Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok


Siam

Anbefalte innlegg

Så godt at flyttingen gikk greit.

Stikker innom med noen ((((((((((((fødevibber))))))))))) jeg da, for gud hvor deilig det er med lite nurk. Gled deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I'm back!!!

Det må være tidenes nett-pause. Aldri mer! :sur:

Her har det jammen skjedd forandringer siden sist! Jeg kjenner meg nesten ikke igjen... Men jeg venner meg nok fort til det.

Tusen takk til alle dere som har holdt liv i dagboka mi så lenge! :klem:

Frøet har ingen umiddelbare planer om å komme ut, virker det som. I dag er det en uke til termin, så det kan jo faktisk være opptil 3 uker igjen...

Vi har egentlig "bestilt" han 8. august, på forlovelsesdagen vår, men vi får se om han vil.

Vi har kommet veldig langt i huset, og det begynner å bli skikkelig fint her. Vi storkoser oss. Mannen har jobbet denne uken, men ellers hatt fri, så det har ikke vært kjedelig. Vi har hatt mer enn nok å gjøre. Det er selvsagt en del igjen, man blir vel aldri helt "ferdig" i et hus. Vi venter på en sofa vi har bestilt og vi skal ha et par nye stoler (vi er på jakt) og nye madrasser.

Vi har vært skikkelig flinke synes jeg, og vi har også vært flinke til å ikke slite oss ut heller. Da det var på det aller varmeste her for en stund siden tok vi oss noen fridager og var ute med båten, og på hytta. Det trengte vi nok...

Jeg kan ikke sitte her så veldig lenge, vi har besøk, og snart skal vi dra og besøke mamma...

Jeg kommer tilbake i morgen, tenker jeg.

Ahhh!!! Deilig å være tilbake! Jeg har savnet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke til termin? :overrasket: Hvor blir det av tiden?Da er det bare å vente og se om han hører på mamma og pappa og kommer på dagen deres hehe.

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdige i huset - det går kjapt. Og det er koseleg å dilla med å få alt på plass også tykkjer no eg da.

Sommarklem frå RoadQueen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se dere igjen, nat26, Soul og RoadQueen!!

Nå har vi akkurat kommet hjem etter å ha vært på besøk hos mamma siden i går. Vi har vært der sammen med moren og to av tantene til mannen og det har vært fullt program. Vi var til og med på revy i går kveld. Litt sliten nå, men det har vært veldig koselig.

Bittelitt plaget med hovne føtter, men jordmor og lege karakteriserer det ikke som mer enn ødem 0-1, så det kan ikke være så ille. Men det er allikevel litt ubehagelig til tider. Stakkars dem som har det mye værre enn meg.

Har litt vondt i fingerleddene også, og det er nok også på grunn av vannmengden. Det er verst om morgenen.

De siste dagene har jeg følt meg mer sliten enn før. Det ble plutselig litt tungt. Jeg sliter mest med å bøye meg ned å plukke opp ting fra gulvet.... Det er blitt litt langt ned.

Men ellers er det ingenting å klage over. Det har vært og er en fryd å være gravid.

Jeg har plutselig begynt å grue meg litt til fødselen. Det har jeg ikke gjort før. Jeg gleder meg til den er overstått. Det er litt slitsomt å gå og vente på at det skal begynne. I dag har jeg hatt bittelitt småmurring midt på dagen, men det har ikke skjedd noe mer. Jeg tror kanskje jeg går og kjenner etter litt for mye. Nå er vi jo ferdig med flyttingen, og det er ikke noe viktig vi må bli ferdig med, så fokusen min er nok kommet tilbake til meg selv igjen. Både på godt og vondt, sikkert. Bra å få slappet av litt og kost meg litt før han kommer, men jeg blir jo litt utålmodig innimellom og tolker og kjenner etter alle signaler kroppen gir.

Uansett er det ikke veldig lenge igjen nå, og det er faktisk bittelitt skummelt.

