Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Ruccula skrev:

Aner ikke noe om frister, jeg har ikke fylt ut noe som helst. Lurer på om jeg bare automatisk har blitt plassert på det lille sykehuset.

må snakke med fastlegen om dette. Sykehuset jeg skal til har også et meget frynsete rykte dessverre.  Er ikke alt for mange år siden fødeavdelingen ble stengt pga at flere barn døde av grove feil. De har heller ikke barnelege der. 

Men!! De sier at det har skjedd store forandringer og at det skal være veldig bra der nå, jeg ser de får masse skryt osv. så det har vel skjedd store forvedringer. Jeg har 5 min dit og 40 min til et svært sykehus, jeg synes det er et vanskelig valg. 

Det lille sykehuset har en lang liste med restriksjoner, hvor de ikke får ta imot barn. Feks hvis barnet er litt for tidlig født, at mor er overvektig,  svangerskaps diabetes osv...  

Dette synes jeg også er litt ubehagelig,  for det betyr i teorien at man ikke vet hvor man skal være fordi man kan når som helst bli flyttet. 

Det blir forhåpentligvis bra til slutt :)

Jeg skjønner absolutt at du synes det er ugreit at man i teorien kan ende opp på et annet sted enn forventet. Det er ganske viktig for meg å bygge en slags relasjon med de som jobber der jeg skal føde, kjenner jeg. Blir jo litt sånn når man trenger litt mer enn andre. Men jeg pleier å trøste meg med at vi tross alt er i Norge og at de aller fleste som jobber med fødende sikkert er både kompetente og flinke med folk.. :) Jeg tror derfor også det blir veldig bra til slutt uansett. :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag er jeg 23+1 :)

Har de siste 2 ukene begynt å kjenne små spark og bevegelser i magen,  utrolig gøy! Det ble bare mer og mer bevegelsee helt til for 3 dager siden, da ble det helt dødt... 

Jeg prøvde meg på å drikke sterk saft, sjokolade osv.. Men ingenting hjalp. Så da kom den forbaskede bekymringen krypende... I dag har hele dagen gått med på å være bekymret.  

Så i kveld, etter en del oppfordringer fra andre søte forummedlemer så ringte jeg føden og spurte. Følte meg som tidenes overbekymrede tufs..

Jeg fikk beskjed om å komme bort med en gang. Ble møtt av både jordmor og gynokolog og fikk en grundig ultralyd sjekk. Alt bra med baby, og hun sparket for harde livet på skjermen... Men jeg kjente ikke noe, pga morkaka. 

Jeg fikk streng beskjed om å ikke gå i 3 dager å bekymre meg neste gang, jeg kunne komme så ofte jeg bare ville, det var derfor de var der. De var utrolig søte og snille. 

Alt i alt er jeg utrolig glad for at jeg dro! Føler meg så deilig og avslappet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt stod bra til med babyen! :yvonne: Synes det er skikkelig vanskelig med den sparkingen selv for han er jo så himla ujevn! På tide han får en ordentlig døgnrytme nå sånn jeg kan følge med og slippe å bekymre meg. :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ekkelt ut. Veldig bra at du fikk sjekka det ut, og ikke minst at alt sto supert til med den lille! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll hos legen igjen :) er 24 fullgåtte uker i morgen. 

Alt var fint med blod, urin, blodtrykk osv :) så tok jeg blodprøver for å sjekke hva slags blodtype baby har. Hvis baby er positiv så skal jeg få en sånn antiimmuniserings sprøyte om 4 uker.

  På tirsdag skal jeg på sykehuset og sjekke hvordan det går med muskelkulen og da håper jeg også jeg får avklaring iforhold til forløsningsmetode. 

Ellers lite nytt å meddele :) formen er veldig bra :)

Jeg får vel snaaaart begynne å vurdere å handle noe utstyr...men tror jeg drøyer det noen mnd til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for straks 24 uker og at alt ser bra ut! Skjønner at tirsdagen blir en spennende dag for deg da. Håper du får den avklaringa du ønsker! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva?! Trenger babyen utstyr? ;) Sommerferien og permisjonen er en god tid for å ordne sånt har jeg funnet ut. :tongue: Lykke til på tirsdag! Håper kulen på magisk vis har forsvunnet! :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Hva?! Trenger babyen utstyr? ;) Sommerferien og permisjonen er en god tid for å ordne sånt har jeg funnet ut. :tongue: Lykke til på tirsdag! Håper kulen på magisk vis har forsvunnet! :nordvesta:

Jeg har hørt noe om at det er lurt med noe utstyr. Men pytt, sikkert oppskrytt ;) 

Jeg gidder ikke kjøpe masse sommerklær til baby når den skal bli født i oktober. Så jeg tenker å vente med klær til litt uti august når man kan kjøpe langermede klær og ullting :). 

