Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Hun lager nå veldig big deal av denne genseren hun fikk sponset og glemte å merke i ett innlegg, men den samme genseren har hun på seg i innlegget der hun annonserte båtkjøpet ("Drømmebåten vår") uten merking. Jeg påpekte denne feilen, men hun har ennå ikke rettet på merkingen... Ganske artig egentlig, når hun selv påstår hun er flink å merke men hadde en liten "glipp" denne uka. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, lenebu skrev:

Hun lager nå veldig big deal av denne genseren hun fikk sponset og glemte å merke i ett innlegg, men den samme genseren har hun på seg i innlegget der hun annonserte båtkjøpet ("Drømmebåten vår") uten merking. Jeg påpekte denne feilen, men hun har ennå ikke rettet på merkingen... Ganske artig egentlig, når hun selv påstår hun er flink å merke men hadde en liten "glipp" denne uka. 

Ja, skikkelig irriterende hun mener hun er så nøye med å merke innlegg, men hun er jo ikke det! :glare:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smalls skrev:

Ja, skikkelig irriterende hun mener hun er så nøye med å merke innlegg, men hun er jo ikke det! :glare:

Hun er likevel langt mer ærlig og redelig enn visse andre kommersielle toppbloggere. Jeg håper hun fortsetter med å være tydelig, og at hun etter hvert kan bli en foregangsperson og inspirator i dette med redelighet, siden langt mer erfarne toppbloggere svikter så det holder. Ønskescenario; kanskje Nygård kan vise at det er fullt mulig å ligge på topp av blogglistene selv om man følger markedsføringsloven?

Endret av Ultiva
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke problemet med at de har kjøpt en båt, og skulle virkelig ønske at jeg har mulighet til det selv, for båtlivet er helt fantastisk. Likevel blir det interessant å følge med på hvor lenge hun syns det er gøy, da en så stor båt krever jobb med puss, samt manøvrering i trange gjestehavner og i dårlig vær. I tillegg snakker hun om at hun gleder seg til å ta med en eventuell baby i båt, og allerede der tyder det litt på at hun ikke helt vet hva båtlivet innebærer.

Den defineres forresten som en yacht, ettersom at den er over 10 meter, så vidt jeg vet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, elmukake skrev:

Jeg ser heller ikke problemet med at de har kjøpt en båt, og skulle virkelig ønske at jeg har mulighet til det selv, for båtlivet er helt fantastisk. Likevel blir det interessant å følge med på hvor lenge hun syns det er gøy, da en så stor båt krever jobb med puss, samt manøvrering i trange gjestehavner og i dårlig vær. I tillegg snakker hun om at hun gleder seg til å ta med en eventuell baby i båt, og allerede der tyder det litt på at hun ikke helt vet hva båtlivet innebærer.

Den defineres forresten som en yacht, ettersom at den er over 10 meter, så vidt jeg vet.

Det er ikke noe automatikk i at det er vanskelig å ha med baby/ små barn ombord i en båt. I min omgangskrets er det mange som omtrent er født på sjøen, og som har bodd i båt i ukesvis om sommeren gjennom hele oppveksten :) 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel heller at de virker lite båtvante. Å kjøre den lille jolla de hadde til og fra Aker brygge telles ikke. 

Er selv oppvokst på sjøen og veldig lei av alle nyrike som skaffer seg mye større båt enn de er kvalifisert til å fremføre, og oppfører seg som fullstendige idioter på sjøen.  

Og nei, jeg er ikke sjalu. Har større båt enn de har... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2017 den 18.13, bonsaijenta skrev:

Nå er det ingen av oss som vet hvilken eller om de har gjort noen avtaler med bavaria. Men det er ikke uvanlig at man får gode rabatter når man kjøper i den prisklassen. 

Det gjelder også i bil. Jeg er ingen blogger, men har klart å forhandle meg ekstra utstyr og kraftig rabatt. Jeg mener å ha lest at PF har hatt flaks i leilighetssalg og regner med at mannen hennes også har hatt like stor flaks. Det er vel derfor de har god råd. 

Bavaria er ikke akkurat noen kvalitetsbåt. De er billige og veldig populære blant nybegynnere som er mer interessert i å få så stor båt som mulig for pengene istedetfor å få en så bra båt som mulig. Ifølge de som jobber med sjøreddning der jeg bor er flertallet av båtene de må bogsere av det merket. De kan ikke lese sjøkart, de forstår ikke merker og de klarer ikke å komme seg inn i havn om det blåser mer enn laber bris. 

Nybegynnere i for stor båt utgjør en fare for alle andre som ferdes på sjøen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JessicaL skrev:

Bavaria er ikke akkurat noen kvalitetsbåt. De er billige og veldig populære blant nybegynnere som er mer interessert i å få så stor båt som mulig for pengene istedetfor å få en så bra båt som mulig. Ifølge de som jobber med sjøreddning der jeg bor er flertallet av båtene de må bogsere av det merket. De kan ikke lese sjøkart, de forstår ikke merker og de klarer ikke å komme seg inn i havn om det blåser mer enn laber bris. 

Nybegynnere i for stor båt utgjør en fare for alle andre som ferdes på sjøen. 

Det var da svært så bombastisk? 

Mannen til Pilotfrue er flyver. Man blir selvsagt ikke automatisk en god sjømann av å være pilot, men han er åpenbart i stand til å håndtere store kjøretøy, og han har selvsagt topp kompetanse på navigasjon. 

Heier på dem, jeg. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, JessicaL skrev:

Bavaria er ikke akkurat noen kvalitetsbåt. De er billige og veldig populære blant nybegynnere som er mer interessert i å få så stor båt som mulig for pengene istedetfor å få en så bra båt som mulig. Ifølge de som jobber med sjøreddning der jeg bor er flertallet av båtene de må bogsere av det merket. De kan ikke lese sjøkart, de forstår ikke merker og de klarer ikke å komme seg inn i havn om det blåser mer enn laber bris. 

Nybegynnere i for stor båt utgjør en fare for alle andre som ferdes på sjøen. 

Pilotmannen er vel ikke uerfaren på sjøen. Han er fra Nordfjordeid, altså ved sjøen og tror nok han er mer sjøvant enn folk flest. Hvilket merket de har kjøpt, bryr jeg meg ikke om. Jeg syns bare at den er fin og det gjør nok de også:) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kanskje ikke så mye kunnskaper om en stor båt, men han er jo pilot da. Så tror nok han vil klare det helt fint da han er vant med store kjøretøy og er god på navigasjon. De har fått en stor båt som var drømmen. Good for them, selv om kanskje har fått rabatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/06/2017 den 12.54, Jenki skrev:

Det er ikke noe automatikk i at det er vanskelig å ha med baby/ små barn ombord i en båt. I min omgangskrets er det mange som omtrent er født på sjøen, og som har bodd i båt i ukesvis om sommeren gjennom hele oppveksten :) 

Neida, det er jeg enig i! Er selv nærmest født på sjøen, derfor har jeg fått høre av mine foreldre at det kan være utfordrende. Med en så stor båt og såpass (tilsynelatende) lite erfaring som pilotfruen har, ser jeg for meg at det fort kan bli et sjokk med ting som må gjøres i båten i tillegg til at du skal passe på en baby. :) Mente bare å si at båtlivet innebærer mye mer enn kun soling på dekk og rosévin i glasset.

Edit: Men antar, som flere her sier, at mannen antakeligvis er sjøvant og at det kommer til å gå helt fint.

Endret av elmukake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LeilaS skrev:

Hun har kanskje ikke så mye kunnskaper om en stor båt, men han er jo pilot da. Så tror nok han vil klare det helt fint da han er vant med store kjøretøy og er god på navigasjon. De har fått en stor båt som var drømmen. Good for them, selv om kanskje har 

 

17 timer siden, chisandra skrev:

Du, helt ærlig så lurer jeg på hva som driver deg. Hvert eneste innlegg jeg har sett fra deg her inne handler om å rakke ned på bloggere. Du har aldri noe godt å si om noen - ja, bortsett fra litt selvskryt da. Skaff deg hjelp!

Var jo nødt til å legge til at jeg har større båt, ellers hadde jeg blitt beskyldt for å være misunnelig. Det er bloggernes og fansens beste argument, alle som ikke faller om av nesegrus beundring er misunnelige. 🙄

Har i likhet med veldig mange andre ikke noe positivt å si om bloggene som diskuteres mest her inne nei. Det er en naturlig grunn til det, de oppfører seg svært kritikkverdig og må da tåle kritikk. Det har veldig lite med meg å gjøre og alt med hva de står for og formidler å gjøre. 

Det er ikke sant at jeg aldri har noe pent å si om bloggere. Jeg har uttalt meg veldig positivt om bloggere som sjelden diskuteres på kg. Som sagt, det er en grunn til at visse bloggere får mye kritikk og andre ikke. 

Piloten er sikkert kjempeflink til å fly men det er ikke det samme som å være en dyktig sjømann. Er utrolig lei av alle uerfarne med for store båter, de er en fare både for andre og seg selv. Ikke noe galt med å være uerfaren, det har alle vært, men ved å gradvis øke størrelsen på fartøyet opparbeider man seg kunnskap uten å være en flytende fare. 

