Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

5 timer siden, StellaWild skrev:

Hadde aldri ville la mine barn tatt amming fra andre mødre om jeg ikke visste at de var testet først, eller kjente deres medisinske historikk 100% (og det er det vel ingen som kan gjøre).

Morsmelk inneholder viktige antistoffer fra mor, så hvis noen andre ammer ditt barn synes jeg det er rart at folk vil utsette sine babyer for muligheten til å få infeksjoner. Og jeg synes det er på grensen til å forsømme sitt barn.

Skjønner folk som får melk fra andre dersom det ikke finnes andre muligheter, men da er vel melka testet først? Og det finnes MME som anbefales i slike situasjoner. 

Aldri om jeg hadde gjort det pga latskap! 

En annen ting er at amming ikke bare er amming, det handler om å bygge trygghet, kjærlighet og knytte bånd med sitt barn. Og babyer merker om det er mors pupp eller ikke. Hvorfor risikere denne tryggheten da?

Det der er jo bare hysteri

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Nussepus skrev:

Det der er jo bare hysteri

Ja, hvis det er hysteri å passe på babyens immunforsvar og ikke risikere noe unødvendig. Eller å legge sine egne behov til side, da velger jeg faktisk å være hysterisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StellaWild skrev:

Ja, hvis det er hysteri å passe på babyens immunforsvar og ikke risikere noe unødvendig. Eller å legge sine egne behov til side, da velger jeg faktisk å være hysterisk!

Google hva Gro Nylander uttalte du. Du vet at om noen uker elller mnd kryper den babyen rundt på gulvet og soper i seg alt den kommer over? Og til sommeren blir det ennå verre når han er ute i tillegg. Friske babyer tåler mye hvis man ikke begynner å pakke de inn i bomull og være hysterisk for alt. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
1 minutt siden, Nussepus skrev:

Google hva Gro Nylander uttalte du. Du vet at om noen uker elller mnd kryper den babyen rundt på gulvet og soper i seg alt den kommer over? Og til sommeren blir det ennå verre når han er ute i tillegg. Friske babyer tåler mye hvis man ikke begynner å pakke de inn i bomull og være hysterisk for alt. 

For ikke å snakke om når de begynner i barnehage og alle stabber rundt med hverandres smokker og vannflasker i munnen, og sitter og spiser sanda i sandkassa 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun skriver faktisk i innlegget at den største fordelen med amming helt klart er vektnedgang! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nussepus skrev:

Google hva Gro Nylander uttalte du. Du vet at om noen uker elller mnd kryper den babyen rundt på gulvet og soper i seg alt den kommer over? Og til sommeren blir det ennå verre når han er ute i tillegg. Friske babyer tåler mye hvis man ikke begynner å pakke de inn i bomull og være hysterisk for alt. 

Gro Nylander faktisk. Hva med å lese seg litt opp hva andre enn norske leger sier. Norske leger er faktisk ikke så flinke som du skal ha det til. Og mange andre leger og forskere har kommet mye lenger enn det vi har i Norge. Sier ikke at barnet blir skadet, men hvorfor risikere det??  

Når babyen er klar for å krabbe ute er det forhåpentligvis bygget opp et immunforsvar som gjør at de tåler det. Og det svarer uansett ikke på spørsmålet om det er mors behov eller barnets behov som blir prioritert her!!!!!!!!!!!

Endret av StellaWild
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, StellaWild skrev:

Gro Nylander faktisk. Hva med å lese seg litt opp hva andre enn norske leger sier. Norske leger er faktisk ikke så flinke som du skal ha det til. Og mange andre leger og forskere har kommet mye lenger enn det vi har i Norge. Sier ikke at barnet blir skadet, men hvorfor risikere det??  

Når babyen er klar for å krabbe ute er det forhåpentligvis bygget opp et immunforsvar som gjør at de tåler det. Og det svarer uansett ikke på spørsmålet om det er mors behov eller barnets behov som blir prioritert her!!!!!!!!!!!

....noen ekstra utropstegn nå,så får du virkelig frem poenget.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo nylig at forskere kom frem at en av tingene som kan forårsake barnekreft kan være for rent hjem. Barna må utsettes for mer bakterier enn de gjør det i dag, Så virker som en god idé, akkurat  denne til Pilotfruen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pås skrev:

Ja hun skriver faktisk i innlegget at den største fordelen med amming helt klart er vektnedgang! 

Så er det jo perfekt å amme et barn til 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2019 at 4:19 PM, Sol79 said:

Syns ikke det hun bedriver på hotellromet med mannen og venninens mann som tilskuere med bar overkropp har noe å gjøre med offentlig amming i det hele tatt.

 

18 hours ago, Sol79 said:

Forskjell på ammesjal og begge puppa i fri flagring (med venninnens mann som tilskuer).. 

Hvorfor spiller det noen rolle at venninnens mann ser på amming? For et oppkonstruert problem. Hvis de satt på en cafe så hadde det vært greit, me nikke hvis de var på et rom? 

 

6 hours ago, StellaWild said:

Hadde aldri ville la mine barn tatt amming fra andre mødre om jeg ikke visste at de var testet først, eller kjente deres medisinske historikk 100% (og det er det vel ingen som kan gjøre).

Morsmelk inneholder viktige antistoffer fra mor, så hvis noen andre ammer ditt barn synes jeg det er rart at folk vil utsette sine babyer for muligheten til å få infeksjoner. Og jeg synes det er på grensen til å forsømme sitt barn.

Skjønner folk som får melk fra andre dersom det ikke finnes andre muligheter, men da er vel melka testet først? Og det finnes MME som anbefales i slike situasjoner. 

Aldri om jeg hadde gjort det pga latskap! 

En annen ting er at amming ikke bare er amming, det handler om å bygge trygghet, kjærlighet og knytte bånd med sitt barn. Og babyer merker om det er mors pupp eller ikke. Hvorfor risikere denne tryggheten da?

Pussig at en annerkjent fødselslege ikke er enig med deg, da.

 

Mange av svarene i denne tråden viser jo nettopp at man bør sette fokus på amming.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
7 timer siden, Hege899 skrev:

Eksponering på det groveste. Stakkars lille. For ikke å snakke om hvor utrolig vulgært det er å legge ut dette bildet. Kun for å vise seg frem og få klikk,ikke for en viktig sak. Hun skriver tilogmed at det beste med ammingen er at hun går ned i vekt av det. 

Virker for meg at hun ammer kun fordi hun tjener på det ved å gå ned i vekt. 30 kg faktisk .. hvor vanlig er det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, StellaWild skrev:

Gro Nylander faktisk. Hva med å lese seg litt opp hva andre enn norske leger sier. Norske leger er faktisk ikke så flinke som du skal ha det til. Og mange andre leger og forskere har kommet mye lenger enn det vi har i Norge. Sier ikke at barnet blir skadet, men hvorfor risikere det??  

Når babyen er klar for å krabbe ute er det forhåpentligvis bygget opp et immunforsvar som gjør at de tåler det. Og det svarer uansett ikke på spørsmålet om det er mors behov eller barnets behov som blir prioritert her!!!!!!!!!!!

Og utenlandske leger har ikke nødvendigvis fasiten på alt de heller. Sjekk feks ab bruken i mange andre land. Den er helt hinsides. Friske barn tåler mye. Og du er hysterisk. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fokus på amming! Og mulighet for kryssamming som avlastning for mor. Venninnen min ble nesten gal av å ikke få alenetid fra ungen siden hen ikke tok flaske. Jeg tilbød meg å være backup-pupp, mest på tull. Men tror hun hadde hatt godt av det... kanskje neste gang!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pås skrev:

Ja hun skriver faktisk i innlegget at den største fordelen med amming helt klart er vektnedgang! 

Muligens et forsøk på å kaste ut en brannfakkel à la Dubai-utsagnet hennes ("jeg bryr meg ikke om menneskerettighetene der borte fordi det ikke angår meg personlig"),  godt akkompagnert av et toppløsbilde hvor det henger en baby i hvert bryst.

Provokasjoner er jo det som gjorde henne kjent i utgangspunktet for fem år siden; for eksempel med innrømmelser om at hun flere ganger hadde vært "den andre kvinnen".

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StellaWild skrev:

Gro Nylander faktisk. Hva med å lese seg litt opp hva andre enn norske leger sier. Norske leger er faktisk ikke så flinke som du skal ha det til. Og mange andre leger og forskere har kommet mye lenger enn det vi har i Norge. Sier ikke at barnet blir skadet, men hvorfor risikere det??  

Når babyen er klar for å krabbe ute er det forhåpentligvis bygget opp et immunforsvar som gjør at de tåler det. Og det svarer uansett ikke på spørsmålet om det er mors behov eller barnets behov som blir prioritert her!!!!!!!!!!!

Hvor har du det fra at norske leger ikke har kommet lenger enn utenlandske leger? Og hva legger du i det? For en vill påstand. Det norske helsevesen holder seg da oppdatert på utenlandsk forskning i tillegg til den forskingen som skjer her hjemme. 

Mye av pensumet på medisinstudiet i Norge er engelsk litteratur, samme litteratur som de leser i henholdsvis USA og England. 

Før i tiden var det helt normalt at det var kvinner som jobbet som ammere. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Ultiva skrev:

Muligens et forsøk på å kaste ut en brannfakkel à la Dubai-utsagnet hennes ("jeg bryr meg ikke om menneskerettighetene der borte fordi det ikke angår meg personlig"),  godt akkompagnert av et toppløsbilde hvor det henger en baby i hvert bryst.

Provokasjoner er jo det som gjorde henne kjent i utgangspunktet for fem år siden; for eksempel med innrømmelser om at hun flere ganger hadde vært "den andre kvinnen".

Ja jeg tror også hun gjør dette for klikk og cash, blir derfor litt overrasket over at mange tror hun gjør det for å slå et slag for amming, det tror nemlig ikke jeg. Vi snakker tross alt om damen som viet et helt innlegg til å ta avstand fra toppløs soling, hun mente nemlig det er mer classy å beholde overdelen på. Når jeg da ser bildet av en dobbeltammende pilotfrue blir jeg litt...overrasket! 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kunne gjerne pilotfrue ammet alle barna i hele nabolaget.  Har null tro på at dette er farlig.  Er snakk om morsmelk. 

Det jeg er kritisk til er at hun eksponerer sønnen i SoMe. Er også kritisk til at tv2 filmer og viser sønnen så mye på bloggerene

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pås skrev:

Ja jeg tror også hun gjør dette for klikk og cash, blir derfor litt overrasket over at mange tror hun gjør det for å slå et slag for amming, det tror nemlig ikke jeg. Vi snakker tross alt om damen som viet et helt innlegg til å ta avstand fra toppløs soling, hun mente nemlig det er mer classy å beholde overdelen på. Når jeg da ser bildet av en dobbeltammende pilotfrue blir jeg litt...overrasket! 

Om det er for å få oppmerksomhet eller hva det er, så blir det uansett å slå et slag for amming. Hun tjener pengene sine på å "sjokkere", ser ikke helt problemet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, StellaWild skrev:

Hadde aldri ville la mine barn tatt amming fra andre mødre om jeg ikke visste at de var testet først, eller kjente deres medisinske historikk 100% (og det er det vel ingen som kan gjøre).

Morsmelk inneholder viktige antistoffer fra mor, så hvis noen andre ammer ditt barn synes jeg det er rart at folk vil utsette sine babyer for muligheten til å få infeksjoner. Og jeg synes det er på grensen til å forsømme sitt barn.

Skjønner folk som får melk fra andre dersom det ikke finnes andre muligheter, men da er vel melka testet først? Og det finnes MME som anbefales i slike situasjoner. 

Aldri om jeg hadde gjort det pga latskap! 

En annen ting er at amming ikke bare er amming, det handler om å bygge trygghet, kjærlighet og knytte bånd med sitt barn. Og babyer merker om det er mors pupp eller ikke. Hvorfor risikere denne tryggheten da?

Helt greit at du ikke hadde gjort det sjæl- Men alt det andre som kommer etter, de begrunnelsene dine - har du kilder på at andres morsmelk er skadelig for babyen? Du vet at kvinner donerer sin egen morsmelk til sykehusene? At antistoffer fra mor fungerer fint på andre sine barn også?

Selvfølgelig er morsmelk skadelig om moren tar medisiner og ting som påvirker morsmelka negativt direkte, men det er jo ikke det som er snakk om her. Er vanlig morsmelk fra vanlig friske kvinner vi snakker om. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...