Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt utrolig at de var på Aschehougs hagefest bare pga den lille innsatsen til Julianne i den utgitte babyboka. Hun er da vitterlig ikke en forfatter. Enda mer umodne sprell fra Ulrik som snapper at de menger seg med «forfatterfiffen». Godt det ikke kommer flere bøker derfra...  Sikkert helt Ok for andre i samme situasjon og lese en «barnløs» bok. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, Aschehaugs hagefest har gått fra å være forfatterfiffen til en rampelysspalte.

• Liker 27
Skrevet
10 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Vel, Aschehaugs hagefest har gått fra å være forfatterfiffen til en rampelysspalte.

Enig 

• Liker 8
Skrevet

Er det vanlig at man må bytte seng fordi babyen vokser ut av den etter 10 uker? Bare lurer generelt. Trodde babysenger holdt lengre? 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, marthes skrev:

Er det vanlig at man må bytte seng fordi babyen vokser ut av den etter 10 uker? Bare lurer generelt. Trodde babysenger holdt lengre? 

Dette var vel den STOKKE-crib/nest greia?

Den kan vel bygges på men er knøttliten.

Er ikke snakk om vanlig sprinkelseng,det bruker jo de fleste til de er nærmere 2-3..

• Liker 3
Skrevet

Huff, det der er så kinkig!

Jeg reagerte også på det da jeg leste det, jeg tør ikke gjøre annet enn det som er anbefalt mtp forebygging av krybbedød/uventet barnedød. Men så prøver jeg å ikke legge meg for mye opp i hvordan andre velger å gjøre ting. For oss fungerer det veldig godt med baby i egen seng på vårt rom, og da er det kanskje lett for å tenke at andre burde gjort det på samme måte. Men så er det så mye man ikke vet om andre sin situasjon! Det er sikkert folk som tenker at de ikke ville gjort ting på samme måte som meg/oss!

Når det er sagt så syns jeg det er litt skummelt at hun gjør annet enn det LUB anbefaler, og skriver det på en blogg som når ut til så mange. 

• Liker 20
Skrevet
På 27.8.2018 den 17.47, Moongirl skrev:

At man frivillig vil ha et kamerateam med under noe så privat som en fødsel!😳

Tror du vittig det står et helt kamerateam der? Nei, det står 1 person. Likt gjør de og på fødeavdelingen(altså programmet), 

de hadde neppe fått lov engang av jordmødrene å ha med et helt kamerateam.

• Liker 3
Gjest BordetErSnudd
Skrevet
4 timer siden, Vidamarie skrev:

Ikke hysterisk, går ut ifra anbefalingene fra lub.

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod

Med tanke på hvor enkle og uopplyste mange blogggfans virker å være (bare se hvordan Mamma til Michelle-fans sier at MtM bør anmelde de som gjorde Forbrukertilsynet obs på konkurransesvindelen hennes), så burde Julianne presisere at det de gjør er på tvers av anbefalingene fra Landsforeningen for Krybbedød. Syns ikke noe om at overbetalte påvirkere skal normalisere noe som frarådes av landets eksperter på krybbedød :(

Jeg skjønner at Julianne er glad for å få sove så lange perioder i strekk, men dette kunne hun fint ha latt være å nevne på bloggen. Har hun ikke noe annet å komme med enn å utlevere rutinene med babyen? Hun skrev i et innlegg at han sikkert kommer til å kalles "bloggbaby" og det er jo heller ikke rart med tanke på hvor mye de eksponerer ham på blogg, snapchat og Instagram. Det er nok ikke lenge før han er i full jobb, akkurat som barna til Anna Rasmussen og Caroline Berg Eriksen. 

Skrevet (endret)
48 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Tror du vittig det står et helt kamerateam der? Nei, det står 1 person. Likt gjør de og på fødeavdelingen(altså programmet), 

de hadde neppe fått lov engang av jordmødrene å ha med et helt kamerateam.

Nei, det tror eg ikke. Men, 1 er uansett 1 for mye!😉 De har uansett sagt at det var flere med, han ene måtte legge seg å sove i bilen eller noe for fødselen tok så lang tid...(de sier selv at det er et kamerateam som har fulgt de gjennom "Bloggerne"..)

Endret av Moongirl
  • Liker 9
Skrevet

Inntil bloggere dokumenter hvor innmari mye de gjør hver dag (nøyaktig og med tid) så tror jeg ikke døyten på at det yrket er særlig tidskrevende.

