prover87 Skrevet 18. januar 2017 #221 Del Skrevet 18. januar 2017 8 timer siden, sastras skrev: Velkommen hit og lykke til Jeg har gått opp 6 kg dette forsøket! Og ca 18 kg totalt siden vi startet opp høsten 2015 Har dere andre gått opp i vekt av medisinene? Jeg har hørt at "medisinkilo" er ekstra vanskelig å bli kvitt Kjedelig å gå opp så mye - blir jo en ekstra belastning! Jeg sluttet å veie meg for noen år siden (orket ikke mer av det kilo-jaget), så vet ikke om jeg faktisk gikk opp noe i sist forsøk, men jeg husker at magen vokste og buksene ble ubehagelige å gå med. Så det var nok noen kilo der, men mistenker at det var mye væske og hovne eggstokker, fordi det forsvant ganske kjapt etter forsøket. Men nå skal det sies at jeg er ganske opptatt av å holde meg i noenlunde grei form, og løper derfor en del turer hver uke - noe som gjør at vekten/størrelsen er lettere å holde stabil. Men jeg har forstått at det veldig mange går opp noen kilo under forsøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #222 Del Skrevet 18. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Heihei! Da melder jeg meg inn her😊 Skal på forsamtale i Porsgrunn på torsdag. Vi har vært prøvere i 9 år, og hatt ett gjennomført Ivf-forsøk og ett avbrutt forsøk (ingen egg overlevde) for 5-6 år siden. Jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde langt regime begge gangene og fikk ut 16 egg første gang og 24 andre gang. Kvaliteten var ikke så god, så de snakket om kort regime neste gang for å få færre egg, men med bedre kvalitet! Det er med blandede følelser vi setter i gang igjen😳 Håper jo så inderlig at det skal gå, og er forberedt på å forsøke til vi har en liten skatt i armene😍 Har hørt mye positivt om gjengen i Porsgrunn! Var en annen klinikk vi var på sist. Er dere som er/har vært i Porsgrunn fornøyde? Anonymkode: 2e6c2...33d Vi brukte Porsgrunn og veldig fornøyde. Veldig koselige damer der. Følte man fikk god oppfølging og bra opplegg. 😊 Lykke til! Anonymkode: 03b76...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 18. januar 2017 #223 Del Skrevet 18. januar 2017 På 16.1.2017 den 15.24, Søskenønske skrev: En liten oppdatering! Akkurat fått satt inn ett perfekt lite egg (delt i 8) ved st.olavs. Fikk ut 6 egg på fredag. Men kun det ene overlevde helga! Satser på at det "gullegget" ❤️ Eller, det må være det 😂🙏🏻 Skulle egentlig hatt uttak i dag, men pga mangel på cetrotide ble det uttak fredag. Legen var usikker på om det var grunnen til at de andre ikke overlevde.. har dere som har hatt uttak alltid fått egg på frys? Jeg må også fortelle om uttaket fredag - det gikk over all forventning. Uten smerter. Ubehagelig såklart, men ikke vondt. Hadde derimot smerter i eggstokkene i helga. Mye bedre i dag 😉👍🏼 Så til dere som evt gruver - det kan altså gå kjempefint!!! Må sist skryte av St.olavs - fått fantastisk god hjelp og blitt ivaretatt på en fin måte. Dette til tross for "samlebånd" tendenser 🌸 Jeg henger litt etter her, etter en liten KG-pause, men nå slenger jeg meg på og sier gratulerer som ruger! Dette er spennende! Synd at det ikke ble noen på frys, men forhåpentligvis var det ikke nødvendig heller. Så bra at uttaket var overkommelig, og klinikken så bra! Masse lykke til i dagene som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 18. januar 2017 #224 Del Skrevet 18. januar 2017 Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 18. januar 2017 #225 Del Skrevet 18. januar 2017 6 minutter siden, prover87 skrev: Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Så spennende. Masse lykke til Satse på du slipper bivirkninger! Ca 2 uker på spray? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 18. januar 2017 #226 Del Skrevet 18. januar 2017 15 minutter siden, prover87 skrev: Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Masse lykke til! Håper tiden fremover går fort for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 18. januar 2017 #227 Del Skrevet 18. januar 2017 20 minutter siden, prover87 skrev: Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Lykke til! Håper det blir noen raske uker med lite bivirkninger! Det blir spennende å følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 18. januar 2017 #228 Del Skrevet 18. januar 2017 22 minutter siden, LillyBe skrev: Så spennende. Masse lykke til Satse på du slipper bivirkninger! Ca 2 uker på spray? 16 minutter siden, tuppelene skrev: Masse lykke til! Håper tiden fremover går fort for deg 11 minutter siden, Illy skrev: Lykke til! Håper det blir noen raske uker med lite bivirkninger! Det blir spennende å følge med! Takk 😊 Hvis alt går etter planen (og da som i sist forsøk), så skal jeg begynne på sprøyter 1. februar - så akkurat om to uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske Skrevet 18. januar 2017 #229 Del Skrevet 18. januar 2017 58 minutter siden, Illy skrev: Jeg henger litt etter her, etter en liten KG-pause, men nå slenger jeg meg på og sier gratulerer som ruger! Dette er spennende! Synd at det ikke ble noen på frys, men forhåpentligvis var det ikke nødvendig heller. Så bra at uttaket var overkommelig, og klinikken så bra! Masse lykke til i dagene som kommer! Tusen takk ❤️ Ja, i overkant spennende! Realistisk oppi det hele - men håper så veldig 😍 Ja, hadde en god opplevelse - takk og lov 🙊🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske Skrevet 18. januar 2017 #230 Del Skrevet 18. januar 2017 37 minutter siden, prover87 skrev: Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Så gøy!! Masse lykke til 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. januar 2017 #231 Del Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, prover87 skrev: Da er jeg igang med forsøket. Dag 1 med nesespray. Håper de neste ukene med medisiner går raskt! Lykke til Krysser fingrene for at du slipper bivirkninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. januar 2017 #232 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg har snakket med klinikken i dag - igjen De må være bra lei av å snakke frem og tilbake med meg nå. Jeg virket nok ganske skuffet i går da jeg fikk høre at opplegget ble akkurat det samme som før, og at de ikke hadde tenkt å gjøre noe mer for å motvirke for tidlig eggløsning. Jeg sa at jeg hadde lyst til å ta orgalutran på morgenen istedenfor på kvelden så jeg var sikker på å få tatt en den samme dagen jeg setter ovitrellen, og jeg sa at jeg ønsket meg høyere startdose. Vel, de har faktisk hørt på meg! Jeg skal ta orgalutran om morgenen helt fra starten av så vi er sikker på at det ikke blir noe kludder, og jeg får starte på litt høyere dose enn de sa opprinnelig - 150 IE. Jeg kom ikke så høyt opp i dose før på henholdsvis syklusdag 13 og 11 under de to siste forsøkene mine, og siden folliklene vokste veldig sent frem til slutten hvor de plutselig vokste veldig fort, har jeg troen på at dosen påvirker vekstraten og ikke bare antallet follikler hos meg. Så, i dag er jeg ved mye bedre mot enn i går! 2 av 20 piller tatt, og forhåpentligvis sprøytestart om drøye 1.5 uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 18. januar 2017 #233 Del Skrevet 18. januar 2017 51 minutter siden, Søskenønske skrev: Så gøy!! Masse lykke til 😍 8 minutter siden, miore skrev: Lykke til Krysser fingrene for at du slipper bivirkninger! Takk 😊 Jeg hadde lite bivirkninger sist, og håper og tror det blir likt denne gangen 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 18. januar 2017 #234 Del Skrevet 18. januar 2017 3 minutter siden, miore skrev: Jeg har snakket med klinikken i dag - igjen De må være bra lei av å snakke frem og tilbake med meg nå. Jeg virket nok ganske skuffet i går da jeg fikk høre at opplegget ble akkurat det samme som før, og at de ikke hadde tenkt å gjøre noe mer for å motvirke for tidlig eggløsning. Jeg sa at jeg hadde lyst til å ta orgalutran på morgenen istedenfor på kvelden så jeg var sikker på å få tatt en den samme dagen jeg setter ovitrellen, og jeg sa at jeg ønsket meg høyere startdose. Vel, de har faktisk hørt på meg! Jeg skal ta orgalutran om morgenen helt fra starten av så vi er sikker på at det ikke blir noe kludder, og jeg får starte på litt høyere dose enn de sa opprinnelig - 150 IE. Jeg kom ikke så høyt opp i dose før på henholdsvis syklusdag 13 og 11 under de to siste forsøkene mine, og siden folliklene vokste veldig sent frem til slutten hvor de plutselig vokste veldig fort, har jeg troen på at dosen påvirker vekstraten og ikke bare antallet follikler hos meg. Så, i dag er jeg ved mye bedre mot enn i går! 2 av 20 piller tatt, og forhåpentligvis sprøytestart om drøye 1.5 uke Så bra at du får det slik du vil. Er jo rart at de ikke på eget initiativ endrer opplegget siden det ikke hadde fungert de forrige forsøkene.. Litt dumt at vi som "uvitende" pasienter må selv ta initiativ til opplegg. Krysser fingrene for at opplegget for deg nå fungerer optimalt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 18. januar 2017 #235 Del Skrevet 18. januar 2017 Er det noen av dere her som opplever at det blir litt krasj mellom jobb og IVF-prosessen? Og har dere vært åpne overfor sjef og evt. kolleger? Jeg har ikke lyst til å si noe til sjefen, fordi jeg ikke er helt sikker på hvordan det blir mottatt. Jeg kommer til å si opp jobben dersom jeg får barn, pga. ugunstig turnus, og det er sjefen klar over. Så å si at jeg holder på med prøverør, blir litt som å si at jeg har tenkt å slutte. Det er også vanskelig å bare avspassere noen timer eller ta ferie på kort varsel. Det vil lage kluss for både sjefen og kollegene mine Legen på klinikken vi bruker har sagt at jeg får sykemelding for å gå på kontroller hvis det krasjer med jobb. Det er jo en lettelse! Men så lurer jeg på om det i så fall står navn på klinikken på denne sykemeldinga? Da er jeg avslørt, for navnet sier tydelig hva de driver meg! Jeg hadde håpet å kunne si at det handlet om en legetimer, uten å måtte forklare så mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 18. januar 2017 #236 Del Skrevet 18. januar 2017 11 minutter siden, Illy skrev: Er det noen av dere her som opplever at det blir litt krasj mellom jobb og IVF-prosessen? Og har dere vært åpne overfor sjef og evt. kolleger? Jeg har ikke lyst til å si noe til sjefen, fordi jeg ikke er helt sikker på hvordan det blir mottatt. Jeg kommer til å si opp jobben dersom jeg får barn, pga. ugunstig turnus, og det er sjefen klar over. Så å si at jeg holder på med prøverør, blir litt som å si at jeg har tenkt å slutte. Det er også vanskelig å bare avspassere noen timer eller ta ferie på kort varsel. Det vil lage kluss for både sjefen og kollegene mine Legen på klinikken vi bruker har sagt at jeg får sykemelding for å gå på kontroller hvis det krasjer med jobb. Det er jo en lettelse! Men så lurer jeg på om det i så fall står navn på klinikken på denne sykemeldinga? Da er jeg avslørt, for navnet sier tydelig hva de driver meg! Jeg hadde håpet å kunne si at det handlet om en legetimer, uten å måtte forklare så mye mer Vi har vært veldig åpne om prosessen til familie og nære venner. Jeg fant ut at for meg var det lettest hvis sjefen vet hva jeg går gjennom, så hun vet det meste. Det forenkler ting for meg, og hun er veldig forståelsesfull. Men jeg ikke sagt det til resten av kollegaene. Prøverør og graviditet er et tema så mange steder for oss nå siden vi har sagt det til så mange, at det faktisk er herlig å ha en plass der folk ikke er så interessert i å høre hvordan ting går 😉 Men jeg vet at dette ikke er likt for alle. Noen har ikke en jobb hvor det enkelt kan tilpasses forsøkene, og/eller har en sjef som er forståelsesfull. Forstår at det kan være vanskelig i ditt tilfelle. Jeg husker ikke helt hva som står på sykemeldingen. Årsak vet jeg bare står på den delen du som pasient beholder, slik at arbeidsgiver ikke får vite dette. Men jeg tror legen som attesterer sykemeldingen må stå på arbeidsgiver sin del og da står kanskje hvilken klinikk/sykehus det er også... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 18. januar 2017 #237 Del Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, miore skrev: Jeg har snakket med klinikken i dag - igjen De må være bra lei av å snakke frem og tilbake med meg nå. Jeg virket nok ganske skuffet i går da jeg fikk høre at opplegget ble akkurat det samme som før, og at de ikke hadde tenkt å gjøre noe mer for å motvirke for tidlig eggløsning. Jeg sa at jeg hadde lyst til å ta orgalutran på morgenen istedenfor på kvelden så jeg var sikker på å få tatt en den samme dagen jeg setter ovitrellen, og jeg sa at jeg ønsket meg høyere startdose. Vel, de har faktisk hørt på meg! Jeg skal ta orgalutran om morgenen helt fra starten av så vi er sikker på at det ikke blir noe kludder, og jeg får starte på litt høyere dose enn de sa opprinnelig - 150 IE. Jeg kom ikke så høyt opp i dose før på henholdsvis syklusdag 13 og 11 under de to siste forsøkene mine, og siden folliklene vokste veldig sent frem til slutten hvor de plutselig vokste veldig fort, har jeg troen på at dosen påvirker vekstraten og ikke bare antallet follikler hos meg. Så, i dag er jeg ved mye bedre mot enn i går! 2 av 20 piller tatt, og forhåpentligvis sprøytestart om drøye 1.5 uke Jippi, så utrolig bra! Det hjelper å stå på litt Ikke lenge før vi er i gang vi heller nå!! Blir spennende å se åssen kroppen din responderer på høyere dose fra starten av, det må jo bli mye bedre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. januar 2017 #238 Del Skrevet 18. januar 2017 32 minutter siden, Illy skrev: Er det noen av dere her som opplever at det blir litt krasj mellom jobb og IVF-prosessen? Og har dere vært åpne overfor sjef og evt. kolleger? Jeg har ikke lyst til å si noe til sjefen, fordi jeg ikke er helt sikker på hvordan det blir mottatt. Jeg kommer til å si opp jobben dersom jeg får barn, pga. ugunstig turnus, og det er sjefen klar over. Så å si at jeg holder på med prøverør, blir litt som å si at jeg har tenkt å slutte. Det er også vanskelig å bare avspassere noen timer eller ta ferie på kort varsel. Det vil lage kluss for både sjefen og kollegene mine Legen på klinikken vi bruker har sagt at jeg får sykemelding for å gå på kontroller hvis det krasjer med jobb. Det er jo en lettelse! Men så lurer jeg på om det i så fall står navn på klinikken på denne sykemeldinga? Da er jeg avslørt, for navnet sier tydelig hva de driver meg! Jeg hadde håpet å kunne si at det handlet om en legetimer, uten å måtte forklare så mye mer Klinikkens navn står ikke på sykemeldingen, men legen som skriver den ut må ha navnet sitt på den, i tillegg til at fastlegens navn dukker opp der. Så hvis sjefen er VELDIG nysgjerrig og begynner å google den personen som skrev ut sykemeldingen, kan han nok kanskje finne ut av det. Men hvis han a) gjør det og b) gjør noe ut av det, tipper jeg han kan få en grei mengde trøbbel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyher17 Skrevet 18. januar 2017 #239 Del Skrevet 18. januar 2017 19 timer siden, Solskinn63 skrev: Hei dere Er det noen av dere som nylig har vært til forstamtale på Riksen? Og når sa de dere kan forvente oppstart? Hei. vi skal på samtale i morgen. Veldig spent 😌 Er dere i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #240 Del Skrevet 18. januar 2017 21 timer siden, Solskinn63 skrev: Hei dere Er det noen av dere som nylig har vært til forstamtale på Riksen? Og når sa de dere kan forvente oppstart? Hei Anonym bruker her som følger litt med i tråden. Vi var på samtale denne uken, og det er dessverre en stund til det er vår tur. Han vi var hos sa at vi skal ringe inn når mensen kommer i mars, slik at vi blir innkalt til en ny samtale hvor vi da lærer om bruken av sprøyter osv. Deretter blir ikke oppstart før tidligst juni, det var mulig at det også blir august... synes dette var litt vel lang ventetid. Anonymkode: 13008...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå