Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Innlandsadopsjon derimot er også en mulighet. Det er også en krevende prosess, men mye raskere (tatt i betraktning). Man må jo starte som fosterhjem, men jeg vet om flere som har endt opp med å adoptere barnet tilslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette er nevnt i tråden tidligere, men jeg reagerer på at hun ikke vil ha hundene i bur når de kjører bil. Det er da helt vanlig å ha dyr i bur når man kjører bil?. Det er jo ikke akkurat synd på de, men det handler om sikkerhet. Hun har kjøpt sånn hundeslele fra Ebay. 

Var en i kommentarfeltet som lurte på om hun hadde skjekket om det faktisk var lov, men det hadde hun ikke gjort. Før hundene hennes skal nemlig ikke måtte være i noe bur.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeilaS skrev:

Vet ikke om dette er nevnt i tråden tidligere, men jeg reagerer på at hun ikke vil ha hundene i bur når de kjører bil. Det er da helt vanlig å ha dyr i bur når man kjører bil?. Det er jo ikke akkurat synd på de, men det handler om sikkerhet. Hun har kjøpt sånn hundeslele fra Ebay. 

Var en i kommentarfeltet som lurte på om hun hadde skjekket om det faktisk var lov, men det hadde hun ikke gjort. Før hundene hennes skal nemlig ikke måtte være i noe bur.

Det er lov å ha hun i sikkerhetssele så lenge festene er av metall og ikke plast.

Snodig begrunnelse for at de ikke skal være i bur da...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, arnoyb skrev:

Det er lov å ha hun i sikkerhetssele så lenge festene er av metall og ikke plast.

Snodig begrunnelse for at de ikke skal være i bur da...

Ok, har aldri hørt om dette før, så ble litt paff. Men skjønner ikke hvorfor hun ikke vil ha de i bur. Har hund selv og har han er alltid i bur i bilen. Har ikke tenkt noe annet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LeilaS skrev:

Ok, har aldri hørt om dette før, så ble litt paff. Men skjønner ikke hvorfor hun ikke vil ha de i bur. Har hund selv og har han er alltid i bur i bilen. Har ikke tenkt noe annet. 

Sikkerhetsselene til hund for bil ble jeg frarådet hos dyreklinikken jeg bruker. Jeg bruker også bur, i bagasjerommet (kombibil). Mye bedre for hunden på alle måter. For det første mtp sikkerhet, og dessuten er han også roligere der, og blir ikke bilsyk. Det er effekten av å ikke ha utsyn under kjøreturen, fikk jeg høre, og det stemmer godt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stinkerbell skrev:

Sikkerhetsselene til hund for bil ble jeg frarådet hos dyreklinikken jeg bruker. Jeg bruker også bur, i bagasjerommet (kombibil). Mye bedre for hunden på alle måter. For det første mtp sikkerhet, og dessuten er han også roligere der, og blir ikke bilsyk. Det er effekten av å ikke ha utsyn under kjøreturen, fikk jeg høre, og det stemmer godt.

Tror nok også at det er riktig at hunden lettere bil bilsyk når de sitter i setet, er nok prioritert hva eier liker best. Jeg prøvde det på min hund å hun blei redd/usikker og bilsyk...

Sikkerhetsmessig så lenge selen er riktig festa å ikke lengre ut en hva den skal være så er det ikke noe mindre sikkert det er jo tilsvarende der du feks setter barna dine. Hundebur uansett hvor kraftig det er blir ofte knust om det skjer en ulykke ordentlig, så det er litt rart at dyrelegen anbefalte det over seler....men det er jo ikke relevant her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LeilaS skrev:

Vet ikke om dette er nevnt i tråden tidligere, men jeg reagerer på at hun ikke vil ha hundene i bur når de kjører bil. Det er da helt vanlig å ha dyr i bur når man kjører bil?. Det er jo ikke akkurat synd på de, men det handler om sikkerhet. Hun har kjøpt sånn hundeslele fra Ebay. 

Var en i kommentarfeltet som lurte på om hun hadde skjekket om det faktisk var lov, men det hadde hun ikke gjort. Før hundene hennes skal nemlig ikke måtte være i noe bur.

