Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Antoinette skrev:

Jeg synes ikke hun er nedlatende men det kan bli litt mange banale spørsmål, kaffedrikking og strikkegensere. Jeg liker ikke at hun snakker til voksne mennesker som barn. 

Jo. Hun er nedlatende. Også ler hun sånn «falskt hjertelig». Også skal hun være så innmari medmenneskelig og det blir så overdrevet. 😬

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, fuglekvitter__ skrev:

Jo. Hun er nedlatende. Også ler hun sånn «falskt hjertelig». Også skal hun være så innmari medmenneskelig og det blir så overdrevet.

Det viktigste her er at tilbakemeldinger fra de pasientene etc. hun har hatt med å gjøre, de er positive til henne. Hun har kontakt med mange av de etterpå også.

Anonymkode: 4acb0...a61

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste her er at tilbakemeldinger fra de pasientene etc. hun har hatt med å gjøre, de er positive til henne. Hun har kontakt med mange av de etterpå også.

Anonymkode: 4acb0...a61

Hvorfor er det det viktigste?

Anonymkode: cb6e8...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det det viktigste?

Anonymkode: cb6e8...360

For det er de som må sette standarden for hvorvidt Helene er det ene eller andre. Ikke du og jeg, som ser dette fra utsiden. Eller synes du vi er de viktigste her? Serien har høyt seertall uansett.

Anonymkode: 4acb0...a61

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mkigjen skrev:

En svært nedlatende tone,syns dama ødelegger en ellers veldig god programide

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig program. For mye tanketom stirring ut i luften.

Anonymkode: cb6e8...360

 

28 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Jo. Hun er nedlatende. Også ler hun sånn «falskt hjertelig». Også skal hun være så innmari medmenneskelig og det blir så overdrevet.

Hva er det dere "eksperter" ser etter, i og med at ikke folk på andre sosiale medier ser det samme?

https://twitter.com/search?q=helene sjekker inn&src=typd

Anonymkode: 97ce3...b25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste her er at tilbakemeldinger fra de pasientene etc. hun har hatt med å gjøre, de er positive til henne. Hun har kontakt med mange av de etterpå også.

Anonymkode: 4acb0...a61

Kanskje? Hun har ikke kompetansen til dette hun Helene sjekker inn men hun får snust godt rundt i allefall. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2017 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett Sunnaas episoden enda. Har selv vært pasient der og sitter igjen med blandede følelser. Skal nok se den, må bare kvinne meg opp først.

Anonymkode: 53a65...c2b

Hvordan blandede følelser har du? Jeg kjenner flere som jobber der, og de skryter mye av sin avdeling, men de varierer sikkert fra avdeling til avdeling :) Jeg syntes Sunnaas-episoden var fin!

Anonymkode: a8b2e...e6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Sunnaas i flere år på 80-tallet. Da var jeg ei jente på ti-tolv år. Så bestemte de seg for å gjøre barneavdeling til kombinert hjerneskade/barneavdeling. Vi var kanskje bare tre barn og ti voksne med hjerneskade. Det var veldig lite moro, gitt. Var livredd disse voksne mennene som oppførte seg uberegnelig og rart. Hendte iblant jeg la meg flere timer før leggetid for å unngå enkelte "raringer" i fellesstua. Håper inderlig de har sluttet med den praksisen nå.

Men betjeningen og stedet i seg selv var generelt sett bra, men det skal jo godt gjøres at stedet vekker særlig gode minner uansett hvor flinke og flotte folkene som jobber der er. Det har åpenbart blitt gjort store oppgraderinger siden jeg var der.

Anonymkode: d57d6...d7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 12.23, AnonymBruker skrev:

 

 

Hva er det dere "eksperter" ser etter, i og med at ikke folk på andre sosiale medier ser det samme?

https://twitter.com/search?q=helene sjekker inn&src=typd

Anonymkode: 97ce3...b25

Disse tilhører massen, altså i hovedsak den folkegruppen programmet er rettet mot. Selvfølgelig liker de det, siden programmet er laget for dem.

Anonymkode: cb6e8...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden på Sunnaas: Syns Helene er tilbake i sitt gamle jeg med litt dumme spørsmål, fordommer osv. Men tror det er meningen for å gjenspeile hvordan helt vanlige mennesker tenker og hvilke spørsmål de har. Reagerte spesielt på at hun ble heeelt overraska over at den som jobbet der satt i rullestol, og la ikke akkurat skjul på at hun trodde det var en pasient... 

Anonymkode: b7c4f...deb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 8.14, sirenas skrev:

Artig hvor anderledes mann kan oppfatte noen - ref. dere som synes Helene er nedlatende eller snakker til voksne som om de er barn.. 