Har det helt fint jeg, er de som beundrer kyniske bloggere som ikke står for annet enn materialisme og overfladiskhet som er i behov av veiledning... Når man synes det er positivt og beundringsverdig at pilotfrua bruker et så sårbart emne som barnløshet, med tilhørende gynekologbilder, bilder av sæd og svært intime detaljer, som et virkemiddel for å få klikk og klirr i kassa er det noe alvorlig galt. Det snakkes mye om mtms og cbes utnyttelse av barna. Pilotfruas barn er en inntektskilde innen det engang er unnfanget! 🤔

Det er helt sprøtt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, bonsaijenta skrev:

Pilotmannen er vel ikke uerfaren på sjøen. Han er fra Nordfjordeid, altså ved sjøen og tror nok han er mer sjøvant enn folk flest. Hvilket merket de har kjøpt, bryr jeg meg ikke om. Jeg syns bare at den er fin og det gjør nok de også:) 

Bare en liten rettelse: Pilotmannen er ikke fra Nordfj.eid, han er fra Måløy.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel uansett mest tenkt til å ligge på Aker brygge /tjuvholmen og sole seg og drikke vin uansett tror jeg da, ser liksom ikke for meg at de reiser på langtur. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JessicaL skrev:

 

Piloten er sikkert kjempeflink til å fly men det er ikke det samme som å være en dyktig sjømann. Er utrolig lei av alle uerfarne med for store båter, de er en fare både for andre og seg selv. Ikke noe galt med å være uerfaren, det har alle vært, men ved å gradvis øke størrelsen på fartøyet opparbeider man seg kunnskap uten å være en flytende fare.  

Men bare ut av nysgjerrighet, hvorfor tenker du at Ulrik er uerfaren med båt? Han er vokst opp på Måløy, hvor guttungene lærer å kjøre båt før de lærer å sykle. Ingen tilfeldighet at veldig mange norske sjømenn kommer fra det området. Sjansen er stor for at halve slekta hans er sjømenn, og at han har fritidsbåtførerlappen og kanskje kystskipper'n også. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jonette skrev:

Bare en liten rettelse: Pilotmannen er ikke fra Nordfj.eid, han er fra Måløy.:) 

Takk😊 Jeg mente egentlig Måløy, men husket den ikke i farta. Utrolig fint sted😉

Ang pilotparet, det skrives en del kritikk mot de, og jeg kan virkelig ikke fatte at noen likevel velger å følge med på bloggen deres. Og bli provosert over hvor mye hun tar ut i lønn av å henge på salonger. Vel, man bidrar jo til lønna hennes ved å følge bloggen. Jeg er verken fan eller misunnelig på paret, men kjenner fanden i meg ved å følge bloggen på trass, når jeg leser hva enkelte skrives om de😊 Da får heller andre mene at jeg er barnslig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uten tvil at piloten er båtvandt og at de vil ha stor glede av anskaffelsen, ikke umulig at de er blitt sponset av seniors heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Synes hun oppsummerer det greit her. 

- Man trenger kun vanlig båtførerbevis for å kjøre denne båten, noe Ulrik har. Dersom man skal ut på langturer med båt så er det også en fordel å være god på navigasjon, noe Ulrik også er. Jeg skal bare sitte og se pen ut, som han sier. Hehe! Neida, men det er ingen tvil om hvem av oss som har peiling på båt. Ulrik er dessuten genuint interresert i alt som er tekninsk, han er vant med store kjøretøy og er over middels handy.

Jeg skal lage mat, rydde, vaske og gjøre de "damegreiene" om bord i sommer. Hehe! IKKE fordi Ulrik sier det, men fordi jeg liker det og vil bidra med det jeg kan best.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rose11 skrev:

Synes hun oppsummerer det greit her. 

- Man trenger kun vanlig båtførerbevis for å kjøre denne båten, noe Ulrik har. Dersom man skal ut på langturer med båt så er det også en fordel å være god på navigasjon, noe Ulrik også er. Jeg skal bare sitte og se pen ut, som han sier. Hehe! Neida, men det er ingen tvil om hvem av oss som har peiling på båt. Ulrik er dessuten genuint interresert i alt som er tekninsk, han er vant med store kjøretøy og er over middels handy.

Jeg skal lage mat, rydde, vaske og gjøre de "damegreiene" om bord i sommer. Hehe! IKKE fordi Ulrik sier det, men fordi jeg liker det og vil bidra med det jeg kan best.

 

Artig utsagn fra ei med fast vaskehjelp i heimen 👍Uansett så er det smart å tilegne seg mest mulig båtkunnskap selv også, dersom båtføreren blir akutt syk eller været blir veldig krevende. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...