Gå til innhold

Skal man gi til tiggere eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir aldri til tiggere. Synes veldig synd på dem, men så lenge folk gir dem penger for å sitte der så vil bakmenn tvinge dem til å fortsette med nettopp det. Kjøper ikke historien med at dette ikke er organisert. Det er bander som driver med bla. salg av narkotika og utnyttelse av mennesker. Ikke noe å gi pengestøtte til altså. Om du synes ekstra synd på dem så kan du jo kjøpe en varm kakao eller noe? Så går det i det minste rett til den stakkaren som sitter der og fryser... :icon_frown:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg bodde før så jeg flere ganger at de som satt og tagg i gatene på dagen, i skitne klær som det sto dårlig stelt med, sto litt bortgjemt på kvelden, i ordentlige klær, pratet, lo, og ble hentet av en bil.

Moren min lærte meg å gi penger til rusmisbrukere isteden. Du vet at pengene mest sanssynlig går til rusmidler, men da slipper de i allefall å slite så forferdelig for å få tak i penger til neste "high" den kvelden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri til tiggere, men om jeg går forbi "de faste tiggerne som sitter på sine faste plasser" sier jeg hei til dem inni mellom. Jeg går forbi noen faste tiggere inni mellom, og jeg tror ikke de har det så galt egentlig. Han ene satt en gang og snakket i mobilen sin mens han hadde tiggerkoppen foran seg. En annen gang røyket han. Har han muligheter til å skaffe seg både røyk og mobil, så synes jeg virkelig ikke synd på ham.

Anonymkode: 9f4eb...3f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hendelse i stad faktisk. Fikk ropt masse dritt etter meg fordi jeg ikke ga penger til den rumenske damen utenfor butikken. Er så vidt jeg har råd til mat selv, men hadde gitt litt til de som fortjener det. =Oslo f.eks. Aldri til frekke og kriminelle romfolk, og alle som gir til dem er idioter, for hadde det ikke vært for dere som gir hadde de ikke overtatt hvert hjørne og forsøpla byen. 

Anonymkode: 39ce0...51a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir IKKE til rumenske tiggere. Reise den lange veien Romania-Norge for å tigge? Veldig..

Kjøper stort sett alle nummer av =Oslo. Ikke noe problem med å støtte norske narkiser der. 

Men kollega gikk inn på 7eleven og kjøpte en kopp kakao til en rumensk tiggersvindler. Helte lakseolje oppi. Vi lo godt av den. 

Anonymkode: 7841c...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir IKKE til rumenske tiggere. Reise den lange veien Romania-Norge for å tigge? Veldig..

Kjøper stort sett alle nummer av =Oslo. Ikke noe problem med å støtte norske narkiser der. 

Men kollega gikk inn på 7eleven og kjøpte en kopp kakao til en rumensk tiggersvindler. Helte lakseolje oppi. Vi lo godt av den. 

Anonymkode: 7841c...3f0

Det siste der er bare utrolig slemt. en ting er å ikke gi, noe annet å gå inn for å være slem 

Anonymkode: f61e7...552

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å så ut kafeteria vindu her om dagen, satt noen å tigget. men i det skjulte spilte hun spill på iphone 5.

Anonymkode: f61e7...552

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt å så ut kafeteria vindu her om dagen, satt noen å tigget. men i det skjulte spilte hun spill på iphone 5.

Anonymkode: f61e7...552

Hadde det hjulpet om hun hadde hatt en iphone 3 eller burde hun heller hatt en Nokia 3210 hun spilte snake på? iPhone 5 får en vel kjøpt billig brukt.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/tigging/sannheten-om-rumenske-tiggere/a/23472013/

Forskning viser at det ikke finnes noen bakmenn, de er fattige og trenger pengene. Noen av de mest ressurssterke er kriminelle, men de bruker heller ikke like mye tid på å tigge. Er du usikker kan du gi dem mat og klær. 

Anonymkode: 8b6fb...9ce

Merkelig at jeg da flere ganger har sett disse sette seg inn i dyre Mercedeser på ettermiddagen.  Men, nei de har nok bare rike venner!

Endret av DreamOn
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker mer tigging, så gir du.

Hvis du ønsker mindre tigging, så gir du ikke,

 

Anonymkode: 29b1e...e27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi. Da er det bedre å gi til en organisasjon eller til f.eks =Oslo. Jeg kjøper =Oslo når jeg har råd (er student), og noen ganger gir jeg gjerne også litt ekstra. Synes de fortjener det, de jobber faktisk for pengene sine. Disse folka som bare sitter og rister en kopp i trynet på deg setter jeg ikke pris på. Så de gir jeg heller ikke til. 