• Liker 16
Skrevet
11 timer siden, Moongirl skrev:

Nei, det tror eg ikke. Men, 1 er uansett 1 for mye!😉 De har uansett sagt at det var flere med, han ene måtte legge seg å sove i bilen eller noe for fødselen tok så lang tid...(de sier selv at det er et kamerateam som har fulgt de gjennom "Bloggerne"..)

At et kamerateam har fulgt de gjennom bloggerne betyr ikke at hele gjengen er med på fødestuen haha. Som sagt, det hadde de neppe fått lov til. 

Hvor har de sagt at flere er med? Har lett nå men finner ingenting. For alt vi vet har de byttet på filming, med 1(kanskje 2) på fødestuen ;) 

1. Det kan bli stress for mor

2. Det kan bli stress for jordmødrene

3. Å stå med er helt kamerateam med mye utstyr er både uhygienisk og ugunstig

4. Om noe akutt skjer så kan de være i veien

and the list goes on.  Og hvis noen kommenterer ang å ha familie med på fødestue, så er det stor forskjell på det og et helt kamerateam:) 

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, BordetErSnudd skrev:

Med tanke på hvor enkle og uopplyste mange blogggfans virker å være (bare se hvordan Mamma til Michelle-fans sier at MtM bør anmelde de som gjorde Forbrukertilsynet obs på konkurransesvindelen hennes), så burde Julianne presisere at det de gjør er på tvers av anbefalingene fra Landsforeningen for Krybbedød. Syns ikke noe om at overbetalte påvirkere skal normalisere noe som frarådes av landets eksperter på krybbedød :(

Jeg skjønner at Julianne er glad for å få sove så lange perioder i strekk, men dette kunne hun fint ha latt være å nevne på bloggen. Har hun ikke noe annet å komme med enn å utlevere rutinene med babyen? Hun skrev i et innlegg at han sikkert kommer til å kalles "bloggbaby" og det er jo heller ikke rart med tanke på hvor mye de eksponerer ham på blogg, snapchat og Instagram. Det er nok ikke lenge før han er i full jobb, akkurat som barna til Anna Rasmussen og Caroline Berg Eriksen. 

Hvis man er så dum å tar noe en blogger etc skriver som en anbefaling så er man nok ikke voksen nok i hodet til å engang ha barn. 

Vi la vårt barn på eget rom når han var ganske liten for både han og vi sov uhyre dårlig på samme rom. Du skriver jo som at Julianne kun gjør dette for seg selv 😂 man gjør det som er best for oss selv og våre barn:-)

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Bambi1995 skrev:

At et kamerateam har fulgt de gjennom bloggerne betyr ikke at hele gjengen er med på fødestuen haha. Som sagt, det hadde de neppe fått lov til. 

Hvor har de sagt at flere er med? Har lett nå men finner ingenting. For alt vi vet har de byttet på filming, med 1(kanskje 2) på fødestuen ;) 

1. Det kan bli stress for mor

2. Det kan bli stress for jordmødrene

3. Å stå med er helt kamerateam med mye utstyr er både uhygienisk og ugunstig

4. Om noe akutt skjer så kan de være i veien

and the list goes on.  Og hvis noen kommenterer ang å ha familie med på fødestue, så er det stor forskjell på det og et helt kamerateam:) 

Skjønner ikke hvorfor du henger deg så voldsomt oppi dette. Poenget er at eg ikke skjønner  hvorfor noen i det hele tatt vil ha EN kameramann tilstede, under noe så privat for å vise det fram på tv!Ikke antallet 🙄

Men, her er i hvertfall link til hvor de sier selv at den ene kameramannen i teamet måtte legge seg ned i bilen for å hvile!😉  

https://www.vg.no/rampelys/i/XwQV2b/pilotfrues-ektemann-ulrik-nygaard-vil-ikke-presse-julianne-til-ny-baby

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Vidamarie skrev:

Ikke hysterisk, går ut ifra anbefalingene fra lub.

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod

Dette er anbefalingene ja! Du er hverken mammapoliti eller hysterisk, men følger det som anbefales! At man ikke velger anbefalingene kan selvfølgelig ha sine grunner og er opptil hver og en, men ser ikke noe galt i å påpeke  at hun som blogger går mot anbefalingene! 

• Liker 13
Skrevet (endret)

Altså, helt siden hun opprettet bloggen har det kommet et innlegg her og et innlegg der. Ikke redigerer hun bildene sine, så det spiser heller ikke av tiden hennes. Innleggene er som regel en oppsummering av hva som har skjedd siden sist, et skryteinnlegg hvor det blir flashet diverse LV eller fortalt om andre materialistiske ting, reklame for ansiktsmaske (den samme igjen og igjen og igjen) og tidligere var det også et innlegg med sneversynte meninger for å provosere i ny og ne. Forstår ikke at det kan ta så voldsomt med tid, hun har jo tross alt noen som vasker tøyet og huset i tillegg. Jeg sier absolutt ikke at det er noe galt i det, da jeg håper hun bruker masse tid med baby, men det kan da ikke være så voldsomt tidskrevende å få publisert noe i den samme gata som tidligere. 

Reagerer mest på der hun skriver at hun nedprioriterer barselgruppen fordi det er vanskelig for folk i hennes situasjon - det må da vær gull for både henne og baby å møtes med andre for trilling og hygge hjemme hos hverandre.....

Endret av Moi04
  • Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, Moi04 skrev:

Altså, helt siden hun opprettet bloggen har det kommet et innlegg her og et innlegg der. Ikke redigerer hun bildene sine, så det spiser heller ikke av tiden hennes. Innleggene er som regel en oppsummering av hva som har skjedd siden sist, et skryteinnlegg hvor det blir flashet diverse LV eller fortalt om andre materialistiske ting, reklame for ansiktsmaske (den samme igjen og igjen og igjen) og tidligere var det også et innlegg med sneversynte meninger for å provosere i ny og ne. Forstår ikke at det kan ta så voldsomt med tid, hun har jo tross alt noen som vasker tøyet og huset i tillegg. Jeg sier absolutt ikke at det er noe galt i det, da jeg håper hun bruker masse tid med baby, men det kan da ikke være så voldsomt tidskrevende å få publisert noe i den samme gata som tidligere. 

Reagerer mest på der hun skriver at hun nedprioriterer barselgruppen fordi det er vanskelig for folk i hennes situasjon - det må da vær gull for både henne og baby å møtes med andre for trilling og hygge hjemme hos hverandre.....

Hva er det med disse bloggerne og den innbilte statusen de tror de har? (Da går jeg utifra at det er dette som gjør at hun ikke vil være med i barselgruppe) Det er en drøss med kjendiser som de fleste kjenner igjen, som er med i barselgrupper uten at det er noe problem fordi både de selv og de rundt forstår at de er helt vanlige mennesker og nybakte foreldre som alle andre 😉😁

• Liker 21
Skrevet
7 timer siden, Moongirl skrev:

Skjønner ikke hvorfor du henger deg så voldsomt oppi dette. Poenget er at eg ikke skjønner  hvorfor noen i det hele tatt vil ha EN kameramann tilstede, under noe så privat for å vise det fram på tv!Ikke antallet 🙄

Men, her er i hvertfall link til hvor de sier selv at den ene kameramannen i teamet måtte legge seg ned i bilen for å hvile!😉  

https://www.vg.no/rampelys/i/XwQV2b/pilotfrues-ektemann-ulrik-nygaard-vil-ikke-presse-julianne-til-ny-baby

Og jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må få frem hva du ville gjort og ikke?

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Malum skrev:

Kan det være så sjukt krevende å blogge på det nivået hun gjør, da? Et standard blogginnlegg bør vel være mekket i løpet av middagslur? 

En del av jobben er vel også å sørge for å holde fasaden, å få utført alle slags behandlinger, hår, hud og makeup regnes nok som arbeid. Å sørge for at mann, barn og en selv matcher interiøret til enhver tid er sikkert også en utfordring. 

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Bambi1995 skrev:

Og jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må få frem hva du ville gjort og ikke?

Jeg kom med meningen min en gang, for dette er jo et diskusjonsforum. Så var det du som siterte meg og lo litt av meg, siden du mente at eg trodde visst at hun hadde er helt fotballag der inne på fødestuen. Og kom med en lang unødvendig avhandling om dette, uten å vite faktisk hvor mange som var der .Derfor prøvde jeg å forklare, siden eg følte meg litt angrepet og misforstått.

Jaja, case closed.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...