Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel egentlig hennes blogg, er det ikke?

Hvorfor er han så narcisist på hennes kanaler?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, miamiamia skrev:

Det er vel egentlig hennes blogg, er det ikke?

Hvorfor er han så narcisist på hennes kanaler?

Han får ikke nok oppmerksomhet på sine egne.... 

• Liker 11
Skrevet

Grøss. Det er jo hun vi ønsker å se, ikke HAN!

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, miamiamia skrev:

Grøss. Det er jo hun vi ønsker å se, ikke HAN!

Ønsker egentlig ikke å se noen av de. Hun irriterer meg, men det er som en trafikkulykke, man klarer ikke la være å se.

Hun gir meg absolutt ingenting. Ingen sjarm og ingen utstråling. Og ingenting å komme med.

• Liker 26
Skrevet
På 10.9.2019 den 12.26, Diamant skrev:

Det vet jeg ikke. Jeg bare siterte @Moongirl og regner med at hun har lest det et sted. Kanskje @Moongirl kan svare på dette? :)

Jepp! 

Skrevet (endret)
På 10.9.2019 den 12.18, skruf skrev:

Det er jo såklart opp til hver enkelt familie om man skal ha au pair eller ikke, men for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt hvor det store behovet for å ha et annet menneske boende fast hos seg for å avlaste pilotfrue og mannen. 

Hun er blogger og styrer dagene sine selv, mannen jobber fast rotasjon der han er flere dager hjemme i strekk. De har vaskehjelp, de vasker ikke egne klær selv da de har satt bort klesvasken til et firma som henter skittentøy og retunerer det i nyvasket og nystrøket tilstand. De har to hunder, men den ene hunden er borte annenhver uke da pilotfrue deler hunden med ei venninne. I tillegg har barnet fulltidsplass i barnehagen. 

Så dvs at pilotfrue fem dager i uken, 8-16,  har fri til å blogge, gå til frisør, shoppe, legge ansiktsmaske og generell egenpleie hele dagen mens ungen er i barnehage. Skulle tro det var nok tid til å skrive reklameinnlegg og ta bilder. 

Når man har barnehagebarn så synes iallefall jeg personlig at de få timene etter at barnet kommer hjem fra barnehagen og frem til leggetid, og likedan helger, er så utrolig dyrebare. 

Jeg er enig. 

Men jeg forstår også at bloggerlivet og barn ikke fungerer helt sammen. Hun må jo oppleve eller gjøre noe interessant. Og også delta på eventer og diverse som det kanskje ikke helt passer og ha med et barn på. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Klink skrev:

Jeg er enig. 

Men jeg forstår også at bloggerlivet og barn ikke fungerer helt sammen. Hun må jo oppleve eller gjøre noe interessant. Og også delta på e venter og diverse som det kanskje ikke heøt passer og ha med et barn på. 

Alle som har barn er med på ting og tang uten barna, men da benytter man gjerne seg av barnevakt hvis det ikke passer seg sånn at en av foreldrene er hjemme med de små. Pilotfrue bor jo nærme familien sin, og mormor har ifg pilotfrue vært endel barnevakt for den lille, både når foreldrene var på festival i sommer og når det har vært bloggeventer med overnatting i Bergen. Likedan har hun en søster i nærheten som også har vært barnevakt 

Så i tillegg til lett tilgang på besteforeldre og søster som barnevakt så skal de også ansette fastboende betalt barnevakt. 

Og barnet har heldagsplass i barnehage og en far som regelmessig er hjemme 4 dager i strekk. 

Hvor mye barnevakt trenger egentlig en middels blogger som disponerer dagene sine helt selv uten å måtte forholde seg til andre kollegaer og sjefer? 

• Liker 28
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Alle som har barn er med på ting og tang uten barna, men da benytter man gjerne seg av barnevakt hvis det ikke passer seg sånn at en av foreldrene er hjemme med de små. Pilotfrue bor jo nærme familien sin, og mormor har ifg pilotfrue vært endel barnevakt for den lille, både når foreldrene var på festival i sommer og når det har vært bloggeventer med overnatting i Bergen. Likedan har hun en søster i nærheten som også har vært barnevakt 

Så i tillegg til lett tilgang på besteforeldre og søster som barnevakt så skal de også ansette fastboende betalt barnevakt. 

Og barnet har heldagsplass i barnehage og en far som regelmessig er hjemme 4 dager i strekk. 

Hvor mye barnevakt trenger egentlig en middels blogger som disponerer dagene sine helt selv uten å måtte forholde seg til andre kollegaer og sjefer? 

Så mye de selv ønsker? 

Men høres ikke ut som barnet blir helt prioritert her da. Hvis ikke au pair en kan hjelpe til med husarbeid mens pilotfrue er med sønnen da. Kan jo hende det faktisk blir med tid til sønnen med au pair? 

Skrevet

Og når man driver eget firma er det ikke akkurat bare å ligge på latsiden da heller. 

Skrevet
1 minutt siden, Klink skrev:

Så mye de selv ønsker? 

Men høres ikke ut som barnet blir helt prioritert her da. Hvis ikke au pair en kan hjelpe til med husarbeid mens pilotfrue er med sønnen da. Kan jo hende det faktisk blir med tid til sønnen med au pair? 

En au pair skal vel ikke være hushjelp, men passe barn. Kan gjøre lett husarbeid vistnok, men nå har vel paret allerede vaskehjelp og betaler et firma for å vaske og stryke klær. Men hjelp til rydding og middagslaging kan vel være greit å få hjelp til 

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, Klink skrev:

Og når man driver eget firma er det ikke akkurat bare å ligge på latsiden da heller. 

Nei, nettopp! Hun kan jo derfor jobbe fra kl. 08-16 mens barnet er i barnehagen! Og jobbe en hel dag f.eks en av de dagene hvor mannen er hjemme 4 dager i strekk. Luksusvariant spør du meg!

• Liker 8
Skrevet (endret)
På 10.9.2019 den 16.03, skruf skrev:

Pilotfrue og mannen virker veldig opptatt av status, så ved å ha au pair så vil de kanskje fremstå som rike og vellykket. Pilotfrue presiserte jo på Bloggerne å fremheve at på Vinderen og i Asker så var au pair veldig vanlig, «alle» har jo det.

Og de kan jo ikke være dårligere enn alle andre rikinger, kan de vel? 

Ikke bare ved å ha au pair. Det skinner gjennom hvor opptatte de er av å flashe alt de har råd til. Når selveste Pilotfruemannen sitter henslengt i en svært ukledelig «gangsta»  hettegenser fra Balenciaga til nesten 8000,-kr, og legger ut SMS samtale mellom seg og frisøren, at han vil se ut som David Beckham 🙄 Helt utrolig. Og disse skal være voksne... 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 29
Skrevet

Jeg lurer på hvordan naboene i Vollen, Asker oppfatter de?

• Liker 19
Skrevet (endret)
På 11.9.2019 den 14.23, Viking-girl skrev:

Ikke bare ved å ha au pair. Det skinner gjennom hvor opptatte de er av å flashe alt de har råd til. Når selveste Pilotfruemannen sitter henslengt i en svært ukledelig «gangsta»  hettegenser fra Balenciaga til nesten 8000,-kr, og legger ut SMS samtale mellom seg og frisøren, at han vil se ut som David Beckham 🙄 Helt utrolig. Og disse skal være voksne... 

OMG! Flaut... 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

• Liker 17
Skrevet
På 10.9.2019 den 12.04, Klink skrev:

Hun sier jo selv at å få barn ikke ble det hun hadde forestilt seg. Men begynner han ikke snart barnehagen? Da blir det vel litt lettere. 

Lurer på hva hun hadde forestilt seg

• Liker 14
Skrevet
På 10.9.2019 den 12.04, Klink skrev:

Hun sier jo selv at å få barn ikke ble det hun hadde forestilt seg. Men begynner han ikke snart barnehagen? Da blir det vel litt lettere. 

Har allerede begynt.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Klink skrev:

Ja, det er tross alt veldig krevende å drive en blogg.

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, skruf skrev:

En au pair skal vel ikke være hushjelp, men passe barn. Kan gjøre lett husarbeid vistnok, men nå har vel paret allerede vaskehjelp og betaler et firma for å vaske og stryke klær. Men hjelp til rydding og middagslaging kan vel være greit å få hjelp til 

En au pair skal i utgangspunktet ikke være en billig arbeidskraft i det hele tatt. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
På 11.9.2019 den 14.23, Viking-girl skrev:

Pussig at CBE la ut samme genser i et innlegg rett etterpå 😆

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

• Liker 14
Skrevet
16 timer siden, Regine. skrev:

Jeg lurer på hvordan naboene i Vollen, Asker oppfatter de?

Som nyrike russere... 

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...