Gå til innhold

Klep min datter i armen. Dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen få år tilbake hadde jeg og min datter en stor krangel. Hun nektet å høre etter og var veldig likegyldig. Jeg sa hun måtte være hjemme og fikk ikke dra på vennebesøk fordi hun "svarte meg" stygt. Dette ble hun veldig sur for og kalte meg mange stygge ting. Jeg klep henne i armen og sa at hun skulle komme seg opp på rommet sitt og oppføre seg. Dette ble hun også veldig sur for og kalte meg enda flere stygge ting. Jeg fikk veldig dårlig samvittighet for å ha klepet henne i armen. Det ble jo selvsagt ikke noe blåmerker eller andre sår, men jeg klep henne. Jeg har lenge hatt dårlig samvittighet for dette, og pratet med min datter om dette flere ganger og hun sier at alt er fint og at det ikke gjør noe i ettertid. Men jeg sitter enda med en følelse av å være dårlig mor som gjorde dette..

Anonymkode: b7b64...c65

Din datter kan politianmelde deg for vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 2e3f0...97d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klem til deg:hjerte: 

Jeg har hørt om venninner av min datter som har foreldre som kanskje har tatt de i ørene når de var mindre fordi de ikke hørte etter. Dette gjorde min far hvis jeg virkelig ikke hørte etter og han ble rasende på meg. Jeg ville jo ikke kalt det barnemishandling ettersom det skjedde en sjelden gang. Men bare det å "gjøre det selv" på min egen datter har vært veldig ekkelt i ettertid for jeg føler at man blir kalt dårlig forelder uansett hva i dagens samfunn..

Anonymkode: b7b64...c65

Slikt er forbudt i Norge.

Foreldre kan bli politianmeldt for vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Nei, en 16-åring skal ikke måtte tåle fysisk mishandling fra foreldrene sine. På ingen måte. Selv om hun forstår hvorfor hun ble kløpet er det like fullt uakseptabelt (og det er selvsagt uakseptabelt hvis barnet overbevises om at grunnen til klypingen var en god grunn til å gjøre det - da begynner barnet å bebreide seg selv noe som ikke skal skje).

Når det er sagt er jeg enig i at TS bør legge det bak seg - så lenge hun har beklaget og de har gjort opp. Man skal aldri misbruke barn fysisk (vel, egentlig skal man ikke gjøre det med noen, men barn er ekstra sårbare), men hvis det først koker over og det går ut på noe som f.eks. i denne situasjonen, så går det faktisk an å be om unnskyldning og bli ferdig med det. Det er bare viktig at ikke barnet blir sittende med dårlig samvittighet.

Som en engangsforeteelse får det være med en ektefølt unnskyldning. Hvis det er noe som stadig gjentar seg bør forelderen søke hjelp.

Dattera er ikke barn, 16 år er hun over den seksuelle lavalder. Hun var nok voksen til å forstå at å kalle sthgge ting er minst like ille som å klype.

Anonymkode: 340d2...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dattera er ikke barn, 16 år er hun over den seksuelle lavalder. Hun var nok voksen til å forstå at å kalle sthgge ting er minst like ille som å klype.

Anonymkode: 340d2...a20

Hun er likevel den svake part og forelderen hovedansvarlig for å besinne seg.

Datteren kan politianmelde moren.

Anonymkode: 2e3f0...97d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er likevel den svake part og forelderen hovedansvarlig for å besinne seg.

Datteren kan politianmelde moren.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Ja det kan hun. Men siden dette er flere år siden tror jeg datteren har lagt det bak seg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Les igjen. En engangsforeteelse tilbake i tid, gjort i affekt, som TS angrer sårt på enda uten grunn.

Ikke lag helvete ut av ingenting.

Du burde også lese igjen. Jeg omtaler nettopp situasjonen til TS og sier at hun bør gå videre. Det jeg reagerte på var følgende utsagn fra deg:

"Hun var nesten voksen og tåler såpass."

Da svarer jeg at nei, hun skal ikke tåle det.

"Og jeg regner med hun nå forstår hvorfor dette skjedde."

Da svarer jeg at det er viktig at 16-åringen skjønner at det ikke var hennes feil at forelderen mistet kontrollen over seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din datter kan politianmelde deg for vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Det kan hun sikkert, men den vil bli henlagt. Volden må være alvorlig eller gjentatt. Klyping er ikke alvorlig vold, og en enkelthendelser er ikke gjentagende vold.

Derimot kan TS straffes for vanlig kroppskrenkelse. Men det er ikke akkurat enkelt å finne bevis, og når det ikke er en grov voldssak vil det neppe føre frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dattera er ikke barn, 16 år er hun over den seksuelle lavalder. Hun var nok voksen til å forstå at å kalle sthgge ting er minst like ille som å klype.

Anonymkode: 340d2...a20

Rettslig sett er det et barn, og en 16-åring er langt ifra moden nok til å kunne forventes å ta fullstendig ansvar for seg selv. Uansett rettferdiggjør ingenting bruk av vold mot eget barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen få år tilbake hadde jeg og min datter en stor krangel. Hun nektet å høre etter og var veldig likegyldig. Jeg sa hun måtte være hjemme og fikk ikke dra på vennebesøk fordi hun "svarte meg" stygt. Dette ble hun veldig sur for og kalte meg mange stygge ting. Jeg klep henne i armen og sa at hun skulle komme seg opp på rommet sitt og oppføre seg. Dette ble hun også veldig sur for og kalte meg enda flere stygge ting. Jeg fikk veldig dårlig samvittighet for å ha klepet henne i armen. Det ble jo selvsagt ikke noe blåmerker eller andre sår, men jeg klep henne. Jeg har lenge hatt dårlig samvittighet for dette, og pratet med min datter om dette flere ganger og hun sier at alt er fint og at det ikke gjør noe i ettertid. Men jeg sitter enda med en følelse av å være dårlig mor som gjorde dette..

Anonymkode: b7b64...c65

Jeg er mann og har et veldig godt forhold til både venner og familie - jeg kjenner meg ikke igjen og kan derfor ikke gi deg et annet råd enn: lykke til. :kose:

Anonymkode: 964cf...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

Rettslig sett er det et barn, og en 16-åring er langt ifra moden nok til å kunne forventes å ta fullstendig ansvar for seg selv. Uansett rettferdiggjør ingenting bruk av vold mot eget barn.

Mulig det - jeg og pappa, mamma og søskenene mine har alltid hatt et veldig godt forhold - så jeg er veldig naiv når det gjelder slike problemstillinger.
Som dere ser diskuterer vi for det meste natur og vitenskap her, men jeg ønsker og mener at alt skal gå bra og masse lykke til. :klem:

Anonymkode: 964cf...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at de som har mest å utsette på andre er de med dårligst samvittighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mødre sammenligner. De sammenligner med hvordan de selv ble behandlet, og de tenker: måten jeg behandler på ikke er så ille i forhold. Det var ihvertfall slik i mitt tilfelle. Og det er klart at det var ille. Men hun tenkte ikke på det slik for hun som sagt sammenlignet. 

Anonymkode: d3143...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din datter kan politianmelde deg for vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Herregud da, min datter har jo glemt dette. Er jo bare jeg som har tenkt på dette lenge

Anonymkode: b7b64...c65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud da, min datter har jo glemt dette. Er jo bare jeg som har tenkt på dette lenge

Anonymkode: b7b64...c65

Du trenger ikke å tenke på det. At du har en samvittighet og angrer tilsier at du er en god mor. :)

Anonymkode: d3143...590

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo selvsagt at man ikke skal påføre barnet sitt noe som helst av skader, og jeg vet om veldig mange foreldre som har tatt litt i barnet sitt. NEI; det er ikke greit! Selv om jeg tok litt hardt i armen til min datter for flere år siden

Anonymkode: b7b64...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jesus folkens, ikke kom her å si at hun ER voldelig fordi ts tok i armen til dattera si for noen år siden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernt at mange av dere snakker om politianmeldelse for noe slikt. Ærlig talt. 

Anonymkode: d3143...590

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far kløp meg i armen en gang han ble veldig sint, og fikk dårlig samvittighet etterpå. Jeg ble fly forbanna der og da, men alt i orden etterpå. Vet han ikke vil skade meg, og vet det ble gjort i affekt.

Likevel så kommer jeg aldri til å glemme det, og heller aldri tilgi det.

Sånt gjør man ikke mot ungene sine som voksen. Det er du som skal vite best. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klappet til begge min en gang hver og det var i affekt. Veldig vanskelige og vi hadde skikkelig dårlig tid til skole og jobb. De hørte virkelig ikke på meg og uansett hva jeg sa så gjorde de stikk motsatt.

Svarte meg stygt og plutselig klappet jeg til den ene, den andre en annen gang i liknende situasjon.

Vi ble forsinket til både skole og jobb for jeg begynte å gråte og ba om unnskyld hundre ganger. Koste de og var så skikkelig lei meg. De gråt ikke engang, men de skjønte iallefall at nå var det nok og hørte på meg.

Jeg tok opp dette noen år senere og ingen av de husket det engang og begge sa at de sikkert dortjente det der og da. Har aldri slått de etter det og kommer heller aldri til å gjøre det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...