Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

På Wednesday, February 01, 2017 den 10.57, Hoppsi skrev:

Eh jo, hilsen en med pcos og har slit med å bli gravid selv og jeg har å snakket med leger og gynekologer! 

jeg ble gravid når jeg hadde gitt opp, og det ikke var det eneste jeg tenkte på. Og alle legene jeg har snakket med sier att det er helt typisk att det skjer da! For da slapper vi av i kropp og sjel , og det har innvirkning! 

Ingen leger eller gynejologer har sagt det til meg å vi har vært hos mange

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Orly skrev:

Ingen leger eller gynejologer har sagt det til meg å vi har vært hos mange

Gynejologer:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jonette skrev:

Gynejologer:fnise:

Hun bommet nok bare på k og traff j i stedet. Alle kan gjøre feil, men man trenger ikke å gjøre narr av andre. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hun bommet nok bare på k og traff j i stedet. Alle kan gjøre feil, men man trenger ikke å gjøre narr av andre. 

Sorry, nå tråkka jeg i salaten igjen :klaske: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, "stress ned så blir du gravid". Det er det dårligeste tipset noen gang. Jeg ble gravid den mnd jeg stresset mest og det eneste som var i tankene mine var å bli gravid. Jeg gjorde med andre ord alt det bedreviterne sier man ikke skal gjøre og gravid ble jeg gitt! Dette etter maaange mnd med prøving, flere S.A og dårlig prognose. 

Har aldri vær så fan av Julianne da jeg er uenig i mye av det hun skriver, synes hun er veldig gammeldags og "en fare for feminismen. Men det er SÅ flott at hun er åpen om at de sliter med å få barn, da det kan hjelpe andre som går gjennom det samme. I tillegg til at i den verden vi lever i så skal alt være perfekt - hun viser at ting ikke er perfekte.

Jeg ønsker de lykke til og håper virkelig det blir deres tur denne gangen her :-) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Pilotfrue, synes hun er veldig søt! Men hvorfor driver disse bloggerene og styler opp stuene sine med LV vesker etc. Det skal liksom være så tilfeldig at disse merkeveskene står lettere henslengt i stuer og soverom. For meg blir det bare pinlig og rå-harry... Ref. hennes snap fra i dag.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 23.44, Louiah skrev:

Tror ikke "stress ned" er noe du bør si til en aktiv prøver. 

– De som gir disse rådene, kan like gjerne si «det er din egen skyld» til kvinnen. Dette skaper en kjempeaggresjon hos mange kvinner som er i en sårbar prosess. Det er ofte kvinnen som tar det tyngst når et par ikke blir gravide, og svært ofte "tar hun på seg skylden" for barnløsheten.En kvinne i 30-årene som ikke blir gravid klarer selvsagt ikke å stresse ned. Hun står jo ovenfor et kjempe-tidspress som nesten slår henne helt ut. 

Hentet fra denne artikkelen.

http://www.kk.no/mamma/ikke-tenk-sa-mye-pa-det-sa-blir-du-nok-gravid-63922728

 

Noen finner glede av å kjøpe inn babyutstyr og klær, noen får vonde følelser knyttet til det. Så fint vi er forskjellige. 

Jeg er helt enig med deg.

Da jeg fikk første henvisning til gynokolog på sykehuset sa hun: nå må du ikke begynne å stresse da!!! Ellers kan egglederne dine tette seg og det som verre er! 

Dette var det altså en gynokolog som sa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Leste litt på bloggen hennes nå, syns hun sykeliggjør seg så unødvendig! Altså, hun prøver å få barn, hun er ikke forkjøla en gang. Snakker om å bare sitte i sofaen og bli oppvartet av mannen, ikke trene osv. Hun virker ekstremt selvopptatt og selvmedlidende. Får håpe hun blir gravid så hun får litt mer enn seg selv å tenke på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kattehviskeren skrev:

Leste litt på bloggen hennes nå, syns hun sykeliggjør seg så unødvendig! Altså, hun prøver å få barn, hun er ikke forkjøla en gang. Snakker om å bare sitte i sofaen og bli oppvartet av mannen, ikke trene osv. Hun virker ekstremt selvopptatt og selvmedlidende. Får håpe hun blir gravid så hun får litt mer enn seg selv å tenke på.  

Om hun blir gravid så blir hun vel enda mer selvopptatt !

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Har vært innom bloggen jeg og kan ikke synes at hun er selvopptatt. Hva er problemet med at hun roer ned og pleier seg selv på en måte som HUN synes er grei? Man blir vel ikke selvopptatt dersom man ikke trener? Hvor har man det fra? Mannen virker jo ut som han nyter å varte opp kona. Merker at det er lite å henge seg opp i når dette er hva man skal terpe på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
28 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Har vært innom bloggen jeg og kan ikke synes at hun er selvopptatt. Hva er problemet med at hun roer ned og pleier seg selv på en måte som HUN synes er grei? Man blir vel ikke selvopptatt dersom man ikke trener? Hvor har man det fra? Mannen virker jo ut som han nyter å varte opp kona. Merker at det er lite å henge seg opp i når dette er hva man skal terpe på.....

Er ikke litt av greia med å skrive blogg  at man pleier egoet sitt? ;) Kjedelig med personlig blogg om man ikke er selvopptatt 🙈

Hun får bare holde på tenker jeg,og lykke til med graviditet 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, kattehviskeren skrev:

Leste litt på bloggen hennes nå, syns hun sykeliggjør seg så unødvendig! Altså, hun prøver å få barn, hun er ikke forkjøla en gang. Snakker om å bare sitte i sofaen og bli oppvartet av mannen, ikke trene osv. Hun virker ekstremt selvopptatt og selvmedlidende. Får håpe hun blir gravid så hun får litt mer enn seg selv å tenke på.  

Husk at man er seg selv nærmest. Dette er ei privilegert dame som ikke har støtt på særlige problemer i sitt liv hverken psykisk eller fysisk før nå. Jeg var også "dødssliten" etter jobb som 25-åring og kunne legge meg på sofaen en halvtime, mens jeg som 35-åring haster rett fra jobb til henting av barn i barnehage, middagslaging, rydding, kjøring/henting hit og dit og pakking av morgendagens aktiviteter før jeg klatrer opp på ellipsemaskinen en gang mellom klokken 20-21.

Jeg tviler ikke på at Julianne føler seg sår og sliten, for hun har tilnærmet null forpliktelser og all verdens med tid til å kjenne på hvordan hun har det. At hun kommer til å føle seg hundre ganger mer sliten, få det hundre ganger mer travelt osv når barna kommer blir nok en kraftig aha-opplevelse for henne (noe det også var for meg skal jeg innrømme).

Jeg kjenner meg faktisk litt igjen i fht svært god økonomi, flotte ferier og mye kjærestetid med spa etc, før barna kom og vi måtte moderere pengebruken enormt for å skaffe hus, stasjonsvogn, barnevennlige jobber osv. Hun er ung og umoden, og jeg regner med at hun kommer til å endre seg kraftig i løpet av de neste ti årene. For barn håper og tror jeg at de vil få snart.

Endret av Ultiva
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
3 minutter siden, Ultiva skrev:

Husk at man er seg selv nærmest. Dette er ei dame som ikke har støtt på særlige problemer i sitt liv hverken psykisk eller fysisk før nå. Jeg var også "dødssliten" etter jobb som 25-åring og kunne legge meg på sofaen en halvtime, mens jeg som 35-åring haster rett fra jobb til henting av barn i barnehage, middagslaging, rydding, kjøring/henting hit og dit og pakking av morgendagens aktiviteter. Jeg tviler ikke på at Julianne føler seg sår og sliten, for hun har tilnærmet null forpliktelser og all verdens med tid til å kjenne på hvordan hun har det. At hun kommer til å føle seg hundre ganger mer sliten, få det hundre ganger mer travelt osv når barna kommer blir nok en kraftig aha-opplevelse for henne (noe det også var for meg skal jeg innrømme).

Jeg kjenner meg faktisk litt igjen i henne, spesielt i fht svært god økonomi, flotte ferier og mye kjærestetid med spa osv, før barna kom og vi måtte moderere pengebruken enormt for å skaffe hus, stasjonsvogn, barnevennlige jobber osv. Hun er ung og umoden, og jeg regner med at hun kommer til å endre seg kraftig i løpet av de neste ti årene. For barn håper og tror jeg at de vil få snart.

Ja, disse betraktningene har du nok veldig rett i. Jeg var mye mer moden og vant til å jobbe hardt da jeg var i den alderen, så derfor syns jeg det virker utrolig selvmedlidende og diva-nykkete, men hun får nok mer livserfaring etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kattehviskeren skrev:

Ja, disse betraktningene har du nok veldig rett i. Jeg var mye mer moden og vant til å jobbe hardt da jeg var i den alderen, så derfor syns jeg det virker utrolig selvmedlidende og diva-nykkete, men hun får nok mer livserfaring etterhvert.

Nettopp :) I motsetning til Julianne så var jeg for så vidt vant til å jobbe hardt, men foruten 50-55 t arbeidsuke så brukte jeg resten av tiden på egenpleie, reiser, kjæreste og shopping. Hadde en venninne som taklet mammarollen fantastisk i fht ni år eldre meg, som fikk sjokk av søvnmangel og selvforsakelse :laugh: 

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste innleggene synes jeg er unødvendig kritikk av en situasjon man selv ikke har kjent på kroppen. 

Jeg jobber normalt 10-12 timersdager, er på jobbreise med morgenfly 2-3 dager hver uke, trener 6 dager i uka, lager middag fra grunnen hver dag og er sosial de fleste kvelder i uka. Energien er alltid på topp, beskriver aldri meg selv som sliten.

Men da jeg holdt på med prøverør... Det er psykisk og fysisk utmattende. Og man blir livredd for at alt man gjør er "feil". Kan jeg løfte noe? Er det feil å trene? Feil å ikke trene? Hormonene man tar ødelegger nattesøvnen, konsentrasjonen og humøret. Selvfølgelig tar noen det lekende lett, og lever som vanlig. Men for andre er det tungt, for tankene og konsentrasjonen er ikke med i hverdagen. 

Også har dere selvfølgelig rett i at alt er relativt i forhold til hva man er vant med. Et av mine mottoer er "har du tid til å se på TV har du ikke dårlig tid". Men jeg belærer ikke andre som klager over at de er slitne til å komme seg på trening i stedet av den grunn.  

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Athene skrev:

De siste innleggene synes jeg er unødvendig kritikk av en situasjon man selv ikke har kjent på kroppen. 

Jeg jobber normalt 10-12 timersdager, er på jobbreise detmed morgenfly 2-3 dager hver uke, trener 6 dager i uka, lager middag fra grunnen hver dag og er sosial de fleste kvelder i uka. Energien er alltid på topp, beskriver aldri meg selv som sliten.

Men da jeg holdt på med prøverør... Det er psykisk og fysisk utmattende. Og man blir livredd for at alt man gjør er "feil". Kan jeg løfte noe? Er det feil å trene? Feil å ikke trene? Hormonene man tar ødelegger nattesøvnen, konsentrasjonen og humøret. Selvfølgelig tar noen det lekende lett, og lever som vanlig. Men for andre er det tungt, for tankene og konsentrasjonen er ikke med i hverdagen. 

Også har dere selvfølgelig rett i at alt er relativt i forhold til hva man er vant med. Et av mine mottoer er "har du tid til å se på TV har du ikke dårlig tid". Men jeg belærer ikke andre som klager over at de er slitne til å komme seg på trening i stedet av den grunn.  

Nå snakker jeg om blogglivet hennes generelt og ikke bare isolert om denne tiden med IVF. Beklager om jeg formulerte meg klønete. Jeg har fulgt med på bloggen hennes i flere år og Julianne har vært åpen om at hun stortrives med sin bedagelige hverdag som blogger. Selvfølgelig er hun i en veldig tøff periode nå og jeg håper testen er positiv på onsdag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også håper hun blir gravid, men jeg må også innrømme at jeg synes det er greit at privilegerte kvinnfolk får kjenne på kroppen hvordan det er og ikke få det som man vil når man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg også håper hun blir gravid, men jeg må også innrømme at jeg synes det er greit at privilegerte kvinnfolk får kjenne på kroppen hvordan det er og ikke få det som man vil når man vil. 

Hun er jo ikke priveligert når det kommer til det de prøver på nå - å få barn. Hadde det vært noe som kunne kjøpes for penger, så hadde jeg skjønt poenget ditt, men når det kommer til hennes tydelige ønske om å få barn så kunne hun like gjerne vært en fattiglapp. Da er det kroppen som bestemmer, ikke hvor mye penger man har i lommeboken. Dette kommer tydelig frem i det at de bruker betydelige summer på privat fertilitetsklinikk, men allikevel fungerer det ikke.

At noen godter seg over dette synes jeg er lavmål.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...