Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, pingeling skrev:

Ja og ja :) Formen min er som sagt godt, men jeg puster som en hval opp bakker som jeg tidligere fint kunne rusle opp uten anstrengelse.  Selv om jeg ennå trener en del.  Har noe med at hvilepulsen stiger pga graviditeten og mengden blod som sirkulerer i kroppen øker, og det har litt den samme effekten som høydeopphold.  Men det er fortsatt bra for oss selv om vi peser.

En av de få symptomene jeg har hatt er mye små tett nese og blod når jeg snyter meg.  Igjen så henger det sammen med økt mengde og sirkulasjon av blod i kroppen så er helt normalt :) 

Så alt høres helt normalt ut :D

Jepp, jeg har jo vært en del fotturer i himalaya og gått fra 4000 meter opp til 5000 ca.. Og det minner litt om tilstanden nå, bare at høydesyke førte med seg ekstrem hodepine og rare bivirkninger når jeg sov i tillegg. Og da var jeg enda mer andpusten. 

Men jeg kjenner likhetene,  jeg har nesten konstant sånn døll svak hodepine, trykk i hodet nå også. 

Herregud så mye rart graviditet fører med seg som jeg aldri hadde hørt om før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tett nese/skjøre slimhinner, og fort andpusten var jeg også rammet av. Masse merkelige symptomer som har kommet og gått her :P Noen av de ser du i denne tråden:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sofaen og planlegger mitt neste move.. Målet er å spise  mat, men siden jeg er så kvalm må innsatsen legges i etapper..  :fnise:

Etappe 1 er ferdig... Få ingrediensene ut av kjøleskapet og sette panna på plata.  Etter det må jeg legge meg ned.. 

Etappe 2, og denne var tøff fordi den innebar å åpne pakka med kylling og lukten det medfører.. :link:

Etappe tre. Hakke grønnsaker,  her måtte jeg ta pause mellom hver grønnsak.. 

Så ligger jeg og lader opp til å snu kyllingen. :P

Dette her er egentlig helt min skyld, jeg drøyde det alt for lenge før jeg fikk i meg skikkelig mat, jeg spiste blåbærpai, jeg har spist sjokolade, jeg har spist all mulig drit,  men ikke skikkelig mat og da tar kroppen igjen på denne måten :frkk:. At jeg aldri lærer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marimba skrev:

Tett nese/skjøre slimhinner, og fort andpusten var jeg også rammet av. Masse merkelige symptomer som har kommet og gått her :P Noen av de ser du i denne tråden:

 

Jeg har mange som ikke er nevnt i denne tråden :) får gå inn og tilføre noen ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på sykehuset!  Det gikk veldig fint med lille foster, den sprellet fælt med armer og ben. 6.5 cm lang nå. Og legen spesifiserte at hun så nøye på nakkefolden, uten at jeg spurte. :)

Det som ikke gikk så bra, var med meg. Dere vet jo kanskje fra før at jeg har forferdelig angst for underlivsundersøkelser, men at jeg takler det hvis det er kun en person i rommet og jeg kjenner vedkommende. Dessverre er dette resultat av en opplevelse tidligere i mitt liv. 

Jeg ble hentet inn av en fremmed sykepleier, og jeg ble tatt direkte inn på gyn undersøkelserommet med stolen og bøylene. Der stod det en fremmed mann og jeg kunne ikke se min vanlige kvinnelige lege. Angst nivået gikk i taket og jeg begynte å hyperventilere. Jeg spurte om de andre skulle være i rommet under undersøkelsen og de så bare dumt på meg. Særlig sykepleieren ga meg et "hva er galt med deg" blikk.

Da tippa det helt for meg... Jeg begynte å hylgrine, ristet og hyperventilerte. Da kom min snille lege, hun holdt rundt meg,  klemte meg og ba meg om å puste rolig. Hun tok seg god tid og snakket rolig til meg. 

De andre ble sendt ut med beskjed om å ikke komme inn og undersøkelsen ble gjennomført.  

Offff...jeg følte meg så dum :( jeg har ingen historie med psykiske problemer,  jeg har ingen angst overhode unntatt på det feltet,, men jeg føler meg som en total wacko!

Så nå har jeg blitt henvist til angst poliklinikk og skal til santaler med en jordmor som er spesialisert på sånn angst.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har vært på sykehuset!  Det gikk veldig fint med lille foster, den sprellet fælt med armer og ben. 6.5 cm lang nå. Og legen spesifiserte at hun så nøye på nakkefolden, uten at jeg spurte. :)

Det som ikke gikk så bra, var med meg. Dere vet jo kanskje fra før at jeg har forferdelig angst for underlivsundersøkelser, men at jeg takler det hvis det er kun en person i rommet og jeg kjenner vedkommende. Dessverre er dette resultat av en opplevelse tidligere i mitt liv. 