Anonymkode: da510...b26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min onkel fortalte at de fleste utenlandske tiggere blir truet til å tigge. ''Sjefene'' deres tar fra dem et familiemedlem i hjemlandet, og truer med å skade familiemedlemmet om de ikke skaffer dem penger (tigging). Var også en del andre ting om at de ikke kunne sladre eller rømme og sånt også...

Husker ikke helt hva onkelen min fortalte, men det var noe i den duren. Jeg personlig vil gjerne gi til tiggere, om ikke penger så mat i alle fall. Men jeg føler samtidig at jeg blir lurt når jeg gir dem noe... Og når jeg først gir en vil jeg gi til alle. Syns det er så trist at de sitter der i kulda, sultne, mens jeg både er varm og mett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gir IKKE til rumenske tiggere. Reise den lange veien Romania-Norge for å tigge? Veldig..

Kjøper stort sett alle nummer av =Oslo. Ikke noe problem med å støtte norske narkiser der. 

Men kollega gikk inn på 7eleven og kjøpte en kopp kakao til en rumensk tiggersvindler. Helte lakseolje oppi. Vi lo godt av den. 

Anonymkode: 7841c...3f0

Fy faen du og din kollega er noen råtne mennesker. Håper jeg aldri møter på slike som dere. Hva tenker dere med egentlig? Null oppdragelse? Stakkars! :sinna:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gir IKKE til rumenske tiggere. Reise den lange veien Romania-Norge for å tigge? Veldig..

Kjøper stort sett alle nummer av =Oslo. Ikke noe problem med å støtte norske narkiser der. 

Men kollega gikk inn på 7eleven og kjøpte en kopp kakao til en rumensk tiggersvindler. Helte lakseolje oppi. Vi lo godt av den. 

Anonymkode: 7841c...3f0

Fy søren!!! Du burde skamme deg! 

Anonymkode: 704a0...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gir IKKE til rumenske tiggere. Reise den lange veien Romania-Norge for å tigge? Veldig..

Kjøper stort sett alle nummer av =Oslo. Ikke noe problem med å støtte norske narkiser der. 

Men kollega gikk inn på 7eleven og kjøpte en kopp kakao til en rumensk tiggersvindler. Helte lakseolje oppi. Vi lo godt av den. 

Anonymkode: 7841c...3f0

Æsj, kvalme mennesker som deg får merke konsekvensen av sine handlinger, før eller siden.

Jeg har nesten aldri kontanter, så jeg gir ikke til noen, om jeg har kan jeg finne på å gi til narkomane som spør om penger til narkotika, da vet jeg hvor de går. Ellers prøver jeg å gi et smil eller hei til de som sitter på gata, uansett bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er veldig dumt å gi til utenlandske tiggere. De krysser kontinentet for å komme hit å tigge, heller enn å ta tak i egen livsførsel i hjemlandet, og ved å gi bidrar du kun til å opprettholde tigging som "industri". Vil du virkelig hjelpe så gir du til organisasjoner som jobber for å hjelpe disse på bena, selv om det ikke gir samme tilfredsstillelsen som ved å gi direkte.  

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2016 den 7.56, AnonymBruker skrev:

Er nok ganske påvirkelig når noen sitter rett på den kalde asfalten i dårlige klær og med bedende øyne.  Og jeg vurderer om jeg har lyst på den tredje kaffe latten for dagen eller ikke. Så i går gav jeg en tigger et stort smil og 20 kroner. Han kunne se ut som om han var av romfolket, og ble veldig glad. Men så slo det meg at dette kanskje ikke er så snilt allikevel? Hva tror dere og hva gjør dere? 

Anonymkode: c239c...1a2

Hvis du gir penger: "Hei alle sammen rundt meg. Jeg er en idiot. Jeg ser kun ting rett foran meg og konkluderer med at det er det jeg ser. Jeg legger ingen andre tanker inn der, av type "kritiske" tanker. Jeg sluker alt rått og jeg er stolt over det. Jeg er et bra menneske.

Hvis du ikke gir penger tar du ansvar. Da gir du ikke etter for de smålige, uansvarlige følelsene dine som har såååååå lyst til å føle seg litt bedre og å sette en slags glorie på seg selv.

Anonymkode: 966a4...ec2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...