Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg også håper hun blir gravid, men jeg må også innrømme at jeg synes det er greit at privilegerte kvinnfolk får kjenne på kroppen hvordan det er og ikke få det som man vil når man vil. 

Må bare kommentere denne og.. Også jeg som har styrt godt unna rampelys i alle mine alt for mange år på KG. 

Er på en måte enig i enhver erfaring er noe man vokser på. Jeg har vært så uendelig priviligert hele livet, på alle tenkelige måter. Den eneste motgangen jeg noen gang har møtt i livet er ufrivillig barnløshet. Og, så rart det enn høres, jeg har aldri vokst så mye på noe. Selvinnsikt. Ydmykhet. Forståelse for andres problemer. Innsikt i hva jeg ønsker med livet. 

Men å uttale at det er "greit" at andre opplever dette synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Det er en dyp, personlig tragedie, og uendelig tøft å gå gjennom. Og definitivt noe jeg aldri ville ønsket for noen, uansett om det er personer jeg kjenner godt og ikke kan fordra, eller mennesker jeg kun kjenner via en blogg. Men, ser innledningen din, og forstår du kun viser til litt motgang i livet, og ikke det å forbli barnløs :) 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Selma1984 skrev:

Hun er jo ikke priveligert når det kommer til det de prøver på nå - å få barn. Hadde det vært noe som kunne kjøpes for penger, så hadde jeg skjønt poenget ditt, men når det kommer til hennes tydelige ønske om å få barn så kunne hun like gjerne vært en fattiglapp. Da er det kroppen som bestemmer, ikke hvor mye penger man har i lommeboken. Dette kommer tydelig frem i det at de bruker betydelige summer på privat fertilitetsklinikk, men allikevel fungerer det ikke.

At noen godter seg over dette synes jeg er lavmål.

Jeg godter meg ikke. 

 

Akkurat nå, Athene skrev:

Må bare kommentere denne og.. Også jeg som har styrt godt unna rampelys i alle mine alt for mange år på KG. 

Er på en måte enig i enhver erfaring er noe man vokser på. Jeg har vært så uendelig priviligert hele livet, på alle tenkelige måter. Den eneste motgangen jeg noen gang har møtt i livet er ufrivillig barnløshet. Og, så rart det enn høres, jeg har aldri vokst så mye på noe. Selvinnsikt. Ydmykhet. Forståelse for andres problemer. Innsikt i hva jeg ønsker med livet. 

Men å uttale at det er "greit" at andre opplever dette synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Det er en dyp, personlig tragedie, og uendelig tøft å gå gjennom. Og definitivt noe jeg aldri ville ønsket for noen, uansett om det er personer jeg kjenner godt og ikke kan fordra, eller mennesker jeg kun kjenner via en blogg. Men, ser innledningen din, og forstår du kun viser til litt motgang i livet, og ikke det å forbli barnløs :) 

Like presis. Livet hadde ei lekse og lære deg. At når det kommer til naturen så er vi alle like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Jeg godter meg ikke over noe og håper hun blir lykkelig og får barn. 
Men, har de ikke prøvd å få barn i et år ca? Det er jo ikke akkurat krise ennå da? Trodde egentlig man ventet enda lenger for kunstig befruktning og slikt. Correct me if I'm wrong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Jeg godter meg ikke over noe og håper hun blir lykkelig og får barn. 
Men, har de ikke prøvd å få barn i et år ca? Det er jo ikke akkurat krise ennå da? Trodde egentlig man ventet enda lenger for kunstig befruktning og slikt. Correct me if I'm wrong. 

Etter et år er det vanlig å begynne. De har vel også funnet noe "feil" med henne så vidt jeg har skjønt utifra bloggen, så da er det nok ingen poeng å vente for å se om "det skjer av seg selv".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
1 minutt siden, Unika skrev:

Etter et år er det vanlig å begynne. De har vel også funnet noe "feil" med henne så vidt jeg har skjønt utifra bloggen, så da er det nok ingen poeng å vente for å se om "det skjer av seg selv".

Aha. Jeg leser ikke bloggen fast så jeg burde kanskje latt være å kommentere om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, O.G. skrev:

Like presis. Livet hadde ei lekse og lære deg. At når det kommer til naturen så er vi alle like. 

For det første har jeg verken tru på at religion, eller naturen, lærer meg lekser. Livet skjer, enkelt og greit. 

For det andre vet jeg at jeg var et godt menneske før også. Det er ikke slik at en opplevelse omvender deg fra å være selvsentrert, egoistisk og overfladisk, til å bli en helgen. Jeg har aldri trudd jeg var bedre enn andre. Jeg har aldri vært nedsettende mot andre eller mobbet. Jeg har alltid gjort mitt for å bygge opp og inkludere de rundt meg. 

Det jeg derimot har lært meg gjennom min opplevelse er å ikke skrive innlegg her inne om at jeg unner noen å ha det vondt, herunder at jeg synes det er greit at noen sliter med ufrivillig barnløshet. Det var dette med å se andre, men ikke seg selv... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kattehviskeren skrev:

Jeg godter meg ikke over noe og håper hun blir lykkelig og får barn. 
Men, har de ikke prøvd å få barn i et år ca? Det er jo ikke akkurat krise ennå da? Trodde egentlig man ventet enda lenger for kunstig befruktning og slikt. Correct me if I'm wrong. 

I Julianne sitt tilfelle så har hun få egg og er på god vei inn i første fase av overgangsalder, hvis jeg forsto henne rett. Hadde hun ventet, slik mange sa hun burde, så kunne det vært for sent.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Milio skrev:

I Julianne sitt tilfelle så har hun få egg og er på god vei inn i første fase av overgangsalder, hvis jeg forsto henne rett. Hadde hun ventet, slik mange sa hun burde, så kunne det vært for sent.

Godt hun fant ut av det nå da, ønsker de lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
40 minutter siden, Milio skrev:

I Julianne sitt tilfelle så har hun få egg og er på god vei inn i første fase av overgangsalder, hvis jeg forsto henne rett. Hadde hun ventet, slik mange sa hun burde, så kunne det vært for sent.

Oi, hvilken sykdom er det som setter i gang en så tidlig overgangsalder? Er ikke hun bare i tjue-åra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Oi, hvilken sykdom er det som setter i gang en så tidlig overgangsalder? Er ikke hun bare i tjue-åra?

Basert på det hun skrev på bloggen sin tipper jeg hun har lav AMH.

http://pilotfrue.blogg.no/1478097924_vi_trenger_hjelp_til_.html

https://www.medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Athene skrev:

For det første har jeg verken tru på at religion, eller naturen, lærer meg lekser. Livet skjer, enkelt og greit. 

For det andre vet jeg at jeg var et godt menneske før også. Det er ikke slik at en opplevelse omvender deg fra å være selvsentrert, egoistisk og overfladisk, til å bli en helgen. Jeg har aldri trudd jeg var bedre enn andre. Jeg har aldri vært nedsettende mot andre eller mobbet. Jeg har alltid gjort mitt for å bygge opp og inkludere de rundt meg. 

Det jeg derimot har lært meg gjennom min opplevelse er å ikke skrive innlegg her inne om at jeg unner noen å ha det vondt, herunder at jeg synes det er greit at noen sliter med ufrivillig barnløshet. Det var dette med å se andre, men ikke seg selv... 

Vel, det er ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har henne på snap, så legg ut resultatet her da! Er så spent :)  Håper virkelig det går denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle jo legge det ut på Insta.  Ingenting der.

Tror nok ikke det har gått veien denne gangen heller. Desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Valetta skrev:

Hun skulle jo legge det ut på Insta.  Ingenting der.

Tror nok ikke det har gått veien denne gangen heller. Desverre. 

Det er fortsatt tidlig å spekulere i hvilken vei det har gått.

Hadde det vært meg, ville jeg først informert våre nærmeste, deretter alle andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Valetta skrev:

Hun skulle jo legge det ut på Insta.  Ingenting der.

Tror nok ikke det har gått veien denne gangen heller. Desverre. 

Ja Sorry, mente insta. Har du henne der? Legg ut om du vet noe...

Håper så sykt det går nå! Noen som vet om de fremdeles bare har betalt fir ETT forsøk, eller om de gikk for en pakkeløsning denne gangen?

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle jo teste kl 5 om morningen. Hun har åpen Insta så det er bare å gå inn. Hadde vel vært litt rart om hun drøyde i 4 timer om de har en positiv nyhet. Det tviler jeg sterkt på at hun hadde klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Puny skrev:

Ja Sorry, mente insta. Har du henne der? Legg ut om du vet noe...

Håper så sykt det går nå! Noen som vet om de fremdeles bare har betalt fir ETT forsøk, eller om de gikk for en pakkeløsning denne gangen?

De har betalt for ett forsøk. Fryseforsøkene kommer som bonus da de to fryste eggene fortsatt er fra det første forsøket. Så i teorien kan hun få 3 innsett etter å ha betalt for ett forsøk.

Spent på om det gikk denne gangen.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig hun er gravid denne gangen. Hun skrev at hun poster resultatet når hun er klar, uansett om testen er positiv eller negativ. Sikkert mye å fordøye enten testen er positiv eller negativ, så skjønner godt at hun venter litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil få svar fort burde dere sette på varsler på både Ulrik og Julianne sin insta: "Nyheten slippes aller først på Ulrik sin Instagram @mrulriknygaard eller min Instagram @pilotfrue, uansett resultat." 

Tenker uansett det er litt rart at de ikke har postet noe enda etter så mange timer, med mindre de vil dele nyheten med familien først.... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo det samme sist gang. Siden han har dratt på jobb og hun ville ta testen tidlig så de kunne oppleve det sammen, så er det jo ekstremt rart om hun nå sitter alene og knuger på et positivt resultat. Jeg mener, når man er så til de grader på å dele alt med omverdenen. SÅ lang tid tar det ikke å dele det med familien. 

Endret av Valetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...