Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok


Siam

Anbefalte innlegg

Hei siam :)

Du har termin i morgen du !!!! Lykke til!

Håper du slipper å gå så forferdelig lenge over termin da.. tenker dere gleder dere til å treffe lille prinsen nå :)

:klem: tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å ønske det lykke til med fødselen. Håper du slipper og gå lenge over tiden. Gleder meg til rapport om fødsel og prinsen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle de koselige hilsnene og lykkeønskene, Mrs.Potter, shy, Hulderjenta, *tine* og Monja!! :klem::klem::klem:

Det ble ikke noe båttur på tirsdag, vi ble invitert på kaffe hos svigersene og gjorde det i stedet. De hadde besøk av et vennepar som det var lenge siden vi hadde sett.

I går var jeg på kontroll hos jordmor på ABC, og nå har endelig rakkeren festet seg!! :-D Så da er vi ett skritt nærmere. Jeg kjenner godt at han presser på nedover, og det kjennes ut som om det begynner å bli trangt for beina hans øverst i magen min. Bevegelesene er i alle fall mye tregere, det er ikke så lett å få inn noen raske spark lenger. Jeg tror nesten jeg hadde fått klaus av å ligge der inne, men når man ikke har opplevd noe annet er det vel greit... :roll: Det er nok ganske skummelt for han å komme ut.

Ellers sto alt bra til. Ikke noe utslag på urinen, forrige gang jeg var hos jordmor hadde jeg spor av protein, men det forsvant til uken etter. Jeg har ikke hatt noe mer utslag på sukker heller, så da fortsetter jeg med is-spisingen litt til. :sjarmor:

Blodtrykket var fremdeles på 110/70, noe jeg er ganske imponert over selv. Tror ikke jeg hadde så bra blodtrykk før jeg ble gravid.

Magen har blitt stor nå og jeg våkner hver gang jeg skal snu meg rundt i senga om natta. Nattesøvnen har vært ganske dårlig de to siste ukene, jeg har begynt å gå på do opptil 2 ganger i løpet av natten, og det kommer nesten ikke noe ut... Men det er vel ikke noe å klage over, det er vel sånn alle andre har hatt det i månedsvis. :roll:

Jeg er ganske nummen i fingertuppene på høyre hånd, og jeg har vondt i leddene i begge hendene, spesielt i ringfingeren. Det synes jeg er litt merkelig, men jeg mener å ha lest at det ikke er uvanlig heller?

Får spørre på forumet, kanskje.

Snakket lenge med mamma i stad og hvordan hun opplevde fødselen og jeg ble ganske beroliget. Jeg skal nok overleve dette.

Nå begynner jeg neste nå glede meg til det er i gang, det blir nok spennende.

Å tenk så moro å hilse på frøet vårt ansikt til ansikt!! Jeg lurer så på hvordan han er. Han er nok verdens nydeligste, selvfølgelig!

:hjerter:

Vi har vel egentlig bestemt oss for navn også. Det ser ut til at vi får en liten Oliver :hjerte:

Det er det fineste navnet jeg vet om i alle fall.

I dag skal jeg bare ta det med ro hjemme. Vi får besøk av tanten og onkelen til mannen, så jeg er nødt til å rydde bittelitt. Men jeg har tross alt hele dagen på meg, så det skal nok gå bra. Snille mamma har fylt opp fryseren med boller og kaker, så det er heldigvis bare å ta opp derfra.

I morgen har jeg termin! :sjokkert: Så nå går svangerskapet mot slutten (selv om det fort kan være et par uker igjen... :forvirret: )

Det skal bli deilig å få igjen kroppen min, jeg gleder meg til å bli kvitt de ekstra kiloene jeg går og drar på nå. Det har vel blitt rundt 17 kilo nå. I tillegg skal jeg blir kvitt de som snek seg på før jeg ble gravid. Masse trilleturer med frøet skal vel hjelpe på, håper jeg.

Også så godt det skal bli med et glass rødvin!!! Men det har gått overraskende bra å være alkoholfri i 9 måneder.

Jeg synes jeg har vært gravid i en evighet, så det blir nok uvant å ikke være det.

Jeg gleder meg til å bli mamma, jeg!!

40+1

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig det høres ut å være deg akkurat nå, Siam!!

Jeg må bare si at Oliver er et utrolig flott navn!

Det ble ikke noen spire på oss denne måneden, men da kan jeg jo trøste meg med et glass rødvin? Tror nok at jeg vil savne det litt, å kose seg med et glass vin en fredagskveld, men det er jo selvfølgelig verdt savnet når man har en så stor verdi liggende i magen!

Lykke til de nærmeste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres så lykkelig ut, Siam! Og som du helt sikkert vet, så har du mye fint i vente. Det å få møte den lille for første gang, et ubeskrivelig øyeblikk :hjerter:

Så det ble Oliver ;) Det er et nydelig navn, gleder meg til å se han!

40+1 var dagen jeg fødte, så jeg håper du ikke må vente så veldig lenge du heller!

