Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Helligdager på jobb kan gå tregt, men i dag har jeg med meg strikketøyet :fnise: Så tiden har faktisk flydd. Straks hjem! :)

M er syk. Barnehagen ringte på tirsdag, så jeg var hjemme med henne i går. I dag har naturligvis mannen fri. Hun er forkjøla med feber. Stygg hoste og som vanlig enorme mengder snue :P I natt syntes jeg kjempesynd på henne - det er så tydelig at det er vondt å hoste. Hun reiser seg opp i fortvilelse og bare gråter. Jeg var forberedt til å måtte være hjemme i dag også, men hun har visst fått i seg litt frukt. Tipper det blir puppeparty når jeg kommer hjem :tongue:

Jeg har hatt tre behandlinger hos kiropraktor nå, og skal på mandag for fjerde, og kanskje siste, gang. I går tok det helt av :ohmy: I tillegg til de tre vanlige knekkene satt han akupunkturnåler. Og etterpå ba han meg legge meg på ryggen for en sjekk av nakken. Dette gjorde han første gangen også, så jeg trodde bare det skulle være litt vri frem og tebake, så var jeg ferdig. Men tror du ikke motherfuckeren knakk tre tusen knekk?! Jeg var ikke forberedt i det hele tatt, og sjarmøren som jeg er, kom det et "åh, satan!" helt spontant. Heldigvis bare lo han og spurte om det gikk bra. Fytti :haar:

Ryggen er ganske bra nå. Litt vondt i visse stillinger. Men neste uke, da SKAL jeg trene :hoho: Kiropraktoren sa at lista over ting som er bra for ryggen er uendelig, så jeg kunne omtrent gjøre hva som helst. Så jeg vil trene. Løfte litt vekter opp og ned. You know. Hvis jeg får tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til M og ryggen din. 

(Og snap rommet hennes når du er ferdig da! ) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/12/2018 den 13.49, Beccy87 skrev:

God bedring til M og ryggen din. 

(Og snap rommet hennes når du er ferdig da! ) :Nikke:

Takk! Det skal jeg gjøre. Vi er ikke helt i mål enda. Ting tar tid :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kveld var jeg så smart at jeg YouTubet noen videoer med øvelser for stiv korsrygg. Og med det samme jeg hadde rullet ut matta og tatt på meg joggebukse (den hadde jeg tatt på meg uansett - joggebukse 4-ever :hjerte:) så gikk jeg tilbake til ungdommen (20-årene) og prøvde meg på litt yoga. Det var ikke like enkelt som før. Kom liksom ikke i spagat :roll: Jeg drog den kanskje litt vel langt, fordi jeg var ganske kake etterpå, og ryggen ville drepe meg neste dag. I dag måtte jeg innrømme tabben for kiropraktoren. Han sa heldigvis at jeg ikke hadde gjort noe galt. Men korsryggen hadde nok vært låst så lenge at musklene bare "æææ" da de måtte gjøre uvante ting :P Så da satser vi på det. 
Det ble litt akupunktur og et par knekk i dag også. Ingen i nakken heldigvis! 

Været er helt amazing, og M ble smurt med solkrem og fikk ha solhatten på seg i barnehagen i dag. Hun hadde IKKE likt å blitt smurt :fnise: Typisk henne. "Ikke rør meg! :kjefte:"

Helvetes-uka er i gang, og jeg krysser fingrene for at ekteskapet overlever denne gangen også. Sist var det såvidt, ass... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den solkremen. Når man akkurat har rukket å puste ut fordi man er ferdig med votter, da står solkrem for tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 9.43, lille_frosk skrev:

Haha, den solkremen. Når man akkurat har rukket å puste ut fordi man er ferdig med votter, da står solkrem for tur!

Votter, ja. Alltid moro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det positive med å jobbe kveldsskift er at du får gjort en del fornuftig på formiddagen. I dag, for eksempel! Hentet garderoben til M, hentet en ny dør til rommet til M (den vi har nå er tynnere enn luft), og begynt på ermene til Mariusgenseren. Jeg måtte ha hjelp til absolutt alt :fnise: Hentehjelp av pappa med tilhenger, og strikkehjelp av mamma. Jeg er litt usikker på hvordan ermestrikkingen skal foregå. Mamma forklarte, men det er mye greier for en nybegynner :tongue: Det blir i tilfelle full konsentrasjon, så ingen TV-titting imens. 

Det negative er selvsagt at du ikke får sett så sinnsykt mye til familien din :rolleyes: 

Det store spørsmålet akkurat nå er om jeg og M skal gå i tog med barnehagen i morgen. Ingen av de ansatte sa noe i dag, men plutselig fikk vi sånn fellesmelding fra daglig leder om hvor og når toget startet :P Hmm! 

Update: null tog. Det var ekstremt frivillig, så jeg tror det holder å observere dette året, og heller vinke til brødre og søskenbarn :Nikke: Deretter stikker jeg på jobb, og benytter anledningen til å ta med strikketøy. Neida, bare tuller. Ehehe... :plystre:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er M 1,5 år! Er ikke det crazy, så vet ikke jeg :bond:

Hun er et fantastisk lite menneske og vi er SÅ heldige som har henne. Hun finner stadig på nye ting og det er ikke sjelden at jeg og mannen ser på hverandre og bare ":sjokkert:" over siste sprell. Den utviklingen, altså! Forever in shock :fnise:

Det er fremdeles ikke et jækla ord som blir sagt, kun "dah!". Og det har helt tydelig at hver dah har ulike betydninger. Spesielt når hun stopper det hun holder på med, ser deg inn i øynene og sier helt alvorlig "dah!" Noen ganger er det et festlig dah, noen ganger er det et spørsmålstegn bak, og andre ganger er det dønn seriøst. Vi er ekstremt nysgjerrige på hva hun tenker, men som oftest klarer vi å tyde hva hun mener. Eller kanskje vi gjetter helt feil, men hun bare goes with the flow. Hun forstår heldigvis hva vi sier, så det ordner seg som regel.Det var en periode hun sa mamma og pappa, men den tiden er forbi :tongue: 

Hun løper rundt og har alltid et prosjekt på gang. Det er sjelden hun vandrer rundt uten noe i hendene. En skål med blåbær, et par sko, ballene som hører til i ballbingen... Det å kaste alle ballene ut over gulvet og etterpå hente alle tilbake igjen er for eksempel helt topp. Når hun har gjort noe hun er fornøyd med så gir hun seg selv en stående applaus :Nikke:

Barnehagen går strålende. Hun har gått fra å kun spise druer til å spise flere porsjoner middag. Veldig fornøyd med det!

Endelig hender det at pappa er den hun foretrekker. Hun har jo vært tusen prosent mammadalt ganske lenge nå :fnise: Brødrene er best i verden, og helst vil hun være sammen med dem hele dagen. Alt de finner på er hysterisk morsomt, hun ler seg skvett ihjel. 

Jeg er på jobb og har derfor ikke samvittighet til å skrive mer. Men sammendraget er i hvert fall at hun ruler gata :nordvesta:

Endret av Weebs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig hun er :ninuskapus:

Supert at hun trives i barnehagen, og har begynt å spise der til og med. Jeg gruer meg sykt til barnehagestart :icon_frown: så det er så godt å lese når noen trives så godt der :)

1,5 år er forresten vilt ja! :ler:

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 9.55, LilleMy1989 skrev:

:strix: For en herlig liten person!

 

På 19.5.2018 den 10.52, Sisti skrev:

Ååh, hun høres helt herlig ut. :hjerter_rundt:

 

På 20.5.2018 den 14.22, Mumsy skrev:

Så herlig hun er :ninuskapus:

Supert at hun trives i barnehagen, og har begynt å spise der til og med. Jeg gruer meg sykt til barnehagestart :icon_frown: så det er så godt å lese når noen trives så godt der :)

1,5 år er forresten vilt ja! :ler:

Hun er det, jeg lyver ikke engang :nigo:

Jeg var ikke så kjempehøy i hatten jeg heller, da M skulle begynne i barnehagen. Vi hadde heldigvis mulighet til å bruke god tid på tilvenning. Det var litt ups and downs i starten. Men nå har hun dager hun ikke vil hjem når jeg henter henne :klo: "Jeg var ikke ferdig i sandkassen!" Så det er gøy! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 9.55, LilleMy1989 skrev:

 

På 19.5.2018 den 10.52, Sisti skrev:
På 20.5.2018 den 14.22, Mumsy skrev:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulle-KG :rolleyes:

M har hostet i noen dager nå, så nettene har vært tullete. Jeg var usikker på formen hennes i morges, så jeg testet vannet ved å kjøre til butikken. Hun satt fredelig i handlevogna uten klikkings. Da jeg kom til kjøleskapene hang det en plakat som fortalte meg at iskaffe kun kostet 10 kroner! "Å herregud!" sa jeg. "Hvem er den syke dama som banner til ungen sin?" tenkte mannen bak meg. Dette har jeg ventet på siden i fjor sommer! :mynona: I love you, Rema. 

