Gå til innhold

Rucculas dagbok

Ruccula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, Jill skrev:

Hurra for 7+0! :nordvesta:

Har du sett denne: http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=12&d=25&y=16 ? Når du har kommet så langt er risikoen for at noe skal gå galt bare 3,9 %, sånn ca. Men en mal hadde ikke vært å forakte.. :sjenert: 

Jeg har sett den, og jeg ser på den hver morgen :fnise:. Veldig fin den der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Hallo dagboka :nigo:

I dag er jeg 7+0 og jeg har nada symptomer.  Nix,null, nada!

Var jo litt uggen i forrige uke, men det er borte, ikke er jeg trøtt lenger heller. Føler meg egentlig helt normal. Jeg må innrømme at jeg blir bekymret, men jeg prøver så godt jeg kan å tenke på at dette har jo skjedd før, jeg mistet jo alt av symptomer i uke 5 også. 

Blææ jeg skulle ønske alle graviditeter fulgte en mal hvor man kunne krysse av for utført... Eksempel "såre pupper mellom uke 5 og 6... :P check!" kvalme fra dag 6+3 - 8+3 check! Osv :fnise:

Isteden går jeg fra å føle meg skikkelig gravid i 2 dager til å føle meg totalt fin igjen..

Det er like vanlig å ha symtomer som ikke ha symtomer. Du fikk bevis på at det ikke betydde noe for deg denne gangen sist uke, så prøv å slapp av å nyt at formen er så fin❤ Jeg snakket med en dame som hadde 3 barn i går hvor siste var tvillinger og hun hadde ikke vært dårlig en dag. Det føles urettferdig hehe. Nyt det😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Jeg har sett den, og jeg ser på den hver morgen :fnise:. Veldig fin den der ;)

Jepp, frustrerende :P som man ikke er stressa nok fra før liksom. Det virker som kroppen min driver med sånn "ukas tema" 

Denne uken vil jeg oppleve et innslag av såre pupper, bare for å vært innom det liksom ;)

Kanskje jeg får 2 dagers bekkenløsning også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Det er like vanlig å ha symtomer som ikke ha symtomer. Du fikk bevis på at det ikke betydde noe for deg denne gangen sist uke, så prøv å slapp av å nyt at formen er så fin❤ Jeg snakket med en dame som hadde 3 barn i går hvor siste var tvillinger og hun hadde ikke vært dårlig en dag. Det føles urettferdig hehe. Nyt det😀

Ja jeg veeet, jeg burde klare å slappe av! Men jeg blir jo tullerusk av dette :P

Jeg synes det er snodig at jeg ikke føler meg verre når jeg har så høyt hcg nivå i grunn,  man skulle tro at det var en sammenheng med hormon nivået og å føle seg dårlig. Men burde vel egentlig bare være veldig glad for å slippe kvalme :):)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ruccula skrev:

Ja jeg veeet, jeg burde klare å slappe av! Men jeg blir jo tullerusk av dette :P

Jeg synes det er snodig at jeg ikke føler meg verre når jeg har så høyt hcg nivå i grunn,  man skulle tro at det var en sammenheng med hormon nivået og å føle seg dårlig. Men burde vel egentlig bare være veldig glad for å slippe kvalme :):)

Jeg skjønner deg godt. De første mnd er kjempe tøffe psykisk! Det er vel ingen som helt vet årsaken til at enkelte blir kvalm når man er gravid og svangerskap frå svangerskap kan være totalt forskjellig noe som er rart. Jeg var kun kveldskvalm med første. De andre gangene har jeg vært kvalm døgnet rundt😜, men fra uke 6 og det varierer fra dag til dag. Jeg prøver å ha fokus på hvor stor % det er for at det går bra enn faren for å miste og så lenge vi ikke har blødninger eller smerter så har nok den lille i magen det bra. Håper du klarer senke skuldrene snart, men nervøs vil vi nok være i perioder hele svangerskapet😜☺

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt symptomer rett etter at jeg ble gravid med slapphet og uggenhet, og ømme pupper (da trodde jeg det var pms).  Men det forsvant rimelig kjapt og det er flere uker siden jeg symptomer.  Så jeg endte opp med å ta en UL for å se om jeg faktisk var gravid :) Alt stod bra til i magen, og den lille er perfekt størrelse og med sterk hjertelyd.  Så nå nyter jeg det faktum at jeg har masse energi og ingen kvalme.  Og normal matlyst uten noen cravings eller sterkere luktesans eller noen ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pingeling skrev:

Jeg hadde litt symptomer rett etter at jeg ble gravid med slapphet og uggenhet, og ømme pupper (da trodde jeg det var pms).  Men det forsvant rimelig kjapt og det er flere uker siden jeg symptomer.  Så jeg endte opp med å ta en UL for å se om jeg faktisk var gravid :) Alt stod bra til i magen, og den lille er perfekt størrelse og med sterk hjertelyd.  Så nå nyter jeg det faktum at jeg har masse energi og ingen kvalme.  Og normal matlyst uten noen cravings eller sterkere luktesans eller noen ting. 

Så utrolig deilig at du klarer å nyte! :biggrin:.  Jeg håper jeg kommer til det stadiet snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Så utrolig deilig at du klarer å nyte! :biggrin:.  Jeg håper jeg kommer til det stadiet snart :)

Hjelper at jeg nå er 9+5 pluss hatt to ultralyder, var like stressa for symptomer i starten jeg og siden man hører jo stort sett om kvalme og trøtthet og alt sånt i et svangerskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/17/2017 den 7.09, Ruccula skrev:

Hallo dagboka :nigo:

I dag er jeg 7+0 og jeg har nada symptomer.  Nix,null, nada!

Var jo litt uggen i forrige uke, men det er borte, ikke er jeg trøtt lenger heller. Føler meg egentlig helt normal. Jeg må innrømme at jeg blir bekymret, men jeg prøver så godt jeg kan å tenke på at dette har jo skjedd før, jeg mistet jo alt av symptomer i uke 5 også. 

Blææ jeg skulle ønske alle graviditeter fulgte en mal hvor man kunne krysse av for utført... Eksempel "såre pupper mellom uke 5 og 6... :P check!" kvalme fra dag 6+3 - 8+3 check! Osv :fnise:

Isteden går jeg fra å føle meg skikkelig gravid i 2 dager til å føle meg totalt fin igjen..

Det hadde vært så kjekt med mal ja:D skulle også ønske at magen lyste et grønt lys når man var fruktbar og EL var på vei og ble sterkere og sterkere jo nærmere. Og når man ble gravid lyste magen blått. Og hvis det var gått galt så slukket lyset:fnise:

Endret av snehvit88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 12.39, snehvit88 skrev:

Det hadde vært så kjekt med mal ja:D skulle også ønske at magen lyste et grønt lys når man var fruktbar og EL var på vei og ble sterkere og sterkere jo nærmere. Og når man ble gravid lyste magen blått. Og hvis det var gått galt så slukket lyset:fnise:

:fnise: hehe ja, det hadde vært kjempe praktisk, så slapp man å gå å lure!

Jeg har forresten funnet et symptom, jeg er enda mer sulten enn vanlig. Og det skal godt gjøres for et matvrak som meg selv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner Marimba i jubelen for sultfølelsen. :nori:

Hva er egentlig veien videre for deg nå? Er det slik at du "kun" må ta ting som det kommer? Skal du på UL i det nærmeste? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Snotra skrev:

Jeg joiner Marimba i jubelen for sultfølelsen. :nori:

Hva er egentlig veien videre for deg nå? Er det slik at du "kun" må ta ting som det kommer? Skal du på UL i det nærmeste? :) 

:biggrin: fastlegen min har sendt en henvendelse til sykehuset i forrige uke, jeg venter fortsatt på innkallingen i posten. 

Ellers så har jeg bestilt meg enda en time hos den private gynokologen om 1.5 uke ca :)

Jeg foretrekker virkelig med tett oppfølging nå i begynnelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min altså :rodmer:

Ikke bare henviser hun meg rundt for at jeg skal få tett oppfølging uten at jeg ber om det.

I kveld 18.30 ringte hun meg for å spørre hvordan jeg har det og hvordan jeg føler meg. Og jeg måtte bare si ifra hvis jeg følte noe utenom det vanlige så fikk jeg komme med en eneste gang. 

Hun er så fantastisk varm, snill og forståelsefull!  

Alle burde ha en lege som henne :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Symptomer ja.... :klo:

Husker når jeg gikk med junior så hadde jeg nesten ingen symptomer i heletatt! Sånn typ at jeg merket det ikke engang. Aldri øm i magen, ikke stinn, kun litt ømme pupper. Frem til bekkenløsningen kom, DA fikk jeg nok føler jeg selv :hoho:

Selv sitter jeg nå 4 + 5 og har kun litt prikking i magen i blant og ømme pupper. Tror ikke jeg ville merket det lille i magen dersom jeg ikke hadde tenkt over det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! Endelig! :)

Mannen er borte på jobb og jeg og pelsbarna skal skeie ut med solo, kjøpe pizza og kvick lunch :sjarmor:

Mannen er mini sadist og har satt meg på spinat/brokkoli/fisk/sunn mat diett fordi jeg kanskje har hans baby i magen som skal få de beste forutsetninger blablabla.. Men nå er jeg altså lei fisk og bønner:sprettoy:

Jeg har forøvrig nada nix tro på at jeg har noe levende i magen (som vanlig) siden jeg ikke føler meg gravid overhode. Ikke er puppene ømme og ingen stikking i magen, ikke er jeg kvalm, ikke er jeg trøtt. Bah! Jeg er bare så lei av å gruble, lei av å være bekymret, lei av meg selv :P

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...