Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

iansak skrev (På 21.9.2023 den 22.20):

Absolutt ikke en bolig for de kresne.

For noe rotete arkitektur og rare rom.

Tapeten som ble nevnt i tråden er usmakelig. Allerede der er det utgifter å bytte.

Takterrassen passer ikke til norsk klima, men til sørlige strøk, så dette trekker også ned.

Stue som vender mot nord - nei, takk.

Stuens form er også nei, takk. Her har arkitekten slått seg helt løs på å lage mest mulig dead space. 

Trekantformet kjøkken? Nei, takk. Ganske stygt og irriterende. Igjen en arkitekt som prøvde for hardt å være original og skape upraktiske løsninger.

Hovedsoverommet er innredet usmakelig. Jeg er usikker på om det er tapeten i stua, eller i hovedsoverommet som er styggest. Det er tett for 1.plassen her. Gulvteppe på soverommet ... feil farge og generelt dårlig ide. Mørk tak gjør rommet enda mindre.

Og 2 tv-skjermer på soverommet? Hva gjør de der? Ser på hver sin tv?  (det er 1, det andre er speilbilde, korrigerer meg selv der, men tv-skjerm på soverommet ... ?)

Jeg forsto ikke helt dette med helt skjermet og usjenert takterrasse når nabohuset kan fint se i terrassen fra øverste etasje. Det andre nabohuset har også takterrasse med ganske direkte syn til takterrassen her. 

Det lilla lyset i trapperommet er det første jeg ville fjernet hadde jeg hatt dette huset. Så harry som bare det. 

Usedvanlig mikrovaskerom for et så stort hus. 

Jeg stopper her for det ble for langt.

Det er 1 ting jeg vil trekke som positiv for huset og det er utsikten. Alt annet er tommel ned for min del. Stilen og fargene, planløsningen og romfordelingen. Jeg ville ikke trivdes å bo der. 

Endret av Drizzt
  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk flott funkisvilla! Veldig rotete tapeter som må vekk, ingen tvil om det. Men er mer smakfull og minimalistisk familie kunne ha skapt mye bra ut av en slik bolig. Jeg savnet veldig bokhyller og sjel 😅

Men for 32 mill kan man få en skikkelig flott bolig oppover i Holmenkollen, hva finnes egentlig på Vollen? 😬

Ønsker uansett paret masse lykke til med salg av både villa og yacht, det er dessverre et veldig tøft marked nå.

Endret av Rastebenk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Og 2 tv-skjermer på soverommet? Hva gjør de der? Ser på hver sin tv? 

Jeg tror at den ene skjermen er et speilbilde.😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (På 21.9.2023 den 16.43):

Har de hatt det tidligere? Hun har vel ikke tjent så mye over millionen noen gang? Han kanskje 1,5 maks 

De har vel begge tjent en god del på salg av tidligere Oslo-boliger. Og fått mesteparten av hverdagslivet avskrevet som spons, reklame og på Juliannes firma, siden alt blir vist frem i SoMe. Men klart at det svir voldsomt å ha høye lån når renta går til himmels. Merkelig at de ikke la yachten ut til salgs før båtsesongen, men Ulrik insisterte vel på en siste sesong med yacht da... Tviler på at noen av delene blir solgt før neste år, men de har forhåpentligvis ikke kjøpt ny bolig foreløpig. Har lest at de muligens skal kjøpe bolig i Fredrikstad, og der får man jo diger villa for 7-8 mill. Altså ikke stort mer enn hva de skal selge yachten for.

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok levd livet på lave renter, som mange andre. Så nå kommer nok den sure svie. 
Har de lån på si 18 mill som sikkert ikke er utenkelig med båt i mangemillioners klassen og hus med verdi til 32 mill så har jo bare renteutgiftene økt med rundt 60 000 i mnd. Så kommer avdrag i tillegg. 
Det er mange som har levd over evne. Det svir nå

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (7 timer siden):

Jeg tror at den ene skjermen er et speilbilde.😜

Jeg håper det, jeg fikk hodepinne av tapeten, så brukte ikke så mye tid på å se detaljer.

Selv 1 tv-skjerm er for mye. Det er jo tv-skjerm i hvert rom der. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (3 timer siden):

Jeg håper det, jeg fikk hodepinne av tapeten, så brukte ikke så mye tid på å se detaljer.

Selv 1 tv-skjerm er for mye. Det er jo tv-skjerm i hvert rom der. 

Ikke glem hver sin ipad ved middagsbordet. Gud forby at de snakker sammen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (5 minutter siden):

Ikke glem hver sin ipad ved middagsbordet. Gud forby at de snakker sammen. 

Jeg så nå at det er sannelig nok 1 tv-skjerm på hovedsoverommet og det andre er speilbilde, men så ser jeg at det er kamera fra alarmselskap som peker rett mot sengen også.  :plystre:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baldrian skrev (På 22.9.2023 den 9.09):

Det er vel ikke direkte uryddig - det er typisk upersonlig og "glatt", krydret med frukt / blomster / urter / oljer og altfor mange lyskilder og puter, i likhet med de fleste boligannonser. Kunne kanskje skjult klærne i garderoben og tatt vekk noe av dilldallet på badene, men stylisten synes sikkert det ser "tilfeldig" og innbydende ut 🙃

Jeg lurer mest på hvem som fant på den jungelaktige tapeten eller hva det er, i hovedetasjen. Den hadde jeg blitt sprø av. 

Generelt er kanskje hjemmet i største laget når man kaller noe av det for "de sosiale sonene" 🤭

Det er leker under trappen og fjernsyn står fremme i alle rom. De myke gummimattene på lekerom et burde også vært fjernet. Er generelt ikke "striglet og upersonlig" slik meglere ofte vil råde til. Veldig ofte blir man også bedt om å male i lyse og nøytrale farger. Den annonsen var til å få hodepine av - fremstår som hastverksarbeid.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (8 minutter siden):

Det er leker under trappen og fjernsyn står fremme i alle rom. De myke gummimattene på lekerom et burde også vært fjernet. Er generelt ikke "striglet og upersonlig" slik meglere ofte vil råde til. Veldig ofte blir man også bedt om å male i lyse og nøytrale farger. Den annonsen var til å få hodepine av - fremstår som hastverksarbeid.

Da jeg så igjennom prospektet syntes jeg at megleren la vekt på å selge en livsstil fremfor en bolig.

Tror du at slike ting du påpeker her, at det ikke var striglet og upersonlig, kan være en strategi for å fremheve livsstilen? 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt så godt med på disse, hvorfor vurderer de Fredrikstad? Trodde de bare hadde vestkantvenner og at alt var
så innmari sus og dus, men det var vel det de ville vi skulle tro. Må bli hardt nå for mange som har lånt for mye/kjøpt for dyrt, det er jo disse dyre boligene som blir vanskeligst å få solgt nå fremover, og dette huset var virkelig sjelløst og rotete.
Syns nesten det er rart en arkitekt har tegnet det, men mulig den arkitekten har fått veldig mange føringer på hva de skulle tegne. Vindu inn til garasjen, hallo jappetid og knusing av harry-skalaen!
Folk som har råd til å kjøpe hus til 32 mill, tror jeg nok stort sett vil ønske seg noe mer klassisk og mindre nyrikt enn det der.
Særlig nå, hvor bloggere og andre av dagens nyrike ikke kan komme dem til unnsetning.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (48 minutter siden):

Jeg har ikke fulgt så godt med på disse, hvorfor vurderer de Fredrikstad? Trodde de bare hadde vestkantvenner og at alt var
så innmari sus og dus, men det var vel det de ville vi skulle tro. Må bli hardt nå for mange som har lånt for mye/kjøpt for dyrt, det er jo disse dyre boligene som blir vanskeligst å få solgt nå fremover, og dette huset var virkelig sjelløst og rotete.
Syns nesten det er rart en arkitekt har tegnet det, men mulig den arkitekten har fått veldig mange føringer på hva de skulle tegne. Vindu inn til garasjen, hallo jappetid og knusing av harry-skalaen!
Folk som har råd til å kjøpe hus til 32 mill, tror jeg nok stort sett vil ønske seg noe mer klassisk og mindre nyrikt enn det der.
Særlig nå, hvor bloggere og andre av dagens nyrike ikke kan komme dem til unnsetning.

Julianne er opprinnelig fra Fredrikstad. Og ja, det var en utrolig spenstig prisantydning i et fullstendig dødt boligmarked. Og å selge en luksusyacht når sesongen er over? 😬

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller kjøpt bolig mange andre steder enn der hvis jeg først skulle opp i de prisene😅 Og huset var for spesielt interesserte🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er veldig heldige om de får 32 millioner for huset eller 30 for den saks skyld. Det er et vanskelig marked nå som kjent. Da de kjøpte i 2018 var prisantydningen 21,9 men vet ikke hva de ga. Tapetene er ikke spesielt fine som noen skriver, men utsikten er helt fantastisk! Blir interessant å høre hva det vil gå for, tipper 25 kanskje? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Justlooking said:

De er veldig heldige om de får 32 millioner for huset eller 30 for den saks skyld. Det er et vanskelig marked nå som kjent. Da de kjøpte i 2018 var prisantydningen 21,9 men vet ikke hva de ga. Tapetene er ikke spesielt fine som noen skriver, men utsikten er helt fantastisk! Blir interessant å høre hva det vil gå for, tipper 25 kanskje? 

Ja, aldri i verden om de får 32 mill for det der nå. Skal bli spennende å se om de får solgt i høst. Har de sagt noe om hvorfor de selger og flytter?
For så mange millioner hadde jeg virkelig krevd noe med bedre materialer! Kjøkkenet ser billig ut, utsiden som grå legoklosser tilfeldig satt oppå hverandre.
Er det en eneste rett vegg i huset? Merkeligste form jeg har sett. Som om ALT er blitt bygget kun med tanke på utsikten.
Og den er fin, men det er jo også det eneste fine. Huset virker ikke påkostet i seg selv overhodet. Industrifeel på helt feil måte.
Hver sin smak, osv, men det der kan jeg aldri tenke meg var en god investering for den prisen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 timer siden):

De ga 20 mill for huset da de kjøpte. 
https://www.finn.no/realestate/ownershiphistory.html?finnkode=320674789

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...