miore Skrevet 12. januar 2017 #161 Del Skrevet 12. januar 2017 44 minutter siden, sastras skrev: De ringte meg 08:59 og sa at timen ble utsatt til i morgen. De to eggene som skal settes inn er 4-delt og 2-delt. Hun sa ingenting om de 6 andre så regner med de er ute av spill. Håper bare de siste to overlever til i morgen nå 😥 Jeg krysser også fingre og tær! Firedelt på dag to er jo perfekt, og todelt kan også være det i og med at de ringte deg tidlig Satser på at det er to kongeegg som venter på deg i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 12. januar 2017 #162 Del Skrevet 12. januar 2017 Mitt første innlegg her. Jeg har akkurat blitt henvist til rikshospitalet etter å ha prøvd i 2,5 år. Gikk til gynekolog etter 1,5 år, og fant ut at jeg hadde masse arrvev etter operasjon på livmorhalsen, slik at det trolig var vanskelig for svømmerne å komme inn. Ble operert for det, men nå ett år etter har det nok en gang kommet masse arrvev 🙁 Muligheten for å klare det på egenhånd, er derfor veldig liten. Alle blodprøver er fine, og jeg har eggløsning etter klokka og mannens svømmere er i fin form, så jeg håper det går fint, men litt skummelt er det 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyher17 Skrevet 12. januar 2017 #163 Del Skrevet 12. januar 2017 40 minutter siden, listefyll skrev: Mitt første innlegg her. Jeg har akkurat blitt henvist til rikshospitalet etter å ha prøvd i 2,5 år. Gikk til gynekolog etter 1,5 år, og fant ut at jeg hadde masse arrvev etter operasjon på livmorhalsen, slik at det trolig var vanskelig for svømmerne å komme inn. Ble operert for det, men nå ett år etter har det nok en gang kommet masse arrvev 🙁 Muligheten for å klare det på egenhånd, er derfor veldig liten. Alle blodprøver er fine, og jeg har eggløsning etter klokka og mannens svømmere er i fin form, så jeg håper det går fint, men litt skummelt er det 🙁 Kjenner til følelsen... men krysser fingre for at alt går bra for oss alle 🙌🏽 Vi skal på forsamtale om en uke, merker mange tanker og følelser rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyher17 Skrevet 12. januar 2017 #164 Del Skrevet 12. januar 2017 3 timer siden, sastras skrev: De ringte meg 08:59 og sa at timen ble utsatt til i morgen. De to eggene som skal settes inn er 4-delt og 2-delt. Hun sa ingenting om de 6 andre så regner med de er ute av spill. Håper bare de siste to overlever til i morgen nå 😥 Krysser fingre for at morgen er dagen 🙌🏽😚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 13. januar 2017 #165 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg tror det hjap at dere krysset fingre og tær for meg, for jeg har nettopp fått beskjed om at to flotte 8-delte egg skal settes inn om 20 minutter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. januar 2017 #166 Del Skrevet 13. januar 2017 16 minutter siden, sastras skrev: Jeg tror det hjap at dere krysset fingre og tær for meg, for jeg har nettopp fått beskjed om at to flotte 8-delte egg skal settes inn om 20 minutter Fantastisk! Det er jo perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 13. januar 2017 #167 Del Skrevet 13. januar 2017 18 minutter siden, sastras skrev: Jeg tror det hjap at dere krysset fingre og tær for meg, for jeg har nettopp fått beskjed om at to flotte 8-delte egg skal settes inn om 20 minutter Så bra 👏 Masse lykke til! Kan jeg spørre om grunnen til at de setter inn to egg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 13. januar 2017 #168 Del Skrevet 13. januar 2017 17 timer siden, listefyll skrev: Mitt første innlegg her. Jeg har akkurat blitt henvist til rikshospitalet etter å ha prøvd i 2,5 år. Gikk til gynekolog etter 1,5 år, og fant ut at jeg hadde masse arrvev etter operasjon på livmorhalsen, slik at det trolig var vanskelig for svømmerne å komme inn. Ble operert for det, men nå ett år etter har det nok en gang kommet masse arrvev 🙁 Muligheten for å klare det på egenhånd, er derfor veldig liten. Alle blodprøver er fine, og jeg har eggløsning etter klokka og mannens svømmere er i fin form, så jeg håper det går fint, men litt skummelt er det 🙁 Kjenner til den følelsen at det er skummelt! Jeg likte ikke tanken på prøverør, og følte at vi var "mislykket" når vi måtte ha hjelp til å bli gravide. Heldigvis forsvant den følelsen raskt! Er en tung prosess - men er og veldig spennende! Det er mange dyktige leger og sykepleiere på klinikkene - og de tar godt vare på oss 😊 Har du hørt noe fra sykehuset om når dere får starte? Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. januar 2017 #169 Del Skrevet 13. januar 2017 46 minutter siden, sastras skrev: Jeg tror det hjap at dere krysset fingre og tær for meg, for jeg har nettopp fått beskjed om at to flotte 8-delte egg skal settes inn om 20 minutter Så utrolig bra Nå blir det ei spennende ventetid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 13. januar 2017 #170 Del Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, sastras skrev: Jeg tror det hjap at dere krysset fingre og tær for meg, for jeg har nettopp fått beskjed om at to flotte 8-delte egg skal settes inn om 20 minutter Fantastisk!! Fortsetter å krysser fingre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 13. januar 2017 #171 Del Skrevet 13. januar 2017 2 timer siden, LillyBe skrev: Så utrolig bra Nå blir det ei spennende ventetid!! Ja, kjempespennende! 1 time siden, tuppelene skrev: Fantastisk!! Fortsetter å krysser fingre Helt fantastisk Takk 2 timer siden, prover87 skrev: Så bra 👏 Masse lykke til! Kan jeg spørre om grunnen til at de setter inn to egg? Takk Jeg spurte om de kunne det. Har satt inn to egg alle gangene, bortsett fra ved første forsøk 2 timer siden, miore skrev: Fantastisk! Det er jo perfekt! Hausken var veldig fornøyd med kvaliteten og sa jeg måtte forberede meg på tvillinger, og de hadde allerede gitt navn til den ene: Kitty Blir veldig spennende framover nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 13. januar 2017 #172 Del Skrevet 13. januar 2017 12 minutter siden, sastras skrev: Ja, kjempespennende! Helt fantastisk Takk Takk Jeg spurte om de kunne det. Har satt inn to egg alle gangene, bortsett fra ved første forsøk Hausken var veldig fornøyd med kvaliteten og sa jeg måtte forberede meg på tvillinger, og de hadde allerede gitt navn til den ene: Kitty Blir veldig spennende framover nå Utrolig glad på dine vegne! Ekstra kjekt er det når legen og er så positiv. Vi går til offentlig klinikk og der har det ennå ikke blitt snakk om å sette inn to egg. Men tenker hvis neste forsøk ikke blir vellykket så kommer jeg og til å spør om det på forsøket etter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. januar 2017 #173 Del Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, sastras skrev: Ja, kjempespennende! Helt fantastisk Takk Takk Jeg spurte om de kunne det. Har satt inn to egg alle gangene, bortsett fra ved første forsøk Hausken var veldig fornøyd med kvaliteten og sa jeg måtte forberede meg på tvillinger, og de hadde allerede gitt navn til den ene: Kitty Blir veldig spennende framover nå Så utrolig gøy!!! Vurderer spørre om å få sette inn to egg jeg også...samtidig som jeg er bittelitt redd for tvillinger og komplikasjoner, hehe. Dette blir spennende <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 13. januar 2017 #174 Del Skrevet 13. januar 2017 5 timer siden, prover87 skrev: Utrolig glad på dine vegne! Ekstra kjekt er det når legen og er så positiv. Vi går til offentlig klinikk og der har det ennå ikke blitt snakk om å sette inn to egg. Men tenker hvis neste forsøk ikke blir vellykket så kommer jeg og til å spør om det på forsøket etter det. Vi gikk til offentlig klinikk tidligere, og da sa de at de i utgangspunktet ikke satt inn to egg før siste forsøket og spesielt ikke når jeg er så ung. Men når jeg spurte etter det første forsøket om vi kunne få to neste gang så var det ingen diskusjon engang. Tror det har noe med at eggkvaliteten var så dårlig at de mente jeg "fortjente" de få prosentene større sjanse som to egg gir. 4 timer siden, LillyBe skrev: Så utrolig gøy!!! Vurderer spørre om å få sette inn to egg jeg også...samtidig som jeg er bittelitt redd for tvillinger og komplikasjoner, hehe. Dette blir spennende <3 Jeg vil helst ha tvillinger jeg Så får jeg de to barna jeg ønsker meg med en gang! Men blir fornøyd med en også altså! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. januar 2017 #175 Del Skrevet 13. januar 2017 52 minutter siden, sastras skrev: Vi gikk til offentlig klinikk tidligere, og da sa de at de i utgangspunktet ikke satt inn to egg før siste forsøket og spesielt ikke når jeg er så ung. Men når jeg spurte etter det første forsøket om vi kunne få to neste gang så var det ingen diskusjon engang. Tror det har noe med at eggkvaliteten var så dårlig at de mente jeg "fortjente" de få prosentene større sjanse som to egg gir. Jeg vil helst ha tvillinger jeg Så får jeg de to barna jeg ønsker meg med en gang! Men blir fornøyd med en også altså! Jeg kunne ikke vært mer enig...ønsker egentlig tvillinger jeg også Jeg skal iallfall høre litt på klinikken hva de tenker om det. Aller først må vi få ut noen egg da men, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #176 Del Skrevet 14. januar 2017 Hei Jeg er ny her og vet ikke helt om jeg gjør dette riktig. Vår historie : Jeg 32 og mannen min er 35. Vi ble gravide i 2013, men dette var ikke planlagt og passet veldig dårlig så vi tok abbort. Vi har nå forsøkt siden april 2016. Ble sendt på lapraskopi i november og det viste seg at høyre eggleder er tett og den venstre kunne de se litt blå veske gjennom men ikke 100 % som i en frisk eggleder . Var på forsamtale på riksen i desember og har ikke blitt lovet behandling før i mai/juni 😳 Det føles som en EVIGHET. Jeg har visst mye egg og mannen sine prøver er visst hent fine, så tanken på at jeg må gjennom så mye hormon behandling pga en tett eggleder er bare sykt deprimerende . Anonymkode: e5cf9...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn63 Skrevet 14. januar 2017 #177 Del Skrevet 14. januar 2017 På 17.12.2016 den 19.56, tuppelene skrev: Så spennende, håper det klaffer på første! Lurer på ventetiden mellom forsamtale og oppstart? På 17.12.2016 den 18.59, Chickenwings85 skrev: Akkurat gjennomført med kikkhullsoperasjon her, hvor jeg fikk beskjed at begge egglederne mine er tette. Ingenting galt med mannen, heldigvis. Vi skal i gang med vår første prøverørsbehandling på Riksen i februar/mars. Veldigveldig spent!!! Hadde samme operasjon i November der det viste seg at jeg har en tett og endelvis tett eggleder. Hadde forsamtale på Riksen i Desember , men får ikke time til uttal før i Mai/Juni... 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 14. januar 2017 #178 Del Skrevet 14. januar 2017 9 minutter siden, Solskinn63 skrev: Hadde samme operasjon i November der det viste seg at jeg har en tett og endelvis tett eggleder. Hadde forsamtale på Riksen i Desember , men får ikke time til uttal før i Mai/Juni... 😳 Oi, der var lenge 😲 Var grunnen kun stor pågang? Jeg har samme "problem" som deg.. Vi skal på forsamtale i april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #179 Del Skrevet 14. januar 2017 2 minutter siden, tuppelene skrev: Oi, der var lenge 😲 Var grunnen kun stor pågang? Jeg har samme "problem" som deg.. Vi skal på forsamtale i april. På forsamtalen i Desember startet hun samtalen med st de "dårlige" nyhetene først og det var at vi kommer ikle inn før i mai/juni . Så det blir jo nesten 6 mnd fra samtale til behandling . Jeg takler denne vente tiden SVÆRT dårlig . Må si at det private da blir veldig fristende 😳 Anonymkode: e5cf9...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 16. januar 2017 #180 Del Skrevet 16. januar 2017 På 14.1.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er ny her og vet ikke helt om jeg gjør dette riktig. Vår historie : Jeg 32 og mannen min er 35. Vi ble gravide i 2013, men dette var ikke planlagt og passet veldig dårlig så vi tok abbort. Vi har nå forsøkt siden april 2016. Ble sendt på lapraskopi i november og det viste seg at høyre eggleder er tett og den venstre kunne de se litt blå veske gjennom men ikke 100 % som i en frisk eggleder . Var på forsamtale på riksen i desember og har ikke blitt lovet behandling før i mai/juni 😳 Det føles som en EVIGHET. Jeg har visst mye egg og mannen sine prøver er visst hent fine, så tanken på at jeg må gjennom så mye hormon behandling pga en tett eggleder er bare sykt deprimerende . Anonymkode: e5cf9...3fa Hei, og velkommen i "klubben". Jeg har også problemer med egglederne. Den ene har jeg fjernet og den andre vet de ikke er ok eller ikke. Legen har ikke hatt lyst å sjekke den siden vi allerede er inne i IVF-karusellen. Forstår at det er deprimerende å måtte gå gjennom en slik behandling - men min erfaring er i hvert fall at det var lettere (både fysisk og psykisk) enn det jeg hadde trodd på forhånd. Men her er det vel store forskjeller mellom folk. Har dere hørt med andre klinikker enn riksen (er fritt sykehusvalg)? Det finnes nok noen som har mindre ventetid enn riksen, hvis dere er gira på å komme i gang. Vi valgte å gå til Porsgrunn istedet for Haugesund pga. ventetid. 1 års ventetid i Haugesund og tok 1,5 mnd i Porsgrunn. Vi måtte reise uansett hvilken klinikk vi skulle til, så vi så ikke på det som et problem at reisetiden ble noe lengre til Porsgrunn enn Haugesund. Men er dere inne i systemet på riksen er det kanskje enklest å bare bli værende der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå