Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy

Er seriøst litt pinlig å lese noen av kommentarene her vedr. Båtkjøp. Ser ikke noe problem at de har brukt penger på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg kan ikke helt si jeg kjøper at det bare var helt tilfeldig og fordi hun var 'gira' at alle bildene SÅ tydelig viser firmamerket på båtinnlegget. Forklaringen hennes gir rett og slett 0 mening. Hvordan blir bildene mer 'ryddige' av at firmanavnet blir så veldig i fokus på bildene hennes?

merkelig... tror ikke at hun har fått sponset en hel båt altså, men noe stinker her. Syltynn og ulogisk forklaring...

Endret av Puny
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Jeg tviler på de har fått en hel båt sponset, men noe er veldig sketchy. Uten tvil. At firmamerket er på alle bildene. Kanskje de har fått rabatt eller noe? Bare jeg som synes det er litt kleint at Ulrikk og han mannen tar hverandre i hånden på det ene bildet? 🙊 Ser litt rart ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
36 minutter siden, Rose11 skrev:

Jeg tviler på de har fått en hel båt sponset, men noe er veldig sketchy. Uten tvil. At firmamerket er på alle bildene. Kanskje de har fått rabatt eller noe? Bare jeg som synes det er litt kleint at Ulrikk og han mannen tar hverandre i hånden på det ene bildet? 🙊 Ser litt rart ut .

Mulig jeg er veldig naiv. Men jeg har inntrykk av at Pilotfrue er god på merking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, xx girl xx skrev:

Mulig jeg er veldig naiv. Men jeg har inntrykk av at Pilotfrue er god på merking. 

Helt enig, hun er ofte flink til det. Men når 8 av 8 bilder av båten viser firmanavn så syntes jeg det er rimelig spesielt. Når hun i tillegg kommer med en så rar/tynn forklaring ' fordi jeg var gira' vises firmalogo så godt, så blir jeg litt skeptisk...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Puny skrev:

Helt enig, hun er ofte flink til det. Men når 8 av 8 bilder av båten viser firmanavn så syntes jeg det er rimelig spesielt. Når hun i tillegg kommer med en så rar/tynn forklaring ' fordi jeg var gira' vises firmalogo så godt, så blir jeg litt skeptisk...

Det er også mulig at hun er blitt så vant til at bildene skal være slik, som en annonse, med fokus på logo. Hun gjør som hun pleier.

Kanskje hun har glemt hvordan der er å faktisk skulle presentere noe uten spons.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rose11
24 minutter siden, Supah skrev:

Det er også mulig at hun er blitt så vant til at bildene skal være slik, som en annonse, med fokus på logo. Hun gjør som hun pleier.

Kanskje hun har glemt hvordan der er å faktisk skulle presentere noe uten spons.. 

Nja tviler på det men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper også de har fått noe heftige rabatter eller fordeler. Er jo mer fokus på selgere, enn merket av båten.. 

Må si jeg merker jeg ble misunnelig. Ikke i min villeste fantasi kommer jeg til å få råd til en slik båt. Ikke at det er det jeg ville brukt penger på.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fortunatus skrev:

Tipper også de har fått noe heftige rabatter eller fordeler. Er jo mer fokus på selgere, enn merket av båten.. 

Må si jeg merker jeg ble misunnelig. Ikke i min villeste fantasi kommer jeg til å få råd til en slik båt. Ikke at det er det jeg ville brukt penger på.

 

Jeg er enig med deg. Hun presiserer at båten ikke er sponset (selvfølgelig er den ikke det, den koster jo flere mill) men hun sier ingenting om ekstrautstyr og oppgraderinger. Slik har det dessverre blitt i det kommersielle Blogglandia, landet hvor gråsoner og lurerier er hverdagslig kost. Noen skriver i en kommentar at shady, store bloggere som Caroline Berg Eriksen dessverre er med på å ødelegge troverdigheten for dem alle. Det sier jeg meg enig i, da jeg klok av skade nå har begynt å anta at det meste er skjult reklame med mindre jeg får bevis på det motsatte. Slik er det når man som forbruker ikke ønsker å la seg lure i hverdagen. I følge Markedsføringsloven så har man faktisk rett til å bli informert om at man utsettes for reklame, noe kommersielle bloggere tar særs lettvint på.

Julianne skriver også at hun glemte å merke genseren med "reklame" i går men at den nå er merket etter at en leser påpekte feilen. Jeg hadde blitt flau over å glemme slike essensielle aspekter av jobben min om jeg tok ut 40 000 kr i lønn hver eneste måned. 

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Men hvorfor tar hun ut 40 000 kr hver måned? :klo:  Skummelt å ha så mye i kontanter. Husker SE sa i en episode av Bloggerne at hun tok ut 50 000 kr i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rose11 skrev:

Men hvorfor tar hun ut 40 000 kr hver måned? :klo:  Skummelt å ha så mye i kontanter. Husker SE sa i en episode av Bloggerne at hun tok ut 50 000 kr i måneden. 

Hun og andre selvstendig næringsdrivende tar ikke ut kontanter når de sier de "tar ut". Det de gjør er å "ta ut" (altså overføre) fra bedriftskontoen i nettbanken, til sin egen nettbank. Det kan sammenlignes med en ordinær lønnstransaksjon😊

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rose11 skrev:

Men hvorfor tar hun ut 40 000 kr hver måned? :klo:  Skummelt å ha så mye i kontanter. Husker SE sa i en episode av Bloggerne at hun tok ut 50 000 kr i måneden. 

Å ta ut er ikke det samme som å gå i minibank. Hun tar ut lønn av sitt AS. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rose11
8 minutter siden, Frukthage skrev:

Hun og andre selvstendig næringsdrivende tar ikke ut kontanter når de sier de "tar ut". Det de gjør er å "ta ut" (altså overføre) fra bedriftskontoen i nettbanken, til sin egen nettbank. Det kan sammenlignes med en ordinær lønnstransaksjon😊

Aha, nå skjønner jeg. Trodde hun faktisk tok ut 40 000 i en minibank :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 4.33, Nussepus skrev:

Jeg mener ikke det gjør legen mer "menneskelig", jeg mener at denne legen blander roller. Hun er legen deres, ikke venninna. 

Enig 👍 det er forskjell på sympati og empati. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på henne er jeg så langt i fra. Det hun ønsker seg mest her i verden er det ikke sikkert hun kan få.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Nilfisk1 skrev:

Misunnelig på henne er jeg så langt i fra. Det hun ønsker seg mest her i verden er det ikke sikkert hun kan få.

Utrolig godt sagt, alt kan dessverre ikke kjøpes for penger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant skrev:

Utrolig godt sagt, alt kan dessverre ikke kjøpes for penger.

Men der er jeg og pilotfrue i samme båt, bare at hun i tillegg har en diger båt!! ;-)

Men Ja, ingen av oss vet hvor mye lån de har tatt opp i denne båten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
21 minutter siden, Fortunatus skrev:

Men der er jeg og pilotfrue i samme båt, bare at hun i tillegg har en diger båt!! ;-)

Men Ja, ingen av oss vet hvor mye lån de har tatt opp i denne båten.

True ingen vet det og når de har kjøpt den selv så har faktisk ingen noe med hvor mye de har tatt opp i lån. Selv om de vl dele kjøpet med andre betyr ikke at man skal grafse i hvor stort beløp den er belånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen av oss som vet hvilken eller om de har gjort noen avtaler med bavaria. Men det er ikke uvanlig at man får gode rabatter når man kjøper i den prisklassen. 

Det gjelder også i bil. Jeg er ingen blogger, men har klart å forhandle meg ekstra utstyr og kraftig rabatt. Jeg mener å ha lest at PF har hatt flaks i leilighetssalg og regner med at mannen hennes også har hatt like stor flaks. Det er vel derfor de har god råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...