Jeg ble hentet inn av en fremmed sykepleier, og jeg ble tatt direkte inn på gyn undersøkelserommet med stolen og bøylene. Der stod det en fremmed mann og jeg kunne ikke se min vanlige kvinnelige lege. Angst nivået gikk i taket og jeg begynte å hyperventilere. Jeg spurte om de andre skulle være i rommet under undersøkelsen og de så bare dumt på meg. Særlig sykepleieren ga meg et "hva er galt med deg" blikk.

Da tippa det helt for meg... Jeg begynte å hylgrine, ristet og hyperventilerte. Da kom min snille lege, hun holdt rundt meg,  klemte meg og ba meg om å puste rolig. Hun tok seg god tid og snakket rolig til meg. 

De andre ble sendt ut med beskjed om å ikke komme inn og undersøkelsen ble gjennomført.  

Offff...jeg følte meg så dum :( jeg har ingen historie med psykiske problemer,  jeg har ingen angst overhode unntatt på det feltet,, men jeg føler meg som en total wacko!

Så nå har jeg blitt henvist til angst poliklinikk og skal til santaler med en jordmor som er spesialisert på sånn angst.  

 

Det hørtes ikke noe særlig ut! Jeg vet hvordan det er med angst, og det er ikke noe å spøke med... Du skal IKKE føle deg dum hvertfall, og fy skam til sykepleieren som så dumt på deg. Dette er jo sånt de skal fikse og kunne seg litt på, mener nå jeg! Godt du har en flink og snill lege :)  Men igjen, ikke føl deg dum.. Dette skjer med flere enn vi tror!
Og så godt å høre at alt står bra til med lille <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tweet skrev:

Det hørtes ikke noe særlig ut! Jeg vet hvordan det er med angst, og det er ikke noe å spøke med... Du skal IKKE føle deg dum hvertfall, og fy skam til sykepleieren som så dumt på deg. Dette er jo sånt de skal fikse og kunne seg litt på, mener nå jeg! Godt du har en flink og snill lege :)  Men igjen, ikke føl deg dum.. Dette skjer med flere enn vi tror!
Og så godt å høre at alt står bra til med lille <3 

Takk for det :ninuskapus:

Jeg skulle bare ønske jeg kunne ta meg sammen og takle disse undersøkelsene som vanlig folk, men kroppen tar helt over og setter igang masse panikk reaksjoner jeg ikke klarer å styre. 

Føler meg så teit som må til angst samtaler, men det er vel for det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla: Da jeg var på do i ettermiddag var det litt blod på papiret da jeg tørket meg! Jeg vil tro det var 3-5 dråper utblandet ferskt blod.  :(

 Fortell meg at det ikke er noe farlig! Er så bekymret for at jeg har skadet barnet i gårsdagens utbrudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk du har veldig ømfintlige slimhinner for tiden. Kan ha fått en skrape under ULen i går. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ruccula skrev:

:sjokkbla: Da jeg var på do i ettermiddag var det litt blod på papiret da jeg tørket meg! Jeg vil tro det var 3-5 dråper utblandet ferskt blod.  :(

 Fortell meg at det ikke er noe farlig! Er så bekymret for at jeg har skadet barnet i gårsdagens utbrudd

Det er meget liten sjanse for at det skal gå galt når alt var så fint på ul.

Det er ikke noe farlig :opplyser:

hilsen fru kronisk panikkslagen pga småblødninger.

PS: du må ha verdens fineste lege. Og en angstreaksjon er ingen skam (men det vet du nok, sånn egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, QBee skrev:

Det er meget liten sjanse for at det skal gå galt når alt var så fint på ul.

Det er ikke noe farlig :opplyser:

hilsen fru kronisk panikkslagen pga småblødninger.

PS: du må ha verdens fineste lege. Og en angstreaksjon er ingen skam (men det vet du nok, sånn egentlig)

Takk for det...jeg har ikke blødd noe mer foreløpig, så jeg prøøøver å slappe av så godt jeg kan. Ligger helt rolig på sofaen og spiser is ;)

Denne legen er en annen enn min  fantastiske fastlege, (hun som ringte meg hjem på kvelden og spurte om hvordan jeg følte meg osv)

Så jeg har utrolig mye snille, fantastiske, forståelsesfulle, omsorgsfulle folk rundt meg. Er sååååå takknemlig for det!! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ultralyd igjen :)

Denne gangen på fosterdiagnose hos en overlege fra riksen. Det var super stas, pappaen fikk se spira for første gang :)

Han tok seg lang tid, så på hjertet, hjernen, nesebenet, blæra, ryggen, nakkefolden.  Han gikk igjennom alle organer og analyserte alt :) Han sa det så ut som et veldig friskt og sunt barn :laugh: Så stas!!

Ellers kunne han meddele at jeg har to muskelkuler, ikke en og at disse kunne medføre smerter for meg, men var ikke farlige for barnet. 

Også har jeg morkaka på forsiden. 

Han var en utrolig hyggelig og snill legeog ultralyden foregikk utenpå magen :)

Hurra! Jeg er glad 

DSC_0390.thumb.JPG.5b10f1b4910520f00a07e8e56c99507d.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Med-gravid snikleser melder seg etter å ha lest samtlige sider i kveld!

Så bra at alt så godt ut, ikke noe bedre enn det! Er også vanlig å spotte litt etter gyn-romstering, ikke tenk på det altså! Leste om dopapiret med mønster og farger over her og fant ut hvorfor vi ikke har det her hjemme lenger. Hjerteinfarkt ved hvert dobesøk, liksom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, malicious skrev:

Hei!

Med-gravid snikleser melder seg etter å ha lest samtlige sider i kveld!

Så bra at alt så godt ut, ikke noe bedre enn det! Er også vanlig å spotte litt etter gyn-romstering, ikke tenk på det altså! Leste om dopapiret med mønster og farger over her og fant ut hvorfor vi ikke har det her hjemme lenger. Hjerteinfarkt ved hvert dobesøk, liksom!

En ny leser, så gøy! :) Hvor langt er du på vei? 

Det var jo ikke mye blod,  kanskje 4-5 dråper utvannet i veske, men har jo ikke blødd ei dråpe før så var litt skummelt.  Men jeg ser jo at det er jo mange som blør litt, så det er vel nærmest å regne som normalt. 

Vi holder oss langt vekk fra dopapir med mønster ja :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:raven:  Jeg begynner å bli drit lei av å være bekymret!!

Nå har jeg blødd litt igjen,  og har i hele dag og i går hatt medium mengde brun utflod :(

Jeg ringte fastlegen og kunne komme i morgen, men jeg takket nei, for hva kan legen gjøre egentlig,  de har ikke ikke ul apparat eller noe, og hvis hun henviser vil det ta ukesvis.  Jeg skal uansett til henne på fredag. 

Jeg kan ikke drive å løpe til privat gyn annenhver dag heller, så jeg prøver å slappe av og se det ann.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blør. Jeg har ikke hatt sex og ikke innvendig ultralyd heller, så er ingen grunn til å blø :(

Jeg har ingen smerter og blødningene er jo ikke veldig store, men skaper fortsatt mye bekymringer her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ruccula skrev:

:raven:  Jeg begynner å bli drit lei av å være bekymret!!

Nå har jeg blødd litt igjen,  og har i hele dag og i går hatt medium mengde brun utflod :(

Jeg ringte fastlegen og kunne komme i morgen, men jeg takket nei, for hva kan legen gjøre egentlig,  de har ikke ikke ul apparat eller noe, og hvis hun henviser vil det ta ukesvis.  Jeg skal uansett til henne på fredag. 

Jeg kan ikke drive å løpe til privat gyn annenhver dag heller, så jeg prøver å slappe av og se det ann.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blør. Jeg har ikke hatt sex og ikke innvendig ultralyd heller, så er ingen grunn til å blø :(

Jeg har ingen smerter og blødningene er jo ikke veldig store, men skaper fortsatt mye bekymringer her. 

 

Sex? Egentlig tid for mensen nå? Rester etter siste blødning? :klo: 

Har ikke legen din doppler-apparat da? Jeg syntes det var veldig greit å høre hjertet slå sist jeg var inne. Men om hun ikke finner fosterlyden (selv om alt er bra) så blir du vel bare mer bekymret. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jill skrev:

Sex? Egentlig tid for mensen nå? Rester etter siste blødning? :klo: 

Har ikke legen din doppler-apparat da? Jeg syntes det var veldig greit å høre hjertet slå sist jeg var inne. Men om hun ikke finner fosterlyden (selv om alt er bra) så blir du vel bare mer bekymret. :vetikke: 

Ikke noe sex eller mensen. Det er ingen grunn til blødningene. 

Jeg vet ikke om hun har doppler apparat og jeg vet nesten ikke om jeg tørr å la henne lete heller, morkaka mi er jo på fremsiden og jeg vet at det vil gjøre det ekstra vanskelig å finne hjertelyden.  Og hvis hun ikke finneren den vil det nok føre til mer bekymring ja :P

Jeg får snakke med henne på fredag og høre hva hun anbefaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...