Og ellers så har jeg ihvertfall begynt å tenke på hva vi trenger æ, da er vel det meste gjort? :P

Btw... har du begynt å tenke på barnevogn?  Vi har sett litt på en sånn babyjogger city *eller noe sånt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg har hørt noe om at det er lurt med noe utstyr. Men pytt, sikkert oppskrytt ;) 

Jeg gidder ikke kjøpe masse sommerklær til baby når den skal bli født i oktober. Så jeg tenker å vente med klær til litt uti august når man kan kjøpe langermede klær og ullting :). 

Og ellers så har jeg ihvertfall begynt å tenke på hva vi trenger æ, da er vel det meste gjort? :P

Btw... har du begynt å tenke på barnevogn?  Vi har sett litt på en sånn babyjogger city *eller noe sånt*

Ganske sikker på at mye av det som er foreslått er oppskrytt. Jeg fikk en laaang liste med kusina til samboeren, men det må da være mulig å se det litt an etter fødsel. Har kjøpt noen klær, men svigermor strikker jo til krampa tar henne så fryse skal han i alle fall ikke! ;) Jeg har så vidt kikket på vogner, men ikke konkludert med hva vi bør kjøpe. Vi skal bytte bil i desember, men satser på vi finner vogn og bil som passer hverandre. Virker som den babyjoggeren er populær da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det keisersnitt på meg i slutten av september :yvonne:

Dette er pga to grunner: 

1. Min ekstreme fødselsangst,  jeg har vært igjennom samtaler med masse leger og jordmødre og de er alle enige om at ks vil være det beste for meg. Disse samtalene begynte allerede før jeg var gravid, fordi jeg ikke turt bli gravid pga angsten. 

2. Muskelknuta mi er fortsatt i veien og det er stor sannsynlighet for at jeg uansett ikke kunne født vaginalt fordi baby ikke kommer ut. Så da har vi faktisk en medisinsk grunn. 

Så da blir det ks i god tid før termin. De ønsket ikke at fødselen skulle starte av seg selv pga muskelkulen.  Kanskje de ikke kan gjøre vanlig snitt pga kulens plassering og derfor må ta vertikalt snitt opp til navelen. Så de ønsker at snittet skal foregå i rolige former på dagtid med alt personal tilstede. 

Skal på ny undersøkelse om 3 uker med innvendig ultralyd for å videre karlegge kulens plassering. 

Jeg er glad og lettet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Dragoste skrev:

Så bra alt ordnet seg da! :yvonne:

Ja, jeg fikk møte overlegen på gyn avdeling og han sa "keisersnittet ditt er innvilget" før jeg rakk å sette meg ned :):), han sa at saken var så åpenbar at han kunne innvilget det over tlf :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det var jo kjempegode nyheter. Veldig glad på dine vegne, dette må jo være en veldig stor lettelse! :smilbla::smilbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Snotra skrev:

Puh, det var jo kjempegode nyheter. Veldig glad på dine vegne, dette må jo være en veldig stor lettelse! :smilbla::smilbla:

Tusen takk! En enorm lettelse ja! Nå kan jeg begynne å glede meg! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha det avklart. Klarer du å senke skuldrene litt? :) Håper det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malicious skrev:

Så deilig å ha det avklart. Klarer du å senke skuldrene litt? :) Håper det!

Ja, tusen takk :) det klarer jeg nå, det er fantastisk deilig. Ikke mer mageknip og mareritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så greit å ha planen klar. Det må jo være veldig betryggende! Og jeg er enig med gynekologen, selvfølgelig skulle det innvilges på ditt grunnlag! 

Vet du noe om hvor lenge før termin det blir? Kommer dere til å dele tidspunkt med deres nærmeste, eller sier dere ifra når det er overstått og alt er bra? 

Uansett, kjempebra! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Så greit å ha planen klar. Det må jo være veldig betryggende! Og jeg er enig med gynekologen, selvfølgelig skulle det innvilges på ditt grunnlag! 

Vet du noe om hvor lenge før termin det blir? Kommer dere til å dele tidspunkt med deres nærmeste, eller sier dere ifra når det er overstått og alt er bra? 

Uansett, kjempebra! :nigo: 

Ja :):) han sa han vanligvis var veldig streng, men jeg har en ganske klar case, så jeg er veldig glad og lettet for å slippe å gå å lure på hva som ville skje :)

Han sa at de vanligvis tok snitt i uke 39 men at det kanskje ble litt før med meg fordi det var veldig viktig at ikke fødsel begynte av seg selv midt om natten, fordi  de vil at det skal skje i planlagte former med alt personell tilgjengelig. Så i slutten av september engang :). Cysten ligger sånn til at de kanskje må legge  snittet vertikalt fra skamben til navel.

Jeg kommer til å si tidspunktet til både mine nærmeste og kvinneguiden. :) det ser jeg ingen grunn til å holde for meg selv :)  må planlegge hundepass osv 

 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniking i fødselskøen er ikke lov! :regler:

Nei da, bra du har fått avklart dette og slipper å bekymre deg for hva som skal skje. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Sniking i fødselskøen er ikke lov! :regler:

Nei da, bra du har fått avklart dette og slipper å bekymre deg for hva som skal skje. :laugh:

:fnise::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...