Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Milio skrev:

Hvis dette skal være en generell diskusjon om samsoving/nærhet/krybbedød og what not, og ikke om Julianne, så vær så snill å opprett egen tråd. Da er det ingen vits i å skrive om det her inne.

Enig. Mye kjedelig avsporing her med mødre som skal fortelle sin historie. Lag deres egen tråd heller

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, CecilieX said:

Som sagt, jeg er ikke opptatt av om hun samsover eller ikke, det er begrunnelsen hennes jeg reagerer sterkt på. For the record så samsov jeg ikke med mine barn. På det tidspunktet (som er lenge siden) ble samsoving advart mot på grunn av overoppheting, og faren for kvelning.

Til det kjedsommelige altså: det er utsagnet om at et spedbarn kan komme til å bli bortskjemt jeg vil til livs.

 

Veldig enig. Utsagnet hører til i samme arkaiske kategori for barneråd som "mye gråting gir sterke lunger". Slikt burde ikke perpetueres i en rosablogg engang.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lilleprinsesse skrev:

De vil nok ikke ha baby i senga for å unngå slitsomme situasjoner. Jeg har ei svigersøster, som holder på slik. Som absolutt skulle ha ungen i senga si for å samsove. Vel, han er snart 5 år og klarer ikke å sovne uten mammas kos og pupp enda. Han våkner 15 ganger i løpet av natten, fordi han vil sove hos mamma. De kan ikke ha barnepass på han en gang, for guttungen vil ha mammas pupp og kos. De prøver å lære han til å sove i sin egen seng. De har enda ikke lykkes med det, etter flere år. De har nettopp fått unge nr 2. Jeg håper så inderlig at de har lært nå.

Det er nok andre ting som har ført til at den ungen er som den er i dag, for dette var jo helt ekstremt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra kan sponsorhåret til Pilotfrue være egentlig? Kan jo ikke være mer enn max to uker siden hun satte på hår sist, og i dag måtte hun bytte igjen? Det er dårlig reklame..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosarose- skrev:

Hvor bra kan sponsorhåret til Pilotfrue være egentlig? Kan jo ikke være mer enn max to uker siden hun satte på hår sist, og i dag måtte hun bytte igjen? Det er dårlig reklame..

Negle- og hårextentions har en tendens til å ikke sitte like godt når man er gravid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosarose- skrev:

Hvor bra kan sponsorhåret til Pilotfrue være egentlig? Kan jo ikke være mer enn max to uker siden hun satte på hår sist, og i dag måtte hun bytte igjen? Det er dårlig reklame..

Og hvor sur og sutrete hun hadde vært i forkant før hun fikk «langt» hår igjen, nøye uttalt og snappet på pilotens snap 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sommerfugl90 skrev:

Negle- og hårextentions har en tendens til å ikke sitte like godt når man er gravid.

Det stemmer. Derfor skjønner jeg ikke at hun ikke bare legger det på hylla til senere. Bruk clips dersom hun MÅ ha fylde. 

Endret av Korpsnerden
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sommerfugl90 skrev:

Negle- og hårextentions har en tendens til å ikke sitte like godt når man er gravid.

Viste ikke det ✌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsov med mitt barn da han var helt ny, var en levende zoombi det første halve året, dessuten så trengte han nærhet. Så gikk det seg til i egen seng. Null problem.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig legge meg flat og gi alle «kritikerne» her inne kreds vedr framtidig eksponering av barnet. Tidligere valgte jeg å ta henne i forsvar og la godviljen seire i og med barnet ikke er født enda. Håpte med andre ord på at hun var litt smartere enn å bruke barnet sitt som inntektskilde! (Som jeg synes er grovt kynisk, og sier uendelig mye mer om deres verdier enn NOE annet!) 

På God kveld Norge nå sier hun og mannen rett ut at de kommer til å eksponere barnet, og at det «ikke er noe negativt å være bloggerbarn, fordi det kommer til å få så mange muligheter og aldri mangle noe.»  Julianne selv hadde ønsket hun var født offentlig person! Ja, og hun fikk SELV velge det.. Hva om barnet IKKE ønsker dette da?! 

Altså, skulle tro bloggere ikke visste at barn er individer som har rett på privatliv! 

Vet ikke hvorfor jeg trodde hun kom til å ligge lavt -håpte vel på det beste.. Men nei. Nå ble jeg bare skikkelig skikkelig forbanna! Stakkars barn som blir tvunget inn i en pengegalopp! 

Hva betyr egentlig mest? Barna eller kroner på kontoen? Blir kvalm.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 22.08, mjauritz skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så galt at de har valgt å ikke samsove? Hun skal jo ha babyen inn på deres rom om natten, men ønsker bare ikke ha babyen sovende i sengen. 

Jeg sa også at jeg ikke skulle ha babyen liggende i sengen før jeg fikk barn, for jeg var så redd for å rulle over henne. Når hun kom endte det likevel (i noen få uker) med baby i sengen fordi ammingen ble mye lettere. 

Det betyr ikke at jeg er enig i at det er en bjørnetjeneste eller what not, men akkurat det valget burde vel foreldre kunne ta selv? Jeg skjønner jo hva hun mener i at det på mange måter blir enklere å ikke ha barn i sengen av fra starten, så man slipper å avvenne det igjen. Er jo som med smokk, hvis du først begynner så kommer til å måtte ta slutten også en dag. 
Det er jo virkelig ikke skadelig for baby å ligge i egen krybbe så lenge mor (og far) er i umiddelbar nærhet hvis babyen våkner? 

 

Min sov aldri i vår seng, rett og slett fordi det ikke var plass- men han sov i egen seng klin inntil vår. Vi gjør det som er rett for oss selv. At mini ikke sov i vår seng har ikke påvirka han på noen måte. Her inne skulle man trodd man ødela ungen av å ikke følge «normen» 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de har altså planer om å eksponere barnet i bloggen. Dette bekrefter jo til fulle mitt inntrykk av henne som en egosentrisk og lite reflektert person.  Enda en uskyldig tredjepart som blir frarøvet sin rett på privatliv. Enda en barndom som skal brettes ut på verdensveven for å sørge for mors inntekt. Det er bare trist.

Endret av Malum
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 20.06, LeilaS skrev:

Enig. Mye kjedelig avsporing her med mødre som skal fortelle sin historie. Lag deres egen tråd heller

Ja huff, vi vil jo ikke høre andre sine historier om at det også ble barn ut av deres babyer som de ikke samsov med. Her inne skal vi bare angripe Julianne og påpeke at alt hun gjør og tenker er feil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke TRO at man mener det er normalt å vise frem ungen sin til flere tusen fremmede mennesker jevnlig over lang tid. Bilder av barnerommet, barnets leker, private familiestunder. Det er jo ikke snakk om ett og annet uskyldig bruddstykke av barnets liv som en del av en større kontekst. 

Tenk å smile til barnet sitt med den hensikt å få et bilde kun ment for å vise andre slik at mamma kan tjene penger. AU!

 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Malum skrev:

Så de har altså planer om å eksponere barnet i bloggen. Dette bekrefter jo til fulle mitt inntrykk av henne som en egosentrisk og lite reflektert person.  Enda en uskyldig tredjepart som blir frarøvet sin rett på privatliv. Enda en barndom som skal brettes ut på verdensveven for å sørge for mors inntekt. Det er bare trist.

Ja, de sa rett ut at barnet ble en del av bloggen. Er så DUMT og ignorant at jeg har ikke ord. Flaue burde de være! Nå mistet de ALL respekt hos meg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasker meg dessverre ikke. Mtp at de t.o.m la ut film fra en innvendig ultralyd så har de nok ingen grenser for å dele. 

Barnet blir nok en ny inntektskilde. 

Uttalelsene til Julianne viser bare hvor utrolig kort i hodet hun er, og mannen fremstår som relativt mediekåt så han kommer ikke til å bremse eksponeringen av den lille. Det er bare å vente og la sponsefesten og eksponeringen begynne.

Hashtag tristsombarefaen 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 18.26, Milio skrev:

Jeg snakker ikke om mammapoliti generelt (for å bruke Ulriks begrep). Jeg snakker om situasjonen til førstegangsfødende, med Julianne som et konkret eksempel. For meg er det helt tullete å si at "man bør ha øyne åpne for barn rundt oss" som motangrep på Julianne sin situasjon. Hun har ikke født! Hun er gravid i 4 mnd. Nå må folk ro seg ned her og ikke dra inn alt mulig i det som egentlig er ganske enkelt:

- Julianne skal ha barn for første gang.

- Julianne har kun vært gravid i 4 mnd.

- Julianne og Ulrik har gjort seg en meining om hva som passer dem, UT fra situasjonen de er i NÅ.

- Julianne skal gå gravid i nesten et halvt år til. 

- Julianne rådfører seg med lege og jordmor, som er de hun stoler på.

Man kan gjerne rope ut hit og dit hva som er "barnas beste". Saken er jo at Julianne må få lov til å erfare det selv. Hun må få lære. Og ikke minst feile. Dette for meg er helt hysterisk. Jeg er selv førstegangsfødende. Jeg har halvt år igjen med planlegging. Selv har jeg ikke gjort meg en meining om hvordan VI ser for oss å ha det, men om jeg hadde det så skulle folk jaggu meg fått respektere meg for det. Så får jeg heller si, "ok, jeg tok feil", ved en senere anledning.

Julianne framstår som mindre reflektert (ikke uintelligent, men ekstremt selvopptatt og med et begrenset verdensbilde og evne til å reflektere rundt seg selv og andre temaer). Var det virkelig en overraskelse at hun tror hun vet alt allerede, selv om hun ikke engang er halvveis i svangerskapet? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...