Raven Emerald Skrevet 3. oktober 2016 #41 Skrevet 3. oktober 2016 Ryddet for innlegg skrevet på dialekt, og svar til dette. Raven Emerald, mod.
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #42 Skrevet 3. oktober 2016 Skummet gjennom nå og kunne kan ikke helt forstå det voldsomme moralske raseriet her inne. Av hva jeg kan se har blitt skrevet her har det blitt postet grove vitser der? Er det alt eller er det noe mer? 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #43 Skrevet 3. oktober 2016 5 minutter siden, herzeleid skrev: Skummet gjennom nå og kunne kan ikke helt forstå det voldsomme moralske raseriet her inne. Av hva jeg kan se har blitt skrevet her har det blitt postet grove vitser der? Er det alt eller er det noe mer? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe/a/23809815/ Anonymkode: 20e7f...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #44 Skrevet 3. oktober 2016 10 minutter siden, herzeleid skrev: Skummet gjennom nå og kunne kan ikke helt forstå det voldsomme moralske raseriet her inne. Av hva jeg kan se har blitt skrevet her har det blitt postet grove vitser der? Er det alt eller er det noe mer? Du kan ikke fortstå det? ut i fra hva jeg selv leser på VG er det ganske drøyt å holde på slik de gjør, det er faktisk ikke normalt. Ingen oppegående ressursterke menn med respekt for damer holder på slik. Anonymkode: 98ddf...fa5 10
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #45 Skrevet 3. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe/a/23809815/ Anonymkode: 20e7f...0bf OK, så stort sett er det vitser det er snakk om, noen flåsete humoristiske kommentarer om de som angriper gruppen og ønsker å nekte dem å fortelle vitser, og et par tilfeller som går såpass over streken at administratorene sletter det, i likhet med hva man finner på de fleste større sider der folk kan poste selv? Jeg kan virkelig ikke se grunnlaget for det voldsomme raseriet men mulig vi har forskjellige tålegrenser.
RompeRusk Skrevet 3. oktober 2016 #46 Skrevet 3. oktober 2016 10 timer siden, Ottar ambassadør skrev: JA det har vært noen medlemmer som har videredstributert disse bildene men hvem sin feil er det at bildet havnet på nett i utgangspunktet? Etter denne logikken er det fritt for å henge ut vedkommende med bilde, navn og tlfnr på de som skrev hetsende, krenkende og truende kommentarer til 20 og 13 åringen. For det er jo de som har skrevet kommentaren og meldt seg inn i nwttgruppen i utgangspunktet 15
Lee Jones Skrevet 3. oktober 2016 #47 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Hørte at mannegruppa drev veldedighet også mot kreft. Har ikke vært inne på siden, men det er jo rart at feminister begynner å hyle over noen vitser. Ingen har jo hylt over disse feministvitsene om menn som kommer nå og da. Endret 3. oktober 2016 av Lee Jones
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #48 Skrevet 3. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke fortstå det? ut i fra hva jeg selv leser på VG er det ganske drøyt å holde på slik de gjør, det er faktisk ikke normalt. Ingen oppegående ressursterke menn med respekt for damer holder på slik. Anonymkode: 98ddf...fa5 Stort sett virker det som de forteller vitser. Det ser jeg ikke problemet med. Så har det vært et enormt mediekjør mot denne gruppen på grunn av at de forteller vitser, og da har man internt på gruppen snakket nedsettende om de som har snakket nedsettende om dem så vidt jeg kan se? Der er jeg enig i at 13 åringen ikke burde blitt nevnt, men det virker som det er en eller to som er for grove der, og at deres innlegg ble slettet? Deling av nakenbildene av Sophie Elise var ikke særlig pent gjort, men dette slettes jo av gruppens administratorer. Enhver side med stor trafikk vil oppleve uønskede innlegg som slettes, uten at gruppen i seg selv er ille av den grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #49 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, herzeleid skrev: Stort sett virker det