi dro på UL første gang med M, men turte ikke si det til noen Tvillinger MÅ ikke bli stress, da. Man hører mye forskjellig, også fra de som har små barn fra før. Å ha tegn på EL over flere dager er ikke uvanlig! Til meg når det en topp, så roer det seg og varer noen ganger i over en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #2894 Del Skrevet 23. oktober 2018 8 minutter siden, Leviora skrev: Har du tvillinger i familien? Det er heldigvis ikke arvelig fra fars side. Jeg kjenner ei som har dobbel eggløsning omtrent hver gang. Hun mistet ene tvillingen i magen første gang og fikk tvillinger neste gang. De planlegger ikke flere barn, nok med tre 😅 Jeg skjønner du blir stressa hvis det er sjanse for tvillinger. Jeg var kjempestressa for det da vi dro på UL første gang med M, men turte ikke si det til noen Tvillinger MÅ ikke bli stress, da. Man hører mye forskjellig, også fra de som har små barn fra før. Å ha tegn på EL over flere dager er ikke uvanlig! Til meg når det en topp, så roer det seg og varer noen ganger i over en uke. Absolutt ingen tvillinger i familien Når du ammer er det visst også en økt sjanse for tvillinger. Og når du er høy. Og når du spiser mye melkeprodukter. Check, check, check, liksom Jeg håper, håper, håper at dette var tegn på EL hos meg. For det var ganske uvanlig og ganske tydelig! Så da er det null tvil liksom. Hvis jeg får mensen om ca. to uker så må det jo ha vært det! Eller om jeg blir gravid, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 23. oktober 2018 #2895 Del Skrevet 23. oktober 2018 Om du ikke blir gravid, men får mensen om to uker er det jo uansett verd å feire en fin syklus! Kaller du dette PP1 nå eller starter du å regne etter første ordentlige mens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #2896 Del Skrevet 23. oktober 2018 1 minutt siden, Leviora skrev: Om du ikke blir gravid, men får mensen om to uker er det jo uansett verd å feire en fin syklus! Kaller du dette PP1 nå eller starter du å regne etter første ordentlige mens? Yes! Akkurat nå kjenner jeg at jeg er fornøyd med begge deler. Mensen er velkommen hvis det betyr at jeg har fine sykluser! Siden jeg ikke vet hundre prosent hvordan kroppen min fungerer akkurat nå så vil jeg ikke kalle dette PP1. Starter med det etter første mens 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #2897 Del Skrevet 23. oktober 2018 Jeg er allerede gått inn i craycray-boblen. Har sjekket eventuell termin hvis det klaffet på det jeg tror var EL. Fikk høre om noe som skulle skje langt frem i tid på jobb, og tenkte "det angår sikkert ikke meg, gidder ikke å høre etter, lalalala". Har bestemt meg for å ta en test 1. november. Hviiis de usjarmerende dobesøkene betyr EL så er jeg da omtrent 12 DPO. Å herregud. Det er litt tidlig å begynne å gi faen i jobb NÅ, liksom Jeg er ekstremt rastløs, tiden går ulidelig sakte. Det er ikke så veldig gøy å ikke vite noe som helst. Jeg har tamponger i lommene i tilfelle mensen bare "halla". Hvem vet! Jeg la meg før ti i går kveld, men fikk ikke mer enn fire timers søvn. Skulle gjerne druknet meg i koffein, men jeg er jo på avvenning. Én Monster til dagen! Og den drikker jeg i bilen på vei til jobb På kvelden er jeg supertrøtt. Orker ikke å strikke engang - det er triste greier Tenk om mannen i all hemmelighet har sterilisert seg, og bare sier han vil lage baby for å få en haug med sex! Det er jo litt mystisk å gå fra "hell no" til "slutt på pillene i kveld!" Jeg tror ikke det altså. Det hadde vært forferdelig ondt! Men hadde dette vært en film så hadde det helt sikkert vært tilfelle. For et rotete innlegg. Jeg kjeder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 23. oktober 2018 #2898 Del Skrevet 23. oktober 2018 Åh, prøver igjen! Så spennende! Det går så raskt å bli crazy igjen, altså? Jeg visste vel egentlig det. Vi prøver også på nr. to, men det er så utrolig usannsynlig når man fullammer, ikke har fått tilbake mensen og er infertil 😅 Så nå vil jeg gjerne se bilde av en positiv test 1. november her, takk 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #2899 Del Skrevet 23. oktober 2018 5 minutter siden, Illy skrev: Åh, prøver igjen! Så spennende! Det går så raskt å bli crazy igjen, altså? Jeg visste vel egentlig det. Vi prøver også på nr. to, men det er så utrolig usannsynlig når man fullammer, ikke har fått tilbake mensen og er infertil 😅 Så nå vil jeg gjerne se bilde av en positiv test 1. november her, takk 😃 Hei! Javisst, jeg ble crazy på omtrent ett sekund Det er typisk meg da. Finnes ingen mellomting. Det er lov å være prøver selv om det kanskje ikke skjer i morgen Shit, den testen Føler meg nesten litt dum som tror jeg kan bli gravid så raskt Men alt kan jo skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 23. oktober 2018 #2900 Del Skrevet 23. oktober 2018 Det kan jo like gjerne skje nå som om tre eller sju måneder 😁 Litt greit at mensen egentlig er bra det også, så blir det ikke så skuffende hvis den kommer. Jeg har allerede vært overbevist om at jeg hadde EL en gang, og jeg sjekker hva termindatoen hadde blitt. Prøvegalskap kan bli veldig alvorlig veldig raskt 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå