Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Herregud. Jeg fatter bare ikke disse uttalelsene, så mye snakk og fokus det har vært i media nå om eksponering av barn. Ser på foreldre som fortsetter å eksponere barn som uintelligente mennesker. Skjemmes burde de.

 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Max Potente
12 timer siden, TulleJenny skrev:

Herregud. Jeg fatter bare ikke disse uttalelsene, så mye snakk og fokus det har vært i media nå om eksponering av barn. Ser på foreldre som fortsetter å eksponere barn som uintelligente mennesker. Skjemmes burde de. 

Som noen andre skrev her for en stund siden: Om et par år så kommer det å eksponere barna sine i blogg til å bli sett på som like harry som å tenne opp siggen i bilen med kidsa i baksetet. 

Det er allerede blitt et klart skille, mener jeg, mellom utdannede, bevisste foreldre som vet å skjerme barna sine i sosiale medier og de uutdannede og mindre bevisste som tilsynelatende ikke ser noe galt i det eller tror de ikke har noe annet valg. 

Jeg hadde opprinnelig et positivt inntrykk av Julianne selv om hun plasserte seg selv ettertrykkelig i "kept woman"- kategorien; litt ung, enkel og blond. Det er ikke fullt så sjarmerende når det viser seg å ikke være overdrevet i det hele tatt. :dry:

 

Sitatet er ryddet for persondebatt.

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TulleJenny skrev:

Herregud. Jeg fatter bare ikke disse uttalelsene, så mye snakk og fokus det har vært i media nå om eksponering av barn. Ser på foreldre som fortsetter å eksponere barn som uintelligente mennesker. Skjemmes burde de. 

Burde hatt kurs i medietrening/håndtering når de kaller seg «influencer». Gjelder utelukkende alle. 

Greit at man er åpen om temaet «uønsket barnløshet» -da det er tabulagt, men burde definitivt stoppet der! Fikk bakoversveis når pilotmannen fortalte om at J var med på jobbreiser når hun hadde eggløsning og at «han måtte støte dypt under samleie for da blei det baby».. altså, ingen filter eller privatliv på de to. Snakk om å gå på detaljnivå. Er jo vilt! Hva trodde de i utgangspunktet da, lurer jeg på? At hun kunne hoppe av all prevensjon og han kom på magen/ryggen/i håndkle og vips ble det baby? 

Er nok bare å lene seg tilbake og vente på innlegg/ medieoppslag som gir oss lyst til å dra av håret. Fremstår som knoll og tott uten særlig intelligens. -De kler hverandre da! Det skal de ha....... 

 

Sitatet er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg vokste opp på 90 tallet. Var heller ikke mye av SoMe da jeg gikk på ungdomsskolen. Eneste jeg husker er Deiligst.no,  miRC, så kom Facebook i 07. Da var jeg nesten ferdig på VGS. Hvertfall glad ikke mamma var blogger da jeg vokste opp

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker så lite reflektert og ung. Tydelig at dette barnet kommer til å overøses med materielle ting og i tillegg eksponeres, det er trist. Svaret hennes om det kan bli for mye var jo nei.
Når jeg ser dette paret får jeg assosiasjoner til en pur ung og naiv jente med en godt voksen mann som soler jeg i glansen, i den grad det er noe glans. Finnes de Lois Vuitton saker til baby-gutter forresten, vi får da inderlig håpe det :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xx girl xx

Jeg er så takknemlig for at jeg vokste opp uten SoMe! 

Tenk å få hele barndommen sin brettet ut på en blogg. Jeg ser ingen fordeler med det. 

Men en ting skal hun ha. Hun svarer hvertfall på hvorfor de velger å eksponere barnet. Andre bloggere stikker hodet i sanden, og svarer ikke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

https://www.tv2.no/v/1289346/

Hva skal man egentlig si til dette? 

Wtf?

Jeg lurer veldig på en ting: hva slags muligheter er det egentlig de tenker at et bloggerbarn har som ikke andre barn har? Skulle ønske de kunne utdype det litt. Det aner meg at det de vil beskrive som muligheter er ca det samme som jeg vil beskrive som ulemper. De virker bare så utrolig lite reflekterte i det de sier. :klaske: 

Endret av Malum
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Malum said:

Wtf?

Jeg lurer veldig på en ting: hva slags muligheter er det egentlig de tenker at et bloggerbarn har som ikke andre barn har? Skulle ønske de kunne utdype det litt. Det aner meg at det de vil beskrive som muligheter er ca det samme som jeg vil beskrive som ulemper. De virker bare så utrolig lite reflekterte i det de sier. :klaske: 

Nettopp. Og her er det ikke akkurat slik at Julianne er på samme nivå som Angelina Jolie. Barna til Jolie og Pitt har nok plenty av muligheter som en direkte følge av hvem foreldrene er, men jeg ser ikke helt hvordan det samme skulle gjelde barna til en helt gjennomsnittlig blogger og hennes pilotektemann. Den eneste mulige følgen av at barnet til Julianne blir kraftig eksponert på bloggen er at en en gjeng blogglesere fra nord til sør vil ha god peiling på barnets liv og utseende... ser altså ikke helt hvilke muligheter det skal kunne føre til. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å tjene penger må jo bloggere overbevise seg selv om at årsakene til eksponering er «muligheter for barnet» og annet tull. Har news for deg, pilotdama: å eksponere unger er harry og uopplyst. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke muligheter hun mener mine barn ikke har fått? Foruten merkeklær, for jeg jobbet deltid slik jeg fikk mye tid med barna, vi levde sparsommelig til hverdags slik vi fikk flotte ferier hvert år. Barnehagen var de i ett par dager i uken. Når bloggere mener barna deres er privligerte, så stusser jeg på at de sender barna i barnehagen hver dag, for i mitt hode er tiden med mor/far det som gjør et barn privligert, ikke merkeklær og at alle vet når du tok dine første skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke muligheter de har gått glipp av selv siden de må eksponere framtidig barn, i den påstand at det gir barnet flere muligheter ?? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke at de vil ta sjansen. Hun sier hun «tror» det vil gå bra...

Vi vet ikke ennå hvordan det vil gå med bloggerbarna som får hele sin barndom delt på nettet. Og hvilke muligheter snakker hun om? Materielle ting? Sponsede klær? De har vel økonomi nok til å kjøpe disse tingene uavhengig av bloggen. Det er så harry, tankeløst og umodent. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om hun kan forklare hvilken muligheter denne ungen vil få av eksponering? For en dårlig unnskyldning. Så tror hun det vil gå bra. Hvordan kan hun vite det da?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moongirl skrev:

Filmen er fjernet! Hva var det om?

Klipp fra «God kveld Norge». Der hun fnisende forteller at hun ikke «tror» det er farlig å dele barndommen til sitt kommende barn på nettet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...