39+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenk at det er rett rundt hjørnet nå! Kjempespennende! Skjønner godt du gruer deg litt...men så herlig å få den lille babyen i armene da. :hjerter_rundt:

Og du, tusen takk for veldig koselig hilsen i dagboka mi, ble (som sagt der og) helt rørt jeg! :smilorange:

Lykke til med tida fremover og ta vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, du er tilbake :kyss: Savnet deg jeg, snuppa!!

Men du-du har jo termin hvert øyeblikk jo :klø: Skjønner ikke helt hvor tiden blir av jeg..Tenk nå er det maks to og en halv uke igjen!! Er ikke det spennende å tenke på..? Kjenner det kiler i magen jeg!! Ååååå, som jeg gleder meg!!

Ha en fin søndagskveld! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til dere Soul og April!!

Koselig å ha dere på besøk.

Glad for at jeg har blitt savnet, det er jo hyggelig. :smilorange:

I dag sov vi til vi våknet, leste aviser på sengen og spiste frokost.

Etterpå pakket vi ut en del esker, støvsuget første etg, hang opp gardiner på rommet til Frøet, hang opp maskene og de fleste bildene ( men det er fremdeles litt tomt på veggene, må nok investere i noe nytt).

Så vi er ganske så fornøyd med dagens innsats.

Vi dro en tur ut til hytta til svigers hvor vi ble servert middag og kaffe. Veldig deilig. Satt og skravlet der til halv ni.

I morgen skal jeg inn til byen med svigermor, det blir koselig. Jeg har noen småting jeg skal fikse, og det er greit å ha selskap. Og transport.... :sjarmor: Mannen er jo på jobb med bilen min. Det blir greit når han kjøper seg sin egen, selv om det ikke er så veldig hast.

39+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Oioioi, nå er det jammen ikke lenge igjen!! Satser på at fødselen går like greit som svangerskapet ellers, jeg skal i hvert fall følge med her inne de nærmeste dagene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... så kos å ha deg tilbake!!!! Nå er dere jo straks i mål med graviditeten, og det blir spennende å følge med på når det skjer nå... Jeg har en venninne som fødte på fredag, 1,5 uke før termin, så nå skjer det nok nårsomhelst med deg, og i prinsippet kan det skje meg nokså snart også!! :)

Fint at flyttingen gikk suupert, det må være deilig å ha det i orden.... litt missunnelig der ja...... fortsatt 1,5 mnd til vi tar over huset vårt..... :sur:

Ønsker deg en strålende mandag, og lover å følge med nøye her hver dag... du MÅ sende April en melding med en gang det er noe på gang altså!!!

Stor mandags :klem: fra shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli så spennende å følge med på deg i tiden framover!! Jeg reiser snart på ferie og er ikke på nett før om to uker, så da kan det jo ha skjedd masse!!!!! Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shy: ja, nå kan det skje når som helst, og det er litt slitsomt å gå og vente... Jeg går liksom og kjenner etter hele tiden. Han har jo vært rett rundt hjørnet i et par uker allerede. Men jeg har ingen tydelige tegn på at han er på vei.

De siste dagene har det murret bittelittegrann i magen en gang om dagen, men det har ikke blitt noe ut av det. Så det kan fort gå et par uker til.

Søndagsengel?: God ferie. Det er en stor sjanse for at Frøet er ute innen du er tilbake... Jeg krysser fingrene for det i alle fall.

I dag har jeg vært i byen med svigermor, fikk kjøpt meg noen fine, oransje småting til kjøkkenet. Jeg har nemlig oransje som farge der inne, i alle fall på gardiner, lys og tilbehør.

I den innerste stua har vi turkise detaljer og i kosekroken skal vi ha knæsj rosa, oranse og rødt! Gleder meg til sofaen kommer!

Spiste lunch med svigermor og svigerfar, det var veldig koselig. Greit å ha dem i nærheten i tilfelle noe skulle skje. Mannen kan fort bruke en time på å komme og hente meg hvis han er på jobb, og hvis vi da bruker en time eller mer inn til Oslo igjen kan vi fort ha litt dårlig tid. Mamma brukte 6 timer fra hun først begynte å kjenne at det var noe på gang og til jeg var ute. Og det er ganske raskt... Håper jeg er like rask. Mannen ble litt stresset da vi snakket med jordmoren om dette og hun sa at han måtte ringe ambulanse hvis han mistet kontrollen. De ville vite om det var noen jordmødre på veien i tilfelle det ville være nødvendig.

Han er mest redd for tiden før vi kommer frem til sykehuset, men jeg er ikke så veldig stresset for det. Jeg tror vi kommer til å ha ganske god tid, jeg. :roll:

I morgen skal jeg til fotpleier og få stelt beina mine. Det gleder jeg meg til, det. Jeg har store problemer med å bøye meg ned så lenge at jeg får gjort noe særlig selv. Mister pusten, rett og slett. Og i tillegg blir det sikkert kjempedeilig.

39+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at frøet kommer mens jeg er på ferie, jeg også!! :) Fargene dere har valgt i huset høres kjempetøffe ut! Akkurat sånn som jeg liker ;) Godt å høre at dere trives i den nye byen, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! :)

Godt at det står bra til, skjønner at du er utålmodig nå! Det er kanskje bra at du har et nytt hus og innrede og sånn, så får du tiden til å gå. :) Må være gøy å velge ut farger osv. til huset (sikkert slitsomt med flytting og selvfølgelig, men det høres ut som dere har fått mye på plass)

Håper du får en rask og grei fødsel, det er vel drømmen det (men ikke så rask at mannen får panikk da). ;)

Ha en finfin kveld! :klem:

Endret av Soul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: til søndagsengel? og Soul!

I dag sto jeg opp halv åtte, dusja og spiste frokost, og sovna på sofaen... :roll:

Etter å ha slappet av litt hjemme, tok jeg bussen til byen og sosa rundt i noen butikker før jeg tok fotpleie. Det var deilig å få litt orden på føttene, nå er de deilige og myke. Farget vippene også når jeg først var innom, jeg er litt slapp med sminken om dagen, så da er det greit å få markert øynene bittelitt.

Siden jeg akkurat ikke rakk bussen og måtte så utrolig på do, tok jeg en taxi hjem. :sjenert: Det blir nok ikke en vane, men det var veldig behagelig. Det hadde blitt for langt å gå med denne digre magen. Men når frøet er født kommer jeg forhåpentligvis til å gå frem og tilbake til byen ofte.

For en gangs skyld hadde jeg (nesten) middagen ferdig til mannen kom hjem fra jobb. Jeg manglet selvfølgelig noen ingredienser så jeg måtte sykle til butikken, men det tok ikke mange minuttene. Kan tenke meg at det ser litt rart ut med stor, rund mage på sykkel.

Mannen har satt igang nedlastning av en haug med filmer, siden vi plutselig har så mye båndbredde på abonnementet vårt. Det har vi bare i en begrenset periode så det er like greit å benytte seg av det. Så får vi se om det blir noe ut av dem.

Nå har vi faktisk tenkt oss ut på fisketur, det hadde vært deilig å vært litt ute, og gjort noe sammen. Det blir fort sofa og tv/pc på oss på kveldene.

39+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

:vinke:

Bare innom på en dagbokrunde etter ferien,og oppdager at det er ikke lenge til du

skal du føde! Du har en spennende tid foran deg.

Ha en fin kveld og en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.... så fint at du er i så god form.... det er forresten jeg også for tiden, bortsett fra at magen er stor, tung og i veien, men ellers er alt suupert.... :)

Det er nok lurt å nyte de siste dagene nå ja, for plutselig sitter man der med den lille, og alt må planlegges på en helt annen måte..... Vi prøver også å gjøre masse koselige ting på sparket for tiden, bare for ikke å ha angret på at vi ikke gjorde det etterpå!!

Ønsker deg en suuper dag, og håper det skjer noe snart nå.. for da betyr det at det nærmer seg enda mer for meg også! :ler:

stor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...