Gå til innhold

Singel

Fremhevede innlegg

Gjest Mann 28
Skrevet

*noterer julegavønske*

Planer for jula? Må Man ha det alt nå? :-? Det syns jeg var litt vel tidlig altså, det er tross alt kun 1 desember i dag........

"liker turer i skog og mark og et glass vin i godt selskap" :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten
Skrevet

Eg trur ikkje på ein stor kjærleik eg, eg trur det er fleire som er rette og som ein kan elske. Og av og til døyr den kjærleiken, og det er vondt, men det kjem alltid noko nytt. :wink:

Eg reiser frå dykk om to og ei halv veke, og blir vekke lenge.... Nesten tre veker. Skal besøke ein svært potensiell mann og familien hans i jula, så dette blir spennande. Vi har kjent kvarandre i mange år då, men eg har halde att kan du sei. Men no skal eg altså dit.... Er litt nervøs og veldig klar ja!! :-) Men tenk så masse KG eg må lese meg opp på når eg kjem tilbake :o Kan forresten berre sjekke opp dine og eit par andre sine innlegg, så har eg fått med meg all action :wink:

Gjest *Fiona*
Skrevet

:ler: DU har et poeng... Men jeg skal være litt borte jeg også fremover, så vi får ta en gjesidig oppdatering.

Tre uker er lenge da!! Sikker på du ikke har nettet i nærheten for å oppdatere oss....?

Gleder meg til min første helg som skikkelig singel. Mitt eneste ønske er å kline :sjarmor: he-he... neida. Men jeg tror jeg kommer til å slappe av på en helt annen måte nå. Det blir deilig.

Samtidig så kommer jeg vel til å tenke litt fremover... på hvordan det er når noen står foran deg, tar grep bak i nakken og kysser deg, og ser på deg med et blikk som viser at du er noe helt spesielt, bare fordi du er deg.

Uff. Jaja...

Jeg har en liten metode jeg bruker når jeg får et lite savn - jeg ser for meg - hvis jeg nå møter Mannen i morgen, og det blir oss resten av livet, da har jeg vært singel veldig LITE i mitt liv!! Da får jeg plutselig litt panikk, og tenker NEEEEI, kult å være singel, må være singel litt til! Har ikke dårlig tid! Nyt det!

He-he, selvbedrag er en fin ting. Men jeg mener det litt også - jeg tror vel det skal MYE til om jeg ikke treffer EN mann til de neste 50 åra. Så det er bare å ta d som d kommer, og ha det gøy i mellomtiden. Ikke sant? IKKE SANT????

Gjest Litjmæ
Skrevet

En liten :dagensrose: til Attegløyma, lykke til med den potensielle :wink:

Gjest Gjesten
Skrevet
En liten :dagensrose: til Attegløyma' date=' lykke til med den potensielle :wink:[/quote']Tusen takk!!!! :-) Vi har ei nydeleg historie med passe mykje dramatikk, lengsel osv, han vil skrive bok om det, fantaserer om å fortelje barnebarna om oss... Eg lurer av og til på om vi ikkje burde la det forbli den vedmodige, melankolske historia som folk blir rørt av...

Eg kan ikkje komme meg på data nei, han har ikkje slikt, berre på jobb, og dit skal jo ikkje vi. Han har ikkje fjernsyn ein gong jo!! :o Men tenk for ei oppdatering det blir i januar!!

Og joda Fi, det er supert å vere singel, litt for kjekt av og til... :roll: Men eg trur kanskje det er på tide å gje kjærleiken ein sjanse att, og han her er verkeleg flott!! Som nokon kanskje veit så er eg svak for høge menn med halvlangt hår og laidback stil, som er velutdanna, intelligente, tenkande og reflekterte, spelar eit instrument, køyrer motorsykkel og er sporty. Det einaste han her manglar er det lange håret... Og best av alt: Han er verkeleg genuint glad i meg!! Merkeleg nok... Og mamma og pappa er veldig begeistra for å sei det mildt. Men han bur ikkje i Noreg, og det er eg litt lite begeistra for...

Ja, ja, de får vite meir i januar, no vil eg skravle litt om singel, eller høyre litt skravling... Koss går det med hyggligfyr og mann28 for tida? Og Anders26 som er 28? Og du då Litjmæ? Er du singel forresten?

Gjest *Fiona*
Skrevet

Vel, altså, nå er det jo julebord ikveld da... :sjarmor:

Neida, jeg vil ta det rolig. Var på panikk shopping igår, for jeg har glemt penkjolene hjejmme hos foreldrene mine. jeg betalte siste plagget to minutter over stengetid, butikkdamen var kjempegrei... Men jeg må ut igjen idag og ha sko og stæsj da :-x For et styr...

Vel, Mann 28 kjiper seg stadig, ikke noe nick der i gården. Tenk om noen på KG hadde tenkt til å kontakte ham, hva skal de gjøre da, stakkars? Ikke at jeg vet om noen konkrete.

Hyggeligfyr og Anders26 har vært stille denne uka, men alt er relativt - det kan jo hende de HAR et liv :ler: og ikke en kjip jobb.

Min første helg som ordentlig singel *trekker pusten dypt*

Vel vel... Så skal jeg i bursdag i morgen... så det blir en hektisk helg, og jeg gruer meg allerede til mandag morgen :kul:

Jeg vil kliiiiineeeeeee...

*minner meg selv om at jeg egentlig vil være singel litt til*

(Ikke tv og ikke nettet?? Bor han i Ulan Bator?)

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg er ikke singel nei, så jeg har egentlig ingenting her å gjøre :oops:

Syntes bare det var så artig å følge med på hvordan det går med dere - kjenner meg jo igjen i mye likevel :) Lykke til med julebord i kveld Fiona - jeg skal selv i morra, men det er med sambo da, så det blir kanskje ikke SÅ spennende som ditt :wink:

Vi venter på oppdatering i januar vi Attegløyma, kos deg skikkelig i Ulan Bator (eller hvor du nå er :wink: )

Skrevet

Har hatt det litt travelt både på jobb og på fritiden i det siste, rett og slett. Derfor ikke så mye aktivitet. Og så er det ikke hver dag man føler for å prate masse heller vettu...;-)

Jeg kan jo fortelle om singellivet mitt for tiden, det kan jo kanskje være interessant? Vel, liv og liv. Jeg er nå her, og siden jeg klarte å ende mitt forrige gryende forhold (som egentlig ikke ville gått noen vei og begge tenkte at vi skulle slutte å date og ligge sammen) så dårlig tidligere i høst, så har det vært lite action.

Det eneste er at jeg fryktelig betatt av den nye kjæresten til en kompis av meg. Noe som ikke er noen ønskesituasjon og kanskje egentlig bare tull og fjas. Men forhistorien er slik: For et par-tre måneder siden satt jeg på et stort vorspiel sammen med mange venner og andre som jeg ikke kjente, og plutselig får jeg øye på denne utrolig søte, og ja vakre, jenta på tvers av rommet. Mørkebrunt hår (jeg elsker brunt hår - kanskje fordi jeg har det selv? hehe), brune øyne, et nydelig smil og ikke minst: Noe. Jeg tenkte bare "wow". Litt senere kommer jeg i snakk med henne og vi har umiddelbart en vanvittig god kontakt og jeg fikk følelsen av at denne personen hadde jeg kjent i mange år. Hun forsto meg og respekterte den jeg var med en gang, og jeg følte det samme tilbake.

Men dette var etter at jeg snakket med en kompis og måtte spørre ham om han visste hvem denne flotte jenta var. "Det er jo den nye dama til "Petter" det", svarte han. "Petter" er da en felles kompis. Typisk, tenkte jeg. Typisk!!!!! Alltid må det være sånn! Hvorfor måtte han treffe henne først!!? Så jeg har selvsagt ikke gjort noe mer med dette- Hvis du ser bort i fra at hver gang jeg møter henne, la oss kalle henne "Nina", så har vi fortsatt denne stille forståelsen mellom oss. Hver gang jeg treffer henne lyser hun opp, og det gjør jeg også. Vanligvis tør jeg knapt å møte blikket til noe jeg er betatt av (ja, jeg er litt sjenert av meg, på bunn), men med "Nina" må jeg bare holde blikket. Siden jeg jobber og hun studerer - og ikke minst er sammen med "Petter", så får jeg veldig sjelden sett henne, og det er ikke ofte jeg får pratet med henne. Men likevel altså; det ER noe der.

Muligheten for at jeg leser for mye inn i dette er jo selvsagt høyst til stede, men jeg blir ikke så ofte betatt av noen, så jeg nyter egentlig bare å bli litt hyper av å se noen jeg liker. Jeg måtte likevel i edru tilstand fortelle henne om denne følelsen jeg har av å kjenne henne (selv om jeg ikke gjør det), og denne "forståelsen" mellom oss som gjorde at jeg har lyst til å snakke mer med henne og blir mer kjent - så jeg sendte en sms i forgårs og sa dette. Og hun ble veldig glad for meldingen og skjønte hva jeg mente. Gudene vet hva jeg skal gjøre med dette, men jeg har uansett lyst til å bli mer kjent med henne. Det MÅ jeg bare. Og jeg skal IKKE ødelegge dette ved å brase ut med masse følelser i fylla, som jeg har rotet ting til med før...;-)

Gjest *Fiona*
Skrevet

Ojda - her kan du risikere å stikke hånda i et vepsebol. Sørg iallfall for at hun ikke er av typen som liker dobbeltløp da... hvis hun fortsetter å gi deg respons ville jeg stilt spørsmål om hvorvidt hun har tenkt til å holde på sånn lenge, eller bryte ut av forholdet til kameraten din... Det kommer jo an på, er hun tiltrukket av deg OG ham samtidig, eller har hun funnet ut at han ikke er det rette og derfor nysgjerrig på deg, eller ser hun ikke noe galt i å leke med deg mens hun er i et forhold hun ikke har tenkt til å bryte ut av likevel??

Du burde vel ikke gå noe videre med dette før kameraten din er ute av bildet?

Uff, slike situasjoner er leie...

Føler at jeg er på vei inn i noen år med tørke. Rett og slett fordi alle på min alder enten nettopp har etablert seg, og det går noen år før de begynner å skilles - hvorpå jeg kan ta for meg av annen sortering :-) eller fordi de som ikke har hatt et forhold til nå, vil antagelig ikke være på samme sted modenhetsmessig som jeg ønsker meg. Eventuelt er helt ubrukelige i utgangspunktet :sjarmor:

Så alternativene er:

- pule yngre gutter for moro skyld

- pule gifte menn

- rote med pulekamerater i ny og ne

- date og være mindre kresen og ta de ons'ene som melder seg

Sant og si så frister ingen av de alternativene noe særlig - faktisk så utgår de vel med mer eller mindre skyhøye kneløft :o

Ergo - tørke. *et øyeblikks vill panikk*

Spørs om ikke noen av de alternativene blir mindre og mindre uaktuelle etter hvert som tiden går :-?

Jippi... :ler:

Skrevet

Vel, jeg skal ikke si noe om noenting ennå. Kan hende hun bare synes jeg er trivelig (sjansen er stor, det er ikke første gangen), og jeg synes jo hun også er trivelig. Det gjør meg ingenting å bare ha henne som venninne heller, for hun virker som en strålende person. Men det er klart...dette er litt tricky, så jeg kommer til å trå meget varsomt.

Så lenge dette ikke blir som den tragiske høsten i fjor, da en venninne av meg som er sammen med en annen kompis (og som jeg hadde likt lenge), plutselig dro meg tilside under en fest, tok meg i hånda og satte seg ned med meg og sa at hun elsket meg. Og så ble jeg veldig glad og forvirret på en gang. Og så viste det seg at hun ikke mente det - og siden har vi ikke snakket så mye sammen. Og kompisen min vet om dette, bare at han har hørt bare den ene delen av historien, der jeg da skal ha lagt meg etter henne og hun har vært uskyldig part... Det merkelige er at jeg og han fortsatt er gode kompiser (selv om vi ikke har snakket om dette) - og det er nok først og fremst hun som skammer seg ennå. Det skal forøvrig sies at hun sliter litt med hodet sitt, og hadde ikke tatt de riktige pillene den dagen. Men gjorde vondt allikevel.

Gjest Mann 28
Skrevet
Så lenge dette ikke blir som den tragiske høsten i fjor' date=' da en venninne av meg som er sammen med en annen kompis (og som jeg hadde likt lenge), plutselig dro meg tilside under en fest, tok meg i hånda og satte seg ned med meg og sa at hun elsket meg. Og så ble jeg veldig glad og forvirret på en gang. Og så viste det seg at hun ikke mente det - og siden har vi ikke snakket så mye sammen.[/quote']Det der har jeg opplevd mange ganger, jenter som er sammen med kompisene mine eller venninner av meg som er opptatt med andre gutter. På fester skal de liksom øse ut hvor godt de liker meg, at jeg er en de kan snakke med alt om, fleiepe med og ha det gøy.... og hadde det ikke vært for at de var sammen med den eller den, ja så kunne det ha vært oss to...... hvorfor gjør man sånt?
Skrevet

Ja, jeg vet. Det er ufattelig dårlig gjort. Tror det er fordi de vil få bekreftet at de fortsatt er attraktive hos andre gutter og nyter å få litt ekstra oppmerksomhet fra noen andre enn kjæresten. Er i hvertfall min teori. Ikke nødvendigvis bevisst og ondskapsfullt ment, men noe er det.

Skrevet

Skjønner poenget deres, men det er jo av og til slik at man liker en annen godt selv om man er i et forhold og trives med sin partner. Slike utsagn bør vel egentlig tas som et kompliment? Det er jo hyggelig når noen ønsker å formidle at de liker deg. Synes jeg.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

hmmm - jeg må visst bare bryte inn å være litt "negativ" her - syns det er så frytkelig mye syting over å være single??? fra dere som ikke er 30 enda :o

Kort fortalt: jeg blir 37 i morgen.... :o :roll:

Har vært stort sett single i 7 år.....

Har hatt noen ons, litt pule-venn og litt kjærestegreier i løpet av disse årene.

Har jeg et fælt liv? Nei

Har jeg konstant fokus på hvor ille det er å være single?Nei

Ønsker jeg å møte noen? Ja

Gjør jeg noe for at det skal skje? tja/nja

Jeg har også veninner i samme/delvis samme situasjon -og jeg merker hvor lei jeg blir at at fokus alltid skal være på det en ikke har/den en ikke får.

Går det ikke an å ha et godt liv som single? Selv om man gjerne skulle hatt "noen"?

Er det ikke viktigere å fokusere på det som er bra enn på det som er dårlig?

Jeg kan ikke skjønne annet enn at man får det mye bedre dersom man ser det positive i det man har. Det betyr ikke at man ikke kan drømme ol., men jeg tror fortsatt at den er mer attraktiv som HAR et godt liv alene enn den som ikke har det....

ha en fin helg - med eller uten sjekking.:wink::sjarmor:

jeg skal lage bløtkake og forsøke å få 10-åringen min til å skjønne at det ER ikke like stort å ha bursdag nå som det var før :ler:

Skrevet

Jeg syter ikke over å være single - jeg har tross alt vært single det mest av mitt liv og trives godt med det. Ser masse positivt med det, jeg styrer mitt eget liv og kan gjøre hva jeg vil, når jeg vil (så lenge økonomien tillater det - noe som vel kanskje som regel er det største hinderet). Men som de fleste(?) andre lengter man jo etter en spesiell en. En å komme hjem til. En som er der, uansett. Har ikke lyst til å ennå opp som en sær gammel ungkar - og jeg kjenner faresignalene av og til. Jeg blir litt sær av å ikke trenge å ta hensyn til noen andre hele tiden.

PS! Du har jo tross alt noen å komme hjem til da, selv om han bare er 10 år. ;)

Skrevet

Er enig i at det ikke nødvendigvis er så ille å være singel - selv stortrives jeg om dagen.

Men det kommer jo an på mange ting, som hvor mange nære venner man har, om man har kontakt med nær familie, om man har barn (som deg , sissi), om man har tilgang på sex og/eller nærhet i blant.

Og en ting er å være singel en periode, men det kan nok bli litt trist for mange når den perioden blir veldig lang.

Både singelliv og parforhold har sine positive og negative sider...

Gjest Mann 28
Skrevet
Ja' date=' jeg vet. Det er ufattelig dårlig gjort. Tror det er fordi de vil få bekreftet at de fortsatt er attraktive hos andre gutter og nyter å få litt ekstra oppmerksomhet fra noen andre enn kjæresten. Er i hvertfall min teori. Ikke nødvendigvis bevisst og ondskapsfullt ment, men noe er det. [/quote']

Kan hende du har rett i det ja

Skrevet
Klart det er hyggelig å få komplimenter og høre at folk liker deg. Men... og det er et stor MEN her... og det er når de slenger på at: "hadde det bare ikke vært for at jeg er sammen med X, så kunne det ha vært oss to. Da blir de postitive komplimentene ofte snudd til noe negativt for den som mottar komplimentet. For da tenker man ofte: "de sier alle jeg er en kjempegrei fyr, men alikvel vil de ikke ha meg men alle andre. Hva er det som er galt med meg....?" Skjønner du, det er liksom noe man tydligvis mangler selv om man er en kjempe ok gutt.

Ah, det er som om jeg skulle ha sagt det selv! Og vet om flere som nok kan bekrefte det samme. Og det er i hvertfall ikke gøy når de sier de "elsker deg", men kan ikke gjøre noe med det...! (men det skjer vel ikke så ofte egentlig...hehe)

Gjest Mann 28
Skrevet
hmmm - jeg må visst bare bryte inn å være litt "negativ" her - syns det er så frytkelig mye syting over å være single??? fra dere som ikke er 30 enda :o
Du har nok delvis rett og delvis ikke fult så rett Sissi. For vel syter og klager vi nok en del her inne (blir en slags massepsykose sikkert), men vi har det nok ikke så fælt som single i det virkelig liv som vi gir uttrykk for her. Da tror jeg nok vi hadd evært mye mer frempå for å skaffe oss en partner.

Det er fordeler og det er ulemper med å være singel, men jeg må innrømme at akkurat den mørketid perioden vi er inne i nå, kan være tøff i perioder. Om våren og sommer derimot, ja da er singel livet en helt annen dans.

Kort fortalt: jeg blir 37 i morgen.... :o :roll:

jeg skal lage bløtkake og forsøke å få 10-åringen min til å skjønne at det ER ikke like stort å ha bursdag nå som det var før :ler:

På forhånd, gratulerer med dagen :bursdag: og lykke til med å overbevise 10 åringen :ler: (han må tro mamma'n hans har tørna helt :hoho: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...