Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med 34+0 uker! Nå nærmer det seg smått.

Du skal se det blir deilig med permisjon, må bare venne deg til late dager hvor du kan gjøre alt du vil.

Spesielt å dusje så lenge du vil, uten at babyen ligger på gulvet å vræler etter mat....

Koselig avslutning du fikk på jobben da.

Jeg går ut i perm neste fredag, er da 37+1.

Spennende å holde følge denne siste tiden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam.. gratulerer med 34+0 og ferdig med jobbing... nå må du (og jeg) huske å nyte dagene hvor vi har god tid, og kan slappe av og gjøre "ingenting", for om kun kort tid, er vi mammaer på heltid, og da har vi ikke tid til særlig mye annet har jeg skjønnt!!

Huff, vi er med i budrunde i dag... og jeg er litt stressa, sitter og venter på å høre fra megler, og prøver å avreagere med KG innimellom... spennende!

Så koselig avskjed du fikk på jobben din, jeg fikk ikke noe sånnt jeg.. men jeg forsvant jo før tiden, og veldig brått egentlig......

Vel, jeg får rydde litt nå, får også vaskedamen på besøk nå, og da gidder ikke jeg å være hjemme heller!!

Ha en fin dag....

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Siam! Takk for besøk i boka mi! Koselig!

Har lest litt i din før og nå leste jeg det du skrev om når babyen la seg på siden av magen etc...så kom tårene og hjertet mitt hovna omtr opp......Kan umulig finnes noe vakrere og herligere enn dette da???

*jeg vil, jeg vil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pondusa: jeg følger med på deg også! Det nærmer seg jo enda mer for deg nå.

shy: ja, jeg må prøve å slappe av litt også, men det er så mye jeg har lyst til å gjøre mens jeg har fri før frøet kommer at jeg nesten blir litt stresset... Tullete egentlig.

skytte: Det er utrolig koselig, og du har masse å se frem i mot. Håper ikke det tar så lang tid før det klaffer.

Da var den første dagen i permisjonen snart over.

Jeg har da fått gjort noe; funnet priser på slipere, ringer og booker i morgen, vasket noen maskiner klær, besøkt en venninne og gått tur og spist is med henne.

Jeg skal sitte barnevakt for datteren hennes på 15 måneder i morgen kveld.

Nå har vi akkurat fått i oss en diger smoothie av frosne jordbær, blåbær, rips og vaniljeyoghurt! Nam, nam!

Og jeg er bare innom kg mens vi venter på LOST.

Er trøtt som en hasselnøtt, så det blir nok opptak av den siste episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, fekk lyst på smoothie eg og, må handla frukt i morgon!

Kos deg med permisjonen din Siam, og lad opp til frøet melder sin ankomst.

God helg!

:klem: frå RoadQueen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok passe på å slappe av innimellom, RoadQueen. Men det er så mye jeg har lyst til å gjøre, så det er ikke så lett.

I går var det en nydelig dag, så da ble det litt latmannsliv. Var først hos fysioterapeuten og fikk knadd opp litt. Godt-vondt...

Dro ned til byen og byttet noen glass fra bryllupet. Lovlig sent, kanskje... Men de var feilprodusert, så det gikk greit. Kjøpte et par nye mammatopper på H&M, det bør bli de siste for det er tross alt ikke sååå lenge igjen før magen blir pannekakeflat igjen. *fnis*

Etterpå møtte jeg en venninne i parken like ved der hun jobber. Vi kjøpte salat og jordbær og tok en laang lunch i solen. Det var deilig, det.

Stakkars huden min var jo ikke vant til slikt, så jeg ble selvfølgelig ganske solbrent på skuldrene og brystet.

I går kveld satt jeg barnevakt for en annen venninne. Hun er alenemor og skulle på date. Hyggelig å kunne stille opp. Datteren sov søtt allikevel, så det var ikke akkurat slitsomt. Sovnet på sofaen selv, faktisk...

I dag her jeg vært på Babyshop og kjøpt bilsete. De hadde 20% på alle bilseter, så da var det like greit å hive seg rundt. Jeg endte opp med å kjøpe Graco med base. Synes den ser mest praktisk ut.

Dro innom jobben og spiste lunch der. Jeg er med i sommerfestkomiteen, og det er sommerfest i kveld, så jeg måtte snakke med et par mennesker.

Og så fikk jeg hentet noen pappesker også, det er jo veldig kjekt.

Var innom Ikea en liten tur også, kjøpte innvielsespresang til venninnen min som vi skal på fest hos i morgen. Fikk samtidig med meg badebalje og noen smekker til frøet.

Det er vel ikke så mye mer vi mangler nå? Får ta en oppsummering igjen...

34+2

Frøet er like aktiv fremdeles, og det er så koselig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* vogn - har bestemt oss for hva vi skal kjøpe, så det er bare å bestille. Har bestilt

* seng - svigerforeldrene mine skal sponse Stokke Sleepi m/alt tilbehør på oss, må bare få bestilt... Har bestilt

* stellebord - vi skal flytte snart så jeg må sjekke badet i det nye huset for å sjekke hva vi har plass til. Har bestilt

* kluter - har noen, men tror vi trenger mange fler Har kjøpt noen, kan sikkert kjøpe noen fler...

* helseteppe - har ett, vil ha ett til Kjøpt

* bleier, olje, såper osv... - tar det etter at vi har flyttet

* amme bh'er Har kjøpt 3 stk

* ammeinnlegg

* brystpumpe

* flasker til å ha pumpet melk i

* smokker - trenger jeg det? Har kjøpt

* flere smekker Har kjøpt 5 til...

* bilsete Kjøpt

* stellebag

* reiseseng

* badebalje Kjøpt

* lammeskinn Bestilt

Så vidt jeg kan se er det vel bare ammeinnlegg igjen som kan være greit å ha i hus til fødselen, resten kan jeg supplere med etterhvert. De fleste tingene kan jeg handle etter hvert som jeg trenger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har alt under kontroll ja:)Men sier som de andre,husk på å slappe av innimellom.Så snill du er som stiller opp for dine venniner når du gravid selv.Du får ta det som en trening til babyen din kommer

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært nok en fantastisk helg.

Sommerfesten på jobben ble en suksess og det er jo gøy. Vi dro hjem i tolv tiden, da hadde jeg fått nok.

Heldigvis fikk vi fint vær hele båtturen, sola kom fram i det vi gikk ombord.

På lørdags formiddag hadde vi besøk av et vennepar. Satt ute og koste oss i sola. Så pakket vi et par timer, fikk unna masse.

Etter middag dro vi på innvielsesfest hos en venninne. Det var kjempekoselig, møtte masse nye hyggelige mennesker og en del gamle kjente.

Snakket litt med ei som hadde født på ABC for 10 måneder siden. Gøy å høre om andres opplevelser.

Etter festen kjørte vi rett ned på hytta, det var deilig å våkne opp der til strålende sol

Hele søndagen ble tilbragt på solsenga, så nå har jeg en rosa badeball midt på kroppen... :ler:

Deilig å endelig få litt sol. Litt kjedelig å bare kunne sole seg på magen.

Grilla og spilt kubb. Broren til mannen kom litt utpå dagen.

Mannen kjørte tidlig inn til jobben i dag tidlig, mens jeg og broren sov leenge og dro inn når vi følte for det. Har vært hjemme et par timer nå. Holder på å dra ut av boden oppe, regner med å få pakket ned og ordnet det meste inni der i løpet av dagen/kvelden.

Mannen må jobbe litt utover kvelden, vet ikke akkurat hvor lenge.

Jeg fikk nesten ikke sove i går kveld fordi jeg hadde en ubehagelig følelse i kroppen. Var redd for at frøet hadde bestemt seg for å komme ut snart. Men det har gått over nå, så da var det sikkert noe annet.

Måtte avbryte kubb-spillingen også pga vondt i korsryggen. Jammen har jeg ikke blitt pinglete... :tunge1: Men det går vel snart over.

34+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette blir spennende! :-) jeg følger med fra nå av, og har lest mange av de første og siste sidene i dagboka di. Kjente meg veldig igjen i dine første uker! Så da er sikkert alt som det skal være med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka.

Spennende å følge med deg også. Høres ut som du hadde en fin helg du også.

Og du, du er ikke den eneste med lysrosa badeball.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysioterapeuten tidlig i dag, og nå begynner jeg å bli bedre. Musklene i ryggen er ikke bare en hard klump lenger. Jeg skal dit igjen på torsdag, og det kan bli den siste gangen.

Veldig deilig å bli kvitt det med en gang. Nå har jeg ikke hatt vondt i ryggen siden fredag! :-)

Fikk hentet bilsetet til frøet.

Kjøpte ammeinnlegg samtidig så da er vel alle innkjøpene foretatt.

Jeg hentet lammeskinnet på posten i dag også. Og i morgen skal jeg hente senga og stellebordet.

Da er det bare vogna igjen. Den henter vi etter at vi har flyttet.

Nå må frøet bare vente til vi har fått pakket opp og vasket alle tingene hans, så kan han bare komme. Men det er noen uker til, så jeg håper ikke han driver og forbereder seg allerede.

De siste dagene har jeg vært "støl" i magen, og jeg har plutselig begynt å sove dårlig om nettene. Hittil har jeg sovet gjennom hele natten uten noen plager, så det var vel kanskje på tide at jeg merker noe.

Jeg er øm i magen, på hoftene og i ryggen etter en natt. Det blir borte når jeg står opp, så det er ikke noe vits i å ligge å dra seg lenge om morgenen.

34+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen..... når blir det flyttings da? Må jo være rett rundt hjørnet i og med at du skal rekke det før nurket kommer!!!

Jeg sover også veldig dårlig for tiden, og er også støl i magen, men jeg vet jeg har kynnere,,,, kan jo hende det er det du har om natten, og at du blir litt støl av det... man skal jo trene litt vettu!!! :wink:

Høres ut som utstyret er i boks... jeg skal til sverige i morgen, og handle babyutstyr sammen med en venninne.... det blir bra.. håper å få det meste i orden da.

Ønsker deg en suuper dag, i det fine været!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam

Flott at du får orden på ryggen. No må du ikkje slita deg ut med pakking og flytting no da:-)

Me har og Graco bilstol med base, og me er kjempefornøgde med den; ett å ta ut og inn av bilen, uroar ikkje barnet om ho søv. Eg ser andre som angrar på at dei ikkje har base når dei ser vår stol, det er ikkje alle stolar so er lika brukarvennlege...

Kos deg i tida framover!

Klem frå RoadQueen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på stranden med to venninner og deres barn... Jeg må innrømme at jeg blir sliten av barn, jeg! Hvordan skal det gå når jeg må være rundt mitt eget 24 timer i døgnet?? Håper det blir anderledes. Jeg må bare konstantere at jeg fremdeles ikke har blitt noe mer glad i andres barn selv om jeg har en liten en på gang selv. Kanskje det kommer. Eller kanskje ikke?

Fikk hentet senga og stellebordet i går, så da mangler vi bare vogna i hus før alt babyutstyret er på plass.

Vogna står i butikken klart for henting, regner med at vi henter den etter at vi har flyttet.

I dag har jeg vært hos fysioterapeut for siste gang, ryggen er nå nesten helt frisk. Jeg får heller komme tilbake hvis det blir værre, men nå er det ikke så veldig mye mer hun kan gjøre. Jeg merker stor forskjell også, og det er kjempedeilig.

Ellers har jeg laget pastasalat til i kveld, vi skal ut med båten sammen med to vennepar.

Jeg holder på å lage "utrdrikningslagspresang" til utrdrikningslaget til lørdag. Det blir en slags scrappeside fra den litt tvilsomme tiden vi hadde sammen for noen år tilbake... Det kommer sikkert ikke til å bli så vanskelig å gjette at den er fra meg, men jeg gleder meg til å høre forklaringen hennes på hva dette er... *fnis*

Ellers må jeg pakke til vi skal dra, mannen har tenkt å snike seg litt tidligere fra jobben, så jeg har ikke så veldig god tid! Nå har jeg bare "lunchpause" foran KG.

Vi skal være på hytta hele helgen, mannen har fri på fredag, bare avbrutt av et utrdrikningslag for min del. Det skal bli deilig å slappe av litt før flyttehelgen neste helg.

God sankthans alle sammen!! :klem2:

35+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror faktisk det er veldig stor forskjell på egne og andres barn. Jeg har i alle fall merket meg at mennesker som i utgangspunktet ikke er spesielt barnekjære har blitt helt tussete over sine egne småtasser. ;-) Personlig syns jeg det er en stor forskjell mellom barn man kjenner godt og barn man ikke kjenner/ikke kjenner så godt. Toleranseterskelen min er MYE høyere hva gjelder tantebarn eller barn av venninner som jeg har vært mye sammen med. (Men selvfølgelig - alt i passende doser...) Jeg tror heller ikke man nødvendigvis liker andres barn bedre bare fordi man har egne barn. Men det kan kanskje gi litt større toleranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg blir sliten av barn, jeg! Hvordan skal det gå når jeg må være rundt mitt eget 24 timer i døgnet?? Håper det blir anderledes. Jeg må bare konstantere at jeg fremdeles ikke har blitt noe mer glad i andres barn selv om jeg har en liten en på gang selv. Kanskje det kommer. Eller kanskje ikke?

Skjønner godt hva du mener! Er sånn selv..Men det er helt noe annet når man får sitt eget barn. Det synes i allefall jeg!

Nå går det fort til du flytter! Det blir spennende. Håper du nyter noen deilig fridager nå. Hadde vært gøy og sett deg igjen, men jeg regner med at du har å henge fingrene i fremover!?

God helg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Kjenner meg godt igjen i barne-refleksjonen din... Jeg må innrømme at jeg er ikke noe barne-fan sånn i bunnen, jeg er ikke en person som bare eeeeelsker barn liksom. Men så elsker jeg ikke alle fremmede mennesker jeg ser heller, så hvorfor skal jeg elske alle fremmede barn jeg ser? Er jo det samme! Trenger ikke ha moderlige følelser for enhver snåttete fireåring man snubler over...? Det strider ikke på noen måte i mot det å være et godt menenske, eller å skulle bli en god mor!

Jeg kjenner en del barn som jeg er utrolig glad i, og jeg er til og med så heldig å få være tante til noen av dem, og fadder til noen av dem. Og jeg kjenner noen barn som jeg skulle ønske jeg var veldig glad i (fordi jeg er venner med mor/far), men som bare irriterer meg. Jeg vet med meg selv at når jeg en gang blir mamma selv og skal være rundt mitt eget barn 24 timer i døgnet, så er ikke det noenting å være redd for. Det med å synes barn er slitsomme, er ikke noe som skremmer meg fra å ha lyst å bli mamma i hvertfall Jeg er så rar at jeg elsker mitt kommende barn allerede, selv om det ikke er laget en gang...... :sjenert:

Ha en riktig god helg, Siam! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...