Gå til innhold

Mannegruppa Ottar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, herzeleid skrev:

Den må du nesten utdype. Sammensetningen er vell at noen få har kommet med innlegg som gikk over streken, mens de fleste bare har fortalt vitser eller diskutert andre saker?

Igjen, synd at du har slike erfaringer, men det er likevel langt fra noe bevis på en klar sammenheng mellom at noen forteller grove vitser og voldtar.

Det kommer an på vitsene. Utifra det som har blitt klippet ut i artiklene virker det som om særdeles få har ledd av det som kom av direkte hets eller trusler, og at dette slettes. 

Aldri begynt ;)

Trenger ikke utdype. Mine erfaringer er bevis nok i bøtter og spann for meg. Og jeg vet de fleste av mine venninner har like mye bevis. Vi vet. Men dere menn er så kliniske i tankesett at dere ikke ser helheten før dere får noen grafer og tall presentert foran nesa på dere. Eller så bruker dere denne kommentaren for å unskylde egne tanker. Jeg heller mot det siste. 

Men som sagt - alle damer opplever hets og seksuell trakassering. Og alle hører vi menn le av vitser der seksuell trakassering av oss er legitimt. Du skal være bra korka om du ikke ser sammenhengen her :P 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke utdype. Mine erfaringer er bevis nok i bøtter og spann for meg. Og jeg vet de fleste av mine venninner har like mye bevis. Vi vet. Men dere menn er så kliniske i tankesett at dere ikke ser helheten før dere får noen grafer og tall presentert foran nesa på dere. Eller så bruker dere denne kommentaren for å unskylde egne tanker. Jeg heller mot det siste. 

Det er helt sikkert bevis nok "i bøtter og spann" for deg, men du kan nesten ikke forvente at anekdoter skal telle som bevis for alle andre. Vitenskapelig metode er i stor grad det som har bragt oss til det nivået vi er i dag, mens "jeg føler det sånn" eller "min erfaring er mer enn nok", er det som fører til at man handler på bakgrunn av fordommer og feilinformasjon. 

Du tror du vet, men det kan du vanskelig gjøre gitt det svake grunnlaget du presenterer. 

Sitat

 

Men som sagt - alle damer opplever hets og seksuell trakassering. Og alle hører vi menn le av vitser der seksuell trakassering av oss er legitimt. Du skal være bra korka om du ikke ser sammenhengen her :P 

Anonymkode: c0fdc...155

 

Alle(de fleste) kvinner opplever å ha mensen, og Tusvik snakker og vitser om mensen. Skal man være bra korka for å ikke se sammenhengen der, eller kan det hende det er andre grunner til at du får mensen? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er helt sikkert bevis nok "i bøtter og spann" for deg, men du kan nesten ikke forvente at anekdoter skal telle som bevis for alle andre. Vitenskapelig metode er i stor grad det som har bragt oss til det nivået vi er i dag, mens "jeg føler det sånn" eller "min erfaring er mer enn nok", er det som fører til at man handler på bakgrunn av fordommer og feilinformasjon. 

Du tror du vet, men det kan du vanskelig gjøre gitt det svake grunnlaget du presenterer. 

Alle(de fleste) kvinner opplever å ha mensen, og Tusvik snakker og vitser om mensen. Skal man være bra korka for å ikke se sammenhengen der, eller kan det hende det er andre grunner til at du får mensen? :)

Det der var faktisk et bra korka svar av deg. Dere gjør alt dere kan for ikke å ville tro oss fordi det passer ikke dere. 

Jeg kan godt få alle mine venninner til å skrive en avhandling om deres erfaringer om seksuell trakassering og om menn som vitser om dette. Erfaringer har ikke noe med føleri å gjøre. Dette er konkrete fakta og hendelser som har skjedd oss alle. Men om mottager ikke ønsker å se, eller høre, så hjelper det lite. 

Å lage statistikk over hendelsene er heller ingen bedre beviser da statistikker ikke er nøytrale heller. Samme med vitenskapelige bevis. Det hele avhenger av målet man ønsker å oppnå med forskningen. Den er derfor mindre nøytral enn ekteopplevde hendelser fortalt av hver enkelt person. 

Og det du påstår med ditt svar, er at vi damer lyver nårvi sier at dette er noe vi alle opplever. Igjen - fordi våre svar ikke passer deg. 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der var faktisk et bra korka svar av deg. Dere gjør alt dere kan for ikke å ville tro oss fordi det passer ikke dere. 

Jeg vet ikke hvem "vi" er, men som mange andre så er ikke andres tro i seg selv nok for at også jeg tror på det samme som dem.

Sitat

Jeg kan godt få alle mine venninner til å skrive en avhandling om deres erfaringer om seksuell trakassering og om menn som vitser om dette. Erfaringer har ikke noe med føleri å gjøre. Dette er konkrete fakta og hendelser som har skjedd oss alle. Men om mottager ikke ønsker å se, eller høre, så hjelper det lite. 

Jeg tviler på at mange av venninnene dine er interessert i å skrive hele avhandlinger om dette, men det ville uansett ikke bevist en sammenheng. Jeg påstår ikke at hendelsene du nevner ikke er reelle, jeg prøver å forklare deg at det ikke nødvendigvis er vitser som ligger til grunn for dem.

Sitat

Å lage statistikk over hendelsene er heller ingen bedre beviser da statistikker ikke er nøytrale heller. Samme med vitenskapelige bevis. Det hele avhenger av målet man ønsker å oppnå med forskningen. Den er derfor mindre nøytral enn ekteopplevde hendelser fortalt av hver enkelt person. 

Subjektive beretninger er mer nøytrale enn vitenskapelige bevis? Du har nok helt rett i at vi har forskjellige standarder når det gjelder hva vi anser som tilstrekkelige beviser :)

Sitat

 

Og det du påstår med ditt svar, er at vi damer lyver nårvi sier at dette er noe vi alle opplever. Igjen - fordi våre svar ikke passer deg. 

Anonymkode: c0fdc...155

 

Da har du nok missforstått. Det jeg prøver å forklare deg er at det at det at X har opplevd Y ikke nødvendigvis medfører at Z er årsaken. Med andre ord, at kvinner opplever overgrep medfører ikke nødvendigvis at vitser er grunnen. Selv ikke der de som utfører overgrepene også liker vitser, eller fiskeboller, for å gjøre det enda tydeligere. Dette prøvde jeg å utdype ytterligere med et eksempel: At de fleste kvinner opplever å ha mensen, og at Tusvik snakker om mensen, medfører ikke at Tusvik er grunnen til at kvinner har mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke hvem "vi" er, men som mange andre så er ikke andres tro i seg selv nok for at også jeg tror på det samme som dem.

Jeg tviler på at mange av venninnene dine er interessert i å skrive hele avhandlinger om dette, men det ville uansett ikke bevist en sammenheng. Jeg påstår ikke at hendelsene du nevner ikke er reelle, jeg prøver å forklare deg at det ikke nødvendigvis er vitser som ligger til grunn for dem.

Subjektive beretninger er mer nøytrale enn vitenskapelige bevis? Du har nok helt rett i at vi har forskjellige standarder når det gjelder hva vi anser som tilstrekkelige beviser :)

Da har du nok missforstått. Det jeg prøver å forklare deg er at det at det at X har opplevd Y ikke nødvendigvis medfører at Z er årsaken. Med andre ord, at kvinner opplever overgrep medfører ikke nødvendigvis at vitser er grunnen. Selv ikke der de som utfører overgrepene også liker vitser, eller fiskeboller, for å gjøre det enda tydeligere. Dette prøvde jeg å utdype ytterligere med et eksempel: At de fleste kvinner opplever å ha mensen, og at Tusvik snakker om mensen, medfører ikke at Tusvik er grunnen til at kvinner har mensen. 

Du vil jo ikke forstå. Det er fryktelig enkelt å legge sammen 1+1 og få 2. Vi ser jo hvilken menn som trakasserer. Det er jo akkurat de samme som vitser om det. Vi ser det daglig. Men du vil jo ikke tro på meg før du får en vitenskapelig avhandling fra en professor i psykologi. Selv om jeg er sikker på at en slik avhandling finnes der ute ;) 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 8.39, AnonymBruker skrev:

34000 er medlemmer. Sier bare litt hvor mange umodne og lavmåls menn som er der ute.

Anonymkode: fc97c...cd3

Av landets befolkning på drøye fem millioner er cirka 1,6 millioner menn i alderen 20-66 år. 