Nei. Det er jo opp til henne. Men det er  påbudt å sikre hund i bil. Hvis du kolliderer i 60 km i timen og du har en usikret 25 kg hund som blir kastet fremover, vil den mest sannsynlig gå gjennom frontruta, evt. treffe deg i bakhodet så du knekker nakken. Derfor ER det påbudt med sikring av hund i bil.

Nå sitter vel disse miniatyrbikkjene på fanget og ikke bak i bilen, men om de kræsjer/bråstopper i høy hastighet vil resultatet bli at de må skrape den bikkja av frontruta etterpå. Smarte folk som elsker dyrene sine vil helst unngå dette. Det er ikke rart frua ikke tenker over dette for hun er jo ikke akkurat av det skarpe slaget.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss.Whitefox skrev:

"Jeg som blogger synes bare det er frustrerende at ting er steng i morgen. Det er jo den siste dagen jeg har til å fikse alt jeg har igjen på to do-listen min før ferien. Vi skal ikke være borte til lenger enn mandag, men jeg har liksom satt meg en plan for denne uken som jeg skulle ønske at jeg kom meg gjennom." Sitat Pilotfrue.

Bare jeg som reagerer på sånne utsagn? De som blogger har da plenty med tid til å få handlet, om så i forbindelse med helligdager. Enn alle de som har en jobb der de fysisk ikke har noe som helst kontakt med omverdenen, til å hverken snappe eller shoppe. Enn å miste så gangsynet og bli så navlebeskuende av å drive en blogg. Det er virkelig ikke sunt. 

Virker ikke som hun er flink til å disponere tiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Virker ikke som hun er flink til å disponere tiden sin.

Nei, jeg mener.. Vi vanlige dødelige i full jobb og et ellers aktivt liv (og evt. med barn som kan kreve mye) klager ikke og rekker over slikt som innkjøp før stenging av butikker på røde dager. Så at hun som blogger med mulighet til å disponere tiden sin helt etter lyst og vilje ikke skal få det til og samtidig skylde på at det er fordi hun er blogger. What the actual fuck :P

Men sånn blir det vel av å ikke ha faste rutiner i hjemmet sitt, som folk flest får ved å ha en jobb. Alle kjenner seg vel godt igjen i hvordan alt av rutiner skled ut etter 8uker sommerferie i ungdomsårene. For disse er det unntakstilstand og "ferie" hele året, og ikke klare å disponere tiden sin er vel kanskje en konsekvens. 

Endret av Miss.Whitefox
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Nei, jeg mener.. Vi vanlige dødelige i full jobb og et ellers aktivt liv (og evt. med barn som kan kreve mye) klager ikke og rekker over slikt som innkjøp før stenging av butikker på røde dager. Så at hun som blogger med mulighet til å disponere tiden sin helt etter lyst og vilje ikke skal få det til og samtidig skylde på at det er fordi hun er blogger. What the actual fuck :P

Men sånn blir det vel av å ikke ha faste rutiner i hjemmet sitt, som folk flest får ved å ha en jobb. Alle kjenner seg vel godt igjen i hvordan alt av rutiner skled ut etter 8uker sommerferie i ungdomsårene. For disse er det unntakstilstand og "ferie" hele året, og ikke klare å disponere tiden sin er vel kanskje en konsekvens. 

Jeg tror du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
6 timer siden, Miss.Whitefox skrev:

"Jeg som blogger synes bare det er frustrerende at ting er steng i morgen. Det er jo den siste dagen jeg har til å fikse alt jeg har igjen på to do-listen min før ferien. Vi skal ikke være borte til lenger enn mandag, men jeg har liksom satt meg en plan for denne uken som jeg skulle ønske at jeg kom meg gjennom." Sitat Pilotfrue.

Bare jeg som reagerer på sånne utsagn? De som blogger har da plenty med tid til å få handlet, om så i forbindelse med helligdager. Enn alle de som har en jobb der de fysisk ikke har noe som helst kontakt med omverdenen, til å hverken snappe eller shoppe. Enn å miste så gangsynet og bli så navlebeskuende av å drive en blogg. Det er virkelig ikke sunt. 

