Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ut som en grei institusjon. Rent og lyst og utsikt mot et vann. 

Sandviken i Bergen er helt tragisk, er du ikke syk fra før så blir du det hvertfall etter å ha vært der.

Anonymkode: 99841...f7d

Blakstad ligger veldig fint til ved vannet.  Lier psykiatriske derimot...uff!

Jeg har jevnt over likt serien og synes Helene er en dyktig programleder som takler det som sikkert er vanskelige situasjoner bra.  Det er nok vanskelig å få folk til å stille opp på kamera på mange av stedene hun sjekker inn - mange er jo i sårbare situasjoner.  Selv tror jeg ikke jeg hadde hatt mot til å stille opp.  

Synes hun taklet akuttpsykiatrisk bra og enig i at hun fikk frem menneskene bak diagnosen på en god måte.  Jeg gleder meg til å se resten av sesongen.

Anonymkode: 82174...225

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker konseptet, tanken er virkelig god, men liker ikke Helene. 

Anonymkode: ced0a...d16

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes programmet er veldig interessant da jeg jobber med dette selv. Tenker at Helene er som folk flest, og speiler det folk ellers i samfunnet ikke har store kunnskaper om, og stiller spørsmål som er naturlig å stille der og da for å få innsikt. Ingenting galt i det. Man har ulik fremtoning i måten man er på, derfor vi jobber på ulike plasser alle sammen. Noen passer her, mens andre passer der. Veldig bra å innsikt i denne typen helsehjelp. Takk NRK. 

Synes Helene gjør en bra jobb. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker programmet. Og du som mener hun bare intervjuet de i psykiatrien som gjør vi får fordommer, altså hun intervjuet en med doktorgrad i fysikk, synes det var flott jeg, at man ser at alle kan bli syke. Også de med bra utdannelser og jobber.

Anonymkode: 7dd81...77d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da Helene var på rasp i sesong 1 presterte hun etter opphold å gi alle pasientene hennes egen bok med blant annet hvordan få inn mer trening i hverdagen. Vet flere av pasientene reagerte på det, og trakk seg fordi de ikke kunne stå innefor Helenes og NRKs vinkling som var veldig fordomsfull i forhold til spiseforstyrrelser. 

Synes hun var veldig flink på Akutt psykiatrisk, og de fikk frem mennesket bak diagnosen. 

Og du over over her som har fordommer om at de er overvektige og lite pene i slike setninger - jeg er undervektig og ikke stygg, men forsatt en av de som har rent ned dørene på Sandviken. Ganske oppegående til tross for diagnoser også. 

Anonymkode: 5906e...9fe

Jeg tenker at hun ga det som en personlig gave, og at det overhodet ikke var ment som et stikk eller lignende. 

spiseforstyrrede er generelt veldig nærtagende, men husk at Helene bare er et menneske hun også. 

Anonymkode: d6e1d...11f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hun ga det som en personlig gave, og at det overhodet ikke var ment som et stikk eller lignende. 

spiseforstyrrede er generelt veldig nærtagende, men husk at Helene bare er et menneske hun også. 

Anonymkode: d6e1d...11f

Skjønner det, men det er en utrolig tankeløs handling. Virkelig.

Anonymkode: 5906e...9fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, men det er en utrolig tankeløs handling. Virkelig.

Anonymkode: 5906e...9fe

Handlet boken hovedsakelig om trening, eller noe annet? 

Det er jo ikke sikkert hun tenkte over at det sto et par avsnitt om trening liksom.. 

Anonymkode: e0625...d88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handlet boken hovedsakelig om trening, eller noe annet? 

Det er jo ikke sikkert hun tenkte over at det sto et par avsnitt om trening liksom.. 

Anonymkode: e0625...d88

http://www.kagge.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=1195672&b_id=1458457

Godt mulig det var ment som en personlig gave, men jeg er enig i at det var tankeløst å gi den til pasientene på RASP.

Anonymkode: 82174...225

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.kagge.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=1195672&b_id=1458457

Godt mulig det var ment som en personlig gave, men jeg er enig i at det var tankeløst å gi den til pasientene på RASP.

Anonymkode: 82174...225

Å gi den boka der var jo faktisk helt idiotisk! 

Jeg ante ikke hvilken bok hun hadde gitt ut, men hadde aldri i verden sett for meg at den handlet om å øke hverdagsaktiviteten.. 

Anonymkode: e0625...d88

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Handlet boken hovedsakelig om trening, eller noe annet? 

Det er jo ikke sikkert hun tenkte over at det sto et par avsnitt om trening liksom.. 

Anonymkode: e0625...d88

Ikke sikkert at hun tenkte over at det sto et par avsnitt om trening?! Du tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lammelåret skrev:

Ikke sikkert at hun tenkte over at det sto et par avsnitt om trening?! Du tuller?

Eh, nei? Jeg ante jo ikke hvilken bok det var. 

Anonymkode: e0625...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei? Jeg ante jo ikke hvilken bok det var. 

Anonymkode: e0625...d88

Så du skjønte ikke at HS ga pasientene boka hun selv har forfattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lammelåret skrev:

Så du skjønte ikke at HS ga pasientene boka hun selv har forfattet?

Jo, det ble jo skrevet her. Men jeg ante ikke hvem hun var før jeg så et par episoder av denne serien, og har ikke akkurat sittet og googlet meg opp på henne for å finne ut hvilke bøker hun har skrevet eller lignende. 

Anonymkode: e0625...d88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutes ago, Lammelåret said:

Så du skjønte ikke at HS ga pasientene boka hun selv har forfattet?

Hvorfor tror du det er allmenn kunnskap at hun har skrevet bok? Jeg vet knapt hvem denne dama er

Anonymkode: 7babd...fcd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det er allmenn kunnskap at hun har skrevet bok? Jeg vet knapt hvem denne dama er

Anonymkode: 7babd...fcd

Det står i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 18.14, nutella skrev:

Det tenkte jeg ikke på, det kan godt hende! Ble litt smånervøs på hennes sine vegne :ohmy:

Jeg regner med at det vi ser bare er ca. 20% av alt de har tatt opp. De tar nok ingen sjanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.11.2017 den 0.00, chisandra skrev:

Godt program fra Trandum i kveld. 

Ja, det var sterkt. Særlig med han som ropte at han ville dø, hun som besvimte og han som skadet seg selv. Respekt til de som klarer å jobbe der

Anonymkode: b7c4f...deb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så lei meg av ukens program. Mange sterke historier. Synes mange av de som satt der virket som fine mennesker.

Anonymkode: e269b...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å visst hvordan det gikk med de som satt inne der. Spesielt han på 18 år som ble slått av faren sin osv. Ble de sendt tilbake? Eller sitter de der enda?  Skjønner ikke helt hvorfor han på 18 år skulle bli sendt ut? Hadde han ikke moren og søtrene i Norge? Kom han ikke til Norge som 14 åring med de? Eller har jeg sett feil/blander med noe annet? Hvorfor blir bare han sendt ut da isåfall og ikke mora og søstrene (hvis han kom til Norge med de)?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...