Dersom vi antar at denne såkalte mannegruppa Ottar kun har medlemmer i det samme aldersspennet er altså 2,1% av landets voksne mannlige befolkning medlemmer. At 2,1% av alle norske voksne menn er lavmåls er hverken overraskende eller spesielt farlig. La dem holde på, vi øvrige 97,9% kan ignorere disse og heller skape skikkelige relasjoner og humor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jo ikke forstå. Det er fryktelig enkelt å legge sammen 1+1 og få 2. Vi ser jo hvilken menn som trakasserer. Det er jo akkurat de samme som vitser om det. Vi ser det daglig. Men du vil jo ikke tro på meg før du får en vitenskapelig avhandling fra en professor i psykologi. Selv om jeg er sikker på at en slik avhandling finnes der ute ;) 

Anonymkode: c0fdc...155

Som sagt så har jeg ingen problemer med å forstå hva du tror, og at du tror du har bevist noe ved å vise til at du opplever noe ubehagelig fra menn, og at du sier at disse mennene også forteller grove vitser. Jeg påpeker simpelthen at det ikke er gitt at disse to parametrene henges sammen, og at det ene medfører det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Som sagt så har jeg ingen problemer med å forstå hva du tror, og at du tror du har bevist noe ved å vise til at du opplever noe ubehagelig fra menn, og at du sier at disse mennene også forteller grove vitser. Jeg påpeker simpelthen at det ikke er gitt at disse to parametrene henges sammen, og at det ene medfører det andre.

Det der er jo en fryktelig nedlatende holding mot meg og mine medsøstre. Du antar vi ikke ser sannheten og at vi bare tror på ditt og datt. Du skjønner kanskje nå hvorfor vi reagerer? Når det er slike holdninger vi møter daglig? 

Den dagen du forestår at vi har like mye å fare med som dere menn er den dagen du er voksen. Men vi ser ofte på verden med litt andre øyne. Vi er mer åpne og oppfatter mer på det mellommenneskelige plan. 

Vi trenger ingen forskningsrapport for å se at vi utsettes for urett. At noen menn ønsker å bruke dette som en unnskyldning for å slippe å ta ansvar for sine handlinger får gå på deres egen kappe. 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo en fryktelig nedlatende holding mot meg og mine medsøstre. Du antar vi ikke ser sannheten og at vi bare tror på ditt og datt. Du skjønner kanskje nå hvorfor vi reagerer? Når det er slike holdninger vi møter daglig? 

Jeg synes ikke vi skal blande dine "medsøstre" inn i dette, jeg kjenner masse oppegående kvinner som er i stand til å skille anekdoter fra sterk empiri, og korrelasjon fra kausalitet.

Jeg antar ikke at du bare tror, det skriver du indirekte selv. Om man tror at man "bare" kan se sannheten i denne typen spørsmål har man nok litt for stor tiltro til egen intuisjon. 

Sitat

Den dagen du forestår at vi har like mye å fare med som dere menn er den dagen du er voksen. Men vi ser ofte på verden med litt andre øyne. Vi er mer åpne og oppfatter mer på det mellommenneskelige plan. 

Jeg har ikke påstått noe annet. Tvert imot er det like meningsløst når menn har like lave krav til hva de anser som "bevis". Det er ikke kjønnet ditt jeg argumenterer mot, det interesserer meg ikke, men det svake beviskravet.

Igjen, om en mann hadde hevdet at subjektive beretninger er mer nøytrale enn vitenskapelige bevis ville det fremstått like dumt for meg.

Sitat

 

Vi trenger ingen forskningsrapport for å se at vi utsettes for urett. At noen menn ønsker å bruke dette som en unnskyldning for å slippe å ta ansvar for sine handlinger får gå på deres egen kappe. 

Anonymkode: c0fdc...155

 

Jeg kan ikke se hvordan jeg skal forklare det enklere for deg. Jeg har flere ganger understreket at jeg ikke påstår at du ikke har blitt utsatt for noen urett. Jeg forklarer deg ganske enkelt at det ikke er gitt at den uretten kommer av vitser, og at "bevisene" dine for en slik sammenheng virker å være basert på anekdoter og tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses. Våre erfaringer med å bli seksuelt trakassert er bare anedokter. 

Det var jo en hyggelig melding. Våre erfaringer og opplevelser har ingen ting å si. Og menns vitserier har ingen ting med faktiske hendelser å gjøre. At de vitser om å trakassere kvinner og barn har ingen påvirkning fordi når de trakassere kvinner og barn på ekte så er det jo fortsatt bare en vits. Vi damer er egentlig bare en vits. Barn også. De betyr jo ingen ting. Annet enn at de er kjekke å harselere med og å overgripe. 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses. Våre erfaringer med å bli seksuelt trakassert er bare anedokter. 