"Jeg som blogger"?? Hvem i all verden er det hun tror hun er? Hva med andre som er på jobb halve dagen, må hente unger i barnehage og skole, lage middag, kjøre og hente ungene alle plasser! Nå gjelder ikke det meg, men nå lever vi i en verden der ALT kan kjøpes over nett, inkludert dagligvarer, så SÅ vanskelig er det ikke å gjøre innkjøp.

Pilotfrue: kom ned fra din høye hest og sett beina ned på den jorden som vi andre er en del av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, arnoyb skrev:

Sikkerhetsmessig så lenge selen er riktig festa å ikke lengre ut en hva den skal være så er det ikke noe mindre sikkert det er jo tilsvarende der du feks setter barna dine. Hundebur uansett hvor kraftig det er blir ofte knust om det skjer en ulykke ordentlig, så det er litt rart at dyrelegen anbefalte det over seler....men det er jo ikke relevant her.

Neida. Du har krasjtestede bur som tåler mye, men koster en liten formue. Hvis hundene hennes kun fortjener det beste burde hun kjøpe et slikt bur til flere tusen kroner. Jeg gjorde det, for at både hunden og menneskene skal være så trygge som overhodet mulig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Miss.Whitefox skrev:

"Jeg som blogger synes bare det er frustrerende at ting er steng i morgen. Det er jo den siste dagen jeg har til å fikse alt jeg har igjen på to do-listen min før ferien. Vi skal ikke være borte til lenger enn mandag, men jeg har liksom satt meg en plan for denne uken som jeg skulle ønske at jeg kom meg gjennom." Sitat Pilotfrue.

Bare jeg som reagerer på sånne utsagn? De som blogger har da plenty med tid til å få handlet, om så i forbindelse med helligdager. Enn alle de som har en jobb der de fysisk ikke har noe som helst kontakt med omverdenen, til å hverken snappe eller shoppe. Enn å miste så gangsynet og bli så navlebeskuende av å drive en blogg. Det er virkelig ikke sunt. 

Jeg trodde sitatet var tull. Hun er ikke sann. Little miss selfish. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Miss.Whitefox skrev:

Nei, jeg mener.. Vi vanlige dødelige i full jobb og et ellers aktivt liv (og evt. med barn som kan kreve mye) klager ikke og rekker over slikt som innkjøp før stenging av butikker på røde dager. Så at hun som blogger med mulighet til å disponere tiden sin helt etter lyst og vilje ikke skal få det til og samtidig skylde på at det er fordi hun er blogger. What the actual fuck :P

Men sånn blir det vel av å ikke ha faste rutiner i hjemmet sitt, som folk flest får ved å ha en jobb. Alle kjenner seg vel godt igjen i hvordan alt av rutiner skled ut etter 8uker sommerferie i ungdomsårene. For disse er det unntakstilstand og "ferie" hele året, og ikke klare å disponere tiden sin er vel kanskje en konsekvens. 

Dette er nye takter fra Nygård. Tidligere var hun veldig åpen om sine avslappende dager som blogger. 

Dette med "travle dager" går forøvrig veldig igjen hos Caroline Berg Eriksen også. Travle dager som gir hodepine og poser under øynene. Disse dagene består av å komme seg ut av døra før klokka ti om formiddagen (dvs 30-60 min før alle vi andre spiser lunsj etter en halvferdig arbeidsdag), gjennomføre et møte eller to (som regel på en hyggelig kafé) for så å lete i 45 minutter etter en genser eller dra helt inn til Oslo for å kjøpe Missoni-håndklær. Og kanskje faktisk jobbe en hel time på pc'en på kvelden også! Selv om arbeidsdagen faktisk startet så tidlig som klokken TI! Ja det er et tøft liv :bond:

Edit: skriveleifer.

Endret av Ultiva
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å være blogger. De har all min sympati. Tenk å måtte stå opp mellom 8 og 9 på hverdager (bloggerens eget utsagn om normalhverdagen sin) for deretter trene eller ordne seg til hårstell eller neglestell eller noe annet superviktig og samfunnsnyttig. Egentlig burde handelsstanden ha egne åpningstider for bloggere, slik at de rekker å handle. Stakkars mennesker, tenk bare på alt de GIR oss - helt gratis. Tror det må være den tøffeste jobben i landet. Nest etter Statsministeren, iallfall. 