Siden M bestod shoppetesten kjørte vi avgårde til barnehagen. Levering gikk litt sånn tja, men jeg fikk en tommel opp fra vinduet, og det betyr at hun gråt i presis ett sekund :) 

Jeg gikk ut til skuret der alle vognene står, for jeg skulle bytte ut vognposen hennes nå som det er så varmt. Easygrow Lite :biggrin: Jeg fikk selskap av ei søt jente mens jeg holdt på. "Det er vogna til M. Hva gjør du med vogna til M? Er det din bilnøkkel? Mamma og pappa har også bil. Jeg har bursdag i dag. Jeg blir 10 år. Det er helt sant." 

Typisk tiåringer å gå i barnehagen, ass :Nikke:

Klokka ett ringte barnehagen, da var det ikke greit å være M. Hun hadde ikke fått sovet på grunn av hosten, så nå var det meste galt. Jeg prøvde å legge henne i senga hjemme, men etter en haug med amming så kviknet hun litt til. Så da laget vi kjappe pizzaboller. Hun nøys litt på osten, men pytt pytt :fnise: 

Kveldene er mindre gøy i sånne sykdomsperioder. Host og gråt, host og gråt... I går satt jeg og strikket mens jeg rugget vogna med foten, men det funket bare et par omganger :P 

Akkurat nå strikker jeg en arm. Den er ikke direkte prikkfri. Jeg sleit litt med hundre pinner :tongue: Men den neste blir sikkert bedre! Jeg koser meg i hvert fall :) 

I sammendraget over M på 1,5 år så glemte jeg å nevne at hun fremdeles er en puppegal danseløve med hockeysveis og krøller i nakken :fnise: Pupp er best, ingen protest. Hun danser både med og uten musikk. Rister på rumpa som en proff :ler: Og de krøllene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres bare så utrolig herlig ut, lille M! Helt fantastisk beskrivelse av den fine 1,5 (!!) åringen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 11.45, lille_frosk skrev:

Hun høres bare så utrolig herlig ut, lille M! Helt fantastisk beskrivelse av den fine 1,5 (!!) åringen din!

Hun er superduper :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiden går så fooort. Vi har en helt fantastisk periode nå med kjempefint vær og en livlig M som flyr rundt i kongehumør hele dagen. Her er det skikkelig varmt og heldigvis fikk vi rommet hennes klart i tide. Vårt soverom får nemlig steikende sol hele ettermiddagen og blir tusen grader. Hennes ligger mye bedre til, så der sover vi så godt atte :Nikke: 

Nettene varierer litt, men her en natt sov hun fire timer i strekk, og det er jo ganske bra! 

Vi har også vært ute med båten til svigers, og det var vellykket! Hun liker vanligvis fart og spenning, så bølger var gøy :) 

Hun har fått seg et lite basseng i hagen, det var merkelig nok ikke noe spennende. Bading inne og alt som har med vann å gjøre er jo vanligvis topp stemning. 

Marius-strikking går greit. Jeg er kommet til arm nummer to. Hva som kommer etterpå er jeg litt usikker på, men det er vel noe mønstergreier. Spennende. Jeg er såpass teit at jeg har drømt om strikking flere netter nå :fnise: Nerd, ass :rolleyes:

Syden har vi slått fra oss, nå blir det camping i Sverige! Det har jeg ikke vært med på siden jeg var liten. Så da håper vi bare på at været blir bra. 

Nå har jeg hatt såpass lang pause fra KG (til å være meg) at jeg flere ganger har tenkt "det må jeg skrive i dagboka!" når noe morsomt har skjedd. Men det husker jeg selvsagt ikke nå. Må skjerpe meg. Dette er jo så gøy å lese senere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping i Sverige blir sikkert kjempebra! Er det noe svenskene er gode på så er det jo nettopp å fylle opp campingplasser med all slags aktiviteter for hele familien. Har en kollega som pleier å dra hvert år, og hvert år kommer hun tilbake på jobb med en eller annen skade hun har pådratt seg i en av vannskliene :ler:. Uansett, hun skyter hvertfall veldig av plassene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Camping i Sverige høres morsomt ut! Da jeg var liten kjørte vi hver sommer gjennom Sverige på vei sørover, og de svenske campingplassene er jo helt supre for barn! Åh, nå dukket det gode minner opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode minner fra camping i Sverige i barndommen! Det blir helt sikkert topp stemning :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...