Gå til innhold

Skal man gi til tiggere eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist gang jeg gå penger til en uteligger så endte det med at samme person, senere på dagen, kom ut fra et toalett med nye klær og iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Lexicon said:

Sist gang jeg gå penger til en uteligger så endte det med at samme person, senere på dagen, kom ut fra et toalett med nye klær og iPhone

Da ga du kanskje litt vel mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast pengene heller ut vinduet fremfor å gi til tiggere. Da støtter du ikke den forferdelige kriminaliteten som ligger bak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2019 den 17.48, te_groupies skrev:

Syns ikke noe synd på de rumenerne. De har steder å være. Når de banner etter folk, følger etter folk, og blir sinte hvis de ikke får den og den maten de kommanderer folk å kjøpe de så vet jeg ikke hva problemet deres er. Sa han at han ble veldig glad eller smilte han veldig? Jeg gir aldri selvom de sikkert mener at man gjør det etter at de har sneket fingrene sine nedi lommebøkene til folk. 

Slutt å kalle disse kjeltringene for rumenere. Vanlige rumenere løper ikke rundt og tigger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Tiggerene fra Romania er en del av et kriminelt nettverk. De burde aldri ha fått lov til å komme til Norge for å tigge i første omgang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal ikke gi. Det er en kynisme uten like, og de bygger på historier som ikke er sanne, og de forteller iallfall ikke fra hvilken by de er i fra. De lurer så mye at dem tror det selv. 

Trist skue er det at samfunnet tillater at de skal få okkupere butikk inngangene, kan vi ikke nordmenn få si i fra at det er nok nå, det er nok uorden som vi egentlig ikke tillater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Martin13 skrev:

Kast pengene heller ut vinduet fremfor å gi til tiggere. Da støtter du ikke den forferdelige kriminaliteten som ligger bak.

Jeg støtter denne. 

Det er farlig galskap hva samfunnet tillater at de skal få skape uorden i samfunnet, på tide de folkevalgte setter en stopper og grense på hva som er tillatt. Her har grensen gått altfor langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2016 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Enda en tråd om dette. 

Jeg har lest "forskningsrapporter", som konkluderer med at tiggerne er fattige og ikke styrt av kriminelle bakmenn. 

Og jeg har lest. Og lest. 

Men utenfor mitt kontorvindu ser jeg følgende:

1. Varebil "lemper ut" tiggere hver morgen. En er veldig sprek til beins, og er rask til å finne plassen sin utenfor supermarkedet. Men når han kommer dit, er han sterkt handicappet. Kan knapt gå. "Deformert" fot. Ja, jeg så da han løp for å finne plassen sin. Og jeg ser hvor perfekt han går da samme bilen plukker ham opp i 20-tida. 

2. En annen sitter på gatehjørnet tvers i mot. Dame/jente, ca. 30 (?), i fargerike skjørt. Gråter for å få penger. Tar lunsjen sin på kaffebaren lenger borte i gata. Der går det endel caffelatte og intens surfing på rådyr mobiltelefon. 

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro på. 

Opplys meg gjerne. 

Anonymkode: 59961...565

jeg blir sjokkert. Tenk at de får holde på sånn i gatene og de folkevalgte tar ikke ansvar? kynisme uten like.Det er på tide det blir en stopper for dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...