Gå til innhold

Mannegruppa Ottar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, herzeleid skrev:

De fant kanskje ikke nok å hisse seg opp over i hverdagen så de måtte oppsøke en side der menn fortalte grove vitser for å finne noe å bli støtt over. 

Kan du vennligst lese våre argumenter i mot istede for å lire av deg fjasete fjortisskommentarer? 

Anonymkode: c0fdc...155

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vennligst lese våre argumenter i mot istede for å lire av deg fjasete fjortisskommentarer? 

At vi må sensurere vitser fordi dere er redde for at folk skal skal tro at voldtekt og mishandling av barn er gøy? Ærlig talt så fremstår det ekstremt svakt, og burde underbygges med temmelig gode kilder. Jeg tror ikke mange kommer til å male veggen med babyblod fordi noen vitser om det, men motbevis det gjerne.

Videre blir det et spørsmål om vi skal sensurere hverandre fordi det kan tenkes at noen ikke forstår at en vits bare er en vits og handle deretter. Jeg tenker nei, men registrerer at flertallet her virker å være uenige, kanskje fordi de tilhører gruppen som ikke skjønner det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, herzeleid skrev:

At vi må sensurere vitser fordi dere er redde for at folk skal skal tro at voldtekt og mishandling av barn er gøy? Ærlig talt så fremstår det ekstremt svakt, og burde underbygges med temmelig gode kilder. Jeg tror ikke mange kommer til å male veggen med babyblod fordi noen vitser om det, men motbevis det gjerne.

Videre blir det et spørsmål om vi skal sensurere hverandre fordi det kan tenkes at noen ikke forstår at en vits bare er en vits og handle deretter. Jeg tenker nei, men registrerer at flertallet her virker å være uenige, kanskje fordi de tilhører gruppen som ikke skjønner det selv. 

Vi skjønner. Vi har sett. Dere skjønner ikke. Ikke alle i hvert fall. Vi kan nemlig snakke utifra erfaring. 

Du er jo et levende bevis på at du ikke skjønner dette og du kan da potensielt være en av de som er farlige for oss. 

Vi er også møkkalei av alltid å måtte passe oss fra farlige menn. Vi ønsker frihet. Nå. 

Så slutt å lag humor på vår bekostning og trygghet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke medlem av gruppen. Men må bare si:

HVORFOR bry seg? Kan dere ikke bare holde dere unna? Folk er FORSKJELLIGE. La politiet ta seg av dette istedenfor om det går for langt. Slutt å PRØV å forstå disse folkene, det er umulig.

Hvorfor skal alltid mange kvinner blande seg i alt mulig forresten?

Anonymkode: a90bf...092

Da jeg var 19 kjørte jeg min søster litt ut på bygda på en fest. Der var det en sambygding som skulle hjemover, og da han spurte om å få sitte på var det nesten utenkelig å si nei, jeg følte at jeg var en god samaritan som lot han få sitte på, i stedet for å la ham vente på skyss de neste 45 minuttene, eller enda verre la ham vandre full langs den smale bilveien. Jeg var dum, naiv og ung som trodde at det å la en hyggelig, vanlig fyr få sitte på kunne gå bra. Men jeg skulle ønske jeg ikke må skrive at det var å være dum og naiv, jeg skulle ønske det var vanlig, en fin gest, trygt. 

Denne gutten, ett år eldre enn meg, han var hyggelig, 100% vanlig, som guttene i klassen min, som kompisene mine. Han var ikke et spesielt dårlig frø, ikke et ondt menneske, helt vanlig, som mannen i gata, som medlemmene i denne gruppen. For noen er han sikkert en god bror, kanskje nå en god kjæreste, muligens far, helt fokkings vanlig. Den kvelden var han bare et produkt av sine omgivelser, omgivelser som synes det å spøke med å voldta kvinner er greit. Omgivelser som synes at å true kvinner bak deres rygg er greit (det man ikke vet har man ikke vondt av, riktig?). Omgivelser som sakte visker bort grensene kvinner setter for seg selv. Han var bare vanlig, en del av en kultur der det er morsomt at kvinner gråter med en pikk i halsen, altså morsomt når man vitser om det, ikke på ekte, herregud! For det er langt fra spøk til alvor ikke sant? Greia er at det er ikke det. 

Litt alkohol gjør avstanden mindre. Det er sent, du er trøtt, gjør avstanden mindre. Du er kanskje sint på noen, gjør avstanden mindre. Og plutselig er du der, en helt vanlig fyr og du driter i grensene. Jeg sa nei og ba ham om å slutte da han tok hånden sin på låret mitt og sklei den oppover. Men ordene mine, motstanden min, var en vits. For ordene fra vitsene var der. "Du har godt av det! Har du ikke lyst på litt pikk? Den lille, trange musa di sitter sikkert å hyler etter litt pikk, er lenge sia'a har fått seg no', se her..." og han tar hånden min og plasserer den på skrittet sitt. Det er ikke så veldig dramatisk, men det er ubehagelig, skremmende, vondt. Det ødelegger for meg. Skader meg. Og alt det fordi han bare er et produkt av sine omgivelser. Omgivelser som ler av brutte grenser. Og han var på ingen måte spesiell, på ingen måte annerledes enn sine venner. Overfallsvoldtekter er ikke vanlige, det vanlige er at en mann pisser på grensene til en kvinne, uten at han en gang vet det. Skremmer en kvinne, uten at han en gang vet det. Går for langt, uten at han en gang vet at han har gjort noe galt. "Hun har vel lyst på pikk? Alle jenter er i bunnen horer."

Derfor bryr man seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjønner. Vi har sett. Dere skjønner ikke. Ikke alle i hvert fall. Vi kan nemlig snakke utifra erfaring. 

Jeg etterspør solide kilder og ikke overraskende svarer du med følerier og i beste fall vage anekdoter. Teorien din står ikke sterkere av den grunn.

Sitat

Du er jo et levende bevis på at du ikke skjønner dette og du kan da potensielt være en av de som er farlige for oss. 

Jeg tror på at du tror på dette, og du og det du skriver er igrunn gode illustrasjoner på hvor lite som skal til før enkelte mener sine påstander "bevist" og hvor lite som skal til før en del lar egen irrasjonell frykt ta overhånd.

Sitat

Vi er også møkkalei av alltid å måtte passe oss fra farlige menn. Vi ønsker frihet. Nå. 

Vi er alle lei av å måtte passe på oss selv, men sånn er nå en gang virkeligheten. Frihet fra at noen kan komme til å være slemme får vi aldri, hverken kvinner eller menn.

Sitat

Så slutt å lag humor på vår bekostning og trygghet. 

"Slutt å syt, begynn å yt". Eller sagt på en annen måte: Før du lar hysteriet ditt ta fullstendig overhånd og krever sensur av vitser så vær så snill å bevis at teorien din stemmer, og forklar så hvor mye du ønsker å begrense andres frihet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg etterspør solide kilder og ikke overraskende svarer du med følerier og i beste fall vage anekdoter. Teorien din står ikke sterkere av den grunn.

Jeg tror på at du tror på dette, og du og det du skriver er igrunn gode illustrasjoner på hvor lite som skal til før enkelte mener sine påstander "bevist" og hvor lite som skal til før en del lar egen irrasjonell frykt ta overhånd.

Vi er alle lei av å måtte passe på oss selv, men sånn er nå en gang virkeligheten. Frihet fra at noen kan komme til å være slemme får vi aldri, hverken kvinner eller menn.

"Slutt å syt, begynn å yt". Eller sagt på en annen måte: Før du lar hysteriet ditt ta fullstendig overhånd og krever sensur av vitser så vær så snill å bevis at teorien din stemmer, og forklar så hvor mye du ønsker å begrense andres frihet. 

Hadde du lest tråden hadde du fått beviser nok ;) 

Innimellom har enkelte menn noen vanvittige skylapper på. Du er en av de. Våkne opp nå. Se rundt deg. Se mennesker. Ikke pålegg andre feil du har. Den måten du snakker andre ned på har jeg møtt hos menn før. De har alle vært farlige. Vil du virkelig være en slik person? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du lest tråden hadde du fått beviser nok ;) 

Igjen, jeg tror på at du tror det, men anekdoter og påstander er ikke beviser. 

Sitat

Innimellom har enkelte menn noen vanvittige skylapper på. Du er en av de. Våkne opp nå. Se rundt deg. Se mennesker. Ikke pålegg andre feil du har. Den måten du snakker andre ned på har jeg møtt hos menn før. De har alle vært farlige. Vil du virkelig være en slik person? 

Beklager om dette høres slemt ut, men det du skriver fremstår som en parodi på et følelsestyrt innlegg, uten noe mer konkret enn anekdoter, utslitte fraser og ellers lite som faktisk besvarer noe av det jeg skriver. Du kommer med oppsiktsvekkende påstander og ønsker omfattende sensur av andres vitser og humor. Da holder ikke: "Våkne opp nå. Se rundt deg. Se mennesker." som høres ut som noe fra den billigste selvhjelpsboken på mammutsalget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
2 timer siden, Rainstorm skrev:

Jeg sa nei og ba ham om å slutte da han tok hånden sin på låret mitt og sklei den oppover. Men ordene mine, motstanden min, var en vits. For ordene fra vitsene var der. "Du har godt av det! Har du ikke lyst på litt pikk? Den lille, trange musa di sitter sikkert å hyler etter litt pikk, er lenge sia'a har fått seg no', se her..." og han tar hånden min og plasserer den på skrittet sitt.

:sad: :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like forkastelig gruppe som kvinnegruppen Ottar. Kjenner noen som er medlemmer av den gruppen på FB, og han ene av de har også tidligere sagt "Hull er hull" så noen av de typene er jo tydeligvis ganske representative for den type grupper.

Endret av Charmander
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Igjen, jeg tror på at du tror det, men anekdoter og påstander er ikke beviser. 

Beklager om dette høres slemt ut, men det du skriver fremstår som en parodi på et følelsestyrt innlegg, uten noe mer konkret enn anekdoter, utslitte fraser og ellers lite som faktisk besvarer noe av det jeg skriver. Du kommer med oppsiktsvekkende påstander og ønsker omfattende sensur av andres vitser og humor. Da holder ikke: "Våkne opp nå. Se rundt deg. Se mennesker." som høres ut som noe fra den billigste selvhjelpsboken på mammutsalget :fnise:

Du har fått beviser. Her forteller damer om hva de opplever fordi mannfolk har jazza seg opp med kompispreik og tre pils. Du ser den koblingen. Sant? 

Du har den holdningen vi prøver å slippe fordi den er farlig for oss. Den ovenfra og ned. Og en virkelighetsfjern måte å føre over all skyld på alle andre. Men jeg kjenner din type og jeg vet de aldri vil innrømme at ting kanskje er deres feil. Det er alltid de andre og det er alltid en unskykdning å dra frem for å legalisere sine handlinger. Sånn som "vi var jo fulle - det var jo bare for gøy". 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått beviser. Her forteller damer om hva de opplever fordi mannfolk har jazza seg opp med kompispreik og tre pils. Du ser den koblingen. Sant? 

Som sagt, jeg tror på at du tror at egne fortellinger om hva man har opplevd og hvorfor man tror man har opplevd det er beviser på reelle sammenhenger, men det er det dessverre ikke. "Jeg opplevde noe fælt, det er på grunn av vitser" er ikke et bevis på at så er tilfelle. Det er egentlig ganske grunnleggende.

Sitat

Du har den holdningen vi prøver å slippe fordi den er farlig for oss.

Jeg tror på at du tror det, men det stemmer nok dårlig. Det er synd du må leve med slik irrasjonell frykt, og jeg håper oppriktig talt at ting blir bedre for deg. Å sensurere andre er nok ikke løsningen.

Sitat

Den ovenfra og ned.

Når man må forklare voksne mennesker selvfølgeligheter, som over, fremstår det nok fort slik.

Sitat

Og en virkelighetsfjern måte å føre over all skyld på alle andre.

Du må nesten vise meg eksempler på hvor du tror du ser dette.

Sitat

Men jeg kjenner din type og jeg vet de aldri vil innrømme at ting kanskje er deres feil. Det er alltid de andre og det er alltid en unskykdning å dra frem for å legalisere sine handlinger. Sånn som "vi var jo fulle - det var jo bare for gøy". 

Igjen kan jeg ikke si så mye annet enn at jeg oppriktig talt tror at du tror på dette, men du kjenner selvfølgelig ikke meg, og dine antagelser om "min type" virker veldig lite rasjonelle. Det virker som du har mange vonde opplevelser bak deg, og projiserer vonde erfaringer med menn på meg. Det er synd, først og fremst for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av greia er at gutter/menn også lever med blåveiser (fysiske og psykiske), stygge kommentarer og vitser hver eneste dag. Ta deg en tur ut i norske skolegårder og du ser ganske raskt hvordan ting foregår mellom gutta. Det er ikke bra og man skal ikke godta det. Like lite som jenter/kvinner blir trakassert. Poenget er at kvinner ikke er de eneste som lever i den harde virkeligheten. Forskjellen på godt og vondt er at gutter/menn stort sett holder kjeft om det. 

Anonymkode: 766ae...ea7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers var dette en interessant artikkel:

Gruppa samlet sammen 180 000 kroner til kreftsyke barn. Gruppa handler om politisk ukorrekt humor og diskusjon mens hets og trusler godtas ikke, men forekommer som på alle andre større nettsider.

Sitat

Det var den negative omtalen av gruppen i mediene som førte til at enkelte av gruppens 38 000 medlemmer startet innsamlingsaksjonen. Og den ga resultater: På litt over et døgn kom det inn drøyt 180 000 kroner til Barnekreftforeningen.

Erikssen sier en enorm medlemsvekst i gruppen har gjort det vanskelig for administratorene å holde oversikt, og at reglene deres ikke er tilpasset den nye situasjonen.

– Ja, det har kommet en ukultur i gruppa. Men det er blitt veldig mange flere medlemmer på kort tid. 99,9 prosent av oss er skikkelige folk. Vi er ikke 38 000 overgripere og voldtektsmenn.

– Nå jobber vi for å finne ut av hvordan vi skal håndtere alle medlemmene fremover, og sørge for at gruppa fortsetter slik det startet: Et politisk ukorrekt fristed med stor takhøyde. Ikke alle kommer til å synes alt er morsomt, men det skal ikke henges ut privatpersoner på denne måten i fremtiden, fortsetter han.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/barnekreftforeningen-vil-ikke-ha-mer-penger-fra-mannegruppa-ottar/a/23811368/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av greia er at gutter/menn også lever med blåveiser (fysiske og psykiske), stygge kommentarer og vitser hver eneste dag. Ta deg en tur ut i norske skolegårder og du ser ganske raskt hvordan ting foregår mellom gutta. Det er ikke bra og man skal ikke godta det. Like lite som jenter/kvinner blir trakassert. Poenget er at kvinner ikke er de eneste som lever i den harde virkeligheten. Forskjellen på godt og vondt er at gutter/menn stort sett holder kjeft om det. 

Anonymkode: 766ae...ea7

Jeg betviler ikke at menn er stygge mot menn også. Men det er ingen unnskyldning, men heller et sykdomstegn. Dere er slemme mot hverandre og menn har også størst selvmordsrate. Så hvorfor da fortsette å trykke hverandre ned, når dere tjener så mye mer på å løfte hverandre opp? 

Dere blir ikke tøffere og sterkere av å se ned på andre. Tvert i mot. 

Jeg har ingen mannlige venner på denne omtalte gruppa. Men jeg har ledig mange mannlige venner, som fordømmer denne mobbekulturen som har oppstått på nett. Fine og flotte menn som stiller opp for nære og fjerne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først oppfordre til voldtekt av barn, og så prøve å renvaske seg med å gi penger til barnekreftsaken etterpå. Wow. Virkelig en gjeng med sjarmtroll det der :kvalm:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Gliffy skrev:

Først oppfordre til voldtekt av barn, og så prøve å renvaske seg med å gi penger til barnekreftsaken etterpå. Wow. Virkelig en gjeng med sjarmtroll det der :kvalm:

Du vil si alt som står under "Aktuelt" underforumet på KG er noe bedre?

Anonymkode: 43522...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gliffy skrev:

8-10 medlemmer la ut vitser som var langt over grensa, og du dømmer de resterende 38,000 medlemmene? Det er du som er sjarmtrollet her. For en merkelig måte å tenke på.. 

Anonymkode: 1efae...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil si alt som står under "Aktuelt" underforumet på KG er noe bedre?

Anonymkode: 43522...2c9

Jeg har ikke lest alt som står der må jeg innrømme, men kan ikke huske å ha sett noen oppfordring til voldtekt av navngitte personer der. Det var uansett ikke tema i denne diskusjonen. Du kan jo starte en egen tråd om hva du syns er jævlig på aktuelt-forumet om du har lyst til å diskutere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...