Gå til innhold

Klep min datter i armen. Dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din datter kan politianmelde deg for vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Men altså.. 

Synes du skal legge den dårlige samvittigheten bak deg, Ts. Det skjedde kun en gang, og du har gitt en ektefølt unnskyldning. Foreldre er også bare mennesker, og alle mennesker feiler. Hadde det vært noe som hadde gjentatt seg, hadde det vært en helt annen sak.

Du er nok en god mor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa du unnskyld til din mor for at du var så frekk i kjeften?

Anonymkode: 455d7...ff7

Ja, selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Enig med deg. Barn idag behandles som porselen og skal snakkes til rette på en pen måte. Har sett flere eksempler på foreldre som nærmest godsnakker med barnet sitt når de er skikkelig umulige. De lærer jo absolutt ingenting. Barna mine har fått husarrest, inndratt PC, mobil og lommepenger. De har også fått kjeft. De har ikke lidd noen nød og er ordentlige voksne nå idag.

Jeg tør også påstå at den dullingen som brukes idag ødelegger barn fra å skjønne hvordan den virkelige verden fungerer.

Det er latterlig å lese slik svada. Det finnes faktisk en mellomting mellom null oppdragelse og voldelig oppdragelse. Det går faktisk an å oppdra barn uten å ty til fysisk eller psykisk mishandling. Det går an å sette grenser og å være konsekvent og bestemt uten å mishandle barnet.

Forskningen viser faktisk at barna lærer mer med en oppdragermetode som er konsekvent og bestemt, og uten bruk av fysisk eller psykisk mishandling. Det ser vi også i Norge, hvor yngre generasjoner generelt er mer veloppdragne, snillere, mer pliktoppfyllende, gjør mindre opprør, og har et tettere og bedre forhold til sine foreldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, fannyfab skrev:

Gi deg

I akkurat den saken har AB 97d faktisk rett. I saken vedkommende svarer på er det åpenbart gjentatt mishandling. Det er per definisjon mishandling i nære relasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, denne tråden er bare et symbol på hvor hysterisk vårt samfunn har blitt.

Unger tåler å bli kløpet en gang i armen, unger tåler å blidratt en gang i øret..

Jeg er kun 30 år men mine foreldre både kløyp meg i armen og klappet til meg om jeg var umulig. En kompis av meg fikk zalo i munn hver gang han bannet... Dette var heeelt normalt!! Tilogmed læreren kunne ta oss hardt i armen om vi ikke ga oss. 

Dette var helt normalt før, men nå blir det sett på som barnemishandling å knipse ungen på fingern..

Btw jeg har et meget nært og godt forhold med min foreldre.

Anonymkode: 6c4ef...79d

Jeg fikk smake på såpa før skolealder og kan ikke akkurat si at jeg synes det gjorde meg til et bedre menneske. 

Anonymkode: 895ac...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, jabx skrev:

Nei, det er kun mishandling i nære relasjoner (som det heter nå) hvis det er alvorlig eller gjentatt mishandling (fysisk eller psykisk). TS sier det har skjedd en gang. Det er ikke gjentatt. TS sier det var en klyp i armen. Det er ikke grovt.

Les lovbestemmelsen, du.

Trusler, voldtekt og stjeling. @Arashi

Anonymkode: 964cf...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke.

Kun 1 gang er like fullt ut straffbart som 2 eller 40 ganger.

Vold er forbudt og straffbart i Norge.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Ja, vold er straffbart. Men volden må være grov eller gjentatt for at det skal gå under bestemmelsen for mishandling i nære relasjoner.

Du er klar over at den vanlige voldsbestemmelsen er separat fra den som omhandler mishandling i nære relasjoner, ikke sant? Fulgte du linken min? Leste du lovteksten?

Du vil se at vanlig kroppskrenkelse har en strafferamme på 1 år, og mishandling i nære relasjoner har en strafferamme på 6 år.

Det er altså ikke "like fullt ut straffbart" hvis man ser på de to bestemmelsene. Maksimumstraffen er seks ganger lengre ved mishandling i nære relasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

Jo. For det første påstår vedkommende at mishandlingen ikke skal ha noen effekt på barnet, og for det andre bagatelliserer vedkommende volden han eller hun selv ble utsatt for.

Du er bare vrang. 

Anonymkode: 0a905...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt. Å bi klypet i en gang eller to i løpet av livet er går overhodet ikke under ordet mishandling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fannyfab skrev:

Blir oppgitt. Å bi klypet i en gang eller to i løpet av livet er går overhodet ikke under ordet mishandling

Synes du det hadde vært ok om parteren din kløp deg når h*n ble oppgitt eller sint?

Anonymkode: 895ac...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hysterikere her...

Dette er tydeligvis lenge siden. Og TS sier at datter har glemt det, men at hun sjøl fortsatt har dårlig samvittighet. Noe jeg ikke syns hun skal ha. Det skjedde i affekt!

Håper TS kan kvitte seg med dårlig samvittighet, for der er ingen grunn til å føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jabx skrev:

Ja, vold er straffbart. Men volden må være grov eller gjentatt for at det skal gå under bestemmelsen for mishandling i nære relasjoner.

Du er klar over at den vanlige voldsbestemmelsen er separat fra den som omhandler mishandling i nære relasjoner, ikke sant? Fulgte du linken min? Leste du lovteksten?

Du vil se at vanlig kroppskrenkelse har en strafferamme på 1 år, og mishandling i nære relasjoner har en strafferamme på 6 år.

Det er altså ikke "like fullt ut straffbart" hvis man ser på de to bestemmelsene. Maksimumstraffen er seks ganger lengre ved mishandling i nære relasjoner.

Mitt poeng var og er: selv om det er ulike definisjoner og strafferammene er ulike - så er det likefullt vold og straffbart.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, fannyfab skrev:

Blir oppgitt. Å bi klypet i en gang eller to i løpet av livet er går overhodet ikke under ordet mishandling

Jeg har faktisk hørt om et forlovet par der han kjøpe og ga henne en ørefik - en gang - og hun anmeldte dette.

I dag er de gift og hun jobber som advokat med strafferett.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk hørt om et forlovet par der han kjøpe og ga henne en ørefik - en gang - og hun anmeldte dette.

I dag er de gift og hun jobber som advokat med strafferett.

Anonymkode: 2e3f0...97d

"Han kløp henne og ga henne en ørefik", skulle det stå.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...