Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

MalloryK skrev (På 21.10.2021 den 23.19):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/v5njdm/aapenhetens-pris?fbclid=IwAR1WTbemqdp-iBxlIcgoXsEIZiK7ECsYFaGOGeW1aMzfUqiHxTtr7mrpcK8

 

Åpenhetens pris

Åpenhet om personlige problemer er ofte bra. Når syke og sårbare mennesker eksponeres i mediene, kan prisen likevel bli for høy.

Amen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 21.10.2021 den 23.19):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/v5njdm/aapenhetens-pris?fbclid=IwAR1WTbemqdp-iBxlIcgoXsEIZiK7ECsYFaGOGeW1aMzfUqiHxTtr7mrpcK8

 

Åpenhetens pris

Åpenhet om personlige problemer er ofte bra. Når syke og sårbare mennesker eksponeres i mediene, kan prisen likevel bli for høy.

Jeg lurer på hvordan jeg hadde følt det om jeg var innlagt et sted og et tv team kom inn for å filme. Selv om de hadde sørget for at jeg ikke ble filmet så hadde deres nærvær gjort meg ukomfortabel. De er uvedkommende som trer inn i noe svært privat  og sensitivt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (41 minutter siden):

Det er synd at ikke alle opplever det positivt, samtidig står det også i artikkelen at noen pasienter følte på mindre skam av å delta. Det er sjeldent noe bare er positivt, så da må man veie opp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
MalloryK skrev (På 27.9.2021 den 17.33):

Hun vil ikke ha hjelp. Men hadde vært interresant å se om hun lever

Caroline døde 12.juni :(

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2022 at 10:11 AM, parmanoia said:

Klarte å se halvannen episode med Helene sjekker inn, før jeg fikk fullstendig avsmak. Ser man bort fra at Helene tar med alle fordommer i sin samtale med intervjuobjekter, så burde Vær Varsom-plakaten kicket inn for lenge siden.

Det er merkelig at man ukritisk går inn på lukket avdeling og utleverer pasienter på denne måten. Greit at man er samtykkekompetent, men dette er mennesker i en ekstremt sårbar posisjon som ikke nødvendigvis forstår hvor omfattende konsekvensene er.

Skammelig.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 10.11.2017 den 23.27):

Da Helene var på rasp i sesong 1 presterte hun etter opphold å gi alle pasientene hennes egen bok med blant annet hvordan få inn mer trening i hverdagen. Vet flere av pasientene reagerte på det, og trakk seg fordi de ikke kunne stå innefor Helenes og NRKs vinkling som var veldig fordomsfull i forhold til spiseforstyrrelser. 

Synes hun var veldig flink på Akutt psykiatrisk, og de fikk frem mennesket bak diagnosen. 

Og du over over her som har fordommer om at de er overvektige og lite pene i slike setninger - jeg er undervektig og ikke stygg, men forsatt en av de som har rent ned dørene på Sandviken. Ganske oppegående til tross for diagnoser også. 

Anonymkode: 5906e...9fe

Gurimalla. Har vært i behandling på rasp i ca 6 måneder nå. Så denne episoden, og ble så flau på hennes vegne og ting hun sa. "nå fikk du farge tilbake" etter hun ene hadde spist etc. Regel nummer 1, ikke kommenter slik. Hun gjorde det etter typ 5 min.  For meg kan en slik kommentar gjøre at jeg sliter med neste måltid. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen skrev (På 23.8.2022 den 14.21):

Gurimalla. Har vært i behandling på rasp i ca 6 måneder nå. Så denne episoden, og ble så flau på hennes vegne og ting hun sa. "nå fikk du farge tilbake" etter hun ene hadde spist etc. Regel nummer 1, ikke kommenter slik. Hun gjorde det etter typ 5 min.  For meg kan en slik kommentar gjøre at jeg sliter med neste måltid. 

Hun er totalt tonedøv for mennesker i sårbare situasjoner. Skivebom av NRK å sette henne som programleder i et slikt program.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (2 timer siden):

Hun er totalt tonedøv for mennesker i sårbare situasjoner. Skivebom av NRK å sette henne som programleder i et slikt program.

Hm🤔 tror dere ikke at dette var en planlagt kommentar? For å vise hvor sensitivt slike kommentarer er på dette stedet?   Og tror dere ikke at alle som er med på programmet vet at det er rigget? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Alice123 skrev (På 12.1.2023 den 20.39):

Noen som har sett "Hele sjekker ut"? Er det samme ulla eller har de fornyet konseptet

Har allerede laget en tråd om denne, sjekk den ut :) 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gulvplanke skrev (På 31.1.2023 den 18.04):

Hihihi. 

Skjermbilde 2023-01-31 kl. 18.02.30.png

Skjermbilde 2023-01-31 kl. 18.02.38.png

Den episoden hvor helene "sjekket ut" Mortsenrud var jo på ekte en "helene sjekker ut t-bane". Selv om det i programmet kom fram at helebe selv er oppvokst på mortsensrud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...