Kos deg med besøk i dag!

Venter i spenning på sms :sjenert: Men jeg skal ikke mase, vet hvordan det er. Selvom jeg fødte før termin!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med termin i morgen, Siam!

Gleder meg til å høre om hvordan det har gått.

Gratulerer med navnevalget! Jeg er sikker på at Oliver kommer til å bli et flott navn og passe fint til frøet! :)

Lykke til nå i innspurten!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peony, April og Cielo: Lykkelig er akkurat det jeg føler meg nå! Det er så deilig, atte. Nå går jeg mot slutten og det føles så bra.

Jeg tror det nye livet med babyen vil bli veldig koselig, selv om jeg er innstilt på at det ikke er noen dans på roser akkurat.

Jeg gleder meg til å gå og bære på en bitteliten gutt som er bare vår! :hjerter_rundt:

April, du vil få en sms så fort noe er i gjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, men dette er jo kjempespennende, Siam!

Tenk, om ikke lenge har du forhåpentligvis lille Oliver hos deg...fine navnet dere har valgt også! ;)

Men kanskje det blir en august-gutt???

Spennende er det i allefall, håper at det snart kan meldes om noe action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! :vinke:

Spennende hver gang jeg åpner dagboka di nå! :ler: Og når han har festet seg så må det jo nærme seg! Det blir nok veldig spesielt å møte barnet sitt for første gang... Kan ikke forestille meg hvordan det føles, men det er nok utrolig flott. :)

Har forresten en kamerat som heter Oliver som mellomnavn, har alltid syntes det er veldig fint og litt spesielt.

Følger med i spenning nå, håper du får fine dager fremover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende at det nærmer seg fødselen for dere og lille Oliver! Forresten et navn jeg liker veldig godt :) I tilfelle det skjer på termindagen får jeg vel ønske LYKKE TIL!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... et vakkert navn dere har valgt!!! Oliver er fint og litt spesiellt! Blir helt suupert på prinsen tenker jeg! ( Vi skal ha en liten Pernille har vi bestemt.... men har ikke annonsert det så veldig enda....)

Wow.. nå er du på TERMIN!!!!! Er det mulig? Det betyr at du straks er i mål, og da er jeg det også!! Har vært utrolig kos å følge deg hele veien, og fint å sammenlikne og få gode råd på veien!!!

Dersom noe skjer nå, så ønsker jeg deg i allefall masse LYKKE TIL!!!!!!!!!! :klem:

Gleder meg til rapporten kommer!!!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like spennende å lese dagboken din hver gang jeg åpner... Og jeg kan bare begynne å forestille meg hvor spennende det begynner å bli for deg og mannen din! :)

Så deilig at han endelig har festet seg, da! (Og dessuten temmelig betryggende at det faktisk kan skje såpass sent i svangerskapet). Oliver var et nydelig navn!

Håper helgen deres blir fin, og at spiren kanskje er ute i verden når den er over...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Kjempefint navn dere har valgt!

Det er så spennende å følge med i boka di nå.Det kan jo skje ting når som helst. Lykke til,Siam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orkidéen: Det kan fort bli en augustgutt, dette her ja. Han har ikke vist noen vilje til å komme ut riktig enda.

Soul: Det er bra jeg kan dele litt spenning med deg, for jeg er i alle fall superspent. Hver kveld ligger jeg en stund før jeg sovner og lurer på om det vil skje noe i natt eller ikke. Vil vannet plutselig gå? Vil jeg i så fall merke det? Har det begynt å murre litt? Eller ikke? Jeg blir nesten sprø av å ni-kjenne etter symptomer.

Shy: Tusen takk! Vi liker Oliver godt begge to nå, jeg har brukt litt tid på å overtale mannen, men nå er han helt med.

Pernille er jo også et kjempefint navn! Det er litt deilig å ha det i boks også.

Det har vært veldig moro å følge deg også! Jeg har tenkt å følge deg videre også, jeg! :klem:

Moonchild: Hadde jeg vært foster hadde ikke jeg festet meg før helt på slutten heller, det virker ikke så veldig hyggelig å ligge opp-ned med hodet sittende fast i et bekken!! :ler: Men det er litt greit at han har festet seg nå, med tanke på at det er litt tryggere hvis vannet plutselig skulle gå. Også er det jo et skritt nærmere i riktig retning, da!

Mrs. Potter: Ja nå kan det skje når som helst, og det har det egentlig kunnet lenge nå. Så jeg begynner faktisk å bli litt utålmodig nå.

Eller jeg har vært det i dag og i går! :ler: Så nå som jeg er klar, kan han i vært fall komme når som helst. I følge jordmoren.

I dag har jeg hatt en kjempefin dag. Jeg sto ikke opp før halv ti, så jeg har sovet masse i natt. Det har vært deilig det. Mamma kom rett etter at jeg sto opp og sto i dusjen. Jeg trodde ikke jeg skulle sove så lenge...

Så vi dro ut på hytta til svigers og fikk kaffe og vafler på morgenkvisten.

Etter det var vi og kikket på hagemøbelsalg, men det var ikke så veldig billig, så jeg regner med at vi drøyer til neste år med å kjøpe noe nytt.

Etter lunch dro vi og kjøpte roser til beddet ved vaskerommet, det blir nok fint til neste år. Nå er de litt små. Mamma var grei og fikk dem i jorda for meg. Det meste er for tungt for meg nå...

Vi var også på galleri og café sammen med svigersene, og det var veldig koselig.

Mamma lagde middag til oss, mens jeg var beordret til å sitte i stolen på terassen og kjenne etter om det ble noen fødsel snart. :ler:

Det er litt deilig å bli dullet med, og å få så mye oppmerksomhet. Min tid er vel over så fort frøet er ute, så det er bare å nyte det nå.

I dag har jeg hatt ganske mye stikninger, og det har murret bittelitt et par ganger. Så han kommer nok i løpet av et par uker. :forvirret:

Ingen tegn til noen slimpropp eller noe vannavgang. Selv om det ikke behøver å bety noe heller.

Nå har mannen akkurat kommet hjem etter fisketur og pizza med gutta, så nå skal vi se på film og slappe av litt.

40+2 Termin.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt ganske mye stikninger, og det har murret bittelitt et par ganger. Så han kommer nok i løpet av et par uker.  :forvirret:

Ingen tegn til noen slimpropp eller noe vannavgang. Selv om det ikke behøver å bety noe heller.

Skal jeg glede deg litt da? De stikningene du kjenner er livmortappen som modnes og gjør seg klar!!!!!!! :)

Kan bare si en ting: Gled deg for det du har i vente! Er en fantastisk opplevelse som du neppe kommer til å oppleve maken til. (med mindre du føder igjen da.. ;) )

Nydelig navn dere har valgt også. Ha en fortsatt fin helg, kanskje den siste du får alene med mannen??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondusa: Det er bra at stikningene er godt for noe, men det gir desverre ikke noen pekepinn om hvor lenge det er igjen...

Men jeg har faktisk begynt å glede meg til fødselen nå. Det blir nok en helt unik opplevelse, som du sier. Det skal bli deilig å endelig være i gang.

I dag har vi vært i bryllupet til en venninne. Eller det vil si, vi var bare i kirken, festen takket vi nei til. Når det var så nærme termin var det umulig å si om vi kunne komme eller ikke. Og ikke tror jeg at jeg ville holdt ut lenge i kveld uansett. Vi stilte heller vår plass til disposisjon. Synd for vi skulle gjerne ha vært der. Det er altfor få bryllup. Men det var veldig fint at vi fikk sett dem i kirken i alle fall. De var helt nydelige, og det var en fin vielse.

Jeg fikk masse flashbacks til vårt eget bryllup, og tårene satt ganske løst. :grine2:

Etterpå spiste vi lunch med et vennepar siden vi først var i byen. Så dro vi hjem og har spist hauger med godteri og sett et par filmer. Nå er det vel snart byssanlulle, jeg begynner å bli ganske trøtt. (Dessuten vil jeg ikke være oppe så lenge, og bli altfor trøtt i tilfelle det blir fødsel i natt... Litt slitsomt å ha det sånn, å aldri vite når det vil skje, liksom :roll: )

40+3 - 1 dag etter termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du har hatt et par fine dager Siam! :) Det er bra, for nå er du sikkert ganske utålmodig...det ville jeg vært i hvert fall tror jeg. Forstår såå godt at du ligger og grubler og at tankene svirrer om kvelden nå. ;) Grubler jo litt allerede jeg. :ler:

Ønsker deg en fin søndag, vi følger spent med her på KG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir dette :hoppe:

Jeg kjente ingenting før fødselen jeg. Ikke så mye som en stikking, så du er jo sånn sett heldig at du kjenner at noe skjer. De aller aller fleste fødsler starter jo faktisk på natta når kroppen slapper av så kanskje blir det i natt?

Oliver er jo et alldeles nydelig navn :hjerte:

Det blir helt sikkert en nydelig gutt.

Lykke til, Siam!

:klem:

((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spennende :) Jeg bare håper du ikke må gå så lenge over tiden!

Jeg kjente heller ikke så mye før det var i gang (og jeg kjente rimelig godt etter ;) ) Hadde litt murringer som kom og gikk, men ikke så mye at jeg trodde det var noe på gang. Drev og skrev mail med ei venninne og hun mente det var noe på gang, for sånn hadde hun holdt på også! Men jeg trodde ikke det gjaldt meg, for det var jo så lite..Og 5timer etter siste mail var sendt gikk vannet.. ;)

Tenker på deg, vennen! God søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er altså så superspennende!!!

Det kan jo skje i natt, det kan skje i morgen og det kan skje om 5 dager, likefullt KJEMPESPENNENDE!!!

:hoppe:

Nå kommer jeg til å titte inn her hele tiden altså, for å se etter nytt... *s*

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...