Gå til innhold

Bonusmenneskene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bonusmødre, -fedre, -sønner og -døtre.

Jeg får lyst til å kaldkvele mennesket som startet dette bonustullet. 

Anonymkode: 70cbf...5fb

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du mener bruken av ordet bonusmamma / bonusmamma, så er jeg helt enig. For en merkelig ting å si.

Anonymkode: cb163...42a

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du mener bruken av ordet bonusmamma / bonusmamma, så er jeg helt enig. For en merkelig ting å si.

Anonymkode: cb163...42a

Ja, det er det jeg mener. Urk.

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Enig, det høres helt merkelig ut.

Skrevet

Enig. Jeg så aldri på stemamma som en bonus. 

Anonymkode: 249a4...e04

• Liker 9
Skrevet

Enig. Er jo ikke alltid at det føles som å noen bonus å ha en stemor, eller som noen bonus å ha stebarn. Møtte en gang ei som var veldig opptatt av hva jeg kalte dattera til mannen min. Jeg bruker jo å si at mannen min har ei jente fra før, og jenta bruker fornavn på meg. Den nevnte kjerringa skulle absolutt mase om jeg kalte henne bonusbarn, jeg ble sjikkelig ukomfortabel av hele greia.

Anonymkode: 4c7bb...d86

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det er et krampeaktig uttrykk, kommer aldri til å bruke det.

• Liker 8
Skrevet

Stebarna her er en stor bonus, men jeg omtaler dem ikke som bonusbarn. Jeg er heller ingen bonusmamma, hører stebarna sier "stemora mi" eller "kjæresten til pappa". Bonus må være noe nytt. Aldri hørt om det før jeg entret kg-verden.

Anonymkode: 1bf18...8f1

• Liker 9
Skrevet

Enig. Jeg er ikke noens bonus, og mine foreldres nye partnere er ikke min bonus, ei heller deres barn fra tidligere. Det betyr ikke at jeg ikke er glade i dem. Stefamiliene mine.

Anonymkode: ed193...83c

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bonusmødre, -fedre, -sønner og -døtre.

Jeg får lyst til å kaldkvele mennesket som startet dette bonustullet. 

Åj, skal si noen er bitter. 

Hva nøyaktig er så galt med ordet bonus? Er det ikke bonus at et barn har flere mennesker i sitt liv som bryr seg om dem og er glad i dem? Et større nettverk er jo en berikelse for et menneske. Eller er du så lammet av sjalusi at du ikke unner barnet ditt det? 

Jeg synes bonuspappa eller bonusmamma er mye bedre enn stepappa og stemamma.

Anonymkode: a84b0...95f

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva nøyaktig er så galt med ordet bonus? Er det ikke bonus at et barn har flere mennesker i sitt liv som bryr seg om dem og er glad i dem? Et større nettverk er jo en berikelse for et menneske. Eller er du så lammet av sjalusi at du ikke unner barnet ditt det? 

Jeg trives godt med mitt stebarn og ser på barnet som en bonus, men jeg synes også at bonusbegrepet er veldig feil på generelt grunnlag. Ste-begrepet bruker jeg også bare her og til perifere personer som ikke kjenner vår familiesituasjon.

Det ser helt idiotisk ut når folk kaller seg eller sitt stebarn for bonus, og så er fortsettelsen en oppramsing av alt som er galt med barnet, eksen, partneren og all frustrasjonen som syder og koker.

Selv om vi har et positivt forhold, er jeg sikker på at det også har negative sider for barnet at jeg er der. Det skaper forandringer i hjemmet og forholdet til far på både godt og vondt, og det er helt sikkert tider hvor stebarnet savner tiden hvor de var far og barn alene i deres hjem. 

• Liker 9
Skrevet

Bitter, nei. Jeg er bare ikke interessert i å omtale meg selv som en bonusmamma.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes både ordene "Ste" og "bonus" er malplasserte. Ordene mor og far hører ikke hjemme på andre enn nettopp: mor og far.😲

Er det så vanskelig da? Kall de for "mors kjæreste" / "fars nye kjæreste" og ved fornavn! 😠

Anonymkode: 88707...2a5

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitter, nei. Jeg er bare ikke interessert i å omtale meg selv som en bonusmamma.

Er du i det hele tatt voksen nok til å ha med barn å gjøre?

Jeg hørte ordet bonusmamma første gang da en i familien giftet seg med en som hadde barn fra før. Jeg likte ordet. Stemor blir helt feil all den tid den egentlige moren lever, tenker jeg. Det er først når en mann blir enkemann og så gifter seg på nytt, at man snakker om stemødre som tar over motsrollen på fulltid.

(Og da må man gjerne være litt ond i tillegg ;) )

Anonymkode: a9c92...14d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes både ordene "Ste" og "bonus" er malplasserte. Ordene mor og far hører ikke hjemme på andre enn nettopp: mor og far.😲

Er det så vanskelig da? Kall de for "mors kjæreste" / "fars nye kjæreste" og ved fornavn! 😠

Så bestemor og bestefar er også feil eller?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte ordet bonusmamma første gang da en i familien giftet seg med en som hadde barn fra før. Jeg likte ordet. Stemor blir helt feil all den tid den egentlige moren lever, tenker jeg. Det er først når en mann blir enkemann og så gifter seg på nytt, at man snakker om stemødre som tar over motsrollen på fulltid.

Sjekk ordboken. Steforelderbegrepet omfavner også skilte foreldres partnere, selv om begge foreldre lever og har omsorg for barna sine.

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke en "mamma", så la være å bruke det ordet...😠🙁

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er iallfall voksen nok til å unngå personangrep. Det burde du øve litt på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke noe om bruken av bonus. Høres ut som de rosemaler situasjonen samtidig som de har litt problemer med det bsrnet. Spesiellt hvis disse bonusforeldrene har egne barn fra før.

Hvis jeg en dag flytter sammen med en med barn så vil jeg at barna bruker navnet mitt og ikke noe annet.

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er iallfall voksen nok til å unngå personangrep. Det burde du øve litt på.

Det var et ærlig spørsmål. Høres ut som du ikke er klar for bonus/steforeldrerollen, siden du er mer opptatt av å ikke bli kalt noe du ikke liker å bli kalt. Hev deg over småsaker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...