Jeg tar videreutdanning innen pyskisk helse , forelser viste klipp av episoden fra Sunnaas og brukte Helene sin måte å prate med mennesker som et godt og riktig eksempel på hvordan møte mennesker med psykisk hele utfordringer ❤

Synd. Det jobber mange nedlatende folk innen psykisk helsevern fra før.

Anonymkode: 16963...128

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Episoden på Sunnaas: Syns Helene er tilbake i sitt gamle jeg med litt dumme spørsmål, fordommer osv. Men tror det er meningen for å gjenspeile hvordan helt vanlige mennesker tenker og hvilke spørsmål de har. Reagerte spesielt på at hun ble heeelt overraska over at den som jobbet der satt i rullestol, og la ikke akkurat skjul på at hun trodde det var en pasient... 

Anonymkode: b7c4f...deb

Jeg synes ikke Helene ble "heeelt overraska", mer litt satt ut og usikker. Akkurat som hun var usikker på om Solveig på akuttpsykiatrisk var pasient eller ansatt.  Synes ikke det er så rart jeg, når folk ikke har uniform/ID-kort etc som lett identifiserer dem som personale.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2017 at 8:14 AM, sirenas said:

Artig hvor anderledes mann kan oppfatte noen - ref. dere som synes Helene er nedlatende eller snakker til voksne som om de er barn.. 

Jeg tar videreutdanning innen pyskisk helse , forelser viste klipp av episoden fra Sunnaas og brukte Helene sin måte å prate med mennesker som et godt og riktig eksempel på hvordan møte mennesker med psykisk hele utfordringer ❤

Du merker ikke tonefallet hun bruker? Det er typisk sånn litt lysere tonefall med hint av babystemme. Sånn som man sier til barn når de skader seg "å, uff, fikk du vondt, du da". Det er litt mer subtilt, men det er fortsatt ganske tydelig. Det er sånn hun blir når hun forsøker å vise seg som empatisk. 

Anonymkode: 7babd...fcd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎11‎.‎2017 den 14.23, altflyter skrev:

Som jeg skrev, så valgte hun å intervjue mennesker som faller inn under stereotypiene i psykiatrien, og jeg tror at dette vil føre til enda større fordommer blandt folk flest. Hun kunne valgt en annen avdeling eller andre pasienter å intervjue.

Når det gjelder sykehuspsykiatrien tenker jeg at det var et helt greit valg. For oss som jobber slike steder så det jo derimot veldig fredelig ut, med få folk i gangene og stort sett rolig. Så jeg syns ikke det var å overdrive, men heller nesten tvert i mot. Men, så er det jo mange som sliter psykisk som aldri blir akuttinnlagt, så det blir jo ikke helt representativt for dem. Men det viste hvertfall en side ikke så mange ser, selv om det nok var veldig regissert.

Anonymkode: 8c645...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.11.2017 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Episoden på Sunnaas: Syns Helene er tilbake i sitt gamle jeg med litt dumme spørsmål, fordommer osv. Men tror det er meningen for å gjenspeile hvordan helt vanlige mennesker tenker og hvilke spørsmål de har. Reagerte spesielt på at hun ble heeelt overraska over at den som jobbet der satt i rullestol, og la ikke akkurat skjul på at hun trodde det var en pasient... 

Anonymkode: b7c4f...deb

Det tror jeg også. Det er ikke for å være nedlatende (tror neppe Helene har noen interesse av å være det) det er nok bare en intervjuteknikk i en slik serie-setting

Anonymkode: 8a406...806

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har en litt uheldig måte å kommentere ting på innimellom jeg også. Men jeg synes egentlig ikke at det virker nedlatende. Jeg synes det virker som at hun er veldig nysgjerrig og ikke tenker helt for hun prater. Bare sier det som faller henne inn der og da på en måte. Ikke alltid like heldig, men tror ikke det er vondt ment. Hun virker bare veldig engasjert og overrasket over de tingene hun ser og har litt lite "filter" når hun snakker 😀 Vi trenger slike folk også 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at hun formulerer seg litt uheldig av og til, og hun fremstår ofte litt for påtatt naiv. Når det er sagt er det som irriterer meg aller mest at hun introduserer seg som "det er Helene" hver. eneste. gang. Har hengt meg helt opp i det. Bli gal!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2017 den 10.14, Antoinette skrev:

Det eneste som irriterer meg med disse programmene (så sesong 1 også) er alle de småteite spm. til de som bor og jobber der. Noen kan oppleves som litt frekke.

Den ekleste ep. var den fra asylmottaket på Dikemark i forrige sesong, den sleskete sjefen der...... BRRR

På hvilken måte var sjefen "sleskete"? Synes han virket helt vanlig jeg.

Anonymkode: 3ee54...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...