vintage Skrevet 24. mai 2017 #941 Skrevet 24. mai 2017 Altså, etter at dere er ferdig med å diskutere bunader, så er det side etter side med hvorvidt helsepersonell kan skrive klem. Skjer fryktelig lite i pilotfruens hjem for tiden skjønner jeg. 47
Gjest Dacini Skrevet 24. mai 2017 #942 Skrevet 24. mai 2017 På 20.5.2017 den 8.34, Sandin skrev: Alternativet til reklame er faktisk betalingstjeneste, og det er vel ingen interessert i. Jeg synes virkelig ikke Pilotfrue er den verste på hverken reklame eller klikkhoreri. Der er det mange som går henne en høy gang. Ja, så drar hun det litt ut dette med prøverør, men se på det som en spennende bok. Alt blir ikke avslørt med en gang. Man skal spekulere litt. Det bygges opp en spenningskurve, det er sånn gode bøker er. Akkurat dette er jo interessant når det kommer til blogging (generelt, ikke kun knyttet til Pilotfrue). Dersom man måtte ha betalt for å lese blogger, da er det sannsynlig at det aller fleste ikke ville kunne leve av bloggen alene. -dacini-
Gjest CecilieX Skrevet 24. mai 2017 #943 Skrevet 24. mai 2017 Ser hun blir mer og mer lik AnneBrith; i kommentarfeltet er hun en skikkelig surpomp. Lurer på hvor gjennomtenkt det er, og ser at flere faste lesere reagerer på at det har blitt ukoselig. Pilotfrues begrunnelse er identisk med AnneBrith sin, hun ønsker ikke at folk som er kritiske leser bloggen. Fungerte ikke så godt for AnneBrith å kjefte på leserne, og personlig tror jeg hun har mer å tjene på å fremstå hyggelig. Men hva vet vel jeg, å være blogger ser jo ut til å gjøre litt av hvert med evnen til å ta i mot kritikk og den sympatiske personligheten fordufter jo hos de fleste. Mulig det er er virus.
Gjest Clementina Skrevet 24. mai 2017 #944 Skrevet 24. mai 2017 5 timer siden, CecilieX skrev: Ser hun blir mer og mer lik AnneBrith; i kommentarfeltet er hun en skikkelig surpomp. Lurer på hvor gjennomtenkt det er, og ser at flere faste lesere reagerer på at det har blitt ukoselig. Pilotfrues begrunnelse er identisk med AnneBrith sin, hun ønsker ikke at folk som er kritiske leser bloggen. Fungerte ikke så godt for AnneBrith å kjefte på leserne, og personlig tror jeg hun har mer å tjene på å fremstå hyggelig. Men hva vet vel jeg, å være blogger ser jo ut til å gjøre litt av hvert med evnen til å ta i mot kritikk og den sympatiske personligheten fordufter jo hos de fleste. Mulig det er er virus. Jeg tror det er fordi Julianne har så lite å gjøre på i hverdagene. Det går i skjønnhetsbehandlinger og tur med hundene. Når verden er så liten så skal det ikke mye til før et lite problem blir kjempestort oppi hodet. Og tenk på alle hormonbehandlingene hun har fått. Kanskje det er vanlig å bli hurpete av det og?
Mayoo Skrevet 24. mai 2017 #945 Skrevet 24. mai 2017 (endret) 22 timer siden, ingeniørfrue skrev: Skjønner ikke hvorfor du sammenlignet kreftpasienter med ufrivillig barnløse? Ekstremt dårlig sammenligning. Bare fordi de har kreft sier ikke at de har det verre enn de som sliter med å få barn? Dette er noens største ønske, og når de gang på gang mister så er det en liten del av den som dør hver gang. Det kan være like ille som å ha kreft. Nå er du virkelig frekk. Det er vel ingen regel som sier at man sier klem fra til kun nære venner familie. Lurer på om sykepleierne noen gang gir klem til sine pasienter som sliter? For det vet jeg med sikkerhet at de gjør. Ikke verre det enn å skrive klem fra. Orker forøvring ingen brukerdebatt med deg. Du har din mening og jeg min. Endret 24. mai 2017 av Mayoo 1
Nussepus Skrevet 25. mai 2017 #946 Skrevet 25. mai 2017 (endret) 14 timer siden, Clementina skrev: Jeg tror det er fordi Julianne har så lite å gjøre på i hverdagene. Det går i skjønnhetsbehandlinger og tur med hundene. Når verden er så liten så skal det ikke mye til før et lite problem blir kjempestort oppi hodet. Og tenk på alle hormonbehandlingene hun har fått. Kanskje det er vanlig å bli hurpete av det og? Enig med deg der. Hadde hun hatt en jobb eller tatt en utdannelse hadde hun hatt litt mer å henge fingrene i og kanskje ikke blitt så frustrert over småting. Hun er jo verken samfunnsengasjert elker har noe ballast gjennom utdannelse, så kanskje like greit hun holder seg unna å kommentere annet enn det hun kan. Nemlig skjønnhet og fjas. Men håper de får til babydrømnen etterhvert. Endret 25. mai 2017 av Nussepus 12
Gjest O.G. Skrevet 25. mai 2017 #947 Skrevet 25. mai 2017 På 19.5.2017 den 14.47, Pås skrev: Jeg er enig! Å drive en sånn "to be continued..." om sin egen barnløshet og prøverørsforsøk virker litt spekulativt.. Jeg tenkte noe skikkelig stygt om frua nu, men kommer ikke til å skrive det ned.
Gjest eksiltronder Skrevet 25. mai 2017 #948 Skrevet 25. mai 2017 26 minutter siden, Nussepus skrev: Enig med deg der. Hadde hun hatt en jobb eller tatt en utdannelse hadde hun hatt litt mer å henge fingrene i og kanskje ikke blitt så frustrert over småting. Hun er jo verken samfunnsengasjert elker har noe ballast gjennom utdannelse, så kanskje like greit hun holder seg unna å kommentere annet enn det hun kan. Nemlig skjønnhet og fjas. Men håper de får til babydrømnen etterhvert. Trodde hun hadde journalistutdannelse? Jeg har et par venninner som har gått på hormonkurer ifm prøverør, og det er helt klart at det er en stor belastning både på kroppen og psyken. Sistnevnte også for alle rundt dem
Gjest O.G. Skrevet 25. mai 2017 #949 Skrevet 25. mai 2017 33 minutter siden, eksiltronder skrev: Trodde hun hadde journalistutdannelse? Jeg har et par venninner som har gått på hormonkurer ifm prøverør, og det er helt klart at det er en stor belastning både på kroppen og psyken. Sistnevnte også for alle rundt dem Og det er ikke en gang løgn.
ingeniørfrue Skrevet 25. mai 2017 #950 Skrevet 25. mai 2017 18 timer siden, Mayoo skrev: Vil du diskutere med meg igjen så gjerne send meg pm så ikke tråden blir stengt for brukerdebatt 👍🏻 Refererer til det du skrev før du sletta det. 3
Bloggleseren Skrevet 25. mai 2017 #951 Skrevet 25. mai 2017 På 24/05/2017 den 14.59, CecilieX skrev: Ser hun blir mer og mer lik AnneBrith; i kommentarfeltet er hun en skikkelig surpomp. Lurer på hvor gjennomtenkt det er, og ser at flere faste lesere reagerer på at det har blitt ukoselig. Pilotfrues begrunnelse er identisk med AnneBrith sin, hun ønsker ikke at folk som er kritiske leser bloggen. Fungerte ikke så godt for AnneBrith å kjefte på leserne, og personlig tror jeg hun har mer å tjene på å fremstå hyggelig. Men hva vet vel jeg, å være blogger ser jo ut til å gjøre litt av hvert med evnen til å ta i mot kritikk og den sympatiske personligheten fordufter jo hos de fleste. Mulig det er er virus. Enig i at hun er sur i kommentarfeltet, men har litt forståelse for det, faktisk. Pilotfrue har et av de verste kommentarfeltene jeg noen gang har sett, med kommentarer preget av ubegripelig ondskap og smålighet, hvor skrustikken settes på det aller svakeste punktet og vris rundt. Hadde det vært min blogg, hadde nok jeg også blitt sur og paranoid etter hvert. Må si jeg får mer og mer sansen for stengte kommentarfelt sånn generelt. Verden hadde faktisk vært et bedre sted uten den søpla man finner i kommentarfeltene hos Pilotfrue og Kristine Ullebø - det bare drar ned humøret hos både bloggeren og leserne. Har ikke en gang tro på at de taperne som skriver den dritten, får det noe bedre etterpå. 8
Gjest CecilieX Skrevet 25. mai 2017 #952 Skrevet 25. mai 2017 4 minutter siden, Bloggleseren skrev: Enig i at hun er sur i kommentarfeltet, men har litt forståelse for det, faktisk. Pilotfrue har et av de verste kommentarfeltene jeg noen gang har sett, med kommentarer preget av ubegripelig ondskap og smålighet, hvor skrustikken settes på det aller svakeste punktet og vris rundt. Hadde det vært min blogg, hadde nok jeg også blitt sur og paranoid etter hvert. Må si jeg får mer og mer sansen for stengte kommentarfelt sånn generelt. Verden hadde faktisk vært et bedre sted uten den søpla man finner i kommentarfeltene hos Pilotfrue og Kristine Ullebø - det bare drar ned humøret hos både bloggeren og leserne. Har ikke en gang tro på at de taperne som skriver den dritten, får det noe bedre etterpå. Men da hadde det kanskje vært en ide å ansette noen som kan sile kommentarene for deg, i stedet for å la deg rive med. Hun begrunner den sure tonen med at folk som skal stille kritiske spørsmål vil hun ikke ha som lesere. Og lets face it, for netttroll er det jo ikke annet enn bensin når hun blir sur. Jeg synes kanskje heller ikke at hennes sure svar bare rammer folk som er frekke. Både hormonbehandling og stygge kommentarer påvirker psyken, men hun er ikke tjent med å oppføre seg slik. Det virker bare mot sin hensikt. Sammenlikner man med andre serviceyrker så er det jo forventet at man kan greie å være hyggelig selv om livet går deg i mot. Hun sitter faktisk bak et tastatur, så hun har faktisk tid til å tenke over responsen som hun vil gi, så da er det kanskje lurt å tenke seg litt om. Forøvrig er jeg litt usikker på om folk lar seg påvirke av prosessen som hun er i og ikke greier å se objektivt på henne. I min verden funker det ikke slik at folk får carte blanche til å oppføre seg dårlig når det er synd på dem. Særlig ikke i yrkessammenheng.
Gjest Rose11 Skrevet 25. mai 2017 #953 Skrevet 25. mai 2017 Etter all den driten hun får slengt etter seg, så er det forståelig hun svare litt frekt tilbake. Jeg hsr lest kommentarfeltet og er sjokkert hva noen klarer å lire av seg. Hun er vel full av hormoner og noen ganger får man bare nok. Men synes hun burde stenge kommentarfeltet.
Bloggleseren Skrevet 25. mai 2017 #954 Skrevet 25. mai 2017 13 minutter siden, CecilieX skrev: I min verden funker det ikke slik at folk får carte blanche til å oppføre seg dårlig når det er synd på dem. Særlig ikke i yrkessammenheng. Det synes jeg er ganske strengt. Alle mennesker fortjener å gis litt slack. Selv om folk selvfølgelig alltid burde holde seg profesjonelle i yrkessammenheng, er det de færreste som aldri har latt dårlig humør gå ut over jobben. For øvrig tror jeg at hvis man blir utsatt for tilstrekkelig hets, blir man paranoid etter hvert og greier kanskje ikke like lett å skille mellom uskyldige spørsmål og sarkasme. På meg selv vet jeg at når jeg er i godt humør, har overskudd og er fornøyd med meg selv, tar jeg ting opp i mye bedre mening enn på en dårlig dag. Alle andre jeg kjenner, er også slik, så jeg antar det gjelder Pilotfrue også. Nå er hun langt nede og får mye drittkommentarer hver dag (de verste blir slettet, som vi har sett eksempler på når hun har hatt umoderert felt). I en ideell verden burde hun likevel forholde seg profesjonell. Men i denne verden er hun bare et vanlig, feilbarlig menneske, som de fleste av oss andre. Rekk opp hånda, den som aldri har sagt noe uprofesjonelt på jobben. 2
Gjest Ready4ever Skrevet 25. mai 2017 #955 Skrevet 25. mai 2017 Den bloggen leser jeg ikke mer, for hun har mista sjarmen totalt i det siste.
Gjest CecilieX Skrevet 25. mai 2017 #956 Skrevet 25. mai 2017 Hun må jo gjerne fortsette i samme stilen, men da må hun også tåle konsekvensene av det valget hun tar. Hun tror hun blir kvitt negative lesere, jeg tror hun hellet vil miste vanlige lesere, det har allerede blitt kommentert av lesere av bloggen. De negative vil bare bli ytterligere negative. En del av de som har fått sure svar har i grunnen ikke stilt så ufine spørsmål. Hvis hun begynner å legge seg ut med kjerneleserne sine, så er det fare for at hun ødelegger det hun har bygget opp. Ja, det er jo ikke uvanlig at man har en dårlig dag @Bloggleseren, men driver du selvstendig slik som Pilotfrue gjør, så går det direkte ut over en selv. Det bør hun ha i mente. Og så mener jeg faktisk at dersom bloggingen blir for psykisk belastende, så må man vurdere om man bør fortsette.
Mayoo Skrevet 25. mai 2017 #957 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, ingeniørfrue skrev: Vil du diskutere med meg igjen så gjerne send meg pm så ikke tråden blir stengt for brukerdebatt 👍🏻 Refererer til det du skrev før du sletta det. Nei takk.
Honey Dew Skrevet 25. mai 2017 #958 Skrevet 25. mai 2017 Håper virkelig at de vil adoptere. Det er så mange barn som trenger gode hjem 6
LoveTrain Skrevet 25. mai 2017 #959 Skrevet 25. mai 2017 (endret) 2 timer siden, Honey Dew skrev: Håper virkelig at de vil adoptere. Det er så mange barn som trenger gode hjem Det er ikke fult så enkelt. Barna som kan adopteres av nordmenn er det få av, og flere og flere land ønsker minst mulig utenlandsadopsjon. Det tar fort 5-6år før en får et barn hjem, og man har ikke lov til å drive med prøverør samtidig. Så det er helt naturlig at et par ønsker å prøve muligheten for å få biologiske barn før de stiller seg i en eviglang kø, hvor en aldri helt har kontroll over prosessen. Endret 25. mai 2017 av LoveTrain 18
Ultiva Skrevet 25. mai 2017 #960 Skrevet 25. mai 2017 (endret) 28 minutter siden, LoveTrain skrev: Det er ikke fult så enkelt. Barna som kan adopteres av nordmenn er det få av, og flere og flere land ønsker minst mulig utenlandsadopsjon. Det tar fort 5-6år før en får et barn hjem, og man har ikke lov til å drive med prøverør samtidig. Så det er helt naturlig at et par ønsker å prøve muligheten for å få biologiske barn før de stiller seg i en eviglang kø, hvor en aldri helt har kontroll over prosessen. Signerer denne. Vi vurderte adopsjon selv men det blir stadig færre land å velge fra, pluss at ventetiden øker. Grunnene er at landene har fått bedre økonomi og ønsker å ta seg av barna selv, noe som jo er positvt i og for seg. Gjennomsnittlig ventetid er 5 1/2 år fra man er godkjent som adoptivforeldre med gjennomført kurs og til man får et barn. De fleste land stiller en god del krav til søkere, om alt fra religion til helsehistorie. De færreste land aksepterer å gi barn til adoptivforeldre hvor den ene er over 40 år. I tillegg; som @LoveTrain skriver, så har man ikke lov til å søke om å adoptere mens man er i en prøverørsprosess. Så Ulrik blir med all sannsynlighet for gammel til at de kan få adoptivbarn i fremtiden. Endret 25. mai 2017 av Ultiva 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå