Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Herrefred! Det hørtes virkelig jævlig ut! :hakeslepp:  Har du hatt timen sykehuset satte opp med en annen lege? Selv om du har vært til alle leger må de jo klare å fylle ut samsvarende informasjon i journalen din som de forholder seg til. Og de setter vel opp hvem som skal utføre keisersnittet i alle fall litt tid i forveien? :klo:

Bra oppussingen ikke er veldig plagsom om ikke annet, selv om jeg syntes det høres litt stress ut midt oppe i babyinnspurten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, for et opplegg! God klem til deg. <3 

Er jo sant at babyen har det best jo lenger den er inne, men det kvinnemennesket av en lege du møtte, hun burde du ikke ha vært utsatt for. Si meg, dette kan ikke være et av sykehusene i hovedstaden, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Det der hørtes skikkelig trasig ut! Jeg skjønner godt at du brøt sammen. Huff, jeg blir så provosert over å høre om sånn behandling altså. Hva er det for måte å snakke på? Sjokkerende!! Skal du ta opp måten hun behandlet deg på med noen andre på sykehuset? Krysser fingrene for at neste time blir en fin opplevelse. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jill skrev:

Herrefred! Det hørtes virkelig jævlig ut! :hakeslepp:  Har du hatt timen sykehuset satte opp med en annen lege? Selv om du har vært til alle leger må de jo klare å fylle ut samsvarende informasjon i journalen din som de forholder seg til. Og de setter vel opp hvem som skal utføre keisersnittet i alle fall litt tid i forveien? :klo:

Bra oppussingen ikke er veldig plagsom om ikke annet, selv om jeg syntes det høres litt stress ut midt oppe i babyinnspurten. :)

Ja jeg møtte en ny lege et par dager senere. Denne legen er jeg mye mer kjent med.  Hun kom med sin versjon av hvordan ting skal foregå. Kjempe fint det, men hjelper meg veldig lite når de ikke snakker sammen, ikke journalfører og at jeg ikke får møte vedkommende som faktisk skal operere. Det blir bare tomme ord. 

Så jeg føler jeg går litt blindt inn i dette. Får bare håpe alt går bra. 

Oppussingen er ikke så stress, verre med alle mine ekstra prosjekter i denne perioden :P .  

Alt er kjøpt inn av utstyr nå, har bare en del vasking igjen, jeg har jo støv på hjernen så driver å jobber meg igjennom huset del for del :) du da? Alt klart? :)

4 timer siden, malicious skrev:

Herlighet, for et opplegg! God klem til deg. <3 

Er jo sant at babyen har det best jo lenger den er inne, men det kvinnemennesket av en lege du møtte, hun burde du ikke ha vært utsatt for. Si meg, dette kan ikke være et av sykehusene i hovedstaden, sant?

Takk for klemmen :):)

Nei ikke i hovedstaden :). Er et lite sykehuset på østlandet,  jeg angrer litt at jeg ikke valgte et stort sykehus som ligger 40 min unna.. Men nå føler jeg det er for sent, er bare 13 dager igjen. Jeg føler meg ikke akkurat veldig ivaretatt nå :(

Får håpe alt går bra

3 timer siden, Snotra skrev:

Steike! Det der hørtes skikkelig trasig ut! Jeg skjønner godt at du brøt sammen. Huff, jeg blir så provosert over å høre om sånn behandling altså. Hva er det for måte å snakke på? Sjokkerende!! Skal du ta opp måten hun behandlet deg på med noen andre på sykehuset? Krysser fingrene for at neste time blir en fin opplevelse. :klem: 

 takk for det :) ja hun satt og regelrett himlet med øyene, ganske sjokkerende at dette mennesket jobber med pasienter. 

Jeg prøvde å snakke med den andre legen om hva som skjedde, men hun bare avskrev det hele om at det var nok språk problemer og jeg må ha misforstått...  :(  Disse legene vil jo beskytte sine kollegaer. 

En ting er sikkert,  jeg nekter å møte på den legen igjen... Tenk om jeg skulle født normalt også fått en sånn lege... Huttetuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ruccula skrev:

Ja jeg møtte en ny lege et par dager senere. Denne legen er jeg mye mer kjent med.  Hun kom med sin versjon av hvordan ting skal foregå. Kjempe fint det, men hjelper meg veldig lite når de ikke snakker sammen, ikke journalfører og at jeg ikke får møte vedkommende som faktisk skal operere. Det blir bare tomme ord. 

Så jeg føler jeg går litt blindt inn i dette. Får bare håpe alt går bra. 

Oppussingen er ikke så stress, verre med alle mine ekstra prosjekter i denne perioden :P .  

Alt er kjøpt inn av utstyr nå, har bare en del vasking igjen, jeg har jo støv på hjernen så driver å jobber meg igjennom huset del for del :) du da? Alt klart? :)

Takk for klemmen :):)

Nei ikke i hovedstaden :). Er et lite sykehuset på østlandet,  jeg angrer litt at jeg ikke valgte et stort sykehus som ligger 40 min unna.. Men nå føler jeg det er for sent, er bare 13 dager igjen. Jeg føler meg ikke akkurat veldig ivaretatt nå :(

Får håpe alt går bra

 takk for det :) ja hun satt og regelrett himlet med øyene, ganske sjokkerende at dette mennesket jobber med pasienter. 

Jeg prøvde å snakke med den andre legen om hva som skjedde, men hun bare avskrev det hele om at det var nok språk problemer og jeg må ha misforstått...  :(  Disse legene vil jo beskytte sine kollegaer. 

En ting er sikkert,  jeg nekter å møte på den legen igjen... Tenk om jeg skulle født normalt også fått en sånn lege... Huttetuu

Skjønner det ikke akkurat skaper troverdighet når alle sier forskjellige ting. Skal du inn til flere kontroller før KS? Må jo bare tro at det går bra, men de kunne absolutt gjort en bedre jobb med å berolige deg. 

Jeg har ikke støv på hjernen så jeg driver å utsetter vaskingen til siste slutt. :ler: Ellers er det meste klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Skjønner det ikke akkurat skaper troverdighet når alle sier forskjellige ting. Skal du inn til flere kontroller før KS? Må jo bare tro at det går bra, men de kunne absolutt gjort en bedre jobb med å berolige deg. 

Jeg har ikke støv på hjernen så jeg driver å utsetter vaskingen til siste slutt. :ler: Ellers er det meste klart. :)

Troverdig nei! Føler det er tilfeldigheter som styrer showet! :(.  

Ikke flere kontroller på sykehuset.  var på vanlig kontroll hos fastlegen i dag og skal på siste kontroll hos henne neste uke :)

I dag var det med en lege student som også fikk kjenne på babien og de drev og diskuterte seg imellom, var litt artig :P. Hun ligger på høyre side, med hodet ned. 

Baby er fortsatt ganske langt opp, ikke sunket ned i bekkenet, jeg har på følelsen at hvis jeg ikke skulle hatt ks, hadde jeg sikkert gått 2 uker over!  Alle i familien har gjort det og jeg har liksom null tegn. :P

Har du opplevd kynnere enda? Håper jeg kan få oppleve en kynner før baby er ute :P

Jeg utsetter også hoved vasken litt :P det blir mest i rydding i skap, også et og et prosjekt hver dag feks stekeovn osv .#hat

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Ruccula skrev:

Troverdig nei! Føler det er tilfeldigheter som styrer showet! :(.  

Ikke flere kontroller på sykehuset.  var på vanlig kontroll hos fastlegen i dag og skal på siste kontroll hos henne neste uke :)

I dag var det med en lege student som også fikk kjenne på babien og de drev og diskuterte seg imellom, var litt artig :P. Hun ligger på høyre side, med hodet ned. 

Baby er fortsatt ganske langt opp, ikke sunket ned i bekkenet, jeg har på følelsen at hvis jeg ikke skulle hatt ks, hadde jeg sikkert gått 2 uker over!  Alle i familien har gjort det og jeg har liksom null tegn. :P

Har du opplevd kynnere enda? Håper jeg kan få oppleve en kynner før baby er ute :P

Jeg utsetter også hoved vasken litt :P det blir mest i rydding i skap, også et og et prosjekt hver dag feks stekeovn osv .#hat

Hadde student når jeg var med jordmor på tirsdag. Her ligger han med hodet langt ned, ryggen mot min venstre side og føttene på høyre side. Hodet har begynt å feste seg. :)

Tror jeg har kynnere, men er ikke helt sikker på om det er det eller bare babyen som spenner seg. :tongue:

Har et vaskemål og det er å få tatt kjøkkenet fra innsiden og ut, men jeg har jo goood tid i følge alle tipperne her inne. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruccula! Og takk for sist, for veldig lenge siden!

Her skal jeg lese meg opp, for her har det skjedd mye, ser jeg. :strix:

Stor klem fra Neala :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jill skrev:

Hadde student når jeg var med jordmor på tirsdag. Her ligger han med hodet langt ned, ryggen mot min venstre side og føttene på høyre side. Hodet har begynt å feste seg. :)

Tror jeg har kynnere, men er ikke helt sikker på om det er det eller bare babyen som spenner seg. :tongue:

Har et vaskemål og det er å få tatt kjøkkenet fra innsiden og ut, men jeg har jo goood tid i følge alle tipperne her inne. :ler:

Flink pike å vaske kjøkken! 

Hvis baby er godt festet så får vi håpe at han kommer snart da!! ;):) jeg håper for din skyld at han kommer før termin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Neala skrev:

Hei Ruccula! Og takk for sist, for veldig lenge siden!

Her skal jeg lese meg opp, for her har det skjedd mye, ser jeg. :strix:

Stor klem fra Neala :hug:

Heii så hyggelig!  

Er du gravid igjen?  Så stas :):) gratulerer så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ruccula skrev:

Heii så hyggelig!  

Er du gravid igjen?  Så stas :):) gratulerer så mye!!

Ja, det er jeg, tusen takk! :smilyblomst: Veldig tidlig enda, så går bare og krysser fingre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neala skrev:

Ja, det er jeg, tusen takk! :smilyblomst: Veldig tidlig enda, så går bare og krysser fingre. :)

Det går nok kjempe fint! :):)  jeg skal finne dagboken din og følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ruccula skrev:

Det går nok kjempe fint! :):)  jeg skal finne dagboken din og følge deg :)

Så kjekt at du vil det! :) Den ligger under graviditetsdagbøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg virkelig fått gjort masse i huset.. Alt fra å ha kjøpt veggpanel og gulv til oppusningsprosjektet på byggebutikken til å ha ryddet inn alle hagemøbler,  vasket grill, tømt og vasket alle blomster krukker.. Osv osv

Rett og slett vært grise effektive i dag :bond: og det er deilig! 

Har en lang "to do" liste som jeg gjerne vil jobbe meg igjennom før baby kommer, så er bare å stå på! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Blir sliten av å lese om den gjøremålslista di. Må si jeg er imponert over hvor mye du står på nå som det nærmer seg slutten. Men skjønner godt at det føles godt altså, alltid digg å gjennomføre ting. :smilorange:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snotra skrev:

Puh! Blir sliten av å lese om den gjøremålslista di. Må si jeg er imponert over hvor mye du står på nå som det nærmer seg slutten. Men skjønner godt at det føles godt altså, alltid digg å gjennomføre ting. :smilorange:

Jeg er jo veldig heldig og er egentlig i ganske lik form som før jeg ble gravid :P så det går fint :) og mannen tar alle tunge løft og er med på alt. 

Også er det veldig deilig å ha fått unnagjort flest mulig vinter forbredelser før baby kommer.Jeg er en person som lett blir stressa av å ha ting hengende over meg, så føles ut som en lettelse å få det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 uke igjen til baby! Tenk det!

Jeg klarer egentlig ikke helt å ta det innover meg i det hele tatt! 

De siste dagene har jeg gått fra å glede meg til å bekymre meg,...jeg er forferdelig bekymret for operasjonen nå.

I tillegg føler jeg meg skikkelig nedstemt. Alt føles galt nå, jeg går rundt med negative tanker hele tiden...alt fra å være livredd for at mannen dør av kreft, til å bekymre meg for fukt i kjeller veggen til å være deprimert fordi jeg ikke har en meningsfylt hobby. Absolutt alt er negativt!  

Og det hjelper ikke av at det regner og er grått hver eneste dag!

Enten har jeg akkurat blitt angrepet av et hormon attack eller så begynner jeg å bli deprimert...:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, malicious skrev:

Jeg setter en liten finger på hormon attack. Hvordan føler du deg nå?

Hei :)

Jeg er lik tror jeg. Jeg tror også det er hormon attack for det minner mye om hvordan jeg kan være på mitt verste før mensen. Pms delux! :P

I dag skal jeg bake og få i meg den fantastiske kombinasjonen av  fett/sukker/karbo :P  

Sukker rus <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...