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Ultiva skrev:

Dette er nye takter fra Nygård. Tidligere var hun veldig åpen om sine avslappende dager som blogger. 

Ja, sant. Har liksom ikke sett slike utsagn før, så ingen tvil om at en bloggertilværelse 100% gjør noe med virkelighetsoppfatning over tid. At man stadig distanseres fra et normalt liv med plikter og forventninger til en, spesielt i arbeidslivet.

Det er flere bloggere som blir oppfattet uprofesjonelt fordi de ikke holder det de lover, jeg har sett dette hos Pilotfruen også. "Beklager at jeg ikke blogget mer i går som lovet/beklager at videobloggen kom ut først i dag, det ble så travelt i går". Det skulle tatt seg ut om jeg med jobb i helsevesenet ikke møter opp på kveldsvakt fordi dagen har vært så travel med lunsj, frisørbesøk og nystøpte negler og handleposer fra LV. 

Hun hadde fått sjokk av en måned i normalt arbeidsliv. Ha en sjef som puster seg i nakken, turnusliv, forholde seg til kolleger og teamarbeid med 100+ kolleger i ulike aldersgrupper og kjønn, oppleve høyt arbeidspress for så å holde styr på familie, matlaging, innkjøp og husstell. 

Jeg har egentlig et nøytralt forhold til denne bloggeren. Hun lever et så fjernt liv fra mitt eget og det er lite jeg identifiserer meg i annet enn barnløsheten og prøverørsforsøkene. Men de nykkene her får jeg avsmak fra.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveheartx
1 time siden, jentekvinne skrev:

"Jeg som blogger"?? Hvem i all verden er det hun tror hun er? Hva med andre som er på jobb halve dagen, må hente unger i barnehage og skole, lage middag, kjøre og hente ungene alle plasser! Nå gjelder ikke det meg, men nå lever vi i en verden der ALT kan kjøpes over nett, inkludert dagligvarer, så SÅ vanskelig er det ikke å gjøre innkjøp.

Pilotfrue: kom ned fra din høye hest og sett beina ned på den jorden som vi andre er en del av. 

Er det mulig. Hun kan godt mene at det er kjipt med stengte butikker, men å slenge på "jeg som blogger"... hahaha, det er nesten så jeg mistenker at hun skrev det for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, opprørsk skrev:

Neida. Du har krasjtestede bur som tåler mye, men koster en liten formue. Hvis hundene hennes kun fortjener det beste burde hun kjøpe et slikt bur til flere tusen kroner. Jeg gjorde det, for at både hunden og menneskene skal være så trygge som overhodet mulig.

Det her er ikke noe å diskutere her, les deg opp på kriteriene for krashtest å du vil nok bli overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miss.Whitefox skrev:

Ja, sant. Har liksom ikke sett slike utsagn før, så ingen tvil om at en bloggertilværelse 100% gjør noe med virkelighetsoppfatning over tid. At man stadig distanseres fra et normalt liv med plikter og forventninger til en, spesielt i arbeidslivet.

Det er flere bloggere som blir oppfattet uprofesjonelt fordi de ikke holder det de lover, jeg har sett dette hos Pilotfruen også. "Beklager at jeg ikke blogget mer i går som lovet/beklager at videobloggen kom ut først i dag, det ble så travelt i går". Det skulle tatt seg ut om jeg med jobb i helsevesenet ikke møter opp på kveldsvakt fordi dagen har vært så travel med lunsj, frisørbesøk og nystøpte negler og handleposer fra LV. 

Hun hadde fått sjokk av en måned i normalt arbeidsliv. Ha en sjef som puster seg i nakken, turnusliv, forholde seg til kolleger og teamarbeid med 100+ kolleger i ulike aldersgrupper og kjønn, oppleve høyt arbeidspress for så å holde styr på familie, matlaging, innkjøp og husstell. 

Jeg har egentlig et nøytralt forhold til denne bloggeren. Hun lever et så fjernt liv fra mitt eget og det er lite jeg identifiserer meg i annet enn barnløsheten og prøverørsforsøkene. Men de nykkene her får jeg avsmak fra.

AMEN!!! 👌🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...