miore Skrevet 31. januar 2017 #401 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg jobber ikke turnus, men har hatt med sprøyteutstyret mitt mange rare steder likevel Puregon som jeg tar trenger man ikke blande ut, men hvis du f.eks skal bruke menopur, så står det i pakningsvedlegget at det skal brukes umiddelbart etter tilberedning. Så jeg hadde nok tatt med meg hele sulamitten på jobb om jeg var deg Beskjeden jeg har fått er at "sprøyten skal tas omtrent samtidig hver dag". Siden jeg er som jeg er, blir det stort sett på minuttet samme tid hver dag Men jeg vil jo tro at man har litt slingringsmonn (jeg har lest +/- en time, men det tar jeg ikke for god fisk uten å ha sett noen kilde), selv om man bør bestrebe å sette dem til fast tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 31. januar 2017 #402 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Hei dere, Et lite spørsmål. Hva gjør dere i rugetiden? Jeg har tidligere tatt det forholdsvis rolig, dvs jobbet vanlig etter innsett, gått mye turer og liggi lite på sofaen. Vært aktiv, men har unngått hard trening og pulstopper. Jeg føler at det er bra for kroppen å få beveget seg, med tanke på blodsirkulasjonen osv. Å ikke minst godt for hodet... Endret 1. februar 2017 av LillyBe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 31. januar 2017 #403 Del Skrevet 31. januar 2017 7 timer siden, Chickenwings85 skrev: Spørsmål når det gjelder hormonsprøytene. Jeg har ikke startet med de enda altså, jeg skal ikke starte på nesesprayen før om 2 uker. Men det jeg tenker litt på er at jeg jobber turnus, dag/kveld, og det er ofte mye å gjøre på jobben. Jeg har forstått det slik at sprøyten skal tas til ca samme tidspunkt hver dag. Hvordan er det med dere som jobber turnus? Skal jeg ta med meg hele "sprøyte-kit´n" på jobb, for så stå å blande, styre og sette sprøyta på jobb-toalettet? Det er ikke sikkert det er noe problem altså. Hehe, jeg blir bare litt stresset av tanken Det er jo litt forskjell på hvordan man klargjør de ulike medisinene og om de kan oppbevares lenge etter tilberedning, men den Menopuren jeg brukte sist ferdigblandet jeg i en ampulle og trakk deretter ut ønsket mengde hver dag. Altså måtte den ikke blandes før hver injeksjon. Jeg tok derfor med ferdigopptrukkede sprøyter som jeg la i et brilleetui, også bare snek jeg meg på do i 5 min og satte den. Det var selvfølgelig litt stress hvis jeg stod i en situasjon jeg ikke umiddelbart kunne gå ifra når jeg så at klokka nærma seg tid for medisin, men fikk det vel alltid til med et slingringsmonn på høyst 15-20 min. Det samme gjaldt Synarela, husker jeg satt i samtaler med pasienter og så klokka tikke langt over klokkeslettet den skulle tas... Det kunne være litt stress, men ordna seg som regel alltid. Jeg jobber på en åpen avdeling i psykiatrien, så kan godt hende det er travlere hvis man jobber på lukket avdeling eller i somatikken og det dermed blir vanskeligere å "snike seg unna" på riktig tidspunkt. Det kan være greit å ha noe som gjør at du husker medisinene, f.eks alarm på tlf eller beskjed til deg selv på hånda di f.eks, er fort gjort å glemme det bort når man står midt i masse arbeidsoppgaver. Men erfaringen min er iallefall at det gikk bra, er kun snakk om en liten periode :-) Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 31. januar 2017 #404 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) 7 timer siden, LillyBe skrev: Hei dere, Et lite spørsmål. Hva gjør dere i rugetiden? Jeg har tidligere tatt det forholdsvis rolig, dvs jobbet vanlig etter innsett, gått mye turer og liggi lite på sofaen. Vært aktiv, men har unngått hard trening og pulstopper. Jeg føler at det er bra for kroppen å få beveget seg, med tanke på blodsirkulasjonen osv. Å ikke minst godt for hodet... Nå er det mulig jeg må bli sengeliggende mye av rugeperioden og en god tid utover... Liker det ikke Ikke minst kommer jo dagene til å snegle seg avgårde... Jeg har også droppet hard trening, men prøvd å gå turer og bevege meg - jeg har sett det litt an avhengig av formen og hvor mørbanket jeg føler meg etter uttak Sengeliggende høres veldig kjedelig ut Håper du slipper det, i alle fall så lenge! Endret 31. januar 2017 av miore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #405 Del Skrevet 31. januar 2017 Hei på dere! Jeg melder meg inn her jeg også :D Nå har vi startet på våres 2. IVF forsøk. Startet med sprøyter den 27.01 og skal på UL på torsdag (kort regime på meg). Er det noen av dere som holder til på Riksen? Anonymkode: 20294...