Sugerøret Skrevet 15. desember 2020 #1021 Skrevet 15. desember 2020 Reagerte på hvordan Helene dro opp at forholdet sprakk . Men synes virkelig det ble stygt når hun vipser opp mobilen og ringer x damen Skrudde av da. Litt antenner som journalist burde en ha 22
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1022 Skrevet 15. desember 2020 For ikke å snakke om alle de gangene hun sier til Michael "Du kan gå..." og han må rette på henne, for det kan han faktisk ikke gjøre. Anonymkode: e9370...883 9
Østkantgutt1913 Skrevet 15. desember 2020 #1023 Skrevet 15. desember 2020 Søt og flink jente, men begynner å bli nok snart nå 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1024 Skrevet 15. desember 2020 syntes han så deprimert ut. Anonymkode: 5df37...edc 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1025 Skrevet 15. desember 2020 lsklars skrev (3 minutter siden): Søt og flink jente, men begynner å bli nok snart nå Kvinne. Hun er voksen. Anonymkode: 9288c...270 8
Østkantgutt1913 Skrevet 15. desember 2020 #1026 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kvinne. Hun er voksen. Anonymkode: 9288c...270 Flisspikkeri.. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1027 Skrevet 15. desember 2020 kaleidoskop skrev (2 timer siden): Episoden med Michael var helt grusom å se. Hun drar opp video og riper opp "se du fridde til dama de, hun dumper deg" Skjønner godt det ble slutt, ulykken tror jeg var en stor omveltning for dem begge. Men han mistet klart mest. Og nå trøkker hun det inn på han. Jeg hadde gledet meg litt til disse, se hvordan det hadde gått. Hans Christian var så gøy å se. Men synes også det var bra de viste Ali som det ikke har gått så bra med. En hel episide med datteren til hun som døde wtf? Veldig greit det ikke blir mer. Akkurat det i første avsnitt reagerte jeg også på, veldig provoserende. Det er dette folk mener med at Helene er lite fintfølende og evner ikke å lese og tilpasse seg situasjonen. Ser hun gliser og ler i upassende situasjoner også. Anonymkode: e9113...554 21
Pipaluk Skrevet 15. desember 2020 #1028 Skrevet 15. desember 2020 Sugerøret skrev (1 time siden): Reagerte på hvordan Helene dro opp at forholdet sprakk . Men synes virkelig det ble stygt når hun vipser opp mobilen og ringer x damen Skrudde av da. Litt antenner som journalist burde en ha Burde ikke eksen få fortelle sin versjon? Det er rett og rimelig i en slik situasjon Dette er klippet og redigert. Jeg tror ikke at dette skjedde rett etter hverandre. Eksen visste på forhånd at Helene skulle ringe. Det virker som om mange tenker at alt det Helene sier og gjør er et rent soloprosjekt. Her kan arbeidsgiver også komme med ønsker og krav for at det skal bli bra TV. Det Helene gjør og sier kan være annerledes enn det hun ville gjort som privatperson. Om jeg skulle vært i Helenes rolle, så hadde jeg nok fått tilbakemelding om at det ble for soft, og at jeg måtte stille mer direkte spørsmål for å få mer action 15
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1029 Skrevet 15. desember 2020 Så mye dritt det skrives vedr. person. Det må være slitsomt å påta seg rollen Helene har i dette programmet, -hun får pes for absolutt alt. «Hun ser ustelt ut, grå i håret, stiller dumme spørsmål, uetisk, mangler sosial kompetanse, på tide hun går av skjermen» m.m. Skjerpings. Journalister skal stille «dumme» spørsmål slik at resten av oss (idioter) kan få innsikt i ulike samfunnsprosesser. Hun er heller ingen fagperson, - kommunikasjon og samhandling blir dermed lik hvermannsen ( som er hele poenget). Syns hun viser hjertevarme, - og hun er en fin person. Anonymkode: 8592d...779 25
