Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Caroline91
58 minutter siden, Fortunatus skrev:

Skal gjennom ivf selv til høsten og får veldig vondt av pilotfrue og mannen. 

Jeg gir selv opp håpet om at vi skal bli gravide spesielt når jeg ser andre slitere i ivf-gamet. 

Aldri gi opp håpet! Tro på at det går bra, så går det bra ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Fortunatus skrev:

Skal gjennom ivf selv til høsten og får veldig vondt av pilotfrue og mannen. 

Jeg gir selv opp håpet om at vi skal bli gravide spesielt når jeg ser andre slitere i ivf-gamet. 

Lykke til! Har hørt det er en tøff prosess :( men når du får din etterlengtede baby er du så takknemlig for at det var akkurat den som ble deres 💗

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
1 time siden, Fortunatus skrev:

Skal gjennom ivf selv til høsten og får veldig vondt av pilotfrue og mannen. 

Jeg gir selv opp håpet om at vi skal bli gravide spesielt når jeg ser andre slitere i ivf-gamet. 

Venninnen min mistet 4 , fikk på 5te forsøk og ble gravid på gamlemåten bare ett år etter fødsel. Dette skal gå bra! Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Skal gjennom ivf selv til høsten og får veldig vondt av pilotfrue og mannen. 

Jeg gir selv opp håpet om at vi skal bli gravide spesielt når jeg ser andre slitere i ivf-gamet. 

Ingen grunn til at du ikke skal lykkes selv om andre ikke gjør det :) Vi fikk full klaff på vårt aller første IVF-forsøk, selv om vi nå sliter mer med å lage nestemann. Lykke til til høsten!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller snakke om at hun tok med seg en hund inn på en restaurant!:popcorn:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jens skrev:

Kan dere ikke heller snakke om at hun tok med seg en hund inn på en restaurant!:popcorn:

Og det var helt greit for de ansatte?

Bunad diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jens skrev:

Kan dere ikke heller snakke om at hun tok med seg en hund inn på en restaurant!:popcorn:

Hvorfor?  Det er helt opp til de som driver stedet, og det er veldig mange steder det er tillatt.

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/restaurant_kafe_hotell/har_kjaeledyr_adgang_til_steder_de_naeringsmidler_serveres_og_omsettes.2155

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille (wannabe) rike pike.... Har likt Julianne til nå, men den artikkelen blir for dum! Ikke alle har råd til å kjøpe bunad, og lever helt fint med det! Snakk om å påføre folk et tullete press! Man kan da helt fint føle seg vel på 17. mai uten bunad! For noe vås!!! Mistenker at hun har så lite som skjer i livet sitt at hun nå har begynt å oppkontruere tullete problemstillinger! Dette blir bare flaut 🙈

Endret av Hummingbird2
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ikke nødvendigvis er tilfelle for alle at en føler seg "utenfor" på 17.mai uten bunad, men at det kan være tilfelle er sant. Jeg har flere venninner som ikke ønsket å bli med på bilder på 17.mai fordi de ikke har hatt bunad. Det hele har endt opp med at kun en av disse jentene ikke har invistert i en bunad i ettertid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en liten avstikker fra bunadsdiskusjonen, jeg..

Har lyst til å gi Julianne kudos for måten hun omtaler prøverørsprosessen på. Hun balanserer det personlige og private på en forbilledlig måte, og greier å få frem sårheten og skuffelsene uten at det noen gang blir sentimentalt, klisjépreget eller kleint. Hun greier til og med å snu en spydig kommentar - "dere virker jo helt desperate" - til noe vakkert: "Ja, vi er desperate, desperate etter å få barn. Er det noe vi skal skjemmes over?"

Før hun begynte med prøvingen, oppfattet jeg henne som litt overfladisk og med noen rare meninger, og jeg ble overrasket over at akkurat hun kunne formidle en slik prosess på en så fin og verdig måte. Selv har jeg aldri ønsket meg barn, men jeg er sikker på at hun hjelper mange andre prøvere, som frem til nå har følt på at dette er litt tabu.

Endret av Bloggleseren
Ordfeil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Gjør en liten avstikker fra bunadsdiskusjonen, jeg..

Har lyst til å gi Julianne kudos for måten hun omtaler prøverørsprosessen på. Hun balanserer det personlige og private på en forbilledlig måte, og greier å få frem sårheten og skuffelsene uten at det noen gang blir sentimentalt, klisjépreget eller kleint. Hun greier til og med å snu en spydig kommentar - "dere virker jo helt desperate" - til noe vakkert: "Ja, vi er desperate, desperate etter å få barn. Er det noe vi skal skjemmes over?"

Før hun begynte med prøvingen, oppfattet jeg henne som litt overfladisk og med noen rare meninger, og jeg ble overrasket over at akkurat hun kunne formidle en slik prosess på en så fin og verdig måte. Selv har jeg aldri ønsket meg barn, men jeg er sikker på at hun hjelper mange andre prøvere, som frem til nå har følt på at dette er litt tabu.

Enig! Jeg er selv i samme prosess, og setter pris på bloggen hennes. Ikke så mye for min egen del - jeg kjenner jo godt til hele prøverørskarusellen. Men det hjelper meg at venninner leser bloggen, for de viser en annen forståelse for oss og det vi står i, uten at jeg må utbrodere om alt hver gang det skjer noe. Nå kan jeg si at vi har hatt innsett, og så forstår de hva det går ut på.

Ellers tror jeg mange glemmer at blogg = jobb. Resten av oss jobber også for å tjene penger. Så lenge de merker godt og tydelig at reklame er reklame, så må de selv få velge hva de vil reklamere for. Man tar jo et standpunkt i forhold til hvilke verdier man vil få frem i egen blogg, og så lenge man selv er happy med det må det jo være greit. Så kan leserne velge om de vil gi klikk eller ei.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Julianne er så skjønn, men synes det er så trist st hun er så krass når hun svarer på "ukens spørsmål"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Alice i Eventyrland, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. 

Trolig innsett igjen i starten av juni. Man regner graviditeten fra første dag i siste mens. Hvordan klarer hun da å få termin til å skulle være i januar 2018 om dette forsøket lykkes? :vetikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anonn skrev:

Okei. 

Trolig innsett igjen i starten av juni. Man regner graviditeten fra første dag i siste mens. Hvordan klarer hun da å få termin til å skulle være i januar 2018 om dette forsøket lykkes? :vetikke:

Ja ett svangerskap er vell ikke bare 6+ måneder ? Her har hun regnet feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest eksiltronder
25 minutter siden, miagunda skrev:

Ja, ellers er hun allerede smelt på tjukka.

Jeg tipper hun allerede er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referanse terminkalkulator:

unnfangelse = 1 juni 

termin: 25 februar. Man regner fra "eggløsning" som som er i midten av mai. Kan ikke forstå at termin er i januar da, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun jo ved gjentatte anledninger sagt at IVF gir en annen beregning enn vanlig terminkalkulator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ine Trikat

Jeg har egentlig likt henne ganske godt hele tida, men i det siste så synes jeg at hun har virka litt sur og jeg merker jeg har mistet litt sansen for henne. Da hun la ut reklame istedenfor resultatet så følte jeg at hun bare tenkte på leserne sine som kroner og øre og nå klarer jeg ikke å se den jenta jeg likte og heia på lenger. Så kom det sure svaret da noen ville ha instagrammnavnet hennes. Jeg lurer på om hun forandra seg eller var sånn hele tida. Litt synd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...