som de forteller vitser. Det ser jeg ikke problemet med. Så har det vært et enormt mediekjør mot denne gruppen på grunn av at de forteller vitser, og da har man internt på gruppen snakket nedsettende om de som har snakket nedsettende om dem så vidt jeg kan se? Der er jeg enig i at 13 åringen ikke burde blitt nevnt, men det virker som det er en eller to som er for grove der, og at deres innlegg ble slettet? Deling av nakenbildene av Sophie Elise var ikke særlig pent gjort, men dette slettes jo av gruppens administratorer. Enhver side med stor trafikk vil oppleve uønskede innlegg som slettes, uten at gruppen i seg selv er ille av den grunn. Jeg synes det/de er forkastelige, null respekt.At du forsvarer det sier jo mye om deg og dine holdninger. Det jeg leser på VG-og hvordan de snakker om damer der de oppfordrer til voldtekt..har ikke ord. Anonymkode: 98ddf...fa5 16
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #50 Skrevet 3. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det/de er forkastelige, null respekt.At du forsvarer det sier jo mye om deg og dine holdninger. Det jeg leser på VG-og hvordan de snakker om damer der de oppfordrer til voldtekt..har ikke ord. Anonymkode: 98ddf...fa5 Jeg tror du legger for mye i humor du ikke forstår. Et par innlegg var bortimot hets, og ble fjernet, og noe var bilder som også ble fjernet. Resten virker å være vitser og kommentarer om andre som har valgt å henge ut de som skriver i gruppa. Det virker stort sett ikke som det er særlig med oppfordringer til noe ulovlig, men vitsing om ulovlige ting, som er helt greit.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #51 Skrevet 3. oktober 2016 Syntes VG hadde en interessant vinkling i en av artiklene om saken: "Facebook-gruppen Slay Squad. Denne lukkede gruppen har 17.000 kvinnelige medlemmer. Her diskuterer de alt fra sminke til politikk" "«Mannegruppa Ottar» har 38.000 medlemmer. Her deler norske menn jevnlig innhold som spøker med voldtekt, vold mot kvinner og grov rasisme." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe/a/23809815/ Anonymkode: 766ae...ea7 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #52 Skrevet 3. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det/de er forkastelige, null respekt.At du forsvarer det sier jo mye om deg og dine holdninger. Det jeg leser på VG-og hvordan de snakker om damer der de oppfordrer til voldtekt..har ikke ord. Anonymkode: 98ddf...fa5 Helt enig. Skjønner ikke at noe vil assosiere seg med en slik gruppe, ved å være medlem i det hele tatt Lavmål. Anonymkode: 20e7f...0bf 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #53 Skrevet 3. oktober 2016 På 9/30/2016 den 8.33, AnonymBruker skrev: Men er det noe bedre å sverte de offentlig da? Da havner man jo på samme latterlig lave nivå som de. Hva med heller å opplyse folk om hvordan de skal oppføre seg? Lære folk verdier og lære de at "what goes around comes around". Og at folk et ansvarlige for egen lykke men også andres. At det å nettmobbe slik faktisk fører til flere selvmord i året. At de indirekte og direkte dreper mennesker med sine giftige og lowlife tastetrykk. Anonymkode: c0fdc...155 Nei, man gjør faktisk ikke det hvis man bare gjengir det de har sagt på facebook. Så lenge vi selv ikke kaller dem for kuker, støgginger, tapere "som burde bli voldtatt" og den slags sjargong som disse "gutta" trives med, så ligger vi ikke på deres nivå. Vi bare ganske enkelt videreformidler det de tydeligvis synes er svært viktig å dele med andre. Anonymkode: 5d7b4...de3 9
Sirah Skrevet 3. oktober 2016 #54 Skrevet 3. oktober 2016 Jo flere som rapporterer den gruppa jo bedre. Slik søppel burde virkelig ikke få ligge på nett. At noen med vettet i behold er medlem av noe sånt er fullstendig bak mål. 8
Sirah Skrevet 3. oktober 2016 #55 Skrevet 3. oktober 2016 Ser at den gamle gruppa ble stoppet av facebook. Wonder why..... Skjønner de ikke hvor sosialt lavmål dette er? 5
ribtin Skrevet 3. oktober 2016 #56 Skrevet 3. oktober 2016 1 time siden, herzeleid skrev: Deling av nakenbildene av Sophie Elise var ikke særlig pent gjort, men dette slettes jo av gruppens administratorer. Enhver side med stor trafikk vil oppleve uønskede innlegg som slettes, uten at gruppen i seg selv er ille av den grunn. Egentlig så er det jo ikke Sophie Elise som viser noe som helst nakenhet i bildet som fortsatt blir hyppig delt, så om noen skulle følt seg krenka, så måtte det i tilfelle vært eieren av penisen. Han gir derimot totalt F, og såvidt jeg har forstått var det han som delte bildet fra begynnelsen av. Men hvis det var omvendt, og bildet viste en kar som gikk ned på ei dame, så ville det fortsatt bare vært dama som ville følt seg krenka. Og det er prekært hvordan jeg kunne pekt på hvem som ukjent mann og sagt "Du er en jævla pedofil massemorder, som er så stygg at du får bildene til Aune Sand til å se bra ut. Tissen din er så liten at du ble dumpa av Sanda Borch, og akkurat som den skrekkfilmen RING, så vil alle som ser ansiktet ditt dø av post traumatisk stress innen syv dager. Du er så stygg at du kunne vært det mest effektive masseutryddelsesvåpenet siden svartedauden, hvis det ikke var nedskrevet spesifikke regler i Genèvekonvensjonen som forbød noen å vise bilder av deg offentlig". ...og alle ville ledd det bort og sagt noe dumt tilbake. Hvis jeg derimot peker på hvem som helst dame sier "Du har lagt på deg bittelitt", så blir det ikke mye latter. Da er damen plutselig "et offer". Hvor blir det av likestillingen?
herzeleid Skrevet 3. oktober 2016 #57 Skrevet 3. oktober 2016 Akkurat nå, ribtin skrev: Egentlig så er det jo ikke Sophie Elise som viser noe som helst nakenhet i bildet som fortsatt blir hyppig delt, så om noen skulle følt seg krenka, så måtte det i tilfelle vært eieren av penisen. Han gir derimot totalt F, og såvidt jeg har forstått var det han som delte bildet fra begynnelsen av. Men hvis det var omvendt, og bildet viste en kar som gikk ned på ei dame, så ville det fortsatt bare vært dama som ville følt seg krenka. Og det er prekært hvordan jeg kunne pekt på hvem som ukjent mann og sagt "Du er en jævla pedofil massemorder, som er så stygg at du får bildene til Aune Sand til å se bra ut. Tissen din er så liten at du ble dumpa av Sanda Borch, og akkurat som den skrekkfilmen RING, så vil alle som ser ansiktet ditt dø av post traumatisk stress innen syv dager. Du er så stygg at du kunne vært det mest effektive masseutryddelsesvåpenet siden svartedauden, hvis det ikke var nedskrevet spesifikke regler i Genèvekonvensjonen som forbød noen å vise bilder av deg offentlig". ...og alle ville ledd det bort og sagt noe dumt tilbake. Hvis jeg derimot peker på hvem som helst dame sier "Du har lagt på deg bittelitt", så blir det ikke mye latter. Da er damen plutselig "et offer". Hvor blir det av likestillingen? Er ikke noe fan av delingen av bildene av Sophie Elise selv, men det er påfallende at man velger å se bortifra at dette i stor grad startet med at bloggere og endel opprørte og lettskremte mennesker ropte opp stort over at noen delte grove vitser internt om kom med temmelig grov hets mot uskyldige folk som stort sett bare delte vitser de synes er morsomme. 1
pessimistisk Skrevet 3. oktober 2016 #59 Skrevet 3. oktober 2016 Interessant å se hvordan medlemstallet går ned! Flere hundre medlemmer er borte på noen timer. Er nok en del som melder seg inn for nysgjerrighetens del også, men jeg er glad for at mange tar til fornuft/ikke vil assosieres med gruppen 15
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #60 Skrevet 3. oktober 2016 Hei Mannwgruppa Ottar medlemmer. Å spøke med voldtekt, og tulle med at jenter som sier ting man ikke liker eller synes er teit- fortjener å bli voltatt.. Er det humor?Medlemmene deres synes også at det er helt innafor å henge ut småjenter med navn og nummer. Og tulle litt med at de burde bli voldtatt de også. Hvor er humoren i dette? Forklar meg gjerne! Anonymkode: 38eba...9fb 13
Fremhevede innlegg