Gå til innhold

Klep min datter i armen. Dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har klappet til begge min en gang hver og det var i affekt. Veldig vanskelige og vi hadde skikkelig dårlig tid til skole og jobb. De hørte virkelig ikke på meg og uansett hva jeg sa så gjorde de stikk motsatt.

Svarte meg stygt og plutselig klappet jeg til den ene, den andre en annen gang i liknende situasjon.

Vi ble forsinket til både skole og jobb for jeg begynte å gråte og ba om unnskyld hundre ganger. Koste de og var så skikkelig lei meg. De gråt ikke engang, men de skjønte iallefall at nå var det nok og hørte på meg.

Jeg tok opp dette noen år senere og ingen av de husket det engang og begge sa at de sikkert dortjente det der og da. Har aldri slått de etter det og kommer heller aldri til å gjøre det heller.

Klem til deg. Skjønner deg godt, det ble bare gjort i affekt i en veldig stressende situasjon..

Anonymkode: b7b64...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, jabx skrev:

Det kan hun sikkert, men den vil bli henlagt. Volden må være alvorlig eller gjentatt. Klyping er ikke alvorlig vold, og en enkelthendelser er ikke gjentagende vold.

Derimot kan TS straffes for vanlig kroppskrenkelse. Men det er ikke akkurat enkelt å finne bevis, og når det ikke er en grov voldssak vil det neppe føre frem.

Ett enkelt slag, lugging eller ørefik er "vold i nære relasjoner" (når det er familie) hvis det politianmeldes.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ett enkelt slag, lugging eller ørefik er "vold i nære relasjoner" (når det er familie) hvis det politianmeldes.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Hvis det er virkelig synlige skader og barnet tar skade av dette, ja da kan det være vold i nære relasjoner. Men slik var det ikke i dette tilfellet. Hadde ts gått til politistasjonen og anmeldt seg selv feks for å ha tatt i armen til barnet sitt en gang for mange år siden fordi hun har dårlig samvittighet, har politiet bare bedt henne dra igjen skal jeg si deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fannyfab skrev:

Hvis det er virkelig synlige skader og barnet tar skade av dette, ja da kan det være vold i nære relasjoner. Men slik var det ikke i dette tilfellet. Hadde ts gått til politistasjonen og anmeldt seg selv feks for å ha tatt i armen til barnet sitt en gang for mange år siden fordi hun har dårlig samvittighet, har politiet bare bedt henne dra igjen skal jeg si deg

Generelt (hvis vi ser bort fra TS og hennes situasjon) så stemmer det nok ikke hva du sier.

Det behøver ikke å være synlige skader for at noe skal kunne defineres som "vold i nære relasjoner". Og en gang er nok.

Bare slik at du vet dette til info.

Anonymkode: 2e3f0...97d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS snakker dessutten om mange år siden. Det er ikke sikkert at dette var straffbart på dette tidspunktet. 

Anonymkode: d3143...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Generelt (hvis vi ser bort fra TS og hennes situasjon) så stemmer det nok ikke hva du sier.

Det behøver ikke å være synlige skader for at noe skal kunne defineres som "vold i nære relasjoner". Og en gang er nok.

Bare slik at du vet dette til info.

Anonymkode: 2e3f0...97d

Jeg skal ikke sitte å være for det å påføre "vold" mot et barn, men hvis mamma hadde gitt meg et klapp på kinnet hvis jeg hadde gjort noe virkelig ille, da hadde jeg faktisk skjønt hva jeg har gjort galt og ikke gjort det igjen. 

Skjønner ikke helt hva du vil fram til når du sier "sett bort fra ts og hennes situasjon" når du sier at "en gang er nok". Jeg skjønner at noen barn kan reagere forskjellig på dette. Men det å si at det er vold(og vold synes jeg er et veldig sterkt ord for slike små situasjoner) å ta ungen sin i armen synes jeg blir for dumt for meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for, det kalles oppdragelse. Selv om alt skal være så utrolig pedagogisk i dagens samfunn og bare det å se skjevt på ungen din blir sett på som misshandling, så nytter det rett og slett ikke å kun prate til unger bestandig. Unger skal være redde for å være frekke og stygge mot andre, di skal frykte konsekvensene slik oppførsel får. Det vokser desverre opp en haug med drittunger i dag,  nettopp pga at ting ikke får konsekvenser, alt skal prates på plass og det funker ikke alltid. Jeg er 30 år nå og selv fikk jeg både husarrest, ris på rompa og blei bært etter nakkehårene inn på rommet mitt om jeg ikke oppførte meg som barn. Har overhode ikke tatt noe skade av dette og jeg tror at mange unger trenger slike konsekvenser og slik oppdragelse rett og slett for å bli et bra menneske. 

Anonymkode: 6b550...e52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fannyfab skrev:

Jeg skal ikke sitte å være for det å påføre "vold" mot et barn, men hvis mamma hadde gitt meg et klapp på kinnet hvis jeg hadde gjort noe virkelig ille, da hadde jeg faktisk skjønt hva jeg har gjort galt og ikke gjort det igjen. 

Skjønner ikke helt hva du vil fram til når du sier "sett bort fra ts og hennes situasjon" når du sier at "en gang er nok". Jeg skjønner at noen barn kan reagere forskjellig på dette. Men det å si at det er vold(og vold synes jeg er et veldig sterkt ord for slike små situasjoner) å ta ungen sin i armen synes jeg blir for dumt for meg

Så er det heller ikke du som er dommer i slike straffesaker ;-)

Anonymkode: 2e3f0...97d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så er det heller ikke du som er dommer i slike straffesaker ;-)

Anonymkode: 2e3f0...97d

Nei såklart, men det å mene at ts eller andre som en gang har gjort noe dumt er voldelig blir veldig overdramatisk å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er det heller ikke du som er dommer i slike straffesaker ;-)

Anonymkode: 2e3f0...97d

Å gi ungen sin en klapp eller ta tak i armen når di absolutt ikkke hører etter er ikke vold. Det kalles oppdragelse. 

Anonymkode: 6b550...e52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes man er blitt litt vel hårsår hvis man tror en 16 åring skal bli traumatisert for livet av en ørefik. Så lenge det ikke er en vane og dere har pratet om det så kan man legge dette bak seg.  En 16 åring kan provosere en stein og tror faktisk de har godt av å forstå at nok er nok. Ikke at jeg bifaller vold men man er tross alt bare menneske.  

Anonymkode: bc84d...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, denne tråden er bare et symbol på hvor hysterisk vårt samfunn har blitt.

Unger tåler å bli kløpet en gang i armen, unger tåler å blidratt en gang i øret..

Jeg er kun 30 år men mine foreldre både kløyp meg i armen og klappet til meg om jeg var umulig. En kompis av meg fikk zalo i munn hver gang han bannet... Dette var heeelt normalt!! Tilogmed læreren kunne ta oss hardt i armen om vi ikke ga oss. 

Dette var helt normalt før, men nå blir det sett på som barnemishandling å knipse ungen på fingern..

Btw jeg har et meget nært og godt forhold med min foreldre.

Anonymkode: 6c4ef...79d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, denne tråden er bare et symbol på hvor hysterisk vårt samfunn har blitt.

Unger tåler å bli kløpet en gang i armen, unger tåler å blidratt en gang i øret..

Jeg er kun 30 år men mine foreldre både kløyp meg i armen og klappet til meg om jeg var umulig. En kompis av meg fikk zalo i munn hver gang han bannet... Dette var heeelt normalt!! Tilogmed læreren kunne ta oss hardt i armen om vi ikke ga oss. 

Dette var helt normalt før, men nå blir det sett på som barnemishandling å knipse ungen på fingern..

Btw jeg har et meget nært og godt forhold med min foreldre.

Anonymkode: 6c4ef...79d

Kunne virkelig ikke vært mer enig!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for, det kalles oppdragelse. Selv om alt skal være så utrolig pedagogisk i dagens samfunn og bare det å se skjevt på ungen din blir sett på som misshandling, så nytter det rett og slett ikke å kun prate til unger bestandig. Unger skal være redde for å være frekke og stygge mot andre, di skal frykte konsekvensene slik oppførsel får. Det vokser desverre opp en haug med drittunger i dag,  nettopp pga at ting ikke får konsekvenser, alt skal prates på plass og det funker ikke alltid. Jeg er 30 år nå og selv fikk jeg både husarrest, ris på rompa og blei bært etter nakkehårene inn på rommet mitt om jeg ikke oppførte meg som barn. Har overhode ikke tatt noe skade av dette og jeg tror at mange unger trenger slike konsekvenser og slik oppdragelse rett og slett for å bli et bra menneske. 

Anonymkode: 6b550...e52

Enig med deg. Barn idag behandles som porselen og skal snakkes til rette på en pen måte. Har sett flere eksempler på foreldre som nærmest godsnakker med barnet sitt når de er skikkelig umulige. De lærer jo absolutt ingenting. Barna mine har fått husarrest, inndratt PC, mobil og lommepenger. De har også fått kjeft. De har ikke lidd noen nød og er ordentlige voksne nå idag.

Jeg tør også påstå at den dullingen som brukes idag ødelegger barn fra å skjønne hvordan den virkelige verden fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, EvaLena skrev:

Enig med deg. Barn idag behandles som porselen og skal snakkes til rette på en pen måte. Har sett flere eksempler på foreldre som nærmest godsnakker med barnet sitt når de er skikkelig umulige. De lærer jo absolutt ingenting. Barna mine har fått husarrest, inndratt PC, mobil og lommepenger. De har også fått kjeft. De har ikke lidd noen nød og er ordentlige voksne nå idag.

Jeg tør også påstå at den dullingen som brukes idag ødelegger barn fra å skjønne hvordan den virkelige verden fungerer.

Det er så sant! Kjenner jeg blir mektig provosert på foreldre som nesten bare ler når barnet er umulig. Jeg har selv fått husarrest, inndratt mobil osv, men det var fordi jeg måtte forstå at oppførselen jeg hadde ikke var akseptabel og får konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes man er blitt litt vel hårsår hvis man tror en 16 åring skal bli traumatisert for livet av en ørefik. Så lenge det ikke er en vane og dere har pratet om det så kan man legge dette bak seg.  En 16 åring kan provosere en stein og tror faktisk de har godt av å forstå at nok er nok. Ikke at jeg bifaller vold men man er tross alt bare menneske.  

Anonymkode: bc84d...8ec

Det var ikke ørefik.

Anonymkode: d3143...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke ørefik.

Anonymkode: d3143...590

Ørefik eller et klyp i armen, herregud da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, fannyfab skrev:

Ørefik eller et klyp i armen, herregud da

Jeg mener at den ab fikk det til å bli verre. Man må holde seg til fakta. 

Anonymkode: d3143...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Nei, en 16-åring skal ikke måtte tåle fysisk mishandling fra foreldrene sine. På ingen måte. Selv om hun forstår hvorfor hun ble kløpet er det like fullt uakseptabelt (og det er selvsagt uakseptabelt hvis barnet overbevises om at grunnen til klypingen var en god grunn til å gjøre det - da begynner barnet å bebreide seg selv noe som ikke skal skje).

Når det er sagt er jeg enig i at TS bør legge det bak seg - så lenge hun har beklaget og de har gjort opp. Man skal aldri misbruke barn fysisk (vel, egentlig skal man ikke gjøre det med noen, men barn er ekstra sårbare), men hvis det først koker over og det går ut på noe som f.eks. i denne situasjonen, så går det faktisk an å be om unnskyldning og bli ferdig med det. Det er bare viktig at ikke barnet blir sittende med dårlig samvittighet.

Som en engangsforeteelse får det være med en ektefølt unnskyldning. Hvis det er noe som stadig gjentar seg bør forelderen søke hjelp.

 

Nå vet verken jeg eller du hvordan denne klypingen var, om det var type hardt rundt armen eller type klipe i huden. Uansett herreminfred, at en ungdom blir kløpet en gang i armen er en bagatell. Ja du hørte meg rett, en liten bagatell. En rebelsk ungdom på 16 som blir holdt rundt armen fordi den oppfører seg som en idiot, får da ikke skader. Med mindre det er snakk om psykologiske angrep fra forelderen i tillegg, hvor forelderen skal hevde seg selv for å vise makt, ser null problemer med dette, så lenge moren faktisk gjorde opp for seg etterpå.

 

 

Om moren var ustabil og gjorde dette "uhellet" gjentakende, ja da blir det noe helt annet. Det er da mikroskopiske sjanser for at denne ungdommen får problemer etter dette. Hvilken "skader" kan en ungdom få, ved et slikt 1 gangstilfelle?

 

 

Anonymkode: ba8ff...5cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi blitt totalt hysteriske her i Norge?? En jente på 16 ble kløpet EN gang i armen etter at hun selv hadde vært svært stygg i kjeften mot sin egen mor og mange roper opp om vold og politi??!! Den største volden mot denne 16-åringen hadde vært om hun hadde kunnet oppføre seg slik uten noen reaksjon fra de voksne rundt henne! En 16-åring tåler ett knip i armen meget godt,det en 16-åring ikke tåler er at svært respektløs atferd ikke fører til noen konsekvenser! Hadde en 16-åring slengt med leppa i mitt hus hadde jeg jaget henne inn på rommet, og der skulle hun blitt til hun hadde sagt unnskyld. Og før hylekoret tar helt av, jeg hadde selv som voksen foretrukket å bli jaget inn på mitt eget rom hvis jeg hadde tatt meg den frihet å behandle noen i min egen husstand på en verbalt meget respektløs måte, dårlig atferd= konsekvenser.

Anonymkode: 455d7...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...