Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Alternativet til reklame er faktisk betalingstjeneste, og det er vel ingen interessert i. Jeg synes virkelig ikke Pilotfrue er den verste på hverken reklame eller klikkhoreri. Der er det mange som går henne en høy gang. Ja, så drar hun det litt ut dette med prøverør, men se på det som en spennende bok. Alt blir ikke avslørt med en gang. Man skal spekulere litt. Det bygges opp en spenningskurve, det er sånn gode bøker er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte en kommentar i går om at jeg synes det er veldig uproft av helsepersonell å skrive klem fra.... i meldinger. Hva mener dere om det?  Men den ble ikke publisert gitt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nussepus skrev:

Jeg sendte en kommentar i går om at jeg synes det er veldig uproft av helsepersonell å skrive klem fra.... i meldinger. Hva mener dere om det?  Men den ble ikke publisert gitt. 

Uavhengig av pilotfruen og bloggen, så tenker jeg at det er fint. De gangene vi er i kontakt med helsepersonell, for noen av oss er det veldig sjelden, så synes jeg det et positivt at de bryr seg litt ekstra. Jeg hadde satt pris på den omsorgen om jeg var i en tilsvarende, sårbar situasjon. 

Hva bloggen angår, så er det vel overveiende sannsynlighet for at herr og fru Pilot får litt særbehandling fra klinikken. Det er jo tidenes reklamekampanje for dem, så om de ikke lykkes på forsøkene, kan de i hvert fall vinne på omsorg og service. 

(Jeg vet at behandlingen ikke skal være spons, men reklamen og omtalen får de åkke som). 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marthe75 skrev:

Uavhengig av pilotfruen og bloggen, så tenker jeg at det er fint. De gangene vi er i kontakt med helsepersonell, for noen av oss er det veldig sjelden, så synes jeg det et positivt at de bryr seg litt ekstra. Jeg hadde satt pris på den omsorgen om jeg var i en tilsvarende, sårbar situasjon. 

Hva bloggen angår, så er det vel overveiende sannsynlighet for at herr og fru Pilot får litt særbehandling fra klinikken. Det er jo tidenes reklamekampanje for dem, så om de ikke lykkes på forsøkene, kan de i hvert fall vinne på omsorg og service. 

(Jeg vet at behandlingen ikke skal være spons, men reklamen og omtalen får de åkke som). 

Men klem fra? Det kunne jeg aldri skrevet til en av pasientene mine. Mange andre måter å vise medfølelse på. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Jeg sendte en kommentar i går om at jeg synes det er veldig uproft av helsepersonell å skrive klem fra.... i meldinger. Hva mener dere om det?  Men den ble ikke publisert gitt. 

Synes det var uprofesjonelt gjort, så enig med deg der.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Jeg sendte en kommentar i går om at jeg synes det er veldig uproft av helsepersonell å skrive klem fra.... i meldinger. Hva mener dere om det?  Men den ble ikke publisert gitt

Hvorfor skulle den blitt publisert? Hvis du syntes dette var så uprofesjonelt at det var noe å ta tak i så burde du vel heller sendt din bekymring til klinikken... :rolleyes:  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jenki skrev:

Hvorfor skulle den blitt publisert? Hvis du syntes dette var så uprofesjonelt at det var noe å ta tak i så burde du vel heller sendt din bekymring til klinikken... :rolleyes:  

Hvorfor skulle den ikke bli det? Når man ser den andre søpla hun publiserer. Ikke akkurat bekymret, syns bare det er veldig uproft og vitner om god gammeldags ryggslikking😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nussepus skrev:

Hvorfor skulle den ikke bli det? Når man ser den andre søpla hun publiserer. Ikke akkurat bekymret, syns bare det er veldig uproft og vitner om god gammeldags ryggslikking😉

Tja...de skal jo tjene penger, og et godt, gammelt triks for å holde kunden varm er jo å late som man er bestevenner? Pilotfruen kjenner nok konseptet godt, hun som har blogget såpass lenge. ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sandin skrev:

Alternativet til reklame er faktisk betalingstjeneste, og det er vel ingen interessert i. Jeg synes virkelig ikke Pilotfrue er den verste på hverken reklame eller klikkhoreri. Der er det mange som går henne en høy gang. Ja, så drar hun det litt ut dette med prøverør, men se på det som en spennende bok. Alt blir ikke avslørt med en gang. Man skal spekulere litt. Det bygges opp en spenningskurve, det er sånn gode bøker er. 

Helt enig. Pilotfrue er virkelig den siste bloggeren man burde ta for reklame - med mindre man er prinsipielt imot reklamefinansierte tjenester, da. Men da burde man vel heller begynne med avisene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun egentlig sagt HVA som gjør det vanskelig? Eller HVA som gjør at hun produserer få egg? Jeg leste en kommentar på bloggen om DNA-feil og synes faktisk at noe av den kommentaren kunne høres logisk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, xx girl xx skrev:

Hva var det som skjedde nå sist? Jeg forstod det ikke. Håper de snart blir foreldre! 

Hun hadde blitt gravid, men er ikke det nå lenger. Slik jeg tolket det hvertfall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, xx girl xx skrev:

Hva var det som skjedde nå sist? Jeg forstod det ikke. Håper de snart blir foreldre! 

 

27 minutter siden, Helhvete skrev:

Hun hadde blitt gravid, men er ikke det nå lenger. Slik jeg tolket det hvertfall?

Det er nok snakk om en kjemisk abort. Hvor det befruktede egget har streifet livmorslimhinnen, evt vært festet en svært kort stund før det har gått til grunne. Men lenge nok til å forårsake en hcg-stigning.

http://www.syklus.info/syklus/kjemisk-graviditet/

Endret av Ultiva
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Ultiva skrev:

 

Det er nok snakk om en kjemisk abort. Hvor det befruktede egget har streifet livmorslimhinnen, evt vært festet en svært kort stund før det har gått til grunne. Men lenge nok til å forårsake en hcg-stigning.

http://www.syklus.info/syklus/kjemisk-graviditet/

Ja riktig! Og kjemisk abort er dessverre veldig vanlig. Mange kvinner vet ikke at de har vært gravide engang, og tror bare de har en forsinket mens. Kjempetrist, men hun kan ihvertfall bli gravid- og det er positivt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nussepus skrev:

Men klem fra? Det kunne jeg aldri skrevet til en av pasientene mine. Mange andre måter å vise medfølelse på. 

 

12 timer siden, Snuppah00 skrev:

Synes det var uprofesjonelt gjort, så enig med deg der.

Avsporing delux her, men hvorfor tenker dere det er uprofesjonelt? En stor del av det å jobbe med mennesker går ut på å møte dem der de er, og gi støtte og informasjon tilpasset dem. I de aller, aller fleste tilfeller hadde jeg neppe skrevet det selv til en pasient. Men Julianne slår meg som en som setter pris på det, og hun betaler store penger for å få behandling som passer henne. Det profesjonelle kan vel være å kommunisere med pasienten på en måte de liker? Jeg syns det er uprofesjonelt å ha et standard svar til hver eneste pasient. Noen liker kalde fakta, andre trenger omsorg og vennlige ord, og enkelte vil helst ikke snakke med deg i det hele tatt - det gjelder jo å se an pasienten.  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoveTrain skrev:

 

Avsporing delux her, men hvorfor tenker dere det er uprofesjonelt? En stor del av det å jobbe med mennesker går ut på å møte dem der de er, og gi støtte og informasjon tilpasset dem. I de aller, aller fleste tilfeller hadde jeg neppe skrevet det selv til en pasient. Men Julianne slår meg som en som setter pris på det, og hun betaler store penger for å få behandling som passer henne. Det profesjonelle kan vel være å kommunisere med pasienten på en måte de liker? Jeg syns det er uprofesjonelt å ha et standard svar til hver eneste pasient. Noen liker kalde fakta, andre trenger omsorg og vennlige ord, og enkelte vil helst ikke snakke med deg i det hele tatt - det gjelder jo å se an pasienten.  

Nemlig! Og ikke minst har J og U hatt en tøff tid med en spontanabort måneden før, og da skal det søren meg være lov å "gi en klem" når du skal gi slik beskjed til en pasient som sliter. Noen folk skal bare pirke for å pirke. Uprofesjonelt liksom. Nei, legen er bare menneskelig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, ingeniørfrue skrev:

Nemlig! Og ikke minst har J og U hatt en tøff tid med en spontanabort måneden før, og da skal det søren meg være lov å "gi en klem" når du skal gi slik beskjed til en pasient som sliter. Noen folk skal bare pirke for å pirke. Uprofesjonelt liksom. Nei, legen er bare menneskelig. 

Jeg mener ikke det gjør legen mer "menneskelig", jeg mener at denne legen blander roller. Hun er legen deres, ikke venninna. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fertilitetsklinikken trenger ikke reklame, så dette er nok ikke spesialbehandling. Hele konseptet er jo at de har en mer personlig og langt mer nære oppfølging enn de offentlige klinikkene. Det er det man velger å betale for. Hun kunne jo faktisk fått det gratis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nussepus skrev:

Jeg mener ikke det gjør legen mer "menneskelig", jeg mener at denne legen blander roller. Hun er legen deres, ikke venninna. 

Er det uproft at en lege, sykepleier osv gir en klem når noen har det tøft?

Endret av neiognei
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fertilitetslegen min gråt sammen med oss og delte av egne erfaringer da jeg var på UL under en SA. Om det gjør henne uprofesjonell, sier jeg ja takk til uprofesjonelle leger. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...