Som bevis på sammenhenger er de åpenbart anekdotiske. Det er ganske grunnleggende. Legger ved en link så du kanskje forstår bedre hva det betyr: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisføring

Sitat

Det var jo en hyggelig melding. Våre erfaringer og opplevelser har ingen ting å si. Og menns vitserier har ingen ting med faktiske hendelser å gjøre. At de vitser om å trakassere kvinner og barn har ingen påvirkning fordi når de trakassere kvinner og barn på ekte så er det jo fortsatt bare en vits. Vi damer er egentlig bare en vits. Barn også. De betyr jo ingen ting. Annet enn at de er kjekke å harselere med og å overgripe. 

Det du skriver her har lite med det jeg skriver til deg å gjøre, og det virker som du heller forholder til det du tror og føler at jeg mener, heller enn det jeg faktisk skriver. Prøv å puste med nesen, les gjennom det jeg skriver en gang til, og prøv å forstå. Jeg tror jeg har forklart deg det ganske grundig, og når du kommer over noe du stusser på eller ikke forstår så spør heller enn å finne på eller føle. 

Diskusjoner blir mye ryddigere når vi forholder oss til hva andre skriver heller enn hva vi tror og føler at de mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Som bevis på sammenhenger er de åpenbart anekdotiske. Det er ganske grunnleggende. Legger ved en link så du kanskje forstår bedre hva det betyr: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisføring

Det du skriver her har lite med det jeg skriver til deg å gjøre, og det virker som du heller forholder til det du tror og føler at jeg mener, heller enn det jeg faktisk skriver. Prøv å puste med nesen, les gjennom det jeg skriver en gang til, og prøv å forstå. Jeg tror jeg har forklart deg det ganske grundig, og når du kommer over noe du stusser på eller ikke forstår så spør heller enn å finne på eller føle. 

Diskusjoner blir mye ryddigere når vi forholder oss til hva andre skriver heller enn hva vi tror og føler at de mener :)

Jeg forholder meg til det du skriver og du er ettertrykkelig på å si at vi damer "føler" vi blir voldtatt og seksuelt trakassert men at vi ikke beviser det annet enn å fortelle om det. En fortelling som kan sidestilles med et eventyr. 

Du mener rett og slett at vi antagelig bare lager disse voldtektene og overgrepene i våre hoder og at det kun er følerier og ikke ren fakta. 

Er det rart mange damer er redde menn? 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
3 timer siden, caline skrev:

Så vi skal bare sitte å se på at folk blir hengt ut og diskriminert? Unnskyld meg, men det er ikke bare å "ikke bry deg", sånt som dette er såpass alvorlig at det eneste riktige er å ta tak i det og gjøre noe. Når folk blander inn en 13 år gammel jente og sier hu fortjener å bli voldtatt? Da er det ikke mye riktig oppi hue ditt.

Nei dere skal ikke sitte å se på noe som helst. Dere skal ignorere. Kun de som ikke er god i huet som skriver sånt og sånne må ignoreres. Nettet er blitt sånn. Full i drittsnakk. Skal vi ta oss nær av alt som finnes på nett så er det bedre å holde seg unna nettet og ikke hisse seg opp. Eieren av gruppa har sagt selv at sånne stygge ting som voldtekt, drap og mobbing vil bli slettet, men det er amistrarorer/moderatorer eller hva søren de kaller det som passer på hva som blir lagt ut men de er for få. De må få mange flere til å passe på når det er så mange medlemer. Det sa de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjørøveren
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart mange damer er redde menn? 

Anonymkode: c0fdc...155

Ja vi er skumle vi💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Ja vi er skumle vi💪🏻

Jepp dere er det. Jeg kjenner ingen dame som kan sin de aldri har følt seg truet av en mann noen gang. Eller vært utsatt for vold. 

Anonymkode: c0fdc...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp dere er det. Jeg kjenner ingen dame som kan sin de aldri har følt seg truet av en mann noen gang. Eller vært utsatt for vold. 

Anonymkode: c0fdc...155

Og menn i slike "hemmelige" gutteklubber bruker altså tiden sin på å bagatellisere og ufarliggjøre vold ved å lage vitser av og om overgrep. Facebook syns det er greit så lenge det ikke er nakenbilder. Har forsøkt å rapportere gruppen flere ganger, men det skjer ikke noe som helst, FB fraskriver seg ansvaret og lar det skure og gå inntil politiet griper inn, kanskje. Det siste som har skjedd er at gruppen hvor man ustraffet kan komme med grove trusler får eksistere, mens Sophie Elise får beskjed fra politiet om å fjerne innlegget der hun outer de groveste uttalelsene og dem som har kommet med dem. Atter en gang ser vi altså at offeret blir den som skal bære byrden, det vil si at hun som ble trakassert må holde kjeft mens pøbelen kan fortsette som før. 

Er det slike fedre vi vil ha for våre barn? N E I !!!

Anonymkode: 8f67a...40f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Hele denne saken er trist. Trist fordi det antakelig er et lite mindretall som lager grufset vi nå får høre om i media, trist fordi menn og kvinner stadig kniver om offerrollen (kvinner har den, menn vil ha den) og trist fordi det midt i hele stormen finnes navngitte jenter og kvinner som har blitt "vitset" om. Blant annet en 13 år gammel jente som "burde bli skutt og voldtatt". Et barn altså. :icon_frown:

Menn og kvinner vil aldri kunne forstå hverandre, en mann vet ikke hvordan det er å være kvinne og vice versa. Jeg vet ikke hvor lenge de fæle vitsene var tilgjengelige i gruppa, eller hvor mye hets og dritt som skjer der nå (leste om Sophie Elise i Nettavisen nettopp), men slutt å forsvare det med at det er vitser og morsomheter. Det blir for enkelt å påberope seg det, kun fordi allmennheten ikke liker det som blir sagt. Det finnes ting man rett og slett ikke vitser om. Og å kalle kvinner for knulledokke og uttalelser om straffepuling og voldtekt finnes ikke morsomt. 

Heldigvis har jeg ingen venner som er medlem i den gruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forholder meg til det du skriver og du er ettertrykkelig på å si at vi damer "føler" vi blir voldtatt og seksuelt trakassert men at vi ikke beviser det annet enn å fortelle om det. En fortelling som kan sidestilles med et eventyr. 

Du forholder deg åpenbart ikke til det jeg skriver når dette er din tolkning. Jeg har skrevet at jeg ikke betviler dine opplevelser eller det du har opplevd, men at det ikke beviser at det er vitser som er skyld i at du opplever det.  Dette understreket jeg for tre timer siden:

 

Sitat

Jeg har flere ganger understreket at jeg ikke påstår at du ikke har blitt utsatt for noen urett. Jeg forklarer deg ganske enkelt at det ikke er gitt at den uretten kommer av vitser, og at "bevisene" dine for en slik sammenheng virker å være basert på anekdoter og tro. 

for fire timer siden:

Sitat

Jeg påstår ikke at hendelsene du nevner ikke er reelle, jeg prøver å forklare deg at det ikke nødvendigvis er vitser som ligger til grunn for dem.

Og for fem anerkjente jeg at dette var noe du hadde opplevd, og forklarte hvorfor det ikke er noe bevis på at det du opplever skyldes vitser:

Sitat

Igjen, synd at du har slike erfaringer, men det er likevel langt fra noe bevis på en klar sammenheng mellom at noen forteller grove vitser og voldtar.

 

Med andre ord er det åpenbart at du ikke forholder deg til det jeg skriver, og virker å ha problemer med å skille mellom hva du tror og føler jeg mener, og hva jeg faktisk skriver. 

 

 

Sitat

Du mener rett og slett at vi antagelig bare lager disse voldtektene og overgrepene i våre hoder og at det kun er følerier og ikke ren fakta. 

Jeg tror jeg har bevist ganske grundig over her at det du skriver rett og slett ikke stemmer, og at jeg har skrevet det motsatte av hva du finner på her. Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å igjen be deg puste rolig med nesen, lese gjennom det jeg skriver, spørre når det er noe du ikke forstår, og så forholde deg til det du har lest, ikke hva det fikk deg til å føle. 

 

Sitat

 

Er det rart mange damer er redde menn? 

Anonymkode: c0fdc...155

 

Det er ikke så veldig rart du er redd når du innbiller deg dårlige intensjoner og forskrudde meninger hos andre. Jeg skjønner at en slik virkelighet må være veldig skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...