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mipmip Skrevet 31. januar 2017 #406 Del Skrevet 31. januar 2017 8 timer siden, LillyBe skrev: Hei dere, Et lite spørsmål. Hva gjør dere i rugetiden? Jeg har tidligere tatt det forholdsvis rolig, dvs jobbet vanlig etter innsett, gått mye turer og liggi lite på sofaen. Vært aktiv, men har unngått hard trening og pulstopper. Jeg føler at det er bra for kroppen å få beveget seg, med tanke på blodsirkulasjonen osv. Å ikke minst godt for hodet... Nå er det mulig jeg må bli sengeliggende mye av rugeperioden og en god tid utover... Liker det ikke Ikke minst kommer jo dagene til å snegle seg avgårde... Jeg lurer også på det samme, hvor aktive folk er i rugetiden, tar dere hensyn til div mat, trening, koffein, stress osv? Skal snart inn til vårt 3 forsøk og de to andre gangene har jeg jobbet normalt og kanskje stresset litt mye. Jeg trener ikke men går en del turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 1. februar 2017 #407 Del Skrevet 1. februar 2017 8 timer siden, Mipmip skrev: Jeg lurer også på det samme, hvor aktive folk er i rugetiden, tar dere hensyn til div mat, trening, koffein, stress osv? Skal snart inn til vårt 3 forsøk og de to andre gangene har jeg jobbet normalt og kanskje stresset litt mye. Jeg trener ikke men går en del turer. Jeg tror/føler at for min del er det viktig å prøve leve så normalt som mulig. Jeg spiser vanlig, drikker kaffe (holder meg til maks 2 kopper), trener (bare litt roligere etterhvert) og ja...jeg prøver å trene litt yoga også, for å roe ned kropp og hode mest mulig Det jeg gjør i tilegg er jo at jeg tar akupunktur da! Kanskje det er verdt å prøve roe ned mere ila dette forsøket? Vi er jo alle forskjellige så tror hver og en må prøve seg fram. Finnes ingen fasit men stress er jo aldri bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 1. februar 2017 #408 Del Skrevet 1. februar 2017 18 timer siden, LillyBe skrev: Hei dere, Et lite spørsmål. Hva gjør dere i rugetiden? Jeg har tidligere tatt det forholdsvis rolig, dvs jobbet vanlig etter innsett, gått mye turer og liggi lite på sofaen. Vært aktiv, men har unngått hard trening og pulstopper. Jeg føler at det er bra for kroppen å få beveget seg, med tanke på blodsirkulasjonen osv. Å ikke minst godt for hodet... Jeg fikk beskjed av sykehuset at det var viktig å bevege seg - god blodsirkulasjon er bare positivt i rugetiden. Men de anbefalte ikke harde treningsøkter. Etter sist innsett så tok jeg meg noen rolige joggeturer, og følte at det var godt for kroppen. Men jeg blir fort revet med når jeg tar meg en treningstur - og jeg tror at jeg ikke klarte å begrense meg så mye som jeg burde. Forsøket endte negativt - men har ingen tro på at joggingen var en årsak til det. jeg kommer nok til å ta det noe roligere på dette neste forsøket. Jeg reduserte også kaffeinntaket. Ligger vanligvis på 3-5 kopper om dagen, og holdt meg til 1 kopp (stor) om dagen i rugetiden. Ellers endret jeg ikke mye (bortsett fra null alkohol) Jeg fikk beskjed av sykehuset at jeg kunne spise alt jeg ville i rugetiden (frem til testing) - noe som var greit når det forrige innsett kom rett før jul 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 1. februar 2017 #409 Del Skrevet 1. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei på dere! Jeg melder meg inn her jeg også :D Nå har vi startet på våres 2. IVF forsøk. Startet med sprøyter den 27.01 og skal på UL på torsdag (kort regime på meg). Er det noen av dere som holder til på Riksen? Anonymkode: 20294...424 Så spennende! Velkommen hit Jeg er også i gang med mitt andre forsøk nå - skal starte på sprøyter i dag (lang protokoll, så har brukt nesespray i to uker allerede). Jeg holder til i Porsgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 1. februar 2017 #410 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Hei folkens enten til våren eller høsten skal jeg og mannen gå privat på spiren i tr.heim. Men hvordan skal jeg gå frem ? Skal jeg ordne med journalen min først så ringe inn til de ? Kan de si nei til å hjelpe meg ? Endret 1. februar 2017 av malla1992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjaue Skrevet 1. februar 2017 #411 Del Skrevet 1. februar 2017 11 timer siden, prover87 skrev: Så spennende! Velkommen hit Jeg er også i gang med mitt andre forsøk nå - skal starte på sprøyter i dag (lang protokoll, så har brukt nesespray i to uker allerede). Jeg holder til i Porsgrunn. Lykke til :D krysser fingrene for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #412 Del Skrevet 1. februar 2017 Går å venter på å få klarsignal til egguthenting any day. Time på klinikken i morgen, så får vi dommen da. Dette går treeegt! På dag 16 med sprøyter og spray, og kroppen slites mellom svettetokter fra sprayen og følelsesutbrudd og magesmerter fra sprøytene. Anonymkode: 3fbfc...