Pipaluk Skrevet 15. desember 2020 #1030 Skrevet 15. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Akkurat det i første avsnitt reagerte jeg også på, veldig provoserende. Det er dette folk mener med at Helene er lite fintfølende og evner ikke å lese og tilpasse seg situasjonen. Ser hun gliser og ler i upassende situasjoner også. Anonymkode: e9113...554 Jeg synes også overgangen ble voldsom Dette er korte episoder, så all unødvendig småprat må bort. Da klipper de heller bort all praten i mellomtiden, og går rett på sak. Det ser brutalt ut, men jeg liker samtidig at hun behandler de hun møter som alle andre. Man er ikke nødvendigvis et persilleblad selv om man har mange utfordringer i livet. man må kunne forventes å få de samme spørsmålene som alle andre. En episode som bare tok for seg grining ville satt dem i et allerede dårligere og mer stakkarslig lys. ergo. Hvis jeg var en hun skulle intervjue, så håper jeg ikke at innrykket ville vært at jeg var stakkarslig. Jeg har et ettermæle jeg vil ta vare på. Det vil sikkert de også. Endret 15. desember 2020 av Pipaluk 5
kaleidoskop Skrevet 15. desember 2020 #1031 Skrevet 15. desember 2020 1 hour ago, Pipaluk said: Jeg synes også overgangen ble voldsom Dette er korte episoder, så all unødvendig småprat må bort. Da klipper de heller bort all praten i mellomtiden, og går rett på sak. Det ser brutalt ut, men jeg liker samtidig at hun behandler de hun møter som alle andre. Man er ikke nødvendigvis et persilleblad selv om man har mange utfordringer i livet. man må kunne forventes å få de samme spørsmålene som alle andre. En episode som bare tok for seg grining ville satt dem i et allerede dårligere og mer stakkarslig lys. ergo. Hvis jeg var en hun skulle intervjue, så håper jeg ikke at innrykket ville vært at jeg var stakkarslig. Jeg har et ettermæle jeg vil ta vare på. Det vil sikkert de også. Jeg er enig i at vi får jo bare se en liten bit. Men virkelig, den med Michael og videoen. Var det nødvendig? Det var helt andre klipp fra hans opphold hun kunne dratt frem. De hadde jo allerede snakket om at det var slutt. 2 hours ago, AnonymBruker said: For ikke å snakke om alle de gangene hun sier til Michael "Du kan gå..." og han må rette på henne, for det kan han faktisk ikke gjøre. Anonymkode: e9370...883 Vel, akkurat dette er typisk sitat rullestolbrukere (jeg kjenner flere) Man sier naturlig "kom så går vi", "jeg kan ikke gå". Er det mer naturlig å si "kom så går jeg og du ruller". Nei det er ikke det. 1 hour ago, Pipaluk said: Burde ikke eksen få fortelle sin versjon? Det er rett og rimelig i en slik situasjon Det blir jo ikke sagt noe dårlig om henne. Michael sa han hadde kommunisert dårlig og at han hadde forandret seg mye fra før ulykken. Hvorfor trengte vi hennes versjon? 9
Pipaluk Skrevet 15. desember 2020 #1032 Skrevet 15. desember 2020 kaleidoskop skrev (27 minutter siden): Jeg er enig i at vi får jo bare se en liten bit. Men virkelig, den med Michael og videoen. Var det nødvendig? Det var helt andre klipp fra hans opphold hun kunne dratt frem. De hadde jo allerede snakket om at det var slutt. Vel, akkurat dette er typisk sitat rullestolbrukere (jeg kjenner flere) Man sier naturlig "kom så går vi", "jeg kan ikke gå". Er det mer naturlig å si "kom så går jeg og du ruller". Nei det er ikke det. Det blir jo ikke sagt noe dårlig om henne. Michael sa han hadde kommunisert dårlig og at han hadde forandret seg mye fra før ulykken. Hvorfor trengte vi hennes versjon? Hun er ikke der for å si sin versjon. Det er vanlig praksis at alle får komme til ordet. Om jeg hadde gjort det slutt med min eks etter ulykke, så hadde jeg vært forbannet om jeg ikke fikk mulighet til å snakke med NRK. Selv om skylden ikke ble lagt på meg, så hadde det vært på sin plass at jeg fikk bekrefte det. De må alltid verifisere det som blir sagt, med de som ikke er tilstede. Dette havnet på TV, så det er veldig viktig. Hvis ikke, så skriver de helt til slutt, at "NN er informert, fikk mulighet til å si sin mening, men valgte å ikke delta." Det gjorde de i episoden fra barnevernsinstitusjonen, hvor ungdom fortalte om sine erfaringer fra ulike fosterhjem. 4
Cleo88 Skrevet 15. desember 2020 #1033 Skrevet 15. desember 2020 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 11
vintage Skrevet 15. desember 2020 #1034 Skrevet 15. desember 2020 Jeg tror vi må prøve å ikke være så fintfølende på andres vegne. Det er å gjøre folk mer stakkarslig enn de fortjener. Dette er selvsagt ikke så spontant som det kan fremstå. De skulle kanskje ha kostet på seg et kvarter til, så hadde de fått plass til litt mer. Liker Helene, jeg. Hun er uredd i møte med folk og vanskelige temaer. 16
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #1035 Skrevet 15. desember 2020 Flott program. Liker dette jeg. Men han med ulykkeni dag må ha vært på sterke medisiner, så vidt øynene klarte henge oppe. Anonymkode: addce...de2 3
Sugerøret Skrevet 16. desember 2020 #1036 Skrevet 16. desember 2020 13 hours ago, Pipaluk said: Burde ikke eksen få fortelle sin versjon? Det er rett og rimelig i en slik situasjon Dette er klippet og redigert. Jeg tror ikke at dette skjedde rett etter hverandre. Eksen visste på forhånd at Helene skulle ringe. Det virker som om mange tenker at alt det Helene sier og gjør er et rent soloprosjekt. Her kan arbeidsgiver også komme med ønsker og krav for at det skal bli bra TV. Det Helene gjør og sier kan være annerledes enn det hun ville gjort som privatperson. Om jeg skulle vært i Helenes rolle, så hadde jeg nok fått tilbakemelding om at det ble for soft, og at jeg måtte stille mer direkte spørsmål for å få mer action Vi har da ingenting med å vite hvorfor 2 voksne gikk fra hverandre! 7
Pipaluk Skrevet 16. desember 2020 #1037 Skrevet 16. desember 2020 Sugerøret skrev (18 minutter siden): Vi har da ingenting med å vite hvorfor 2 voksne gikk fra hverandre! Da er gir det heller ikke noe mening å spørre Michael om det? Poenget mitt er at hvis man først spør den ene parten om det, og det sendes på tv, så er det fair å spørre den andre om hn også vil uttale seg. Det var stort fokus på kjærligheten i programmet på Sunnås. Da hadde det vært veldig rart å ikke komme innom spørsmålet ved gjensynet. Ønsker de å snakke om det selv, for også å gi råd til andre, så bør de ikke hindres i det 4
løvetann123 Skrevet 16. desember 2020 #1038 Skrevet 16. desember 2020 (endret) Hadde gledet meg til å se igjen Michael men må innrømme at det ble ubehagelig. Enten sa hun noe hun ikke burde sagt, ellers satt jeg og var redd for at hun skulle si noe dumt. Endret 16. desember 2020 av løvetann123 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1039 Skrevet 16. desember 2020 I episoden der de er på hospits, virker ikke legen helt begeistret for spørsmålet ''hvorfor skal vi hjelpe dem''. Eller da hun spør ''får du ikke lyst å be de holde kjeft'' til hun ene miljøarbeideren. Greit hun skal stille dumme spørsmål, men er grenser hvor dumme spørsmålene kan være. Anonymkode: 93946...3d6 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1040 Skrevet 16. desember 2020 Skjønner ikke folk det at hun stiller dumme spørsmål fordi det er nettopp sånne spørsmål de får? De er med på programmet for å svare til flere folk på en gang, så kanskje de slipper disse dumme spørsmålene noe mer. Det Helene spør om er ting folk lurer på, og de får svar av å se på programmet. Hun er langt i fra dum som gjør dette. Hun er programleder og lager et program med viktige temaer for seere. Anonymkode: ba20f...30d 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå