Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Lagerbestilling
1 time siden, Milio skrev:

Jeg syns ikke det er en god sammenligning i det hele tatt. Det er et bilde hvor begge brystene er ute, noe det må fordi hun skal amme to barn i tvillingstilling. Det skal godt gjøres at de ikke blir hengende ute da. Og siden folk blir så brydd av at det ligger på Internett, så er det jo helt tydelig at det «er for mye for folk». Hvorfor? Seksualiserer dere det? Hadde vi ammet med albuen, hadde det vært et problem å vise hele armen da? Er det fordi brystpartiet er så seksualisert at «å kle av seg på hele overkroppen» når man skal amme et barn er å dra det for langt? 

Brystene er da en privat sone for de aller, aller, aller fleste kvinner. At man skal bli helt ukritisk og ha dem hengende ute i full offentlighet bare fordi man ammer, nei det skjønner jeg ikke helt. Jeg har ammet to barn i ett år hver og har aldri hatt noe trøbbel med å ha mesteparten av brystet tildekket med ammetopp og ammebh mens jeg ammer. Hjemme kunne jeg sitte i bare bh'en og amme men hadde ikke falt meg inn å sitte slik om jeg besøkte andre eller hadde kollegaer eller venner på besøk, langt mindre gjøre som Julianne og poste det på internett. Skjønner ikke hvorfor alle hemninger på død og liv skal kastes til side bare fordi man ammer barnet sitt. Men for å ha mitt på det rene: når man er hjemme i ammetåka med sine nærmeste så er det selvfølgelig noe helt annet.

Julianne var forresten veldig imot toppløs soling og å tvinge sin nakne kropp på andre for et par år siden:

"Heldigvis opplever jeg ikke at det er en trend å gå toppløs på stranden for jenter i dag, da de fleste viser hensyn til menneskene rundt. Er man på en offentlig strand med masse mennesker så kan det være ubehagelig for andre at du soler deg toppløs. Dersom du på død og liv ønsker å sole deg uten overdel av en eller annen grunn så kan du vel bare oppsøke en nudiststrand?"

https://pilotfrue.blogg.no/1463834213_fra_det_ene_til_det_a.html

Pussig at hun har snudd helt på flisa nå. Hun har vel skjønt at kropp selger, i likhet med Sophie Elise, Isabel Raad, Caroline Berg Eriksen og Anna Rasmussen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Lagerbestilling skrev:

Brystene er da en privat sone for de aller, aller, aller fleste kvinner. At man skal bli helt ukritisk og ha dem hengende ute i full offentlighet bare fordi man ammer, nei det skjønner jeg ikke helt. Jeg har ammet to barn i ett år hver og har aldri hatt noe trøbbel med å ha mesteparten av brystet tildekket med ammetopp og ammebh mens jeg ammer. Hjemme kunne jeg sitte i bare bh'en og amme men hadde ikke falt meg inn å sitte slik om jeg besøkte andre eller hadde kollegaer eller venner på besøk, langt mindre gjøre som Julianne og poste det på internett. Skjønner ikke hvorfor alle hemninger på død og liv skal kastes til side bare fordi man ammer barnet sitt. Men for å ha mitt på det rene: når man er hjemme i ammetåka med sine nærmeste så er det selvfølgelig noe helt annet.

Julianne var forresten veldig imot toppløs soling og å tvinge sin nakne kropp på andre for et par år siden:

"Heldigvis opplever jeg ikke at det er en trend å gå toppløs på stranden for jenter i dag, da de fleste viser hensyn til menneskene rundt. Er man på en offentlig strand med masse mennesker så kan det være ubehagelig for andre at du soler deg toppløs. Dersom du på død og liv ønsker å sole deg uten overdel av en eller annen grunn så kan du vel bare oppsøke en nudiststrand?"

Pussig at hun har snudd helt på flisa nå. Hun har vel skjønt at kropp selger, i likhet med Sophie Elise, Isabel Raad, Caroline Berg Eriksen og Anna Rasmussen. 

Eller ser hun på puppene nå som kun noe som kan brukes til å gi to barn mat med? Veit ikke hvem som er mest opptatt av at kropp selger jeg...du eller hun?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At deres menn satt «å flirte» burde vel være grunn til å dele dette... det fikk ingen av dem til å virke spesielt oppvakte for å si det sånn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hun fikk det som hun ønsket. Ved å legge dette ut, så var hun klar over mange ville reagere og folk har sterke meninger om amming. Denne tråden tok jo helt av. Den dama der vet å provosere. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/4/2019 at 1:37 PM, Mrs. Random Nick said:

Det er nok svært varierende fra person til person. Her hadde jeg null fysiske problemer med amming. Trening derimot, det er en helt annen sak.

Så belastningen av trening er ikke svært varierende fra person til person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lagerbestilling skrev:

Hun har blitt noen år eldre, og hun har blitt mor til et barn hun ammer. Synes ikke det er rart eller sjokkerende at hun legger ut et sånt bilde på bloggen. Det er vel ikke noe unormalt i å skifte mening om noe? Det er slik verden går framover …

Og uansett er vel dette bedre enn enda et reklameinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ti10 skrev:

Hun har blitt noen år eldre, og hun har blitt mor til et barn hun ammer. Synes ikke det er rart eller sjokkerende at hun legger ut et sånt bilde på bloggen. Det er vel ikke noe unormalt i å skifte mening om noe? Det er slik verden går framover …

Og uansett er vel dette bedre enn enda et reklameinnlegg.

Går verden fremover ved at man skifter mening? 😂😂 dersom hun så til de grader har skiftet mening burde hun nevnt det på en eller annen måte. Først fikk hun mye oppmerksomhet ved å mene at det er en uting å vise puppene på en offentlig badestrand, nå får hun utrolig mye oppmerksomhet ved å vise puppene i sin fulle tyngde i landets største aviser... begge deler handler kun om penger! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pås skrev:

Går verden fremover ved at man skifter mening? 😂😂 dersom hun så til de grader har skiftet mening burde hun nevnt det på en eller annen måte. Først fikk hun mye oppmerksomhet ved å mene at det er en uting å vise puppene på en offentlig badestrand, nå får hun utrolig mye oppmerksomhet ved å vise puppene i sin fulle tyngde i landets største aviser... begge deler handler kun om penger! 

Det er jo en vesentlig forskjell på å sole seg toppløs og å amme.

Det har jo på ingen måte samme formål.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pås skrev:

Ja, jeg synes det at folk skifter mening ofte er et tegn på at verden går framover. Og når folk skifter mening, er det gjerne fordi de har fått mer livserfaring, mer kunnskap om ting og evner å se saken fra flere sider. Det siste halve århundret har folk flest skiftet mening om bl. a. likestilling, homofili, raseskille osv. Synes du dette er negativt?

Sånne (hvis det finnes noen) som går gjennom et helt liv og mener det samme fra de er 8 til 80, de kan da ikke ha så god evne til verken å reflektere over ting eller lære av egne eller andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden alene er mer enn nok bevis på at vi ikke er i nærheten av riktig syn på amming!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
On 1/4/2019 at 5:24 PM, CecilieX said:

La oss nå ikke glemme at «Bloggerne» går på TV2, så en invitasjon av pilotfrue inngår nok i en strategi for å promotere programmet. 

Men altså, er det altså slik at man ønsker å fremme det å amme hverandres barn slik at det blir det mest naturlige i verden? Har ikke ammesaken gått litt over styr da? At man har morsmelkbank på sykehuset er en selvfølgelighet, men ser man for seg at mødre på barseltreff ammer barna på omgang? 

Hvorfor i all verden tror du noen ser for seg at man ammer barna på omgang på barseltreff? Er du så imot dette at du måtte dikte opp en helt meningsløs situasjon? 

Kryssamming er for mange stor hjelp, enten i hverdagen eller i spesielle situasjoner. Det kan være snakk om en utslitt mor som trenger ekstra søvn, hvor en venninne stiller opp for at mor skal få noen ekstra timer. Det kan være snakk om barn med sykdommer som trenger all morsmelk den kan få, hvor mor ikke greier å pumpe eller amme nok, eller hvor mor i visse situasjoner trenger en pause. Det kan være snakk om gode venner som bare "ikke ser problemet". Det kan være flaskenekt, eller at mor og venninne er ute med barna og mor ikke har nok melk der og da, og venninne sier "jeg kan ta han litt". Det er ikke noe de fleste kvinner i dag har behov for å utøve, men for noen kvinner kan kryssamming være det som gjør at de holder ut ammeperioden, eller at barnet får nok morsmelk. Hvorfor skal det ikke snakkes om? Hvorfor skal man overdrive og skape et inntrykk av at dette er noe man skal gjøre på omgang på barseltreff?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en utrolig konstruert problemstilling. Kryss-amming er ikke vanlig, men det er vel mest fordi de aller fleste ammer barna sine selv eller har flaske til de selv. Amming er supervanlig og ordinært i amme-Norge. Det er ikke sånn at PF er usedvanlig 'flink' som ammer, for det gjør faktisk 99% av mammabloggerne, men PF er utrolig flink til å vise puppene sine. Hvor mange tenker over at de andre bloggerne ammer? Ingen, fordi de ikke har behovet for å flashe det konstant. Fint at PF ammer, men det begynner å bli gammelt rett og slett. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Takida skrev:

For en utrolig konstruert problemstilling. Kryss-amming er ikke vanlig, men det er vel mest fordi de aller fleste ammer barna sine selv eller har flaske til de selv. Amming er supervanlig og ordinært i amme-Norge. Det er ikke sånn at PF er usedvanlig 'flink' som ammer, for det gjør faktisk 99% av mammabloggerne, men PF er utrolig flink til å vise puppene sine. Hvor mange tenker over at de andre bloggerne ammer? Ingen, fordi de ikke har behovet for å flashe det konstant. Fint at PF ammer, men det begynner å bli gammelt rett og slett. 

Tydeligvis er det ikke så normalt, siden folk skriker ut æsj og fysj og fy. Funkygine f. Eks har da vist like mye amming, eneste som skiller er at hennes bryst er mindre enn pilotfrue sine, så da synes liksom ikke folk det er vulgært. Hun var jo til og med på God morgen Norge to ganger på ei uke, fordi at de den andre gangen måtte snakke om amming, fordi at det var sååå spesielt at hun dro frem puppen på morgen-TV den første gangen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at kvinner ammer, er det en annens kvinne baby der som også trenger mat, helt supert at en venninne kan tilby mat. 

Nå har pilotfrue fått masse blæst rundt bloggen, da kan hun fortsette å selge de Harry klokkene og den der svarte hudmaska hun reklamerer for i ett sett. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Macimba

Jeg forstår ikke ar denne tråden fortsetter og fortsetter om amming. Hva er det å tjate om side opp og side ned. Kvinner har til alle tider ammet egne barn, og noen ganger andres. Alle vet at det er til det beste å amme, alle  burde støtte offentlig amming.

Det står heller ikke større respekt av Julianne enn av andre mødre  fordi at hun velger å la seg avbilde i en blogg med egen og venninnens baby - det var ikke for å fremme amming. Mennene satt i en stol og lo....

Det hun imidleritd har oppnådd er at bloggen har fått flere klikk, mer klingende mynt i kassen - hun trenger ikke anstrenge seg mer enn før på å lage gode innlegg. De to kan bare fortsette med reklame for DW- klokkene, div skjønnhetsprodukter og ansiktsmaskene sine. 

Det blir ikke kjedeligere blogg enn hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Macimba skrev:

Jeg forstår ikke ar denne tråden fortsetter og fortsetter om amming. Hva er det å tjate om side opp og side ned. Kvinner har til alle tider ammet egne barn, og noen ganger andres. Alle vet at det er til det beste å amme, alle  burde støtte offentlig amming.

Det står heller ikke større respekt av Julianne enn av andre mødre  fordi at hun velger å la seg avbilde i en blogg med egen og venninnens baby - det var ikke for å fremme amming. Mennene satt i en stol og lo....

Det hun imidleritd har oppnådd er at bloggen har fått flere klikk, mer klingende mynt i kassen - hun trenger ikke anstrenge seg mer enn før på å lage gode innlegg. De to kan bare fortsette med reklame for DW- klokkene, div skjønnhetsprodukter og ansiktsmaskene sine. 

Det blir ikke kjedeligere blogg enn hennes. 

Det er da helt vanlig i alle tråder her at ting som omhandler hovedpersonene blir diskutert. Hun har vært i media pga amming den siste uken, så da er det da helt naturlig å diskutere rundt det. Er omtrent bare i denne tråden det stadig kreves at man ikke diskuterer aktuelle saker. Merkelig opplegg.

Hva synes du denne tråden skal handle om? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Tydeligvis er det ikke så normalt, siden folk skriker ut æsj og fysj og fy. Funkygine f. Eks har da vist like mye amming, eneste som skiller er at hennes bryst er mindre enn pilotfrue sine, så da synes liksom ikke folk det er vulgært. Hun var jo til og med på God morgen Norge to ganger på ei uke, fordi at de den andre gangen måtte snakke om amming, fordi at det var sååå spesielt at hun dro frem puppen på morgen-TV den første gangen. 

Er vel ingen som har skrevet noe æsj og fysj om at hun ammer?? De fleste som har kommentert (inklusive meg selv!) har ammet selv og mener vel at amming overhodet ikke er noen big deal! Det noen lurer på er vel fruens motiver...

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pås skrev:

Er vel ingen som har skrevet noe æsj og fysj om at hun ammer?? De fleste som har kommentert (inklusive meg selv!) har ammet selv og mener vel at amming overhodet ikke er noen big deal! Det noen lurer på er vel fruens motiver...

Amming er så ordinært at jeg tror de færreste bryr seg. Er mer dette merkelige behovet for å vise at hun ammer folk reagerer på. PF lager en debatt som ikke finnes. For å tjene penger.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...