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatiljente Skrevet 1. februar 2017 #413 Del Skrevet 1. februar 2017 10 minutter siden, malla1992 skrev: Hei folkens enten til våren eller høsten skal jeg og mannen gå privat på spiren i tr.heim. Men hvordan skal jeg gå frem ? Skal jeg ordne med journalen min først så ringe inn til de ? Kan de si nei til å hjelpe meg ? Vi er på Spiren. Anbefaler dem på det varmeste. Vi tok bare kontakt med dem og fikk time, og de har ordnet alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 1. februar 2017 #414 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) 6 minutter siden, Mammatiljente skrev: Vi er på Spiren. Anbefaler dem på det varmeste. Vi tok bare kontakt med dem og fikk time, og de har ordnet alt. Takk for svar Fikser de med journalen også ? Endret 1. februar 2017 av malla1992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatiljente Skrevet 1. februar 2017 #415 Del Skrevet 1. februar 2017 15 minutter siden, malla1992 skrev: Takk for svar Fikser de med journalen også ? Det vet jeg ikke. Vi fortalte det meste under første timen(varte i 1,5time, så fikk fortalt alt som trengte å fortelles) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 1. februar 2017 #416 Del Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, Mammatiljente skrev: Det vet jeg ikke. Vi fortalte det meste under første timen(varte i 1,5time, så fikk fortalt alt som trengte å fortelles) Okei men er det noe sjanse for at se sier nei selv om det offentlige sier ja ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. februar 2017 #417 Del Skrevet 1. februar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går å venter på å få klarsignal til egguthenting any day. Time på klinikken i morgen, så får vi dommen da. Dette går treeegt! På dag 16 med sprøyter og spray, og kroppen slites mellom svettetokter fra sprayen og følelsesutbrudd og magesmerter fra sprøytene. Anonymkode: 3fbfc...6db Satser på at du får sette ovitrelle i morgen og får uttak på lørdag, det er slitsomt å stimulere lenge! Det synes selv jeg som ikke plages nevneverdig av bivirkninger, så skjønner godt at du er sliten og lei nå. Jeg hadde uttak på syklusdag 23 og 20 i høst, og håper jeg ikke setter personlig rekord under dette forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatiljente Skrevet 1. februar 2017 #418 Del Skrevet 1. februar 2017 Akkurat nå, malla1992 skrev: Okei men er det noe sjanse for at se sier nei selv om det offentlige sier ja ? Det tviler jeg sterkt på. Er ofte motsatt, at det private sier ja selv om det offentlige sier nei. Vet flere har tatt det privat pga bmi f.eks, siden det offentlige er strengere på det enn det private. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 1. februar 2017 #419 Del Skrevet 1. februar 2017 Akkurat nå, Mammatiljente skrev: Det tviler jeg sterkt på. Er ofte motsatt, at det private sier ja selv om det offentlige sier nei. Vet flere har tatt det privat pga bmi f.eks, siden det offentlige er strengere på det enn det private. Okei beklager for alle spørsmål, men er så spent. Hva snakket dere om første time og hvilken spørsmål fikk dere ? Åssen gjør de det med betaling ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. februar 2017 #420 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Durr, I made an oopsie Såh, jeg setter 150 IE puregon hver ettermiddag. Det står på pakken at det er 300 enheter, men logisk nok inneholder jo hver lille glassbeholder 400 IE. Jeg satte 150 IE på mandag og tirsdag, så i dag var det på tide å bytte glassbeholder. Som vanlig var det fullt kaos på det tidspunktet jeg skulle sette sprøyta: svigers var på besøk, og dattera sto og ropte på meg foran trappegrinda da jeg gikk opp for å sette sprøyten. Så målet var å være rask for å minimere mengden hurlumhei. Jeg satte i kanyle, satte sprøyte, skrudde ut kanyle, byttet medisinbeholder, skrudde i ny kanyle, stilte inn 100 enheter og satte ny sprøyte. Løp ned igjen, og var fornøyd med hvor effektiv jeg hadde vært. Først da gjestene hadde dratt og dattera var lagt og jeg landa på sofaen støkk jeg skikkelig til: jeg har tatt 200 enheter i dag istedenfor de 150 jeg skulle ha tatt! Hvordan i ALLE DAGER fikk jeg 100+100 til å bli 150??? Endret 1. februar 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå